Uncategorized

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل السابع 7 بقلم شروق عبدالعزيز

  رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل السابع 7 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل السابع 7 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل السابع 7 بقلم شروق عبدالعزيز

الممرضة: لو سمحت ابعد كدا لازم نلحقها ابعد
‏اعطتها مخدر ونامت
‏ ‏نور و مازالت بين اليقظة و النوم: انااااا بببكررررهههك ببببكرررهههك
ادم كان كالمغيب اثر كلماتها الاخيرة وزادات صعقتة اكثر اثر كلمات الدكتورة له
الدكتورة: اسفة بس حضرتك لازم تعرضها علي دكتور نفسي هي حالتها صعبة ووممكن تاذي نفسها وفي الحالات دي بننصح بتدخل الاطباء النفسيين
بعد اذنك خرجت وتركتة في دوامة افكاره ماذا حدث لطفلتة اكل ذلك حدث بسببة وبسبب عصبيتة
ادم بغموض وتفكير بعض الشيء وهو يمسح علي شعرها: لا مستحيل مش هسمح انك تتاذي ابدا بسببي بس لازم الاول اتطمن انك هتبقي كويسة ومفيش اي ازي ليكي من اي شخص علي وجه الارض لان اللي يفكر ويتجرا ويمس حاجة تخص ادم الكافري لازم ينتهي بس لاول تبقي كويسة وبعدها التنفيذ سهل اوي واهم حاجة هعرف مين اللي ورا الكلب اللي عمل كدا
نور وهي تهزي اثناء نومها: ادم ادم متسبنيش انا محتجالك متسبنيش ابعدوا عني ادم ابعدوا ادم هو لية بيقرب ابعدوا دخلت في حالة هستيريا مجددا اخذها ادم بين احضانه لتهدئتها اتت الممرضة علي صوت ادم واعطتها المهدي وعادت للنوم مرة اخري
الدكتورة: اية اللي حصل وصلها للحالة دي
ادم بغموض وتجاهل لسؤالها : هي هتفضل نايمة وقت قد اية
الدكتورة باستغراب: بعد اربع سعات من دلوقتي
هتفوق ان شآء الله
ادم بغموض: ودا وقت كافي بالنسبة ليا اهم حاجة عندي متصحاش قبل كدا مفهوم
الدكتورة بستغراب اكبر من امر هذا الرجل: اماءات براسها عدة مرات بمعني نعم
امرهم ادم بعدم تركها بمفردها ابدا مهما حصل
حتي يعود
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في احد المخازن التلبعة لعائلة الكافري
نجد رجل هزيل يصارع الموت بسبب هؤلاء الوحوش البشرية التي انقضت علية
دخل بهيبتة الطاغية الي ذلك المكان
ادم بثبات: مش ادم الكافري اللي يتلعب عليه يااااروووحممممك انطقق يلا مين اللي بعتك ولا مش هرحمك ااانطقققق
الرجل برعب: والله ياباشا ماليا دعوة والله
ادم بغضب: انت هتستعبط ياارررووححمممك اخلص يلا مين اللي باعتك
الرجل برعب وتوسل: ياباشا ابوس ايدك ارحمني والله مالياا ذنب كل ذنبي اني خفت علي عيلتي وعيالي بس الشطان عماني وخلاني طمعت اكتر ارحمني ابوس ايدك
ادم بقهقة علية دبت الرعب في اوصال ذلك الرجل: انت فاكر يابن *********(شتيمة كتييييرر) ياااروحمك انك لما تلمس حاجة تخص ادم الكافري انا هرحمك دا انت الموت بالنسبالك ارحم بعد اللي عملتوا انا مش عايزك تنطق وتقول مين اللي بعتك
ادم بصوت جهوري: يااااااارجااالة عايزة يبقي سو*سن علشان لما يشوف اي بنت ماشية في شارع يلف من الشارع التاني الوس”خ دا
الرجل بصريخ هستيري: لا ياباشا ابوس ايدك لا ارحمني هقولك كل حاجة والله هقول كل حاجة بس ارحمني
ادم ببرود: لا متقلقش من جهة هتقول اللي عندك فدا هتقولي بس الاول مينفعش لازم تاخد واجبك بس قولك هكون رحيم معاك هات اللي عندك كلوا
الرجل برعب: هقول ياباشا هقول علي كل حاجة والله
