Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل التاسع 9 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل التاسع 9 بقلم نسمة سيد
رواية حياة فهد الفصل التاسع 9 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل التاسع 9 بقلم نسمة سيد

فتحتها لقيتها فيها
( استعدي بكره كتب كتابك وانا عشان اب کویس
هخليكي تجيبي صحابك سلام يا بنتي)
حياه رمت التلفون وفضلت تعيط لحد ما نامت
صحيت على زغریط نهال و هدير و شهد
نهال: اصحي يا حياه يلا
حياه: اصحي ليه ما تكتبو الكتاب من غيري
نهال بحزن: يابنتي ربنا مش هيسيبك دا قومي وادعي
ربنا
ربنا فرجوا قریب
حياه: حاضر يا ماما
هدير: العريس جايب فساتين حلوه اوي يا بت یا حياه دا
حتي جاب ليا و لهدير
زوقه تحفه
حياه: فرحان بفلوسه
انا هروح اصلي
شهد: بصي انتي حاولي تفرحي واحنا هنعمل خطه
نطفشه بيها قبل الفرح
حياه: بجد هتسعدوني
هدير و شهد: اكيد يا هبله
هدير: يلا قومي دا انا هخليكي کیکه
ضحكو كلهم
وبليل جيه و وقت كتب الكتاب
حياه قعده بتعيط
شهد: خلاص يا حياه بقي قولنا هنطفشه عدي اليوم دا
بس ونبي
هدير: بوظتي الميك اب يا شيخه
حياه ضحكت ضحكه خفيفه
وفي نص كلهم دخلت
مي
حياه بصدمه: مي انتي بتعملي ايه
هدير: ما انا الى عزمتها
حياه: كويس انا عايزاكو كلكم جمبي بجد
نهال دخلت: يلا يا حياه اعدي مكياجك واخرجي
حياه بيأس: حاضر يا ماما
حياه خرجت الصاله وهي بصه في الارض وكانت في
عالم تاني بقيت خلاص في سجن كام شهر الراجل الي
قد أبويا ويمكن اكبر هبقي بنسباله حاجه اشتراها ويزهق
مني ويرميني تاني انا عملت ايه وحش عشان دي تبقي
نهایتي يارب انا عارفه ان ابويا السبب ومش هقدر ادعي
عليه بس يارب وجهني للصح يارب
مفقتش من شرودها الا لما سمعت المأذن بيقول بارك الله
لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
دموع حياه موقفتش
صبري: يلا نسبهم شويه مع بعض
هو من اول ما دخلت الصاله وهي خطفت قلبه بجماله
حتي وهي تعبانه وباين انها معيطه بس جميله مقدرش
يشيل عينه من عليها حتي مش عارف يقول ايه وشايفها
وهي متوتره
فهد: هو انتي دايما حلوه كده وانتی متوتره
حياه رفعت راسها بسرعه من الصدمه في عارفه صوته
کویس ایه الى جابه هنا
حياه بصدمه: ايه دا فين العريس الي بابا قال عليه
فهد بحزن مصطنع: هو انا مش مالي عينك
حياه بتسرع: لا لا مش قصدي بس بس ازاي يعني
تعرف بابا منین ومقولتليش ليه
فهد: اهدي بس انا هحكيلك كل حاجه
فلاش باااك
بعد
ما قالت لفهد ان حياه هتتجوز
فهد مسك الفون بيكلم عصام رايس الحرس
فهد: عايزك تجبلى كل حاجه تخص حياه صبري ولازم
المعلومات دي تبقي عندي انهارده بليل اخرك يا عصام
عصام: امرك يا باشا
بعدها فهد جاب رقم صبري واتصل بيه وحدد معاد معاه
وفهد اتفق معاه انه هيدفع فلوس اكتر من التاني بس
كتب الكتاب يبقي بليل وهو اكيد وافق
نهايه الفلاش
حياه: طب وانت ليه دبست نفسك دا جواز مش خطوبه
مزيفه
فهد: يعني اسيب صحبتي في مشكله كبيره زي دي
وبعدين احنا يعدي سنه وبعدين هطلقك براحتك عشان
محدش يتكلم عليكي
حياه: فهد انا مش عارفه اشكرك ازاي انت احسن واحد
في الدنيا
فهد بيضحك على طريقه كلامها الي زي الاطفال وقال:
سيبك من دا كله انتي حلوه كده ازاي لا وكمان مکنتیش
عايزه العريس امال لو عايزه هتبقي احلى من كده ايه
تاني
حياه اتكسفت اووي
وقالت: مش هتنديهم بقي
قالها: بس قبل ما انديهم لازم تعرفي اننا كده کتابنا
الكتاب يعني بكره هاجي اخدك الفيلا عندي
حياه بتوتر: بس ليه ما لسه شويه على الفرح
فهد: لازم تيجي عشان لسه هتشوفي عايزه تغيري ايه
في الفيلا وتجهزي هدومك والكلام دا عايز وقت
حياه: ماشي الى تشوفه
فهد نده على صبري و نهال و سماح وصوت الزغريط
عالی
هدير بتوشوش حیاه: ایه رئيك في المفجاه دي
حياه: مفجاه ايه
هدير: أن فهد هو العريس
حياه: يعني انتو كنتو عرفين
هدير: عرفنا لما جيه بس قولنا نسيبك تشوفي بنفسك
وع فكره انا مكنتش عزمه مي
حياه وهي هتقوم وراها
هدير بضحك: انت يا عم فهد لم مراتك عايزه تضربني
حياه اتكسفت لانها فعلا بقت مراته دلوقتي
مي: ايه يا حياه هي قالتلك حاجه و غمزتلها
حياه بتهديد: مي هو فهد مقالكيش ان انا هاجي الفيلا
بكره واحتمال ابقي معاكي لوحدنا
مي بخوف مصطنع: دا انا بحبك. يا حياه اجري وراها
متسبهاش
الكل ضحك عليهم وبعدين الاحتفال خلص وكله رجع
بیته
وحياه قعده على السرير جتلها رساله
فهد: نامي كويس عشان وراكي حاجات كتير بكرا
تصبحي على خير
حياه جواها شعور غريب هي فرحانه و قلقانه و متوتره
و حاسه ان هم كبير اتشال من عليها
راحت في النوم بعد توتر و تعب من التفكير
صحيت على صوت جمبها
حياه: ايه يا ماما في ايه
نهال: قومي يا ختي جوزك بره بجهز شنطه هدومك و
اخواتك بيعملو الفطار
حياه: وهو جي بدري له کده
نهال: بدري من عمرك الساعه 11 يا حبيبتي ولا صحيح
بكلم واحده بتصحي الساعه 2 بضرب الجزمه
حياه: خلاص يا ماما انا هروح اخد دش و البس
بعد ما خلصت خرجت سلمت على فهد وقعدت
صبري: مفيش صباح الخير ليا دا انا الى مجوزهولك حتي
حياه: صباح الخير
فهد هي مي مجتش معاك ليه
فهد: نايمه ما هي زايك بتصحي متاخر طلما مفيش كلیه
حياه بستغراب: انت عرفت منين اني بصحي متاخر
فهد بضحك: اصل ماما نهال فضحتك في كل حاجه حتي
لما كنتي صغيره بتضربي العيال في الفصل
حياه بكسوف: حتي دي قالتلك عليها
فهد: مش جوز بنتها بقي
وغمزلها
هي تكسفت وقالت: أنا هروح اجهز مع ماما الشنطه
فهد: هو مفيش داعي انا كده كده هجبلك هدوم جديده
سيبي هدوم هنا عشان لما تيجي تباتي هنا
حياه: ماشي حاضر
ودخلت جوا
فهد اصبري: أنا بقي لو شفتك قريب منهم هخفيك يا
صبري
صبري بخوف: يعني مش هحضر فرح بنتي
فهد بستهذاء: انت مش قبضت مشفش وشك تاني ولو
حتي صدفه والا انت عارف هعمل فيك ايه وقبل ما
نمشي هتعتذر لحياه ولو معجبنيش طريقتك هتصرف
معاك فاهم
صبري: حاضر طبعا
وفجاه حصل صوت صريخ عالي في اوضه حياه
حياه: الحقوووووووني
فهد جري بسرعه علي الاوضه وشاف……………..
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!