Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع 7 بقلم فاطمة جودة

  رواية عشق المراد 2 الفصل السابع 7 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع 7 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل السابع 7 بقلم فاطمة جودة

 عز .. ليليان اهدي دا الحل لو المحامي ملقاش حل هنستني رأي المحامي الاول وبعدين عهد زي القمر 
ليليان .. يا حسرة قلبي عليها وعلي ابني 
عز .. ربنا يستر 
*********
في شات علي الواتساب 
سهر .. مش هتيجي بردو 
عاصم .. ماشي جاي عشان زهقان 
سهر بضيق .. ماشي يا عاصم 
*********
في التليفون 
ساره .. ادم انا زهقت 
ادم .. من اي 
ساره بدلع .. انت وحشتني اوي 
ادم .. ساره متحسسنيش انك رخيصه 
ساره بعصبيه .. رخيصه كده يا ادم 
ادم .. اهدي مش قصدي والله 
ساره .. من الاخر هتتقدملي والا بتتسلي 
ادم .. حاسس ان مشاعري متلخبطه 
ساره .. طب مش تقولي من الاول اي الست ميرا لحقت تشغلك 
ادم .. ميرا مين يا ساره علي فكره هي مش بتتكلم معايا انا وعاصم كتير ومن ساعة ما جت في أغلب الوقت في اوضتها سيبك منها بقي 
ساره .. يعني هتخطبني 
ادم .. ايوه بس اصبري كده عشان البيت في مشاكل كتير مش هعرف اتكلم مع بابا 
ساره .. ماشي يا حبيبي 
ادم .. ساره ما تقولي الحقيقه انتي عرفتي كام واحد قبلي 
ساره .. والا واحد 
ادم بشك .. متأكده 
ساره .. طبعا يا بيبي يلا باي 
*********
عهد .. هي ميرا  منزلتش لي 
ليان .. تلاقي ادم متكلمش معاه اصلا انا هطلع اشوفها
عهد .. ماشي 
ليان طلعت وعهد كانت بتلعب بالفون عاصم نزل ودا ضايقه جدا لانها مهتمتش بيه والا حست بوجوده وعاصم متعود علي انو يلفت انتباه اي حد 
عاصم .. انسه عهد
عهد بصت .. نعم 
عاصم .. لو ماما أو بابا سألو عليا قوليلهم خرج 
عهد بصت في ساعتها .. ماشي 
*******
عاصم راح لسهر 
سهر فتحت الباب وكانت لابسه فستان قصير جدا يصل إلى منتصف فخذيها 
عاصم .. اي دا 
سهر لفت ايديها حولين رقبته .. اي 
عاصم .. اوعي نخش جوا عشان عايز اتكلم معاكي 
دخلو جوا وكانو بيشربو منكر 
سهر .. عايز تتكلم في اي 
عاصم ضحك .. هو انا كنت هتكلم نستيني 
سهر .. طب ما تيجي نتجوز يا عاصم 
عاصم مسكها من خدودها .. مش انا اللي اتجوز واحده كل يوم في حضن واحد 
سهر .. بس من ساعة ما عرفتك بقيت ليك بس 
عاصم .. متحاوليش انتي بتتكلمي في اي 
سهر .. يا عاصم 
عاصم .. اي يا سهر افهمي بقي 
سهر .. طيب احكيلي انت بتحب 
عاصم ضحك بشده .. هو انا ممكن احب اصلا أو اتحب 
سهر ضمته ليها .. لي بتقول كدا 
عاصم .. عندي 30 سنه وكل البنات اللي كلمتهم كانو بنات للسهر مش اكتر معتقدش اني هحب اصلا شغلي اهم 
سهر .. بس يا عاصم اسكت خالص 
عاصم قبلها بعنف 
Fatma goda
