Uncategorized

رواية حب حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أحمد

 رواية حب حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أحمد

محمود ركب العربيه ومشى وكانت الدنيا ضلمه خالص وفجأة بنت طلعت قدامه وخبطها 
محمود بصدمه: يانهار اسود طلعت امتي دي ????
ونزل يشوفها بس مش بتقوم وراسها فيها دم 
محمود: هو يوم اسود اعمل اى دلوقتى انا اخدها المستشفى احسن وشلها وراح المستشفى 
محمود: دكتور بسرعه 
دكتور: حاضر هدخل أشوفها ودخل 
بعد ساعه ونص الدكتور خرج 
محمود: خير يادكتور 
الدكتور: هى شويه وهتقوم وتكون كويسه بس انا شاكك ف حاجه بس لما تقوم هعرف 
محمود: اى هى يادكتور 
الدكتور: مش هقدر اقولك غير لما أتأكد عشان ممكن يطلع مش صح بعد اذنك 
محمود: يارب طلعت منين دلوقتي دي مش معاها حاجه حتا اتصل ع اهلها انا هكلم معتز هو اللي هيساعدنى اكيد بيتصل بس معتز مش بيرد بيتصل تانى 
معتز بنوم:  اى يازفت مش عارف انام منك. 
محمود:  ونبي قوم وتعال بسرعه 
معتز : ف اى وانت فين اصلا 
محمود:  انا ف المستشفى 
معتز:  اى مستشفى ليه انت كويس 
محمود:  انا كويس بس خبط بنت بالعربيه وانا مش عارف اعمل اى وهي مش معاها اى حاجه أعرفها بيها هى مين او اهلها تعال بسرعه 
معتز: هجيلك وهيكون لينا حساب مع بعض كويس لما نرجع 
محمود: تعال بس وبعدين نتكلم
معتز:  طب اقفل انا هجيلك 
وقفل معاه ومعتز راح المستشفى 
معتز: ها عرفت حاجه 
محمود: لا لسه نايمه جوه 
معتز: هتفوق امتي 
محمود:  الدكتور قال شويه وهتفوق 
معتز: تمام هي مش معاها حاجه خالص 
محمود:  لا بس تقريبا كانت بتجري من حاجه عشان الشارع كان ضلمه و فاضي خالص 
معتز: لما نشوف المصيبه دي كمان بس والله العظيم يامحمود ما هتروح الاماكن الزباله دي تانى 
محمود: ماشي ماشي مش هروح 
معتز: لما نشوف 
الممرضه:  حضرتك المريضه فاقت جوه 
محمود: تمام روحي انتي 
معتز:  يلا ندخل نشوف المصيبه دي 
محمود:  يلا 
ودخلوا 
البنت:  انتوا مين 
معتز:  اهدي كده انتي اللي مين او اسمك اى 
البنت: انا اسمي لين
محمود بصوت واطي خالص:  يخربيت جمال امك قمر واسمك جميل كمان لا لا انا مش قدر ع كده 
معتز: اسكت يخربيتك هتسمعك 
محمود:  ما هى اللى حلوه 
معتز:  اخرس بقولك 
لين: هو ف حاجه 
معتز:  لا مفيش حاجه معاكي رقم حد من اهلك 
لين بحزن: لا اهلي ماتوا مفيش غير عمى بس ارجوك اوع تكلمه
محمود بشك:  ليه يعني 
لين بحزن: عشان هو عايز يجوزني واحد اكبر من بابا الله يرحمه وكمان هيخد الشقه بتاعت اهلى ????
محمود بعصبيه: مش هيقدر يعمل حاجه انتي ف امان 
لين: شكرا لى حضرتك بس حضرتك مين 
محمود:  انا اسمى محمود و ده معتز ابن خالتى و صاحب اكبر شركة معمار ف مصر 
لين:  اه اتشرف بمعرفتكم 
معتز:  الشرف لينا احنا والله احنا مش عارفين نقولك اى ع اللي حصل 
لين: مفيش حاجه دي حاجه ربنا كتبها مش هنقدر نتحكم فيها 
معتز:  ونعمه بالله طب انتي هتروحي فين دلوقتي 
لين بحزن: مش عارفه انا هربت انهارده عشان كان عاوز يكتب الكتاب بكره انا خايفه يعرف انا فين 
معتز: ممكن تيجي تقعدي ف الفيلا لحد لما اجبلك حقك من عمك ده 
