Uncategorized

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منه محمد

  رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم منه محمد

في فيلا عاصم الوضع متوتر لكن هما في وضع راهن لازم فيه التفكير العميق وعدم المجاذفه
حسن بجنون: اتصلت بكريم اغلق موبيله مش عارف ادور فين
ندي ببكاء هستيري :معرفش ايه الي بيحصل لعاليا
عاصم :ندي اهدي ارجوكي انا طلبت من احمد يبعت رجالتنا يدوره عليهم في كل مكان وانشاء يلاقوهم
………….منه محمد……
عاليا جايه تجري علي كريم الي اخد الرصاصه في دراعه لكن خالد شدها وحط المسدس علي دماغها
كريم بنظرة كلها تهديد : لا عاليا لا
عاليا :خالد ارجوك سبني
خالد لف ايده علي رقبتها بأحكام:خليكي معايا ثانيه
عاليا بصوت ضايع بخوف :سبني
خالد رافع المسدس في اتجاه كريم:لا اضربه بالنار تاني لحد ما اجيب اجله
عاليا بتعنيف: اياك تأذيه ارجوك ابوس ايدك كريم اهرب
خالد هزها جامد :بطلي تحمي شخص اناني زيه لو مره واحده
كريم بنظرات صارمة قاسية:انت متختلفش عني ياكداب
خالد بشراسه: اه صح انت صح انا زيك بستخدم الاشخاص كأداه تحقق انتقامي
عاليا بعزم قوتها ضربته بالكوع في معدته وداست علي رجله خالد اتألم وبعد وهي استغلت الفرصه وطلعت تجري علي كريم الي واقف ماسك دراعه الي بينزف بغزاره وحضنته وهو ضمها بكل قوته لصدره
خالد صرخ: عاليا ابعدي عنه
عاليا متشبثه في حضن كريم: لا مستحيل اتحرك مش هسيبك تأذيه ابدا لو عايز تقتله اقتلني انا الاول
كريم حس بقلبه اتمزق اشلاء وهو شايف خوفها الكبير اتجاه: سبينيي (وشدها)
عاليا اتمسكت بيه جامد: لا ياكريم لا
خالد: بجد نفسي نهله تشوف المشهد  الغرامي ده وتعرف قد ايه كانت غبيه
كريم شد علي اسنانه: عاليا سبيني
عاليا ضمته بأقوي ماعندها: لالالا
خالد ابتسم بخبث: بجد مش قادر اصدق ان شخص زيك يقدر يحمي حد لحد دلوقت 
عاليا بخفه سحبت موبيل كريم من جيب البنطلون الوراني واول ما حس بيها انها اخدته زقها برفق يواجهه المشهد الدامي الي بقوا فيه!!
خالد بقسوه: هخليك تدفع تمن الافعال الي عملتها في نهله
هجم كريم بكل قوته عليه ضرب المسدس برجله بعنف طار من ايد خالد وقرب بقمه عصبيته ضربه لكمه قاسيه وخالد سدد له نفس اللكمه القاسيه
عاليا فتحت الموبيل زي المجنونه وبعتت الموقع علي موبيل احمد الي جري اول ما وصلتله الرساله: سيد عاصم كريم بعت الموقع الي موجود فيه
عاصم خطف الموبيل: يله نتحرك المكان مش بعيد عن هنا يله
حسن بنبرة قلق : يله بسرعه والكل بدء يتحرك
………….منه محمد………
كريم رغم الم دراعه لكن بيقاوم بكل قوته لحد ما قدر يسدده له لكمه قويه نخ بيها خالد علارض وكريم وقع قدامه
كريم بصرخه : انت مش صديقي
خالد بصرخه مماثله: انت الي مش صديقي
الاتنين شافوا المسدس مرمي قدام علي بعد خطواط لسه هيقربوا كانت ايد عاليا سبقاهم ووقفت في وشهم ورفعت عليهم المسدس
كريم بصلها برعب :حطي المسدس ده خطر
عاليا جسمها بيرجف وصرخت فيهم  بغضب :لا لو موقفتوش هضرب بالنار لحد ما توقفوا
خالد :عاليا اديني المسدس
عاليا هزت راسها نهيار وصرخت :لا
خالد ضغط علي ضروسه جامد
عاليا :مش هسيبك تأذي كريم بعد دلوقت عمري ما فكرت ان اكتر شخص وثقت فيه هو الي يدبحني بالشكل ده
خالد عيونه وسعت بدهشه:انا
عاليا بنفعال:ايوه انت متختلفش عن كريم بتهتم بمشاعرك وبس عايز تنتقم قولي هتستفيد ايه حياتك حتبقي سعيده هتبقي مبسوط فيها بس استمروا في الانتقام من بعضكم لحد ما فيكم حد يموت وقتها بس هتوقفوا انتقام
كريم انتفض قلبه بين ضلوعه عليها :عاليا
الاتنين حاولوا يقربوا بختلاف الهدف عاليا رجعت بالمسدس لوري وبتلوح بيه
كريم بخوف عليها: عاليا ارمي المسدس وهعمل كل الي انتي عايزاه
عاليا بسؤال كله حيره وانهيار:لو كنت عايزني ارميه جاوبوني الاول هتوقفوا مطارده لبعض
سكتوا الاتنين محدش راضي يجاوب 
عاليا رفعت نبرة صوتها: سالتكم هتقدروا ولا لأ ليه مش بتردوا عليا
خالد رفع كفوف ايده قدامها: تمام ! عاليا تمام هوقف
كريم بصله بشك: خالد عايز الحقيقه
خالد :هوقف بالنسبه لك ياتري هتوقف
كريم: تمام هوقف عاليا ارمي المسدس بقي
عاليا بصت لخالد بسؤال وهو هز لها دماغه بمعني ارمي
نخت علارض بحذر وبطئ شديد كأنها بتتحرك بالريمود لكن خالد هجم علي ايدها وكريم بيجري يشده لكن خالد قدر يفوذ بيه وصوبه في صدر كريم ،،كريم الي اخد عاليا وخبها وري ضهره
خالد ضحك بستمتاع: اسف يا عاليا غيرت راي لاني مش هكون سعيد ابدا لو كريم مدفعش تمن غلطته وغالي في حقي وحق نهله
كريم عينه حد الجحيم :يله اضرب يله مستني ايه لو ده هيخالي نهله تحبك اضرب
خالد اتشنّج و بعصبية بالغة : بلاش تتحداني ياكريم
عاصم الي دخل جري خطف عاليا في حضنه : بنتي
كريم داخل فيه بصدره : انا بقي مش مبسوط
عاليا بتشده بقوه وانفجرت تبكي
عاصم شدها واخدها جوه حضنه
كريم كمل بعصبيه: انا مش مبسوط من اللحظه الي بدئت فيها الانتقام  سبت مشاعري المجنونه تدمر حياتي خدعت نفسي بأني بكره ابويا واني مش بحب عاليا بس الحقيقه اني بحبهم من اعماق قلبي شايف دلوقت ازاي بعاني مش عايزك تبقي زي وينتهي بيك الحال نفسي متسبش نفسك للغضب يفسدك ويسحبك لحد ما تقدرش تصلح الي انت فسدته لسه عندك فرصه استغلها
حسن بدموع وبكاء ورجاء: خالد اتراجع ارجوك قبل فوات الاوان
خالد نزل المسدس: للاسف الوقت اتاخر جدا (وصوبه ناحيه قلبه)
 كريم بدون مقدمات وبسرعه البرق هجم عليه يخطف منه المسدس وصرخ :خالد اتحكم في نفسك
حسن الي قدر ياخد المسدس ويرميه بقوته تحت رجول عاصم الي اخده وناوله لـ احمد
كريم بغضب عارم: انت مجنون تقتل نفسك
خالد بكا بمراره: معنديش حاجه عشان اعيش حياتي ملهاش قيمه انا مجرد ضل خيال محدش بيحبني الي عملته كان اكبر من انه يغتفر كان لازم اموت من غيري كل حاجه هتنتهي 
كريم بأسلوب هجومي: انت مفكر انها هتنتهي لو موت نفسك (ضربه لكمه عنيفه) انت مفكر محدش بيحبك (ضربه لكمه اعنف )انت غلطان وحمار خالد انا بحبك بغض النظر عن الاكشن الي انت عملته احنا لسه اصحاب (ضربه لكمه اعنف واشد)
حسن واقف يبكي زي الاطفال الموقف صعب
كريم مسكه من مقدمه التي شيرت: لو عايز تموت في يوم هقتلك بنفسي ولكمه كمان لحد ما خالد تعب ونخ علارض وكريم من كتر الضرب والنزيف وقع قصاده علي الارض
خالد نطق بصعوبه: لسه معتبرني صاحبك
كريم ببتسامه مغتصبه مجهده :معنديش حاجه عليها القيمه في حياتي منهم انت بس برغم كدا مش عايز افقدها
خالد بنحيب يدمي القلوب: اسف يا صاحبي
حسن نزل معاهم ويضم فيهم ويبكي :حتي لو محدش بيحبك في العالم لسه بحبك يا حيوان
عاليا بصت لعاصم شاورلها بدماغه بمعني اتحركي اتحركت وقربت وربتت علي كتف كريم الي لف لـ ايدها الممدوده ومسكها بتملك وقام وقف قصادها واخدها في حضنه وباس دماغها: انتي كويسه؟؟!!