***********
ليان .. منزلتيش لي 
ميرا .. ليان انا عايزه امشي 
ليان .. لي هو حد عملك حاجه 
ميرا .. لا بس وجودي غلط 
ليان .. بطلي هبل نامي دلوقت يلا تصبحي علي خير 
ميرا .. وانتي من اهل الخير 
ليان نزلت لعهد 
عهد .. اي 
ليان .. هتنام وانا كمان هنام 
عهد .. طيب انا هفضل شويه
ليان .. ماشي 
***********
في شات علي الواتساب 
حور .. انت كويس 
يوسف .. اه الحمدلله 
حور .. بجد 
يوسف .. ايوه والله وكنت مع حازم من شويه 
حور .. امم ماشي انا مبسوطه 
يوسف .. اشمعنا 
حور .. معتز قالي بحبك 
يوسف بوجع .. مبروك طب وانتي 
حور .. بص انا مش عارفه انا بحبو والا لاء بس حاسه وجوده مش فارق كتير 
يوسف .. وضحي اكتر 
حور .. انا عمتا مش مرتاحه الراحه التامه يمكن عشان لسه قايلي انهارده 
يوسف .. يمكن 
حور .. طب اي مش هنفرح بيك 
يوسف بوجع .. مظنش 
حور .. يا ابني دا البنات كتير اوي حواليك انت تشاور بس وبعدين انت ظابط بقي وكده 
يوسف .. طب ما اخوكي ظابط ومش مرتبط 
حور .. احنا عيله فقر والله محدش راضي يتجوز ونفرح حتي عاصم 
يوسف .. معلش بقي .. يلا سلام 
حور .. سلام 
**********
وليد بيرن علي كارمن 
كارمن .. عامل اي 
وليد .. الحمدلله وانتي 
كارمن .. الحمدلله 
وليد .. عايز اقولك حاجه لو انتي موافقه ماشي لو رافضه مش هزعل 
كارمن بقلق .. قول 
وليد .. من الاخر انا بحبك من زمان اوي لما كنتي 15 سنه رأيك اي 
كارمن فرحانه  … 
وليد .. كارمن .. كارمن روحتي فين 
كارمن .. هه انا هنا 
وليد .. انتي رافضه 
كارمن .. تؤتؤ 
وليد بسعاده .. يعني موافقه 
كارمن .. تؤتؤ 
وليد .. متعصبنيش 
كارمن ضحكت .. بهزر .. واتكلمت  بخجل .. موافقه 
وليد .. انا بحبك اوي 
كارمن .. ميرسي 
وليد .. انتي مكسوفه 
كارمن .. بصراحه اه يلا باي 
وليد .. باي 
قفلو و وليد بعتلها مسدج 
(بحبك يا احلي حاجه في حياتي )
كارمن شافتها وفرحت جدا 
**********
عاصم رجع البيت قبل الفجر بساعتين وكان سكران 
عهد جريت عليه لما شافته مش قادر يوقف ودايخ 
عهد .. انت كويس 
عاصم تايه 
عهد حطت دراعه علي كتفها 
عاصم .. حاسبي 
عهد .. انت سكران 
عاصم مردش 
عهد طلعته  فوق بصعوبه لأنو أكبر منها بكتير قعدته  علي السرير 
بعد ما شاور علي الاوضه بتاعته 
عهد .. عاصم انت كويس 
عاصم ضحك بدون وعي  .. مش عارف 
عهد .. فوق بس عشان كدا غلط 
 عاصم .. عايز انام وارتاح 
عهد قلعتو الجزمه والساعه 
عاصم بدون وعي.. انتي حلوه اوي 
عهد .. شكرا 
عاصم .. نامي جمبي 
عهد بصدمه .. انت مجنون اوعي انت سكران 
عاصم .. عايز افوق 
عهد بحيره .. مهو انا معرفش انت شارب اي الله يقرفك ومعرفش بتفوق ازي 
عاصم .. اعملي قهوه 
عهد .. حاضر ممكن تقوم معايا 
عاصم قام بدون كلام وهي دخلته الحمام ورشت عليه ميه 
عاصم .. 
عهد .. انت يا ابني فوق طيب اعمل اي ياربي 
عاصم مسك ايديها لما حس انو هيقع 
عهد لحقتو .. لا والنبي اوعي تقع هشيلك ازي 
سندته  لحد السرير ونزلت تعمل القهوه
عهد في سرها يع بيشرب وفي ريحة بيرفيوم حريمي فيه الله يقرفك 
خدت القهوه وطلعت 
عهد .. امسك اشرب 
عاصم شرب وبدء يفوق .. انتي بتعملي اي هنا 
عهد .. انت مش فاكر 
عاصم .. لا اي اللي حصل 
عهد .. انت جيت من ساعه وكنت سكران ودايخ طلعتك هنا وفضلت افوق فيك 
عاصم بحرج  .. شكرا هو انا عملت حاجه او قولت حاجه 
عهد باستفهام .. حاجة اي ؟ 
عاصم .. خلاص خلاص 
عهد .. عن اذنك 
عاصم .. اتفضلي 
************
ساره .. وبعدين يا خالد
خالد .. وبعدين اي مش انتي قولتلهم انك عند صحبتك 
ساره .. طب وادم 
خالد .. مالو 
ساره .. لما نتجوز اكيد هيشك فيا 
خالد وهو بيبصلها بجرأه .. انتو اتفقتو علي الجواز كمان سرك باتع 
ساره .. بس هو علي طول شاكك فيا 
خالد .. مهو عندو حق 
ساره .. يعني انا شمال 
خالد .. انتي بتسألي كمان انا مستغرب جدا ومشفق علي ادم لأنو هيتجوز واحده مقضياها ومستحيل تصون بيته والا تصونه هو 
ساره .. ما كفايه تجريح 
خالد .. انا من رأي بلاش ادم عشان لو عرف معتقدش انك هتبقي سليمه 
ساره بخوف .. هو انا بجد شمال 
خالد وهو يرتدي قميصه .. انتي شايفه اي انتي اللي مرخصه نفسك وللأسف انا مرضاش اني اتجوز واحده زيك كل ما تزهق في حضن واحد 
ساره .. بس انا حبيت ادم 
خالد ضحك .. انتي بتضحكي علي نفسك لو حبتيه مش هتخونيه اصلا 
ساره .. هو انا لو بطلت هكون محترمه 
خالد .. اكيد بس بعد اي انتي ضيعتي نفسك 
ساره .. انت تعرف ادم 
خالد .. اكيد بس معرفه سطحيه اتعاملت معاه في شركتهم 
***********
Fatma goda 
في صباح مشرق بالاحداث
مراد .. صباح الخير 
كارمن بسعاده .. صباح النور 
داليدا .. دا اي الابتسامه دي 
كارمن .. مبسوطه يا ديدا متبسطش 
مراد .. ربنا يبسطك كمان وكمان 
داليدا .. من اي يعني 
حازم من وراهم .. اه يا كارمن من اي 
كارمن بتوتر .. في اي يا جماعه مبسوطه عادي من غير اسباب 
حازم .. ماشي 
مراد بشك .. هو في حاجه 
حازم .. لا 
**********
وليد .. سليم وحشتني اوي 
سليم .. يا راجل 
وليد ضحك .. ايوه والله المستشفى وخداك مننا 
سليم .. عايز اي دلوقت 
وليد .. احبك وانت فاهمني بصراحه عايزك تقول لبابا اني بحب كارمن
سليم .. انت لسه فاكر 
وليد .. وانا من امته نسيتها 
سليم .. ماشي يا حنين
********
Fatma goda 
حور  .. صباح الخير 
مرام .. صباح النور يلا الفطار جاهز 
حور .. اهلا صباح الخير يا اسور 
اسر .. صباح الخير يا حبيبتي اقعدي 
زين .. هو انا شفاف 
حور قبلته علي خده .. دا انت حبيبي 
******
نانسي .. عمر انا جعانه ومكسله اعمل اكل 
عمر .. عشان انهارده اجازه  عندي تبهدليني يعني 
نانسي .. بس اشمعنا اول مره يكون في اجازه الخميس 
عمر .. عادي عز مشغول في البيت قال هياخد اجازه انهارده قولت اخد انا كمان خلي هيدي تعمل الاكل انهارده 
********
ادهم .. مالك يا يوسف 
يوسف ابتسم  .. انا كويس اهو 
فريده .. يا ابني انت مش عاجبني كل يوم بحال 
يوسف .. مالكو يا جماعه سيبوني براحتي 
ادهم .. سيبيني لوحدنا يا فيري 
فريده قامت 
ادهم .. احكيلي بقي 
يوسف .. انا كويس يا بابا 
ادهم .. انت هتكبر عليا والا اي وبعدين دا انا اصغر منك 
يوسف ضحك 
ادهم طبطب عليه .. احكيلي يمكن ترتاح 
يوسف ضحك بشده  .. تعرف احساس انك بتحب حد وانت مش في بالو اصلا 
ادهم حضنه بوجع .. بس يا حبيبي انت المفروض متحبش حد مش عايزك اصلا 
يوسف .. طب ولو قلبك وعقلك رافضين انك تبعد
ادهم .. طب هي مين 
يوسف .. ملوش لزوم انا نازل عشان عندي شغل 
********
عز .. عاصم متروحش الشركه خليك عشان المحامي جاي .
عاصم .. ماشي 
عز .. افطرو يلا 
ادم .. انا عايز أخطب 
ليليان فرحت وبصت لميرا 
عز .. هي مين 
ادم .. واحده صحبتي اسمها ساره 
ادم بص علي ريأكشن ميرا ملقاش رد فعل منها وزي مهي متأثرتش 
عز .. متأكد من قرارك 
ادم .. متأكد وهجبها بكره تتعرف عليكو  
عهد .. اونكل عايزه اطمن علي ماما 
عز .. متقلقيش يا حبيبتي هي هتدخل العمليات انهارده وزمان اهل باباكي هيروحو  هناك 
عهد بخوف .. اونكل هو حضرتك هتسيبني لو جم هنا 
عز بحنيه .. مقدرش اسيبك يا حبيبتي نطمن بس علي مامتك الاول 
عهد .. اونكل بالله عليك متسبنيش هيجوزوني غصب ويقتلوني 
ليليان بوجع .. ربنا يعدل الحال يا بنتي 
ادم .. المحامي جه 
عز .. اهلا يا هاني 
المحامي .. اهلا بيك يا باشا 
عز .. ادم نادي عهد عشان تحضر وتسمع 
ادم .. عهد بابا عايزك 
عهد دخلت .. نعم يا اونكل 
عز .. اقعدي يا حبيبتي عشان تسمعي معانا 
المحامي .. حضرتك مفيش اي حل لأنهم يعتبرو وصايا عليها بعد موت باباها ولأن مامتها حالتها حرجه 
عز .. ازي مفيش حل 
المحامي .. في حل حضرتك بس هيظلمها 
عز .. اي هو 
المحامي .. يفضل نتكلم علي انفراض 
عاصم بعصبيه .. ما تتكلم وخلصنا انت مش شايف منظرها عامل ازي 
عز .. عاصم من فضلك خد عهد وادم واستنو برا 
عاصم خرج هو وادم وميرا 
المحامي .. يا عز باشا القرار صعب بس لازم لو عايزين تحموها 
عز .. قول 
المحامي .. أنها تتجوز حد من هنا حتي لو علي الورق بس وبكده محدش هيقدر ياخدها لأنها متجوزه 
عز .. قصدك  عاصم 
المحامي ..  ايوه وبعدين هننقل ورثها كلو لحضرتك وانتو تحافظو عليه لحد ما مدام روان تقوم بالسلامه 
عز .. هو كتير 
المحامي .. احمد باشا الله يرحمه عمل ثروه قدرها عشرين مليون جنيه قبل ما يتوفي. وعشان كدا هما عايزين يجوزوها لإبنهم عشان ينقلو الورث لحسابهم 
عز .. المفروض يتجوزو في قد اي 