لين:  لا طبعا مش هينفع 
معتز: متخافيش انتي هتقعدي مع اختي و اخت محمود معاكي واحنا طول اليوم ف الشركه وكمان فرحى الاسبوع الجاي ياريت تفضلي معاهم تساعديهم عشان مفيش حد معاهم 
لين: خلاص مفيش مشكله بس انت هتعمل اى مع عمي يعني 
محمود: متخافيش منوا خالص مستحيل يفكر بس يعملك حاجه واحنا هنرجع حقك و البيت بتاع اهلك اكيد 
لين بابتسامة:  شكرا ليكم بجد شكرا مش عارفه اقولكم اى والله 
محمود بصوت واطي:  يخربيت ضحكتك دي كان لازم تضحكي 
معتز:  يابني اخرس بقا 
محمود:  حاضر حاضر قولها متضحكش تاني بس 
معتز: حاضر اسكت وأعطيك 
لين:  انا عاوزه اقوم بس مش عارفه ممكن تسال الدكتور بعد اذنك 
معتز:  حاضر ثواني 
وخرج 
محمود خايف يكون اللي ف بالو صح:  متخافيش اكيد مفيش حاجه 
لين ببعض الخوف:  ها اه يارب 
دخل معتز و الدكتور 
لين:  حضرتك انا مش عارفه اقوم خالص ممكن اعرف ليه 
الدكتور: احنا هنعمل تحاليل وهنعرف كل حاجه دلوقتي 
معتز:  طب يلا يادكتور بسرعه 
الدكتور خد العينه وخرج 
محمود:  ان شاءلله خير 
لين:  انا مش معترضه ع حكمت ربنا خالص اكيد خير 
معتز: ان شاءلله 
بعد ساعتين الدكتور دخل تانى
معتز:  خير يادكتور مالها 
الدكتور:  الصراحه الحادثه اثرت ع العمود الفقري عشان كده جلها شلل بس ممكن تعملي عمليه وبعدين علاج طبيعي 
لين بحزن:  الحمدلله ع كل شى اكيد ده خير ليا بس العمليه دي بكام يعني يادكتور 
الدكتور:  اغلب العمليات اللي زاي دي احسن انها تتعمل بره مصر وكمان فلوسها كتير 
لين بحزن انها مش هتعرف:  خلاص الحمدلله بردو مش لازم عمليه 
محمود:  اى ده انتي هتعملي العمليه مفيش كلام خلاص 
لين:  شكرا انا مش محتاجه شفقه من حضرتك 
محمود:  مش شفقه والله العظيم انا عايز اساعدك بجد انا السبب ف اللي حصل 
معتز:  فعلا احنا مش بنقول كده شفقه وخلاص وبعدين انتي زاي اختي من انهارده وهتسمعى الكلام مفهوم 
لين:  مفهوم طب انا عاوزه امشي انا مش بحب المستشفيات خالص 
معتز:  تمام انا هخلص الوراق بتاع الخرج وهاجي ع طول 
لين:  تمام شكرا 
معتز:  قولتلك انتي زاي اختي خلاص مفيش شكرا 
لين ابتسامت
محمود:  متزعلش انتي هترجعي زاي الاول 
لين:  ان شاءلله 
( نوصف لين بقا هي عندها 22 سنه وعينها رمادى وشعرها اسود طويل بس هي محجبه وجسمها حلو مش رفيعه او تخينه جسمها مظبوط فعلا نكمل بقا البت محترمه عيب ????) 
معتز خلص الوراق وكل حاجه وخرجوا من المستشفى و راحو الفيلا 
لين دخلت الفيلا كانت جميله جدا 
معتز:  تعالي اعرفك عليهم 
كانت قمر و رودينا و عمار قعدين 
معتز:  قمر تعالي 
قمر:  مين القمر دي 
معتز:  دي لين 
رودينا بغيره:  اه مين يعني 
محمود:  حكلهم كل حاجه 
رودينا:  اه معلش مكنتش اعرف نورتي ياحبيبتي 
لين:  بنورك 
قمر:  انتي اسمك اى بقا 
لين:  اسمى لين 
قمر:  حتا اسمك قمر 
محمود بصوت واطي لى قمر:  انا قولت كده بردو 
قمر:  شكلك وقعت خلاص 
محمود:  مين انا لا لا مش ممكن خالص 
قمر:  هنشوف بعدين ????
عمار:  أهلا بيكي 
لين بتبص اتصدمت ????……. 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!