الرجل: انا علي قد حالي وعندي التاكسي دا بسترزق منو بس في يوم ركبت معايا الانسة دي قبل كدا واليوم دا كان يوم الحادثة الصبح وصلتها المكان المطلوب بس فجاءة حصل…………..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تكملة الفلاش باك (ادهم وسهي)
ادهم بزعيق وعصبية: اوعي كدا ابعدي عني والله مهرحمهم ولاد الكل** دول لو حصلها حاجه
اجري عدة اتصالات وخلال نصف ساعة علم بمكان حبيبتة وزوجتة
خرج ادهم من المستشفي ركضا لكي يلحق زوجتة
وصل ادهم الي المكان الموجود بة زوجتة
ولكن كيف لة ان يتخطي كل ذالك الحرس لما لا وهو الملقب بالذئب
استطاع بجدارة تخطي الحراس
……: ادهم باشاا اتاخرت مسنيك من زمان
ادهم بثبات مزيف: فين مراتي
………: لية الاستعجال دا انت لازم تنورنا هنا لحد ميوصل الزعيم
ادهم بمكر الذئب: الزعيم طب قول للزعيم بتاعك مش الذئب اللي يتلعب علية لعبة وسخ*ة زي دي وبعدين دا انا مستنية من زمان
الرجل بعدم فهم: ماشي ياذئب براحتك
ادهم: فين مراتي
الرجل: متقلقيش محدش جيه جمبها
ادهم يثبات: متخلقش اللي يإذي مراتي وانا عيش هي فين
سهي: ادهم ركضت وارتمت داخل احضانة
سهي ببكاء: حبيبي كنت خايفة عليك اوي انت كنت بتنزف قدامي ووااانااااا ممققددرررتتشش اااكوون مممعععاك
ادهم بهدوء: اشش اشش اهدي اهدي حبيبي انا كويس اهدي
الرجل بوقاحه : ياااه بقا هو دا الذئب اللي بيتهزلوا شنبات فعلا اه من حواء
ادهم لم يعيره انتباة: احبيبي اهدي انا كويس تمام
(حقيقي مفيش احسن من الاحتواء يبقا مع باقي البشر شئ ومع حواء شئ اخر كانة ولد من جديد)
……: منورنا ياذئب
التفت ادهم وسهي تجاه الصوت
سهي بصدمة: بابا
ادهم بصدمة: سيادة اللواء
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند خالد في الكازين*و
عمر: قديمة ياباشا العب غرها وروح وراها يلا شوفها مع انهي راجل… قاطعة بلكمة اطاحت بة
خالد بغضب: مش معني اني سالكتلك انك تغلط فاهم عارف اني اتزفت غلط لما خليت واحدة وسخ*ة زي دي تلعب عليا بس مكنتش في وعيي وقتها لما دا حصل
عمر بغضب وعصبية: عارف انك واطي انت عارف انا خسرت اي انا خسرت انا خسرت اختي وحببتي وامي وكل حاجة ليا هي زنبها اية زنبها اية انها تحب واحد حقير زيك ها قولي زنبها اية انا اقولك زنبها انها اخلصت وسلمت قلبها لحقي**ر زيك زنبها انها رفضت اخوها علشان واطي زيك زنبها انها…..
قاطعة خالد
خالد بدموع: بس بس كفاية كفاية بقا انتو لية مش حاسين بيا لية مش قدرين تحسوا اني كمان خسرت حببتي و..
عمر: متقولش حببتي ريم اختي انا وحببتي انا انت فاهم مستحيل اسمحلك تقرب منها تاني صدقني لو كان موتك هو الطريق الوحيد اللي امنعك بيه هقتلك صدقني هقتلك
تركة وغادر مع احساسه بالذنب ولكن شعور الذنب لدي العاشق كفيل بتعذيبة الف مرة من التعذي*ب الجسما*ني
خالد ببكاء : اااااااااااااه ياااارب مبقتش قادر اتحمل يارب ساعدني يااااااارب والله مكنت في وعي وقتها
نتعرف علي الشخصية الجديدة
عمر الكيلاني: صديق خالد تخرج من كلية الطب شاب ذو شخصية مرحة لدية اخت وتوفي اهله في حادث سير وهنعرف سبب تغير شخصيتة خلال الاحداث
ريم الكيلاني: اخت عمر فتاه محجبة مرحة ولكن بسبب الظروف اصبحت فتاه منطفئة لاتهمها الحياة تتمني زوالها
فلاش باااك
ريم: خالود اية رايك في الفستان
خالد: مش حلو وبعدين انتي هتخرجي كدا
ريم ببراءة: اه ياخالود قمر صح
خالد بعصبية: قمر اية وزفت اية انتي عايزة الناس تشوفك وانتي حلوة كدا انتي عبيطة يابت انتي ولا اية
ريم وهي تتدعي البراءة: طب منا عايزاه حلو يالودي
خالد بتوهان: هاااا مين لودي دا
ريم بطفولة: اية يالودي مالك وبعدين يلا هنتاخر علي الحفلة بقا
