Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة أحمد عماد

   رواية الفرسان الخمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة أحمد عماد

في فيلا خالد بعدما أقنع محمود وكامل وعلي بوجود جزء من الفيلا لتجهيز العرائس واقامه حفله الخطوبه بها فالفرسان جميعهم يعتبروا أبنائه …
في الجزء الخاص بالعرايس.
فجر بحنان/حبيبه قلبي زي القمر ي بختك ي رعد .
دينا بسعاده /ربنا يخليكي ليا ي امي.
رنا بابتسامه /زي القمر ي صااافي يبختك ي واد ي سيف بس خودي بالك ده واد مسعور ليقوم يأكلك بليل ولا حاجه .
صافي بضحكه ساحره/هههههه متقلقيش ي ماما.
ساره بفرحه/مشاء الله بدر منور ي سلمي خلاص صافي ي لبن .
سلمي بسعاده /حليب ي قشطه.
ايه وهي تحتضن امينه بحب/خالي بالك من مالك ي امينه ده بيحبك.
امينه بسعاده/ربنا يخليكم ليا انا عمري مهنسا الي عملتهوه معايا ده كنت مرميه في الشارع وانتوا.
ايه بحده/اوعي تقويلي كده تاني انسي انسي كل الي فات انتي دلوقتي هتبقي مرات الدكتور مالك ي عني عيشي يىحبيبه قلبي .
اميره بابتسامه /عمري مهنسا جميلك ي فاطمه انتي عملتي الي انا مقدرتش اعمله غيرتي فهد للأحسن بس اوعي اي حاجه وخليكي تبعده عنه أو تفرق بينكم .
فاطمه بابتسامه وهي تمسك يدها بحنان/متقلقيش ي ماما انا بحبك فهد ومستحيل أبعده عنه ابدا.
عند الفرسان ????????????????????????
سيف بمرح ورقص/العب يلا العب يلا .
عدي بصداع /ي ابني حرام عليك كفايه دماغي هتتضرب مش حنه امك هي.
رعد بضحك وهو يربط الكرفت/هههه ايه ي عدي متسببوا يفرح ياخي .
سيف وهو يأكل الجاتوه بشراهة/سيبك منه يرعد هو علطول كده سادد نفسي .
عدي بغيظ /ي شيخ اتلهي.
مالك بارتباك /هاي جماعه البدله حلوه كده ولا ايه.
رعد بابتسامه/زي الفل ي مالك بس اقلع النضاره مش وقتها .
فهد بمرح /ايه رايكم .
الفرسان الاربعه بإعجاب/جامد ي واد ي فهد .
سيف بغيظ /اموت واعرف امك اتوحمت علي ايه انا اكيد علي ارنب.
مالك بسعاده /احلا حاجه ااننا لبسنا بدله موحده .
فبالفعل الفرسان يريدون دائما أن يكون شخص واحدا فاصروا علي ارتدائهم لنفس البدله الكلاسيكيه سوداء اللون يصاحبها قميصا ابيض فكانوا حقا فرسان ????????????????????????????????
في الخارج …
كانت كلامنهما تتضع يدها في ذراع معشوقها كانوا ينظرون الي بعضهم بحب وسعاده ليفيقواعلي صوت خالد وهو يتحدث في المايك .
خالد بوسامه وهيبه لم تغيرها السنين /اهلا وسهلا لحضراتكم شرفتونا مبروك للفرسان ولادي والبنات كمان الي بقوا بناتنا ربنا يسعدكم يارب بس بصراحه فيه فرحه كمان حبيت تشاركونا فيها حتي العرسان والعرائس ميعرفوهاش وهي أن اتفقنا علي انوا يكون كتب كتاب مش بس خطوبه لتتعاليةالتصفيق والزغريط أما كل منهما إصابته السعاده وكذلك الرهبه فسيصبح كلامنهما مسؤل عن شخص جديد في حياته …
رعد بعشق/مبروك ي روحي .
دينا بسعاده /الله يبارك فيك ي رعد خلاص هبقا مراتك اوعا تزعلني لأن ساعتها.
رعد بغمزه/هتعملي ايه .
دينا بحب/هجري في حضنك واستخبا لحد متصالحني .
رعد بابتسامه/بحبك .
دينا بعشق/وانا كمان والله .
سيف بغمزه /مبروك ي لحمه قلبي .
صاافي بغيظ /سيف اسكت خالص متتكلمش.
سيف بضحك /بهزر معاكي ي عسل بحبك .
صاافي بابتسامه ساحره/وانا كمان .
سلمي بدموع/مش قادره اصدق الي انا فيه يةعدي.
عدي بحب/صدقي يروحي انتي تستهلي احسن من كده بحبك .
سلمي بعشق/بموت فيك.
مالك بحنان /مبروك ي حبيبتي .
امينه بدموع الفرح/مالك انا في حلم ولا علم معقول انا اتجوز واحد زيك .
مالك بعشق/حبيبه قلبي انسي كل الي فات وافتكري انك حبيبيتي.
امينه بعشق /بعشقك والله .
مالك بحب/وانا اكتر والله.
فهد بخوف ممزوج بالفرح /فاطمه اوعي تفكري تبعدي عني لاي سبب .
فاطمه بعشق /مقدرش ابعد عنك ابدا ي مالك قلب فاطمه انت الي حليت حياتي ي فهد بحبك .
فهد بعشق /وانا بعشق امك .
خالد بابتسامه /يلا ي عرسان علشان كتب الكتاب علشان المأذون مستعجل .
وبالفعل تم كتابه الكتاب واصبحوا كلامنهما ملك الآخر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كانت تتعالا الزغاريط والمباركات والسعاده تملأ المكان لكن قاطعها ذلك الصوت البغيض المألوف للفرسان الخمسه.
احمد بابتسامه سمجه/الف مبروك ي جماعه طب مش تعزوموني هي دي الصحابيه برضه.
عدي بغضب /انت عمرك مكنت صاحب لينا ي احمد دايما بالنسبه النا عدو .
رعد بحده /وجودك هنا مش مرغوب فيه ي احمد ياريت تمشي بهدؤء.
احمد بضحك استفزازي/هههههههه بصراحه النهارده مفيش هدؤء في كوارث بصراحه انا جي النهارده بمفاجآه حلوه اوي بصراحه الكل هيتفاجا بيها .
فهد بتحزير /لو فكرت تعمل اي حاجه علشان تشوف الي عمرك مشوفته .
احمد بتجاهل /ياريت تشغلنا السي دي ده لانه هيبسطنا علي الاخر هنشوف فيه العجب هنشوف فهد باشا وهو مقضيها في السرير مع واحده ولا الست امينه مرات الدكتور مالك وهي بتسرح تشحت في الشارع هههههههههه ولا سلمي هانم الي طبعا عدي مكنش يعرف أنها بتشتغل في مطعم بعض الوقت تمسح الحمامات والكلام ده هههههههه بجد نسب يشرف .
فاطمه بعشق وهي تمسك يد فهد /انت انسان مريض ي جماعه فهد معرفني كل حاجه عنه وانا بقولكم قدامكم كلكم بعلو صوتي انا بعشقك ي فهد بعشقك .
مالك وهو يمسك يد امينه بحنان /وانا كمان حبيت كنت بنادم تايه كل همي وحياتي هي الشغل وبس لحد مجات الجنيه الي سرقت قلبي انا فخور بيكي ي امينه  فخور انك مراتي بحبك بحبك اوي .
عدي بعلو الصوت /وانا كمان بعلن ادامكم كلكم اني اخترت سلمي من بين كل العالم واي أن كان شغلها فأنا فخور بيكي بحبك ي سلمي بحبك شغل يابني السي دي احنا مبناخفش في حاجه متخلقش لسه الي يمسك علي الفرسان ذله .
ليقوم عامل الدي جي بتشغيل السي دي لتحل  الصدمه علي الجميع فكان السي دي عباره عن مشاهد لاحمد وهو يدمن المخدرات ومشاهد أيضا وهو يتفق مع نادر للإيقاع بالفرسان ومشاهد اخرت وهو يجلب كميات من المخدرات .
احمد بجنون وصراخ /اييبببه ده .
ساندي بانتقام وهي تتضع يدها وراء ظهرها/ايه ي احمد مش انت ده ي حبيبي انا قولت الفيديو ده هيكون مسلي عن الي فات .
احمد بجنون /انتي الي عملتي كده كنتي بتصوريني علشان تتدمري حياتي .
ساندي بوجع ودموع /انت الي دمرت حياتي وقضيت عليها حرمتني من اجمل حاجه بتتمناها البنت أنها تكون ام .
فلاش باك ….
في عياده أحدا الدكاتره …
كانت تنظر إلي الغرفه بتوهان لتتحدث بتعب .
/انا فين .
الدكتور بعدم ضمير/انتي في المستشفي .
ساندي بتذكر /ايوه صح انا عملت العمليه مش كده .
الدكتور باستفزاز /مش بس كده احنا شيلنا الرحم خالص.
ساندي بصراخ /انت بتقول ايه بتقول ايه .
الدكتور ببرود /وانا كنت هعمل ايه النزيف كان حامد كنت لازم اتصرف علشان انقذ حياتك .
ساندي بدموع ووجع/ده هوديك في ستين داهيه .
الدكتور بغضب/مش هروح لوحدي ي حلوه وبعدين روحي اتشطري علي الي رماكي ذي الكلبه ورمالي فلوس ومشي ولا سال فيكي .
ساندي بجرح ووجع/نهايتك علي ايدي ي احمد قسما بالله هقتلك ..
باك ….
ساندي بتحزير /محدش يقرب منه محدش هيخلص عليه غيري لتقوم بحركه مفاجاه بإخراج مسدسها من وراء ظهرها لتقوم بضربه عده طلقات ليسقط علي الارض جثه هامدة ليقترب البوليس للقبض علي ساندي تحت فزع الفتيات اما الفرسان كانوا ينظرون إلي جثته بشفقه فهو من فعلا بنفسه ذلك ????????????????????????????????????????????????
بعد مرور أربع شهور …..
في فيلا خالد ..
خالد /اظن اعصابنا ارتاحت دلوقتي وتفرد نعمل الفرح كفايه تأخير انا عارف أن الي حصل يوم جوازكم مكنش سهل.
فجر /ي ساتر متفكرناش باليوم ده ي خالد .
رعد /خلاص ي بابا حضرتك عندك حق ي بابا كفايه كده انا هكلم الفرسان علشان نستعد .
في امريكا تحديدا لاس فيجاس .
كان يمسك سيجارته وهو ينظر أمامه بغضب وكره شديد .
عزيز بغضب وتوعد /انا عايز زوجاتهم الخمسه يكونوا عندي هنا في اقرب وقت علشان ادبحهم بطريقتي زي م كانوا السبب في موت احمد فاهمين مش عايز غلطه ..
الحراس بطاعه/تحت امر سعادتك .
في أحدا محلات الفساتين الفخامه .
دينا /ايه رايك ي رعد في الفستان .
رعد بحده /حد قالك انك هتتجوزي عيل والله ده انا ظابط شرطه ي ماما غيري الهبل ده .
دينا بزهق/حاضر .
امينه باحراج /حلو الفستان ده بس غالي اوي ي مالك .
مالك بعشق /مفيش حاجه تغلا عليكي يروحي.
سيف وهو يأكل بشراهة/حلو حلو .
صاافي بغيظ /حلو ايه انت مش مركز معايا اصلا سيب الاكل وافضالي شويه .
سيف /خلاص يىستي وريني .
عدي بسعاده /جميل اوي يروحي .
سلمي بكسوف /ربنا يخليك ليا ي عدي .
فاطمه بفرحه /ايوه هو ده وهيبقا لايك اوي علي النقاب .
فهد بغمزه /طب متيجي ندخل جوه نعاين كويس .
فاطمه بكسوف /فهد احترم نفسك انا صحيح مراتك بس اتلم .
فهد بابتسامه ساحره /حاضر دي امي بتتصل ايوه ي امي ايه انا جاي حالا حالا.
فاطمه بفزغ/في ايه ي فهد .
فهد برعب /فيلتنا التانيه بتتحرق ي رعد ي مالك ي عدي ي سيف .
الفرسان الاربعه بفزع /فيه ايه ي فهد. 
فهد بفزع/فيلتنا الي في التجمع بتتحرق.
عدي بفزع /ايه طب يلا بينا.
فاطمه بخوف/اناجايةمعاك .
رعد باستعجال/لا انتوا خلصوا وروحوا واحنا هنطمنكم يلا احنا بسرعه.
الفتيات برعب /استرها عليهم يارب ..
لم يعلموا الفرسان أنهم سقطوا في ذلك الفخ ليخرجوا الفتيات من الباب الخلفي لم يستطيعوا الصراخ أثر سقوطهم نتيجه ذلك المخدر لياخذوهم سريعا الي المطار لترحل بيهم سريعا الي امريكا ترا ماذا سيحدث ????????????????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد