Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة سيد

  رواية حياة فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة سيد

 الممرضه جت تخرج من المستشفى لقيت الشرطه. في وشها 
الممرضه حولت تمشي و متتوترش 
الضابط مسكها
:  رايحه فين يا هانم 
الممرضه:  رايحه بيتي يا باشا في ايه 
الضابط:  لا ولا حاجه هناخدك نشربك عصير النيابه 
الممرضه فهمت ان هي كدا اتمسكت وخلاص هتتسجن 
الممرضه:  انا من حقي. اعمل تلفون
الضابط:  في القسم مش هنا يا روح امك يلا
فهد:  شكرا يا حضره الضابط جيت في الوقت المناسب 
الضابط: ابدا مفيش شكر دا شغل هستناك في القسم عشان نخلص الاجراءات 
فهد:  ان شاءلله 
فهد جاب الفطار لحياه 
فهد:  جبتلك احلى فطار
وفجااه المخده طارت على وشه وحياه بتصرخ وبتقول
حياه:  بعد ايه يا خويا هااا بعد اييييه انت ايه يا اخي معندكش عيااال قولتلك جعانه تتاخر عليا كل دا 
فهد عايز يضحك من منظرها الى شبه العياال. دا بس حس ان هورموناتها عاليا شويه 
فهد:  اصل كان معمول عليا خطه انهم يموتني والشرطه كانت هنا
حياه بخوف:  انت.. انت كويس طيب طمني 
ومين ولاد…. الى عايزين يقتلوك 
فهد:  انا كويس متقلقيش
والى عايزين يقتلوني هما الى ضربو نار علينا في الفرح 
حياه:  انا عرفت مين بس انا هعرف اوقعهم في شر اعملهم 
فهد:  هتعملي ايه يعني
حياه:  هحكيلك كل حاجه في وقتها 
هات الفطار دا بقي كدا 
فهد:  ياربي كبيره بدماغ طفله 
حياه:  فهد في سؤال هموت واسالهولك بصراحه 
فهد:  استر يارب خير اسالي 
حياه:  هو انت عرفت منين ان ناني هي الخاينه الى في الشركه 
فهد:  عشان مفيش مكتب في الشركه مفيهوش كاميرا اقدر اسمع و اشوف كل حاجه وهي كانت كل مكلماتها في المكتب وطبعا محدش خالص يعرف بلحوار دا 
غيري انا و عمر و انس 
حياه:  عشان كدا بدلت ورق  الصفقه الى معايا بلي مع السواق الى وصلني 
فهد:  اه طبعا 
حياه:دماغ متكلفه يابا 
فهد:  في واحده تقول لجوزها حبيبها يابا
حياه:  لا بقولك ايه انا تعبانه وعايزه انام يلا يا بابا العب بعيد بقي 
فهد:  بقي كدا ماااشي يا حياه 
حياه:  مع السلامه يا عسل بقي 
شهد:  يلا يا هدير عشان عمر هيجي ياخدنت يودينا لحياه 
هدير:  وانتي مستعجله عشان حياه بقي!! ????????
شهد:  اه اه طبعا مش اختي 
هدير:  طبعا طبعا امااااال????????
شهد:  طب يلا يا بتاعت انس 
هدير:  بقولك ايه متجبيش سيره الواد اللزج دا تاني فهمه
شهد:  ليه بس دا دمه خفيف جدا
هدير:  دا سم واخد مقلب في نفسه اوي
شهد: طب. يلا ياختي عمر تحت
هدير:  ????????الانسان دا بيعمل ايه هنا 
انس:  انا ليا اسم ع فكره 
هدير:  ميهمنيش ع فكره 
شهد:  هدير اتلمي خالينا نروح لحياه بقي 
عمر:  ازايك يا شهد 
شهد:  احم ???? الحمد لله وحضرتك اخبارك ايه 
انس:  احم احم نحنو هناا 
عمر:  طب يلا يا رخم اركب 
فهد:  اخيرا خلصتي اكل 
حياه:  لو بصصلي في الاكل قول متتكسفش 
فهد:  وربنا هتشليني 
حياه:  لا لا متخفش انت مش بيحصلك حاجه
فهد:  يعني اعمل ايه في نفسي
حياه:  تروح تجبلي عصير 
فهد:  يابنتي هو انا خلفتك و نسيتك 
حيااه:  اييه مش جوزي ????????????… اقصد يعني على الورق بس يعني 
فهد بضحك:  هروح اجيب العصير و امري لله
فهد لنفسه: مالك يا فهد دا جواز تمثيل مش اكتر متصدقش الدور بس نفسي اصدقه 
حياه لنفسها:  ايه الى انا هببتته دا يخربيت اهلي هيفكر ايه دلوقتي 
انا هقص لساني وارتاح ياربي بقي 
وفجاه جالها مسج… 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!