Uncategorized

رواية الحب الضائع الفصل الخامس 5 بقلم رحمة طارق

 رواية الحب الضائع الفصل الخامس 5 بقلم رحمة طارق

رواية الحب الضائع الفصل الخامس 5 بقلم رحمة طارق

رواية الحب الضائع الفصل الخامس 5 بقلم رحمة طارق

بعد انتهاء دوام العمل قامت ارين بتوديع منار
واتجهت للذي تشكوا له همومها عندما لا تستطيع ان تبوح لاحد بما يعتليها
وقفت علي شاطي اسكندريه ارين: انا عارفه اني مش جتلك من زمان بس هو رجع رجع انا كنت كل يوم وانا صغيره اجيلك هنا واقعد معاك واقولك انا وهو عملنا ايه بس من يوم ما سابني وانا مش جتلك عارف ليه عشان ايامي ما كانش ليها طعم من غيره مع انه كسرني بس عمري ما كرهته ولا هاقدر اكرهه لانه بالنسبالي اكتر من اني اقدر اكرهه حاولت كتير بس ما عرفتش
سرحت رحمه في ذكرياتها تتذكر ايامها معه
Flash Back
فهد كان كل يوم ينزل من فصله يتجه الي فصل ارين لكي ياخذها لياكلوا ويلعبوا سويا بدات ارين بالتعلق به كثيرا وفهد اصبح يعتبرها جزء من حياته
وجاء يوم تخرج فهد من الابتدائيه
ارين ببكاء وبراءه:
يعني انت مش هاتكون معايا في المدرسه تاني هاتسيبني يا فهد
فهد بحزن ومسح دموعها: ومين قالك ان انا هاسيبك انا ما قدرش اسيبك يا ارين انا هاجيلك كل يوم هنا عشان اشوفك اتفقنا
اومات ارين ببكاء وحزن: اتفقنا
نادي والده عليه لكي يقله للمنزل: ياالله يا فهد
فهد : حاضر يا بابا ياالله يا رينا انا لازم امشي
ودع فهد ارين وهم بالمشي ولكنه وقف والتفت الي ارين عندما سمع صوتها
ارين ببكاء: فهد 
ثم جرت عليه واحتضنته بادلها فهد العناق
ارين من بين شهقاتها: انت وعدتني انك هاتجيلي كل يوم وانا عمري ما هكلمك تاني لو خلفت وعدك ماسي 
فهد وهو يربط علي شعرها ويبتسم: اوعدك يا رينا هاجيلك كل يوم ياالله بقا عشان بابا واقف اومات ارين: مع السلامه يا فهد
فهد مع السلامه يا ارين
ذهب فهد مع والده محمد بمزاح: ايه يا فهد مين القمر
فهد بغضب من والده: بابا اسمها ارين
محمد بخبث: الاه طب انت زعلت ليه كده ماشي يا عم ارين بس مين دي برده
فهد : زميلتي في المدرسه وزعلانه اني هاسيب المدرسه وهامشي
محمد: شكل الموضوع كبير احكي
حكي له فهد كل ما حدث محمد باستغراب يا ابن الايه كل دا ثم اردف بفخر: جدع ياالله طالع لابوك من صغرك دنجوان بس شكلك حبيتها يافهد
فهد : لا طبعا احنا صحاب بس
محمد بلامبالاه : يمكن
فهد في نفسه هو انا شكلي فعلا حبيتها
ومرت الاجازه الصيفيه ولم يخلف فهد بوعده وكان يذهب لارين كل يوم ليراها ويحضر لها الشيكولاته المفضله لديها ثم يذهبوا الي منازلهم ومع انهم صغار كانت مشاعرهم كل يوم تكبر لبعضهم اكتر واكتر
Back:
فاقت ارين من ذكرياتها علي اذان المغرب قامت بالرجوع الي منزلها دخلت المنزل
ارين بصوت هادئ : بابا انا رجعت ودخلت الي غرفتها غيرت ملابسها واتجهت الي فراشها
استغرب طارق من ابنته التي لم تشاغبه اليوم
ذهب الي غرفتها لكي يراها قام بالطرق علي الباب ثم دخل وجدها نائمه
طارق بحنان : حبيبة بابا مالها
ارين بحب: ما فيش يا بابا بس تعبانه شويه
طارق بحنان : انا عارف انك بتكدبي عليا بس مش هاضغط عليكي انك تحكيلي حاجه بس كل اللي اقدر اعملهولك يا حبيبتي اني ادعيلك ان ربنا ينورلك طريق ويشيل كل هم من علي قلبك ثم وضع يديه علي رائسها ورتل القران بصوت عذب
ثواني ووجد ارين غطت في نوم عميق
قام طارق من جانبها وقام بتغطيتها ثم ذهب الي الخارج وهو يقول : ربنا يسعدك يا بنتي وينولك طريقك
في مكان معزول كان يقف بسيارته ينظر الي الفراغ 
فهد بانكسار وحزن : انا ما اذتكيش يا ارين الا لما انتي اذتيني انا حبيتك حبيتك قوي بس انتي اللي خونتيني وخونتي حبي ليكي ورحتي لواحد غيري ليه معقوله حبي ليكي ما كانش باين دا انا ما حبتش في الدنيا قدك من يوم ما عيني جت عليكي وانتي صغيره كونتي شبه الحوريه اللي سحرتني ثم تابع بغضب بس انتي اللي اخترتي غيري وانا الحوت  اللي ما حدش قدر يقف قصادي وزي ما وعدتك زمان اني مش هاسيبك اوعدك دلوقتي اني هقلبلك حياتك انا اتغيرت يا ارين واوعدك زي ما انتي خونتي حبي ليكي انا هادمرك وهخليكي تتمني الموت
هل تري هذا ما سيحدث ام للقدر راي اخر 
عاد فهد الي منزله في الساعه ٣ صباحا واتجه الي غرفته ثم غير ملابسه وادي فرضه واتجه للنوم
تري ماذا سوف يحدث مع ابطالنا هل سوف يستطيعون الانتقام من بعضهم بالفعل ام للقدر وقلوبهم راي اخر 
 يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد