Uncategorized

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل الثامن 8 بقلم كاريمان باسم

  رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل الثامن 8 بقلم كاريمان باسم

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل الثامن 8 بقلم كاريمان باسم

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل الثامن 8 بقلم كاريمان باسم

– موافقة طبعاً.
وقف أوس وقال لها بحب / بجد يا غزلتى.
عانقت غزل أوس باندفاع و قالت له/ اكيد يا أوس انا موافقة..اكيد.
عانقها أوس هو ايضاً بقوة وقال لها / بعشقك يا روحى
غزل بخجل و هى تخرج من حضن أوس/وانا كمان اوى.
أوس بمشاكسة / وانتى كمان ايه.
غزل بارتباك /وانا كمان يا أوس.. وبعدين يلا لبسنى الخاتم بقى.
أوس / لما تقولى انتى كمان ايه الأول.
غزل وهى تضع يديها الاثنان على وجهها بخجل/وانا كمان بعشقك اوى.
أمسك أوس يديها وابعدها عن وجهها و وضع الخاتم فى أصبعها بحنيه و قال بحب / ان شاءلله يوم فرحنا هيبقى 25/6..وهيبقى اسعد يوم فى حياتى كلها.
غزل / مشمعنا يا أوس اليوم ده بالذات وبعدين ده قريب اوى مش هنلحق كدة.
أوس و هو يجذبها من خصرها و فجأة اشتغلت موسيق هادئة جداً واخذ يرقص معها سلو وقال لها/ لأن اليوم ده انا قابلتك فيه من شهرين.. فبقى كل شهر اليوم ده مميز ليا جداً..ده انا قابلت فيه
سلطانة قلبى.. وبعدين هنلحق ان شاءلله متقلقيش طول ما انا جنبك.
غزل / وانا كمان والله حلى يوم فى عمرى كله و حاضر مش هقلق.. بس خليك انت دايما جنبى لان انت بقيت الأمان بتاعى و حبيبى و قلبى وكل ما ليا.
أوس / متخافيش لأنى مقدرش ابعد عن روحى ابدا.
وضعت غزل رأسها فى حضن أوس واخذوا يرقصوا مع بعض على هذه الموسيقى الهادئة بحب خالص…….
بعد ذلك عاد كل منهم للحفلة مرة اخرى و كانت غزل تمشى سريعا تجاه شهد حتى تخبرها عن مفاجأة أوس و فجأة تعركلت بفستانها و سقطت فى حمام السباحة وسط صدمة الجميع و خوف عائلتها عليها.. فخلع أوس چاكيت و قميص البدلة بسرعة ونزل هو ايضا لها حتى ينقذها.
أوس لغزل /انتى كويسه يا قلبى.
غزل /كويسه يا أوس متقلقش لو كان بحر كنت اقلق.
أوس /طب يلا تعالى اطلعك.
غزل/ونفوت الفرصة دى.
أوس باستغراب/فرصة ايه.
اخذت غزل تلعب فى المياه كالاطفال و تقفذ على أوس وتضحك.. أوس / يا مجنونة يلا نطلع.
غزل و هى تقفذ مياه عليه /نووو.
أوس /طيب انتى العايزة ده.
واخذ يقذف عليها هو ايضا وسط ضحكاتهم وضحك الناس على هولاء المجانين.
وبعد فترة خرجوا منه بسبب الحاح اهلهم
عليهم.. فساعد أوس غزل ان تخرج و بعد ذلك خرج هو ايضا.. فكان فستان غزل مفصل لجسمها بشدة بسبب المياه و لاحظ أوس نظرات الرجال لها فلبسها أوس چاكيت بدلته بعصبية وغيرة و هو يقول لها /البسي يا غزل ده و متقلعيهوش خالص لغاية ما تروحي البيت.
غزل و هى تنظر للفتيات المعجبة بأوس بغيرة /حاضر يا أوس… ويلا انت كمان البس قميصك و بسرعة.
أوس /بسرعة ليه.
غزل /علشان متخادش برد يلا انجز.
لبس أوس قميصه و اخذ يسمع هو وغزل لتذمر عائلتهم و اخذت شهد تضحك و تقول لهم /ده انتم مجانين والله و غزل طفلتى بهتت عليك يا أوس.
أوس لشهد/خليكى فى شقاوتك انتى يا طفلة و بعدين ماشي اوى انا هوريكى تضحكى علينا ازاى.
اخذت شهد تضحك بشدة مرة اخرى وأدهم يبتسم لها بحب و هو يقول فى نفسه/
امتى هتبقى مراتى بقى………….
________________________
انتهى اليوم بسعادة و عاد كل من أوس وغزل
منزلهما.. بدلت غزل ملابسها واستلقت على الفراش بتعب وهى تنظر للخاتم بفرحة واخذت تلعب بخصلات شعرها ورنت على أوس فرد عليها بنعاس/ الووو يا غزل.
غزل/انت نمت ولا ايه.
أوس / اه كنت هنام خلاص بس اصحى علشانك يا قلبى.
غزل /ميرسى بس على فكره بقى يا أوس خد على ان كل يوم سهر مفيش حاجه اسمها نوم بدرى دى امسحها من قاموسك خالص.
أوس /نعم و اروح الجامعة ازاى.
غزل /عادى يا أوس لما ترجع ابقى نام.
أوس / انتى عادى بالنسبالك بس انا مقدرش اسهر كل ده وبعدين النهارده كان يوم متعب وبكرة هنروح الجامعة.
غزل/هتقدر علشانى صح.
أوس /ثبتينى يا غزل.. طيب خلاص نسهر وماله واروح الجامعة بكرة مطبق ده لو صحيت اصلا.
أخذت غزل تضحك و تقول /هييييييه هنسهر.
ضحك أوس وقال/طفلة مفيش كلام.
غزل /عارفة.
أوس بحب /وعارفة انك شقية؟
غزل وهى تضحك/عارفة.
أوس وهو يبتسم/وعارفة انك سرقتى اغلى حاجه عندى انا عايش بيها.
غزل بخجل/سرقت قلبك.
أوس /ده سؤال ولا جواب.
غزل بمشاكسة /هو كان المفروض سؤال بس انا كده كده عارفة انى سرقت قلبك وعقلك وكل تفكيرك.
أوس /بالظبط كده يا سوسة.
غزل /انا عملت ايه ايه دلوقتي علشان سوسة.
أوس /ولا حاجه يا عشقى.. يلا بقى احكيلى عنك بتحبي ايه و مبتحبيش ايه.
حكى كل من غزل وأوس عن أنفسهم لبعض و بعد ذلك قال أوس لها /عارفة يا غزل انتى ايه بالظبط ليا.
غزل /اه حبك وعشقك وغرامك.
أوس بحب/ فعلا يا غزلتى و كمان لو فتحتى عقلي هتكوني رايحه جايه فيه.. هتفتحى قلبي هتكونى مربعه علي عرشه.. حتي روحي في ايدك انتي.
غزل بحب/والله مش بلاقى كلام اقوله يوفى كلامك ده ولا يوفى حبى ليك بس والله بحبك اوى اوى بص بقيت هوس بالنسبالي والله.
أوس /طب اجي اخطفك دلوقتي بكلامك ده.
أخذت غزل تضحك فقالت/ تعال اخطفنى.
اخذ أوس يضحك فقالت غزل له/ ممكن اطلب منك طلب يا أوس.
أوس /اطلبى طبعا.
غزل/ينفع اروح بكرة الجامعة بجيب قصيرة.
أوس بعصبية/نعم لا طبعا.
غزل /ليه يا أوس علشان خاطرى.
أوس/ هو كدة و والله يا غزل لو روحتي بيها مش هيحصل كويس.
غزل بحزن/طيب هروح انام انا بقى.
أوس وقد شعر انها حزنت/انا بغير عليكى يا مجنونة بلاش تزعلى.
غزل / مش زعلانه والله هروح بفستان وخلاص.
أوس /ويكون طويل و واسع.
غزل و هى تتاثئب/حاضر متقلقش.
أوس /طيب يا قلبى يلا روحي نامى.
غزل /تمام يا أوس.
أوس /طيب يلا تصبحي على خير.
غزل /وانت من اهل الجنه.
أوس /يارب.. بقولك ايه.
غزل /ايه.
أوس /خلى بالك على نفسك.
غزل /حاضر.
أوس /طيب يلا تصبحي على خير.
غزل /وانت من اهل الجنه.
أوس بمشاكسة /بقولك.
غزل /ايه تانى.
أوس /شغلى المروحة و اتغطى عدل.
غزل /تمام حاضر يا أوس.
أوس /يلا تصبحي على خير.
غزل /وانت من اهل الخير.
أوس مرة اخرى/بقولك.
غزل وهى تضحك/بجددد ايه تانى.
أوس بمشاكسة /لو طلع عليكى حرامى فى الحلم قوليلوا انك تبع أوس و هو هيسيبك.
غزل و هى تضحك بشدة /طيب حاضر متقلقش.
أوس و هو يكتم ضحكه/تمام يلا تصبحي علي خير.
غزل و مازالت تضحك/وانت من اهله.
أوس /بقولك.
غزل /اييييييه تانى.
أوس/لا خلاص بقى و أسف على الازعاج و روحي نامى.
غزل/ازعاج ايه يا أوس و أسف على ايه.
أوس بمزاح/حسيت انى ازعجتك و زعقتى وانا زعلت.
غزل /لا ازعاج ايه يا أوس وبعدين والله مزعقتش متزعلش ده انا حتى كنت بضحك.
أوس /لا لا انا زعلان و متكلمنيش تانى.
غزل /مكلمكش تانى ازاى بس وليه.
أوس / هو كدة بس فى شرط و هو تبعتى بوسة وانا مش هزعل خلاص.
غزل بخجل/نعم لا عيييييب يا أوس.
أوس/خلاص تمام اوى هزعل و متكلمنيش تانى.
غزل بتفكير وخجل/ لا خلاص اهو امووووووا.
أوس /ايوة كدة يا حبى وعشقى وغرامى.
غزل بخجل شديد / طب يلا ننام بقى.
أوس /طيب يا قلبى يلا.
غزل / متنساش تجيبلى بكرة معاك غزل بنات وايس كريم مع عصير شهد.
أوس و هو يضحك عليها / حاضر يا طفلتى.
غزل بفرحة /اوكى يلا باى.
أوس /باى يا قلبى.
قفل كل منهم الاتصال و استلقى أوس على الفراش و وضع يده على قلبه /بعشقك يا مجنونة……..
اما عند غزل فقالت بحب /بحبك يا مجنون…..
ونام كل منهما و هما يحلموا ببعض بسعادة وحب………
_________________________
فى اليوم التالى………..
فتحت غزل عينيها ببطئ و هى تتثائب على صوت والدتها التى تقول لها/يلا يا غزل يا حبيبتى اصحى علشان تلحقى الجامعة.
غزل /حاضر يا مامى هقوم اهو.
والدة غزل/تمام هجهز الفطار على ما تجهزى.
غزل /اوكى.
نهضت غزل و من على الفراش بكسل وبعد ذلك صلت و لبست فستان اخضر طويل كلون عينيها و بنص كم وحزام على خصرها و تركت شهرها منسدل بحرية ثم اخذت تنظر للخاتم الذى فى اصبعها بفرحة و امسكت هاتفها حتى تصبح على أوس و لكن وجدت رسالة من احد آخر جعلتها تتثمر مكانها و دموعها تنزل بصمت و قالت بصدمة / مش ممكن……………………………..
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!