خالد بعصبية: بت انتي متعصبنيش اجزي غيري الهباب احسن والله احلف ما في زفت حفلات مفهوم يلا انا اصلا لو عليا مش هخرجك من هنا بس اعمل اية في البآف اخوكي اللي منشف دماغوا اووف صبرني يااارب اعدي الليلة دي علي اخير
ريم وهي تضحك علية بابتسامة ساحرة اطاحت بالمتبقي بعقلة????: معلش ياخالود دا عمور حبيبك
خالد بغيرة وعصبية: متدلعيش حد غيري مفهوم
ريم: اه خالد ايدي اااه
خالد بزعيق : مفهوم
ريم بدموع: خالد ايدي
خالد: اقسم بربي ان لمحتك بس ياريم بتيجي سيرة راجل علي لسانك لا قطعهولك فااااهههمة
ريم ببكاء: فاهمة فاهمة بس سيب ايدي بتوجعني
خالد بغيظ من نفسة لانه ابكي صغيرته: ريمي بصيلي انا اسف والله اسف انتي عارفة انو غيرتي صعبة علشان خاطري اتجنبيني في موضوع الغيرة دا اسف بقا خلاص يلا علشان منتاخرش علي الحفلة
ريم: هاا طب والله انت عندك انفصام هة بقا يلا دا شوية وكنت هعملها علي نفسي من عصبيتك
خالد بابتسامة ساحرة: بس بعشقك ريم صدقيني حياتي بعدك مش حياة
ريم بتهرب: احم خالد يلا علشان الحفلة
خالد: الفستان
ريم: يوه انت مبتنساش حاضر بص هوا
بعد فترة نزلت ريم متالقة بدريس من اللون الازرق بحجاب من نفس اللون كانت اية في الجمال
خالد بتصفير: اية الجمال دا يخربيت كدا طب اخبيكي فين انا دلوقتي لا روحي غيري اجري
ريم بتذمر طفولي: يوة ياخالد والنبي والنبي خالينا نخرج كدا بليز بليز
خالد: طب يلا وربنا يستر ومقتلش حد النهاردة
ذهب خالد وريم الي الحفل
وفجاءة حدث….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بكلية الاداب كانت تجلس وتفكر في مخطط لتحصل علي قلب ابن عمها
….: همس بقولك متفكك من زين دا
دا انا حتي احسن منو
همس بسرخية: احسن منو روح ياطارق نام ياحبيبي ومتنساش تتغطي كويس
طارق: بقا كدا ماشي بس بكرة تحتاجيلي سلام ذهب وهو يتوعد لها بينما هي لم تبالي لة
همس: بقولك اية يا سونيا اية رايك في ******************************
سونيا بتفكير واقتناع: يابنت الاية اية الدماغ دي عليكي حتة دماغ محصلتش
همس: بس لازم دا يحصلش قبل مالعقربة اللي اسمها سهر تاخدوا مني
سونيا: اعتبرية حصل يلا بقا قبل ميجي دكتور اياد ويبوظلنا الدنيا خلينا نحضر المحاضرة دي بدل منشيل السنة وانا مش ناقصة ابويا هيطردني
همس: اممم ماشي معرفش لية مبرتحش للدكتور دا مبينزليش من زور
…….: وانا مطلبتش منك ياستاذة يامحترمة ترتاحيلي ولاقولتلك تعالي حبيني واضح انك فعلا بنت معرفتيش حاجة عن التربية
همس: انا مسمحلكش انت فاهم انت اخرك عندي بوابة الجامعة دي غير ملكش عندي حاجة اقول اللي انا عايزة
فجاءة نزل بقلم خماسي علي خدها
اياد: دا بقا علشان لما تتكلمي مع اياد العمري تحترم نفسك ولو متعرفيش من اياد العمري انا اعرفهولك ياحلوة
تركها دون ان يسمع منها شئ
همس: انا بقا هوريك يا اياد ياعمري وهعرفك مين هي همس الكافري
سونيا: همس انتي بتكلمي نفسك
همس: مش وقتك خالص بس ظبطي اللي قولتلك علية
سونيا: تمام اعتبرية حصل بس في حاجة تانية و هي ان احنا لازم نكلم العميد علشان الخطة تبقي مظبوطة وميحصلش اي خطاء
همس بتفكير وغموض: اممم عندي اللي هيتفذ كل حاجة لقولك كنسلي الخطة دي في خطة تانية اجمد منها وهي…………
_ياترا من اللي ورا اللي حصل ليارا
_وياترا اية هيحصل مع ادهم وسهي بعد كدا
_ياترا اية اللي حصل وحصل عمر وخالد للحالة دي
واية اللي حصل لريم
_ واخيرا همس ناوية تعمل اية
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد