Uncategorized

رواية أحببت رائد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم ريم متولي

  رواية أحببت رائد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم ريم متولي

رواية أحببت رائد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم ريم متولي

 رواية أحببت رائد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم ريم متولي

جاسر بعصبيه: فين القهوه
العسكري: اتفضل يا بيه
جاسر: علي شغلك يلا
محمود: احم احم السلام عليم
جاسر بجمود: عليكم السلام
محمود: مالك يا صاحبي
جاسر: مالي
محمود: مدايق لي 
جاسر: مش مدايق
محمود: بس حاسك مش علي بعضك
جاسر بعصبيه: يووه بقي انا قولن اني كويس
(وسابه وخرج من المكتب)
_____
اللواء محمد: الو
مكه: الو يا بابا عامل اي
اللواء محمد: عاوزك في موضوع 
مكه: موضوع اي
اللواء محمد: مستنيينك في كافيه***
مكه: تمام انا جاية حالا
_____
جاسر: كمان كاس
~: حضرتك شربت كتير 
جاسر بعصبيه: وانت اي دخلك انت في حياتي 
~: انا اسف يا فندم
_______
مكه: الو
يوسف: اهلا
مكه:ممكن نتكلم شوية
يوسف: في اي
مكه: مينفعش ع الفون
يوسف: هنتقابل فين
مكه:  هستناك في كافيه****
يوسف: انا حاليا موجود فيه انتي فين
مكه: خلاص انا شوفتك هجيلك(وقفلت المكالمه)
يوسف: اتفضلي كنتي عاوزاني لي
مكه: عاوزه اساعدك
يوسف: تساعديني في اي
مكه: في انتقامك من جاسر
يوسف:………
مكه: ايوة متستغربش اني عارفه انا اعرف من زمان وعنري ما انسي السبب في قتل امي واخويا اللي لسه مجاش
يوسف: المطلوب
مكه: يعني انت عايز تنتقم منه لاسباب معرفهاش وميهمنيش اني اعرفها وانا عندي نفس الدافع لي منشتغلش مع بعض
يوسف: وانا اي ضمني انك صادقه في كلامك وان دي مش لعبه عشان توقفيني
مكه: معنديش اثبات بس انا عارفه انك مصدق
يوسف بتفكير: امممم
مكه: سلام
________
(بعد مرور ساعه) 
مكه: كنت فين الوقت دا كله
جاسر وهو غير واعي بسبب المشروب: انتي….. انتي لي بتعامليني كدا 
مكه: بعاملك ازاي
جاسر: بتعامليني بمحبه مع اني بعاملك بقسوة لي.. لي مصممه تطلعيني وحش قدام نفسي
مكه: متقول…(وبتقرب منه) 
جاسر: بس… خليكي عندك.. متقربيش مني
مكه: جاسر انا عملت اي
جاسر: انا مش عارف ذنبك اي بس كل ما اشوفك بفتكر امي لما بعدت عني مش قادر اكون طبيعي معاكي مش قادر
مكه: وانا ذنبي اي
جاسر: ذنبك ان اللي امي سابتني عشانه هو ابوكي 
مكه بعصبيه: انت كداب ازاي بتتكلم كدا اكيد امك اللي عملت الحوار دا وامك لو محترم…. 
**لم تكمل كلامها حتي ظهرت علامات صفعه قوية علي وجهها
مكه بعياط وحزن: طلقني….(وسابته وخرجت بره البيت) 
_____
*«فيلا اللواء محمد»*
**الباب خبط
اللواء محمد بإستغراب: مكه…
مكه حضنته بعياط:….. 
اللواء محمد: مالك اي اللي حصل بتعيطي لي
حكت مكه اللي حصل لوالدها… 
مكه: هي فعلا هربت معاك… 
اللواء محمد:….. 
مكه: بابا رد قول ان دا غلط
اللواء محمد:….. 
مكه: والله من حقه يعمل اكتر من كدا ما انا ابويا…. 
اللواء محمد: غلط…. كلامك غلط… يمكن هي هربت عشاني بس انا مكنتش بحبها ولا عمري حبيتها
مكه: لي هربت
اللواء محمد: هي كانت بتحبني ولما تجوزت مريم هي هددتني لو مش طلقتها هتقتلها ولما هربت حاولت تقتل امك بس الشرطه انقذتها وسجنت فاطمه لمدة شهرين محاولو قتل بس ولما رجعت فكروا انها هربت واللي هربت معاه سابها عشان كدا رجعت هي دي الحكايه
مكه بعياط حضنت والدها: انا تعبانه قوي يابابا
اللواء محمد: انا هفهم جاسر الموضوع
مكه: لا… اوعي يا بابا
اللواء محمد: لي
مكه: متقولوش حاجه هو عاقبني علي جريمه معملتهاش ولا ليا علاقه بيها مين يضمن بعدين اي يحصل ويكون العقاب اكبر من كدا انا….. ثم اضافت بحزن انا هطلق
اللواء محمد:  اي اللي انتي بتقوليه دا
مكه: ايوة يابابا ومن بكره هسافر هروح لبنان عند جدتي 
اللواء محمد: الموضوع عباره عن سوء تفاهم ومش مستاهل كل دا
مكه: بالنسبالي مستاهل يابابا…. وياريت متقولوش اني حامل
اللواء محمد: بس دا غلط
مكه: تعرف يابابا لو عرف والله همشب ومحدش هيعرفلي طريق
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!