عاليا هزت دماغها في حضنه بـ نعم وخرجت منه وبصتله بقلق:انا بخير بس دراعك بينزف
كريم حضنها وباس دماغها: انا بخير 
عاصم واقف عيونه كلها دموع: خالد انا مش هبلغ البوليس عنك ولا هبلغ حد تاني بالي انت عملته وهديك فرصه تانيه
خالد بندم شديد: انا بعتذر وشكرا لحضرتك انك ادتني فرصه (بص لعاليه) انا اسف 
عاليا بطريقة مهذبة:رغم كنت زعلانه منك بس لسه مقتنعه انك لطيف
خالد مسك ايدها تحت نظرات كريم الغضبانه بشده
كريم حمحم كلفت الانتبهاه: احم احم
بصوله الاتنين وعاليا حبت تغيظه مسكت ايد خالد جامد
كريم الدم غلي في عروقه وكاد ينفجرمن عينيه المحمرتين وطلع السلسله من صدره وخرج الخاتم بمعني انتي مراتي الكل بصوله وانفجره في الضحك
خالد بألش: عاليا وشي استوي مش عايزه يلكمه تاني بجد وشي مبقاش فيه مكان
عاليا بصتله وكريم قرب ومسك ايدها لكن استغرب لما شدتها منه وراحت وقفت جنب ندي 
ندي سألتها بحنان: انتي بخير 
عاليا: الحمد لله احسن
عاصم: يله بينا ياولاد نعالجكم من الاصابات
………….منه محمد………
في العياده قاعدين قصاد بعض والدكتور مع الممرضه بيعقموا الجروح!!!
خالد ببتسامه: ضرري اقل منك وانت
كريم بلا مبالاه: شغال
خالد بجديه: كريم لازم تعتذر لنهله
كريم بهدوء: عارف
خالد: اعملها قريب مش عارفين هتعيش قد ايه؟؟
كريم اخد نفس وخرجه علي مراحل: نهله هتكون بخير
خالد اتنهد بعمق: اتمني
…………منه محمد……..
في نفس العياده بس مكان تاني بعيد شويه!!!!!
ندي سألتها باهتمام: اطمنتي علي الجنين
عاليا: ايوه تصوري حسيته اتحرك كأنه بيواسيني كأنه فهمني
ندي بسعاده داعبت بطنها: هنلعب بيه قريب ابن اختي بس عاليا انتي لسه مصممه علي الطلاق
عاليا بمراره وغصه: معرفش
ندي: متعرفيش انا كرهت كريم علي كل الي عمله بس لما شوفته نط عشان يحميكي كأنه سوبر مان
عاليا حست بالدموع رغرغت جوه عينيها 
ندي ربتت علي كتفها: الي عايزه اقوله لو هتديلو فرصه تانيه ميضرش 
عاليا بحزن: بس أذاني من غير رحمه
ندي: الكل غلط بس لو مش بتحبيه خلاص صممي حتي عشان كل حاجه ما بينكم تنتهي بسرعه ونتجنب المشاكل اما لو بتحبيه اديلو فرصه
عاليا مسحت دمعتها ورجعت دماغها وسندت علي الحيط وقفلت عينها وسرحت في دوامه افكارها وكررت الدعاء “يا إلهي نفذ صبري و اعتلّت راحتي فأرسل لي الفرج من عندك “.
…………..منه محمد…….. 
دخل عليها التي شيرت مقطوع من عند الكم وملفوف عليه شاش ووشه كله جروح وكدمات لقاها قاعده علي السرير قرب منها بحذر: اسف يا نهله
نهله نظرات جامد مصوبه قدام: لا مش قابله اعتذارك جرحي عميق جدا فمقدرش اسامحك
كريم قعد جنبها بهدوء: ولا يهمك هستني,, هستني لحد ما تسامحيني
نهله بعلامات ارهاق وضجر
كريم: الاهم تكوني بخير
نهله لفت بجسمها: كريم ومسكت كتفه المصاب وسندت دماغها عليه
كريم: تعرفي ان خالد هرب اليوم من الموت بأعجوبه
نهله بفزع: خالد عامل ايه طمني عليه
كريم: هيعيش لاننا وضحنا الامور كلها النهارده خالد اتصرف معايا كدا لاني أذيتك للسبب ده حبيت احل معاك الامور
نهله مسكت ايده وهي بصاله بدموع
كريم: مش هسيبك
نهله ابتسمت في سعاده لكن الابتسامه اختفت وحل محلها العبوس
كريم كمل: مش هسيبك كصديق
نهله قامت بنفعال: مهما حصل لا يمكن تحبني ابدا مش كدا؟؟!!
كريم: ايوه كدا لاني بحب عاليا نهله خلينا اصدقاء زي ما كنا
نهله بكت من قلبها: بس انا بحبك ومقدرش ارجع صديقه سابقه مهما حصل
كريم: نهله متخليش الامور تفسد الصداقه الي بينا 
نهله هبت من مكانها بفزع: لالالا وفضلت تضربه علي صدره بنتقام خلتني ساقطه في نظر كل الناس ليه عملت فيا كدا بس انا الغلطانه وقفت معاك  خالد  يما حذرني ابعد عنك بس مقدرتش لاني بحبك وانت بكل بساطه تسبني عشانها انت مجرم 
كريم بلع ريقه وعاليا وندي جم من وراهم وشايفين المشده
كريم بيحاول يهديها من اسلوبها الهجومي: نهله
نهله بتصرخ  وبتدفعه عنها : لو مش هنحب بعض يبقي نكره بعض اخرج اخرج براااااااا
كريم حاول تاني يهديها دفعته بنهيار!!
نهله: اخرج ووقعت علي الارض بضعف وهي بتشد الستارده تنزل بيها
عاليا متحملتش المنظر دخلت بسرعه ضمتها لصدرها حاولت تفوقها: نهله ردي عليا
ندي برعب: نهله حاولي تهدي 
لقوها اغمي عليها وعاليا فضلت تصرخ بأسمها وشهقت بفرع لما لقتها بتنزف بغزاره من انفها كريم شاف المنظر  بكي زيادة و كانت دموعه انهار على خده ممزوجه بخوف
عاليا رفعت دماغها وبصتله: ليه واقف هنا تعال ننقلها علي السرير وانتي ياندي بسرعه نادي ممرضه
كريم نخ علي ركبه ورفعها هو وعاليا
ندي راحت للتلفون الارض واتصلت بممرضه
عاليا وكريم عدلوها علي السرير لحد ما الدكتور والممرضات حضروا وامروهم بالخروج فورا خالد سمع الدربكه قرب من الحاجز الزجاجي شافها من بعيد بكل ألم 
……منه محمد……..
 كلهم واقفين برا عند الممرات لحظات خرج الدكتور الكل التفوا حواليه 
خالد سأله باهتمام : طمني حالها ايه ؟؟ 
الدكتور: احنا الاهم عندنا حاليا اننا نحميها من العدوي
كريم : طيب تقدر تبدء العلاج امتي؟؟ 
الدكتور: بمجرد ما المريضه تشعر بالتحسن هنبدء العلاج الكميائي علي طول وكل ما كان اسرع كان افضل
خالد: فيه امل تتحسن
الدكتور: ده يعتمد علي جسمها واوعدك القي طريقه لعلاجها عن اذنكم
كريم: اتفضل
خالد: حسن اتصل بأهل نهله خليهم يرجعوا في اسرع وقت ممكن
حسن: تمام وطلع موبيله يتصل 
خالد حس بألم يعتصر قلبه قرب من وري الزجاج وكلمها: نهله لازم تعيشي عشاني اياكي تسبيني
………منه محمد……
قرب عليه يطمن عليه ونبره كلها حنان: اتمني انك تكون وقفت الشك الي عندك بالنسبه لحبي ليك( حط ايده علي كتفه) ان انا بحبك ياغبي
كريم عيونه اتجمعت فيها دموع: عارف 
عاصم: انا كمان غلطت لما معرفتش احتويك ويمكن اهتميت بغيرك بس مكنتش اعرف ان ده هيأذيك
كريم بدون مقدمات نزل وركع قدامه: اسف يا بابا
عاصم واقف مذبهل مش مصدق
كريم وطي علي رجوله باسهم: اسف
عاصم نزل قصاده ومسد علي ضهره بحنان ورفعه من علي الارض : انا الي اسف  لما فهمت من طريقتي اني اتغاضيت عن مشاعرك اومكنتش طول الوقت جنبك او مش بسأل عن حالك
كريم مسك وشه بين كفوفه: لا كفايه مش محتاج اعتذار انا كمان معملتش حاجه تبقي فخور بيها اتسببتلك في مشاكل كتيره انا الي لازم اعتذر الف مره مش انت 
عاصم: انت ابني حبيبي
كريم باس ايده: انا اسف يا بابا هصلح كل حاجه هكون شخص افضل هخليك فخور بيا انا بحبك يا بابا
عاصم: انا كمان بحبك اكتر من حياتي خلينا نبدء من اول وجديد
كريم خطفه جوه حضنه وحاسس انه اول مره يفرح بالشكل ده
…….منه محمد………….
تاني يوم راحلها غرفه العنايه المركزه بصلها شويه من وري الزجاج وفتح الباب ودخل بكل هدوء
وسالها: عامله ايه؟؟!!
نهله رفعت جهاز الاكسجين: ليه مهربتش ليه فضلت معايا وانا اتسببتلك في مشكله كبيره
خالد مسك ايدها: مهما حصل مش هروح لـ اي مكان النهارده هتخرجي من العنايه وبعد ايام هتدخلي في مرحله العلاج الكيماوي 
نهله بدموع: هتحسن
خالد: انشاء الله خالي عندك اراده للتحسن
نهله: ليه الكل لسه بيتصرفوا معايا برحمه
خالد: لو كان الاول كنت هطلب منك حبك بس دلوقت واقف جنبك ادعمك واهتم بيكي كويس 
نهله :انا اسفه كان لازم احبك
كريم مقرب ناحيه الباب وقف لما شاف خالد ماسك ايد نهله ثبت في مكانه!!
خالد: ولا يهمك حتي لو محبتنيش كفايه ابقي صديق اقف معاكي دايما
كريم ابتسم وحس براحه وبعدين مشي
خالد: اوعي تلومي نفسك ده مش خطأك هعمل كل حاجه عشانك
نهله ضغطت علي ايده اوي
خالد أأكد علي ضمتها: هنتغلب سوي علي المرض ونهزمه اوعي تخافي هكون دايما معاكي
…….منه محمد……. 
قاعده جنبها بتسمح علي شعرها الي نصه وقع بكل حنان ورفق ووالدها قاعد قدامها بملامح جامده
ابو نهله: النهارده قابلت عاصم وكريم
نهله بهتمام: قابلته فين قالك حاجه بخصوصي وليه مجاش؟؟!!
ابوها: لا مجبش سيرتك بس لو كنتي عايزه راجل زي كريم يحبك مينفعش تتصرفي كأنك ملكيش قيمه
نهله: كنت عاوزني اعمل ايه
ابوها بشده: اعملي الحاجه الي تزيد من قيمتك وقدرك وكفايه اوي الي عملتيه في بيت عاصم
نهله: انا معملتش حاجه اظن كلكم عارفين من زمان ان كريم بينتمي ليا انا
ابوها: مفيش حد بينتمي لحد لو قلب كريم مش معاكي حتي لو طردتي كل ستات العالم من حياته هيفضل ميحبكيش  اوهيفضل كرهك بأنك واقفه حائل وعقبه في طريقه وطريق الست الي بيحبها وانتي طبعا متقبليش تبقي شخص بغيض 
نهله: كريم بيحبني
ابوها: كريم بيهتم بيكي عشان مريضه حتي لو فضلتي كدا العمر كله هيعتبرك صديقه
نهله جسمها رجف: لا كريم هيفضل يحبني انا ،،انا مقدرش اتحمل الالم المجنون ده انا كمان تعبانه تعبانه
امها بحنان: خلاص يا حبيبتي اهدي نهله قلبي اسمعيني يا ماما اعتقد جه الوقت تواجهي بيه الحقيقه والحقيقه ان كريم مش بيحبك هو اعتني بيكي في غيابنا لانه عمل ده من بابا الصداقه والعشره 
نهله صرخت: كفايه يا امي كفايه
امها اتنهد ت بحرارة : حبيبتي اسمعيني اتوسل اليكي وقفي عن حبك لكريم ممكن تعملي ده عشانك انتي
نهله بعصبيه مفرطه: لا مش ممكن مهما حصل هتجوزه
ابوها بعصبيه: ليه بقيتي عنيده كدا هو مش بيحبك ولسه عايزاه
نهله: مش ده الي علمتهولي ان الي عايزاه اخده ولا انا غلطانه
امها غمزت له يهدي شويه قام نفخ بأنزعاج وقام خرج غادر المكان
امها نزلت دموعها:اسمعيني يا بنتي انا زمان خطفت ابوكي من الانسانه الي حبها وكنت سعيده وفرحانه جدا لا كنت طايره لاني اخدت الراجل الي بحبه بس بعد كدا مبقتش لا سعيده ولا مبسوطه لاني عرفت ان قلب ابوكي مع حبيبته الاولي فضلت ليالي ابكي من غير دموع وعمري ما قلت لحد الكلام ده قبل كدا لاني كنت مكسوفه لان في النهايه الشخص الي خسر هو انا وانا مش عايزاكي تعيشي كدا خدي الي يحبك ويعذك ويقدرك فهماني يا بنتي
نهله ضمتها بخوف ومع نحيبها المرتفع: ماما انا خايفه اموت انا عايزه اعيش حياتي لسه فيها حاجات معملتهاش
امها بحنان: لا انشاء الله مع جلسات الكيماوي نقضي علي المرض وتعيشي وتتجوزي وتخلفي وتودي ابنك بنفسك لحد باب المدرسه وفي في اخر الكلام طبعت بوسه رقيقة على خدها وطلبت منها تسرخا وقامت من مكانها 
وبالغل بدئت جلسات الكيماوي وخالد فضل مهتم بيها هو وامها لحد ما شعرها بدء يقع بكثره
……….منه محمد….
خالد: نهله اتماسكي ده اثار جلسه الكيماوي
نهله بتنطق بصعوبه بالغه: عارفه بس مش قادره اتحمل
خالد: الحمد لله انتي في مرحله قادره تعملي كدا
لقوا الباب اتفتح ودخل منه نهله دارت وشها عنه وسألته: ليه جيت هنا يله جاي تأذيني بكلامك مره تانيه
كريم قرب منها وبكل عطف: لا انا جاي اطمن عليكي ازاي اول جلسه للكيماوي
نهله مصوبه نظراتها لقدام وفجأه بدئت تتقيئ تاني
خالد: كريم اخرج لانه لو فضلت حالتها هتتدهور
كريم بغصة : خالي بالك منها من فضلك
خالد هز له دماغه
كريم اتحرك علي مضض ووقف عند اول الباب !!
خالد: اجبلك دكتور
نهله بصت لكريم بطرف عينها وردت : لا انا كويسه
خالد عدلها الوساده: طيب ارجعي نامي ببطئ
نهله رجعت وعيونها متابعه اثار كريم وخالد اخد باله: انا سامحت كريم وانتي تقدري تعمليها؟؟!!!
نهله بصتله من بين دموعها بألم
خالد: عارف انه صعب لكن لازم تسامحيه ده الحل الافضل
نهله: معرفش ده مقدرش اعمله ولا لأ
خالد مسك كف ايدها الهزيل الضعيف مسح دموعها : لازم تكوني قادره تعملي ده وبعد كدا ممكن تكوني انتي وكريم اصدقاء تاني الصداقه جميله وتعيش اطول من الحب فكري
……………منه محمد………….
طلبت منها تقابلها متردتتش لحظه ونزلت راحت تقابلها دقت الباب ودخلت
عاليا :طلبتي تشوفيني فيه حاجه
نهله: انتي فعلا بتحبي كريم ولا مجرد حب امتلاك ونفسك تفوزي بيه
عاليا سكتت تماما لان الصمت في موقف زي ده هو سلاحها الوحيد  لانها هترد بشكل سئ 
نهله بحرقة :انا بسالك ليه رافضه تردي؟؟!!!
عاليا جاوبت:ايوه بحبه
نهله بأمر:ممكن تدهولي
عاليا بهدوء: من الافضل تستريحي وتهتمي بنفسك لحد ما تخفي لازم تهتمي بصحتك اكتر من اي حاجه تانيه وبجد بدعيلك تتحسني قريب
قالت كلامها وماشيه في اتجاه الباب الي اتفتح ودخل منه خالد ابتسملها وهي ردت بنفس الابتسامه ومشت
دخل خالد لقاه نهله منهاره ضمها لصدره مسح على شعرها بحنان وقرر انه لازم ياخدها بعيد عن هنا لمكان تاني تبدء فيه حياتها من اول وجديد
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد