Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد عماد

  رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد عماد

من أمام شقه فاطمه ..
عدي /سيف روح نزل سكينه الكهرباء .
فهد /وانا هروح الجنب التاني  اشوف فاطمه.
مالك /وانا هستناكم بالعربيه لما تجيبوا عريس الغفلة ده .
سيف بتصميم/انا الي هدخل اجيب عريس الغفلة ده .
عدي /اشمعنا ي عني .
سيف بمرح /احممم علشان اجيب حتيتين جتوه.
عدي بغيظ /صبرني يارب .
رعد /هههههههه .
في داخل الشقه ..
رشاد /اخيرا بقيتي ليا قولتلك هتكوني ملكي .
فاطمه بدموع /ربنا ينتقم منك يا شيخ .
محمود /ايه ده ايه الي قطع النور دلوقتي .
صالح /هروح اشوف العطل .
سيف بخبث وهو يحمل الشوال/اسكت بقا متعصلجش جاتك داهيه ابعت رساله ل فهد علشان يهيص مع فاطمه تمام كده يلا ي عريس الغفلة انت .
عدي /يلا يلا بسرعه يلا .
ليحملوا مع بعضهم الشوال ويسرعوا من أمام المنزل .
في سياره الفرسان ..
رعد بسعاده /الحمد لله عملناها ي رجاله .
عدي بفرحه /طبعا كنا مستحيل نسيبها لغيره ابدا.
مالك بسعاده /الحمد لله كده فهد ارتاح ولقا نصه التاني كلنا لقينا الي يكملنا .
سيف بمرح وهو يأكل الجاتوه بشراهة/الفضل يرجع ليا انا من غيري كنتوا هتضيعوه انا الي خطفت العريس واهو من ساعتها عمال يرفص في الشوال اهو اه ياض ي فهد زمانك هايص مع فاطمه اهو جبنا في سيره القط فهد بيتصل .
رعد بقلق/طب رد بسرعه .
سيف /ايوه ي فهد ي بختك ي عم انت احنا خدنا العريس وانت زمانك هايص مع فاطمه .
فهد بغيظ /عريس مين يلا م العريس قدامي اهو.
سيف بصدمه /ايه العريس معاك .
مالك بفزع /ايه امال احنا خطفنا مين .
عدي بغيظ /مين الي معاك في الشوال ي زفت .
سيف /انا عارف ليفتح سيف الشوال سريعا لينصدموا الجميع مماراوه انتتتتي.
فاطمه بخنق وغيظ/ايوه انا فاطمه الي إلبيه عمال يدوس علي نفسي لما خنقني .
سيف بصدمه /ي نهار اسود بدل مناخد العريس ونفضي الجو ل فهد خدنا فاطمه .
رعد بغيظ /ماهو من غبائك .
عدي بغيظ /طبعا م الباشا كان داخل يأكل جاتوه .
فاطمه بلهفه /فين فهد .
مالك /خلاص ي جماعه بلغوا فهد كده كده الحوازه باظت وفاطمه معانا .
عدي /عندك حق ي مالك كلمه ي سيف ..
في فيلا علي الصياد ..
كانت تجلس دينا وهي لا تصدق ماذا حدث فبالفعل قد انتهت ماضيها القديم وستفتح حاضر جديد مع معشوقها.
علي بتنهيده/مبسوطه كده .
دينا بترقب /هو حضرتك مش مبسوط .
علي بقلق/تفتكري انا في الاول مكنتش موافق مابالك بقا دلوقتي بعد ماعرفت أن عدي صاحب رعد وبيعتبره اخوه يبقا لازم اقلق.
دينا /متقلقش ي بابا انا ورعد اتفاقنا ننسا الي فات ونبدأ من جديد اطمن ي بابا انا ورعد بنحب بعض ومفيش حاجه ممكن تفرقنا.
علي بقلق /ربنا يستر ي بنتي ويسعدكم ..
في شقه سلمي ..
صفيه بقلق/مالك ي سلمي قاعده مضيقه ليه كده .
سلمي بتنهيده حزن /مش عارفه هنعمل ايه ي ماما انا جهازي لسه فاضل فيه كتير هنجيب منين بس .
صفيه بحنان /اطمني يضنايا انا كنت عامله جمعيه بمبلغ كويس هنجيب بيها الي نقصنا .
سلمي باعتراض/لا طبعا ي أما دي فلوسك الي شيلاها للحج ومن زمان بتحوشي فيها مستحيل اخدها.
صفيه /انتي بتقويلي ايه ي بت ي عبيطه ده اولا من ده اني استرك واطمن عليكي .
سلمي وهي تقبل يدها /ربنا ميحرمني منك ابدا ي ضنايا ويسعدك .
في فيلا فجر ..عند النساء.
فجر بفرحه/ها كلكم مستعدين عايزين يبقا حفله محصلتش مصر كلها تتكلم عنها .
ساره بسعاده /انشاء الله ي فجر دول ولادنا .
ايه بحزن /ياما كان نفسي ي مالك تتجوز واحده عائله واصل وفصل يلا بي هي البنت غلبانه.
رنا /ربنا يوفقكهم والله الخمسه بنات ناس .
اميره بغيظ /بقا كده انا اعرف من فهد أنه رايح يتطلب ايد فاطمه وهو رايح ولا كانه أمه .
ساره بسعاده /ربنا يوفقه ي اميره .
فجر بدعاء /امين يلا بقا علشان نشوف باقي التفاصيل سواء .
عند الرجال ..
سليم باستفزاز /خلاص ي عواجيز العيال هيتجوزوا ويجيبوا احفاد وتتركنوا علي الرف .
عاصم بغرور فهو وسيم للغايه مثل فهد /اتكلموا عن نفسكم ي عواجيز انا هفضل زي مانا .
سليم بضحكه رجوليه/هههههه ماشي ي اخويا برضه هتبقا جد .
فارس بضحك /ربنا يستر علي البت صاافي والولد سيف ميوجعش  بليل وياكلها.
كريم بضحك /والله عندك حق ي سيف .
الجميع بضحكه من القلب /ههههههههه.
في فيلا كامل الفيومي ..
كامل باستفسار /رايحه فين ي صاافي.
صاافي بارتباك /ابدا ي بابا رايحه اشوف واحده صاحبتي علشان أعزمها علي الخطوبه عن اذن حضرتك .
كامل بقلق /ي ترا مالك ي صافي ي بنتي .
في شقه مالك ..
كانت تمسك امينه الفساتين بانهبار كانت حقا جميله بهم لتختار بين كل هذه الفساتين لحفله خطبتها ..
في أحدا الممرات .
فاطمه بدموع /كنت هضيع ي فهد كنت هضيعكنت بنده عليك واتمنا تسمعني طول الوقت .
فهد بعشق/انا اسف يروحي اسف اني حطيتك في موقف زي ده بس غصبن عني كنت في غيبوبه وفوقت منها ومستحيل اسيبك ابدا.
فاطمه // خلاص يبقا نروح دلوقتي لاي مأذون وتكتب عليا حالا.
فهد برجوله/مينفعش مش انا الي اعمل كده واتجوزك من وراء ابوكي ولا انتي تستاهلي تتجوزي كده انتي لازم تعيشي ملكه رافعه راسك قصاد كل الناس .
فاطمه بقلق /يعني هنعمل ايه .
فهد./هروح لابوكي واطلبك منه .
فاطمه برعب ودموع /لا وحياتي عندك ي فهد لا ابويا مصمم يجوزني رشاد مصمم يبعني ليهم .
فهد بحنان /اهدي يروحي  اهدي انا مستحيل اسيبك لغيري صدقيني دي محاوله علشان تبقا عملنا الي علينا وصدقيني لو رفض وصمم علي قراره هعمل كل الي انتي عايزاه ..
علي الجانب الآخر ..
كان يجلس سيف وهو يمص  القصب بفوضويه.
عدي بغيظ /ي ابني كفايه انت قاعد علي الترعه .
سيف وهو يمص القصب /اه ي صفصوفه وحشتيني امتا نجمع سواء ونمص القصب تحت المطر ونأكل كبده في أي حته يلاه شاعر يواد ي سيف .
رعد بقرف /الله يكون في عينها البت انا هقوم اطمن علي دينا.
عدي /بتحبها بجد ي عدي ..
قالها متسرعا ليستغرب رعد ليلعن ذاته علي ذلك التسرع لينظروا إليه مالك وسيف بغضب شديد .
رعد باستغراب /ايه لزمه السوال ده ي عدي قصدك ايه مانت عارف اني بحبها.
عدي بارتباك /ابدا ي اخويا ده سوال عادي .
فهد /يلا ي جماعه .
مالك /هنروح فين .
فهد /هنروح لابو فاطمه انا مستحيل اتجوزها بالطريقه دي .
رعد بفخر /هو ده فهد يلا بينا .
من داخل شقه فاطمه ..
صالح بحده /عجبك الي بنتك عملته ده ي محمود وهي هتلاقي زي ابني فين .
محمود بغيظ /اه ي بنت الكلب لو وقعتي تحت ايدي لاشرب من دمك .
رشاد بغضب/عنك ي عمي انا الي هقتلها بيدي .
فهد بغضب /اخرس قطع لسانك .
محمود بغضب /انا قولت كده برضه أن اكيد انت الي وراها ي شيطان .
رشاد بغضب /الله انتي مدورها وعملالي فيها شريفه .
فهد وهو يمسكه من ملابسه بغضب/كلمه كمان وقسما بالله هولع فيك .
عدي بغضب/سببوه ليا انا ي فهد وانا اخليه يتحصر علي عمره .
رعد بحده /سيبوه وانا ابيتوا في القسم يعرف أن الله حق .
صالح بغضب /انتوا عصابه ولا ايه سيبو الواد .
سيف باستفزاز /خود ي اخويا ننوس عين امه .
محمود بغضب /خشي ي بت انتي علي اوضتك وحسابك معايا عسير .
 نعيمه وسميحه زوجات رشاد الذي لم يعلم أحد عنهم ..
نعيمه بردح /هو فين هو فين عره الرجاله هو فين .
سميحه /هو فين الراجل الناقص الي عايز يتجوز بعد ماستحملنا قرفه ده كله .
رشاد بخوف /نعيمه وسميحه.
محمود بصدمه /مين دول ي صالح .
صالح بارتباك /دول دول .
نعيمه بردح /احنا مراتاته ي اخويا الي مستحملين قرفه وبخله ده مفعن .
سميحه باستفزاز /ورايح تتجوزلي واحده صغيره طب اتوكس ده انت قطع ميا ونور ي عره الرجاله .
محمود بصدمه /قاطع ميا ونور ي عني .
الفرسان بسخرية وضحك /هههههه ي عني مركبش العداد ي عمي .
اخلاقهم زباله بس بموت فيهم????????????????????
نعيمه /قدامي قدامي .
رشاد بخوف /حاضر بس من غير ضرب .
سيف بسخرية /والله وطلعت بطه ي رشاد .
فهد وهو يقف أمام محمود /ادي الي كنت عايز تجوزه بنتك طلع زباله ومتجوز اتنين انا عارف اني مش ملاك بس برضه مش لدرجه ان شيطان .
محمود /بتعرف بنات والا لا .
فهد باعتراف/بعرف انا مخبتش ولا أنكرت بس علاقات طياري ملهاش لازمه ولا حتي بفتكرهها لحد ماشوفه بنتك ونضافتها عملتني أن الحياه انظف من كده بكتير في غيرتني قسما بالله ملمست بنت من ساعه معرفتها وافق وافق وانا واوعدك اخليها اسعد واحده في الدنيا وافق .
فاطمه بدموع /وافق يابا الله يخليك .
محمود بتنهيده /موافق .
فاطمه بسعاده /لولوي.
سيف بمرح /شوفلنا بقا سندوتشين لحمه كده علشان تحتفل .
الجميع بغيظ /ي ساترررررر.
سيف //هههههههه.
في فيلا احمد ..
كان يجلس وهو يمسك بيده هذه السي دي  .
احمد بشر /واخيرا جات اللحظه الحاسمه لحظه انتقامي منكم لحظه هخليهالكم حفله سري دي ههههههههههه.
في يوم حفله خطوبه  الفرسان الخمسه ????????????
ترا ماذا سيحدث هل بالفعل سينتصر العشق أم أنه سراب سيسقط مع اول فخ ????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!