Uncategorized

رواية أنا لك أنت الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

  رواية أنا لك أنت الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

رواية أنا لك أنت الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

رواية أنا لك أنت الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

حضنها وضمها جامد في حضنه ولمس شعرها وهو بيقولها بهدوء: انا بحبك اوي يا ملك 
ولا يوم فكرت حياتي من غيرك عشان انا دايما ضامن وجودك وعايزك جمبي و في حضني 
ملك قلبها كان بيرفرف من الفرحه وكان نفسها تحضنه وتقوله ان هي بتحبه اوي بس الهو عمله فيها مش شويه كان لازم تنتقم منه شويه 
قالتله بعدم اهتمام ولا مبالاه: انا شيلتك من دماغي من ساعه ما قولتلي فكري في حياتك ومستقبلك وانا عملت زي ما انت قولت انا بفكر في حياتي ومستقبلي ومبقتش بفكر فيك ولا في اي حد قالتله وهي قاصده تجرحه زي ما جرحها: انا مبقتش احبك يا سليم ياريت تفهم دا وتقدروا. 
دخلت الڤيلا وسابته واقف برا مع نفسه 
سليم ضحك وهو مذهول وبيقول في نفسه: ملك!!!  تعمل كدا؟؟ جابت الجراأه دي منين
بس ليها حق؛ انت فاكر اي يا سليم ان انت هترفضها وتهينها وهي ترجعلك بسهوله 
دخل وراها وهو بيقول: هعافر عشان اخليكي تسامحيني يا ملك
***
مريم ضحكت جامد وقالت لأمير: الله بجد!! جبتولنا احنا الحاجات دي؟؟ 
امير خرج شوكولاته ليها وقالها: و دي مني ليكي 
مريم فرحت اوي وخدت الحاجات الحلوه وقالت ل امير: شكرا 
امير بصلها وهو رافع حواجبه وبيقولها بمعاكسه: احلويتي عن الاول كتير اوي يا مريم 
مريم ابتسمت وقالتله: وانت في نظري حلو دايما احممممم اقصد يعني 
امير قرب منها جدا وقالها: تقصدي انك معجبه بشكلي؟ 
مريم ضحكت بسخريه عشان متحرجش نفسها وقالتله: 
 تقدر تقول كدا 
امير خرج وسابها وهو بيمشي بطريقه غريبه جدا بالنسبالها 
ماشيه( bad boy)  
دخل اوضته وقلع التيشرت وولع سيجاره وهو بيبص من الشباك وبيفتكر الجمله القالتها مريم 
مريم خرجت البلكونه هي كمان… 
بلكونه *مريم وامير جمب بعض* 
امير خرج الدخان من بوقه وقالها: خارجه في السقعه دي ليه؟  
مريم حمحت بكسوف وقالتله: مفيش بشم هوا؛  وبعدين انت هتاخد دور برد 
امير رفع كتفه وقالها:  اشمعنا؟ 
مريم بصت عليه وقالتله:
 انت قالع التيشرت!!!! هتاخد دور برد كدا؟ 
امير حرك راسه بمعانده وقالها: 
لا مش هاخد برد انا متعود علي كدا
سليم كان طالع اوضته بس سمع صوت امير بيتكلم في البلكونه 
سليم استغرب وقال:  بيكلم مين دا من البلكونه وعمال يضحك 
فتح باب الاوضه ودخل البلكونه لقاه قالع التيشرت وبيشرب سيجاره وعمال يهزر مع مريم 
سليم قاله بغيره وحده:  بجد والله!!  
بص لمريم بجديه وقالها بصوت رجولي:  ادخلي 
مريم كانت لسه مكسوفه ومتحركتش من مكانها من كسوفها
سليم قالها بنبره شديده:  قولت ادخلي 
مريم طلعت تجري علي جوا وهي بتقول : انت فصيل يا سليم بجد 
امير عمل نفسه مش واخد باله وكمل شرب في السيجاره 
سليم ضربه في كتفه وقاله: وحيات امك!  عامل نفسك من بنها؟  
قاله بتحذير وخوف علي اخته: بص يا امير انا مقعدك معايا هنا في الڤيلا عشان انت صاحب طفولتي وقريبي غير كدا لا وعايزك تعمل حسابك اننا قاعدين مع ٢ بنات في البيت يعني كفايه استعباط ومتخرجش من غير تيشرت تاني عشان قولنا في بنات 
امير خرج سيجاره وقال لسليم: خد ولعلك شمعه ووريني سكاتك
سليم ضحك وخد منه السيجاره وولع هو كمان وشدو كرسين وقعدوا يتكلموا في البلكونه 
مريم طلعت تجري علي ملك عشان تحكيلها فتحت باب الاوضه وهي مسكوفه وبتقول لملك: ركزي معايا؛  كنت بتكلم مع امير في البلكونه وسليم دخل علي امير وعرف 
ضحكت بكسوف وقالت: وسليم عمل نفسه من بنها 
ملك كانت قاعده بتحط روچ وبعدين سابته من ايدها وقالت لمريم: اي حوارك مع امير؟ 
مريم قالتلها بمكابره:  مفيش!! وبعدين انتي عارفه اني بحب كريم
ملك بصتلها بقرف وقالتلها: هتفضلي لحد امتي مع كريم دا مع انه بيكرهك وبيكرهني وبيأذينا كتير اوي 
مريم بصت في الارض بحزن وقالت: معرفش!  ؛ انا مش قادره احب غيره 
ملك قامت وجابت الكتاب عشان تزاكر وقالتلها: اومال لو عرفتي سليم قالي اي هتعملي اي؟ 
مريم جالها فضول وقالت:  احكي
ملك حطت الكتاب ع المكتب وقعدت وهي بتقولها:
 اعترفلي بحبه 
مريم قامت اتنطتطت وسقفت بفرحه وقالت: اكيد انتي كمان اعترفتيلوا؟  
ملك سكتت بحزن وبعدين قالت: انا من زمان معترفاله ودوست علي كرامتي بسبب حبي ليه؛ بس هو كان بيعمل اي؟  
كان بيكسر قلبي في كل مره بعترفله فيها بحبي ليهه 
مريم قالتلها بعدم فهم:  ايي!  وبعدين اي حصل؟ 
ملك لتحت الكتاب بعدم اهتمام وقالت:  مفيش قولتله اني مبقتش احبه 
مريم اتذهلت وقالت بصدمه: نعم!  انتي عبيطه؟ 
ملك قالتلها بعصبيه:  لا مش عبيطه؛ انا عايزاه يحس نفس احساس؛ عايزه كرامتي الاتهانت ترجعلي تاني مش اكتر 
مريم بصتلها بتفاهم وقالت:  
بس انتي من جواكي؟ 
ملك كملت كلامها وقالت:
  لسه بحبه؛  من جوايا لسه بحبه
في صباح يوم جديد 
مريم وملك كالعاده كانوا لابسين لبس المدرسه وخرجوا هما الاتنين ونزلوا عشان يفطروا مع امير وسليم 
مريم قعدت قدام امير وهي بتبسمله وسليم لاحظ ف برقلها وبصلها بحده 
حمحت بكسوف وركزت في اكلها
ملك اتنهدت وهي بتقول: خير كلكوا ساكتين علي الصبح كدا ليه؟؟ 
امير ضحك وهو بياكل بسرعه وبيقولها:  مفيش بحاول مأخرش نفسي علي الشغل 
ملك ضحكت بسخريه وقالتله بهزار: يعني انت لو قولت صباح الخير هتتأخر عن الشغل 
مريم قالتلهم وهي بتهزر:  عموما الاهتمام مبيطلبش
سليم بص لأمير وهو بيضحك عليه وبيقول لمريم وملك: معلش اصله دحيح اوي 
ملك مردتش عليه وكملت اكل ومريم ضحكت علي كلام سليم وقالتله: خلاص هنأخره علي الشغل
امير بصلها بأعجاب لضحكتها وكان متنح بشكل واضح
سليم خبطه في رجله وقاله بهمس:  لو متعدلتش هزعلك مني يا امير 
امير حمحم بخجل وقام من علي السفره وهو بيقول: الحمد لله خلصت واقدر اروح الشغل دلوقتي
*****
مريم وملك نزلوا من العربيه وهما مبسوطين وبيهزروا علي موضوع ما! 
سليم ندهه علي ملك وقالها: بقالك يومين مبتاخديش مصروفك؟  هتفضلي من غير مصروف؟ 
ملك سكتت وبصت في الارض وهي بتحاول تاخد موقف وبتقوله: متقلقش انا اصلا مبحتاجش حاجه عشان يكون معايا فلوس
سليم خرج من جيبه فلوس ومد ايده من الشباك وقالها: خدي خليهم معاكي مينفعش تمشي من غير فلوس
ملك حاولت تهرب منه وقالت: الحصه الاولي شكلها هتبدأ باي
امير طبطب علي كتف سليم بتريقه وقاله: دخل فلوسك في جيبك تاني يا حنين البت مش طيقاك 
سليم زقه وهو بيقوله:  ياخي اوعا كدا دا انت غتت 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!