المحامي .. بالكتير بكره لإنهم تقريبا عرفو ان عهد في مصر وهما مسافروش 
عز .. مش انت قولت هيسافرو امريكا كمان يومين 
المحامي .. يا فندم اكيد حد من المطار بلغهم وهما ظبطوه بالفلوس 
عز .. ماشي هسأل عاصم وعهد واقولك 
المحامي .. متتأخروش وانا هجهز الورق عشان منتأخرش في حاجه 
عز .. متأكد أن مفيش حلول تانيه 
المحامي .. متأكد يا عز باشا 
عز .. تمام اتفضل وانا هتصرف وابلغك 
********** 
                  في العذبه 
كامل .. عرفت حاجه 
اشرف ضحك .. طبعا نزلت مصر وهي عند قرايب امها 
كامل .. اسمهم وعنوانهم 
اشرف .. عز الألفي 
كامل .. انت بتهزر دا من أهم رجال الأعمال في العالم 
اشرف .. احنا نروح ونتكلم معاه بالزوق لو منفعش هنتصرف 
********
عز .. عايز اتكلم معاك يا عاصم 
عاصم .. اتفضل يا بابا
عز .. تعالي 
عاصم .. ها اي 
عز .. عايزك تتجوز عهد 
عاصم بصدمه .. نعم 
عز .. عاصم افهمني الاول 
عاصم .. افهم اي هو انا بنت بتجبرها تتجوز عشان سنها كبر 
عز بحده .. تعرف تخرس لحد ما اتكلم 
عاصم .. اسف اتفضل 
عز .. البنت في خطر واحنا مش وصايا عليها ومامتها محلفاني اخلي بالي منها البنت هتتقتل يا ابني 
عاصم .. يا بابا في فرق 8 سنين بينا 
عز .. عاصم 8  سنين مش 20 سنة والا انت بتحب واحده 
عاصم ضحك .. احب امته وفين انا عندي ثلاثين سنة وبعدين شغلي اهم بكتير 
عز بزعل .. براحتك يا عاصم لو عايزها تموت براحتك لو عايز راحه لينا كلنا تسمع الكلام 
عاصم .. سيبني افكر 
عز .. اخرك انهارده بالكتير أهلها احتمال يجو في اي وقت
Fatma goda 
بعد مرور ساعتين
عاصم مش قادر ياخد قرار يمكن اعجب بيها بس مش بيحبها الاعجاب اعجاب بالشكل بس  
ليان .. مين حضرتك 
كامل .. عز باشا موجود 
ليان .. ايوه اتفضلو 
عز .. انتو مين 
عهد بخوف .. اونكل دا عمي وابنه 
عاصم نزل من فوق وراح مسك ايد عهد 
اشرف .. انت ازي تمسكها كدا 
عاصم .. بس يلا 
كامل .. بس يا اشرف عز باشا احنا جايين ناخد بنتنا. واظن دا من حقنا 
عاصم حط ايدو علي كتف عهد والكل كان متنح .. تؤتؤ دا ينفع جاي تاخد مراتي مني 
كامل وأشرف .. مرااااااتك 
عهد تنحت وعاصم ضغط علي كتفها عشان تفهم وعز غمزلها 
عاصم .. ايوه مراتي وبعدين عيب تيجو في وقت زي دا احنا عرسان جداد 
كامل .. صحيح الكلام دا يا عهد 
عهد .. ايوه انا وعاصم اتجوزنا امبارح 
اشرف ضحك .. فين القسيمه 
عاصم .. انت اهبل امبارح كان كتب كتابنا والقسيمه لسه مطلعتش بس اوعدك اول ما تطلع هبعتلك نسخه 
كامل .. عملتيها يا روان 
عاصم .. يلا بقي برا عشان احنا مش فاضيين 
كامل وأشرف مشيو وناويين علي الشر 
عهد .. اوعي يا عم انت استحلتها 
عاصم .. في اي يا متخلفه مش كنا بنمثل 
عهد بعدت عنو .. اونكل انا مش فاهمه حاجه 
عز .. استني شويه يا عهد تعالي يا ابني 
عاصم .. نعم 
عز .. انت موافق 
عاصم بضيق .. موافق يا بابا 
عز .. مبروك يا ابني 
عاصم ضحك  .. مبروك علي اي دي لعبه انا هطلقها بعد سنه او اتنين 
عز بزعل .. براحتك يا ابني تعالي ورايا 
عز وعاصم نزلو تحت 
عز .. عهد تتجوزي عاصم 
عهد بصدمه  .. عاصم يا اونكل 
عز قاطعها .. لمصلحتك يا بنتي وفتره ولو مرتحتيش اطلقي  
عهد .. يا اونكل هتجوز عاصم 
عاصم بعصبيه .. في اي يعني انا اللي عاشقك وهموت عليكي 
عهد .. احترم نفسك 
عاصم .. اتلمي عشان مضربكيش 
عز .. بس بقي ادم كلم المأذون والمحامي 
ليليان .. من غير فرح للبنت يا عز حرام 
عز .. خلاص كمان اسبوع هنعمل فرحهم 
عاصم .. اي انتو بتقررو لوحدكو 
ليليان .. عاصم عهد لازم تفرح 
عاصم سكت 
وعهد الدموع متجمعه في عينيها وطلعت اوضتها جري 
ليان .. حسا أن إحنا في مسلسل تركي 
ميرا همست .. اسكتي عشان الكل متعصب 
ليليان طلعت لعهد 
عهد .. في حاجه يا طنط 
ليليان حضنتها .. يا عبيطه انتي زيك زي ليان .. بنتي بصيلي كده 
عهد بصت 
ليليان .. طب انتي مش حابه عاصم خالص 
عهد .. يا طنط انا اول مره اشوفه امبارح 
ليليان .. طب اعجاب 
عهد .. انا معنديش مشكله أن هو قمر وكل حاجه بس انا وهو مغصوبين علي الجواز يعني جواز بالإجبار 
ليليان .. يا حبيبتي  انتي ممكن تخليه احسن جواز 
عهد .. يا طنط انا وهو مفيش بينا كيميا خالص والا حتي اعجاب ازي هيكون في حب 
ليليان .. طب تعالي ننزل عشان المأذون وصل 
عهد بعياط .. حاضر 
المأذون .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
عز .. مبروك يا ولاد 
المحامي .. كدا تمام هخلص الاوراق واكلم حضرتك
عز .. ماشي اتفضلو انتو 
المحامي والمأذون مشيو 
عز .. فرحكم الخميس الجاي وانا هظبط كل حاجه 
ليان وميرا وادم .. مبروك 
عهد وعاصم .. الله يبارك فيكم 
ليليان حضنت عهد .. مبروك يا حبيبتي 
عز .. عاصم خد مراتك في اوضتك 
عهد .. يا اونكل 
عز .. عهد انتي مراته يا بنتي 
نقلو هدوم عهد لأوضة عاصم 
عهد دخلت الأوضه لقيتو عاري الصدر شهقت .. انا جيت 
عاصم .. خشي اعمل اي يعني 
عهد بحرج .. ممكن تلبس حاجه 
عاصم بحده .. انا طول ما انا في اوضتي قاعد كده  عهد راحت تنام على الكنبه 
عاصم راح قعد جمبها .. عهد متزعليش 
عهد .. مش زعلانه بس لازم تفهم أن انت مغصوب علي الجواز مني وانا كمان مغصوبه عليك 
عاصم .. عهد انا مش هقولك حاجه بس دي بقت اوضتك اقعدي براحتك وانا مش هقرب منك انا راجل يا عهد لا انتي قبلاني والا انا قابلك دا جواز إجباري 
عهد .. هطلقني امته 
عاصم .. اول ما مامتك تقوم بالسلامه والخطر يتشال من عليكي 
عهد .. ماشي حاسب عشان عايزه انام 
عاصم .. هتنامي علي الكنبه 
عهد اظن انك قولت مش هتقربلي وانا مش عايزاك تقرب مني .. اتفضل نام 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!