Uncategorized

رواية أنتي نوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أبوسليم

    رواية أنتي نوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أبوسليم

قعد سليم يفكر في كلام ابوه واني اللي مكتوب هيشوفه حتي فعلا لو هو في بيته وشاف أنه ظلم نفسه وظلمها وقرار أنه هيصالحها بكره لما يروحو يشوفو الشقه 
تاني يوم 
سليم : صباح الخير يا قائد 
القائد : صباح النور يا سليم 
سليم : عمر قالي انك عايزني 
القائد : ايوه أن شاء الله المداهمة بعد ٤ ايام خليك جاهز انت والرجاله 
سليم : بأمر الله يا قائد 
القائد :خلي بالك من نفسك انت واارجاله 
سليم : ع الله يا قائد استاذن انا 
القائد : اتفضل ربنا معاكم 
مازن : مساء مساء يا يوؤف 
سليم : مسا مسا يا ابيهيم 
مازن : عرفت المداهمه امته 
سليم : ايوه 
مازن : ع خير ان شاء الله
سليم : بأمر الله كنت عايز اخد رايك في حاجه 
مازن : تعالي يا حبيبي 
سليم : بعد ازنك يا عم علي كوباية قهوه مظبوط 
عم علي : عيني يا حبيبي 
مازن : اقعد يا سيدي بقي وقولي 
سليم : بص انت طبعا عارف اني خايف ارتبط بحد واعلقه بيا واموت 
مازن : ايوه 
سليم : بس كلام ولدت نورا و بابا اقنعني اني تفكيري غلط
مآزن : اممممم والدت نورا 
سليم : اسمع للآخر 
مازن : اوك اتفضل 
سليم : شغلي نساني اني ممكن اموت وانا في بيتنا ونساني اني العمر قضاء وقدر وهي لو مكتوبلها حاجه معايا هتشوفها بعيدا عن شغلي ما انا ممكن استشهد في مليون حاجه غير الشغل صح 
مازن : حبيت يا معلم 
سليم : ايوه حبيت لا انا عشقت اني مبسوط أنها في حياتي مبسوط اني بشوفها مبسوط لما عيني بتيجي في عينيها 
مازن : الله الله وبما بقي قولت ولدت نورا يبقي اكيد اللي بتكلم عليها تبقي نورا 
سليم : ايوه بس خايف اظلمها انت شايف اي 
مازن : شايف انك دماغك تعبانه والله يابني 
سليم : يعني اي 
مازن : يعني عيش حياتك بلاش تعقد نفسك حب يا سليم وعيش واتجوز وخلف مينفعش حياتك تقف كده 
سليم : خايف اظلم يا مازن 
مازن : هي بتحبك
سليم : ايوه حاسس 
مازن : ببقي بلاش تظلمها وكمل معاها 
سليم : شايف كده 
مازن : ايوه 
سليم : انهارده أن شاءالله هنشوف الشقه مع محمد واكيد هي هتيجي 
مازن : خلاص ع البركه 
سليم : اشطا انا خارج مأمورية سريعه وجاي 
مازن : اشطا ربنا معاك 
سليم : باي 
عند نورا 
طنط : قومي يا نورا يلا الوقت اتاخر 
نورا : حاضر يا ماما 
طنط : قومي يا حبيبتي بقي 
نورا : حاضر يا ماما انا دايخه سبيني بس 
طنط : طيب قومي يا حبيبتي النوم الكتير غلط 
نورا : دايخه يا ماما 
طنط : حاولي تقومي طيب 
نورا : حاضر حاضر 
طنط : يلا أنا خارجه 
نورا : ماشي 
اي بس اللي خلاكي تصحيني يا ماما كنتي سبتني انام احسن مش عايزه افكر ومش قادره افكر وبدأت تغمض وتحاول تنام ترن ترن 
نورا : اي يا فاطمه لما صدقت انام تاني 
فاطمه : معلش قومي يلا عشان نروح نشوف الشقه
نورا : شقتك 
فاطمه : اكيد 
نورا : لا يا فاطمه مش عايزه اشوف سليم تاني نهائي 
فاطمه : ليه يا بنتي لزم يتأكد انك قويه ومش مدلوقه عليه 
نورا : لا يا فاطمه كفايه اللي هو في وانا زعلانه بجد ومش عايزه اضايقه ولا طايقه اشوفه 
فاطمه : ماشي يا روحي وانا هيبقي اصورها 
نورا : ع خير يا حبيبتي 
فاطمه : باي يا روحي 
نورا حاولت تقوم وعملت قهوه عشان تفوق وكان جسمها كله وجعها اوي 
ولدت نورا : عامله اي يا حبيبتي 
نورا : الحمدلله يا ماما كويسه 
والدت نورا : يارب دايما يا حبيبتي كويسه اي بقي اللي تعبك في الكلية 
نورا : من كتر المحاضرات بس ومش كلت 
والدت نورا : ايوه انا بردو زعلت اني سليم هيروح سيناء 
نورا دمعت : ربنا يجيبه بالسلامه يا ماما 
والدت نورا : يارب اهو ده بجد الشاب اللي يتزعل عليه ربنا يحمي لأهله يارب 
نورا : يارب يا ماما 
والدت نورا : بس تعرفي ده شاب مخلص أو ومش ظالم 
نورا : اشمعنا يعني 
والدت نورا : كده بيخاف ع الناس اوي لدرجة أنه خايف يجوز مراته تضر بسببه 
نورا بحزن : ايوه 
طنط : بس خلي بالك هيحب وهيجوز 
نورا بخضه : هيحب 
طنط : ده لو مكنش حب اصلا هو اكيد بيحب وحده وهيجي يوم ويتجوزها مش هيستحمل بعدها 
نورا اطمنت : يارب 
طنط بخبث : امممم يارب 
في المساء 
سليم راح هو ومحمد لفاطمه للبيت عشان يروحو يشوفو الشقه 
سليم : رايح مبسوط جدا وهو ع امل أنه هيشوف نورا انهارده ويعترفلها 
محمد : اي يا روحي يلا انزلي انا تحت 
فاطمه : حاضر نزله انا وماما اهو 
محمد : ماشي يلا 
سليم : اي نزلين 
محمد بمكر : اه هتنزل هي وامها اهو 
سليم : بس هي وامها بس 
محمد : اه امال انت عايز مين 
سليم بزعل : نورا مش جايه 
محمد : مش عارف هي قالت هنزل انا وماما
سليم : ماشي.. ماشي 
فصل سليم يبص ع باب العماره مستني نوره تخرج لحد ما لاقي فاطمه بس وولدتها حس وقتها اني جسمه تقل من الزعل أنه خلاص مش لاقي نوره وهيمشي ومش هيشوفها ويا عالم هو هيجي ولا لا فضل سليم متجمد قدام الباب عقله مش قادر يستوعب انه مش هيشوفها وأنها زعلانه منه 
محمد : يلا يا سليم 
سليم : حاض..حاضر 
فاطمه : لاحظت تغير سليم وطبعا زي اي بنت فتحت الواتس ( ايوه يا بت يا نورا الواد طلع متعذب من غيرك يا بت الواد ميت في غرامك ياختي زعلانه زعلان زعلان ) 
سليم : خلاص كده نمشي ولا حد جاي 
فاطمه بمكر : هيكون مين جاي يعني 
سليم : احم ولدك 
فاطمه : لا بابا في الشغل 
سليم : تمام همشي اهو 
وصلو المكان وكلو نزل 
محمد : اي يا سليم مش هتنزل
سليم : لا انا كده كده شوفتها انزل انت وريها لخطيبتك انا هستناك 
وطبعا فاطمه زي كل البنات فتحت الواتس 
( مش عايز ينزل معانا ياختي بشوق الشقه الواد مقهور مقهور مقهور ) 
نورا بكسره : ربنا يريح قلبه ويقوي ع اختياره 
فاطمه : هييح يارب ياختي 
محمد : يلا يا فاتحه بتعملي اي في الفون دلوقتي 
فاطمه : ها لا ولا حاجه 
فحس سليم اني في حاجه وأنها بتكلم نورا
طلع محمد وفاطمه يشوفو الشقه وسليم قاعد تحت في العربية الدنيا عماله تلف بي 
في الشقه 
فاطمه : الله حلوه اوي 
محمد : ايوه حلوه 
فاطمه اي يا بابا بتفكر في اي 
محمد : هي نورا ليه مجتش 
فاطمه : عادي مش فاضيه 
محمد : ولا زعلانه من سليم 
فاطمه : لا طبعا تزعل ليه 
محمد : فاطمه سليم بيحب نورا 
فاطمه بصدمه : اي ازاي بيحبها وهو بيقول مش هرتبط 
محمد. : سليم خايف ياذيها فختار ياذي نفسه ويفضل معاها 
فاطمه : ونورا بتحبه اوي 
محمد : طيب وبعدين هنفضل نتفرج عليهم كده 
فاطمه : بايدنا اي بس نعمله 
محمد : انا هقولك بايدنا اي بصي يا ستي 
…………………..
عند سليم تحت 
نزلت فاطمه ومحمد شافو سليم قاعد تحت في العربيه وحاطت دماغه ع البتاع اللي بيسوق بي ده
فاطمه : يا عيني بص نايم ازاي 
محمد : ايوه ربنا يريح قلبه يارب 
فاطمه : أن شاءالله هنقدر نرجعهم لبعض 
محمد : يلا يا سليم نروح 
ركبو العربيه وروحو البيت وفاطمه فضلت تحكي لنورا اللي حصل وسليم نايم بيفكر في نورا لحد ما لاقي حل ونام 
تاني يوم في الجامعه 
فاطمه : صباح الخير يا روحي 
نورا : صباح النور يا فاطمه 
فاطمه : لسه زعلان يا بت بيحبك والله بيحبك 
نورا : خلاص يا فاطمه 
كريم : صباح الخير يا بنات 
نورا وفاطمه : صباح النور 
كريم قعد معاهم : في اي يا نورا مالك 
نورا مفيش 
كريم : لا في 
نورا : قولت يا كريم مفيش 
ريهام : فاطمه يا فاطمه 
فاطمه : نعم 
ريهام تعالي معلش بسرعه
فاطمه : بعد ازنكم شويه 
كريم : مالك بقي يا ستي بقينا لوحدنا اهو 
نورا : مفيش يا كريم حاجه قولت
كريم : قرب من نورا مالك بقي يا ستي 
نورا : ابعد شويه يا كريم بعد ازنك والحركه دي بلاش تتكرار
كريم : سوري وقام 
بعد الكافي بشويه 
فاطمه : اي ده سليم 
سليم : عامله اي يا فاطمه 
فاطمه : تمام اي جابك هنا 
سليم : كان عندي شغل بعد ازنك 
فاطمه بستغراب : اتفضل 
جريت ع نورا بت بت سليم سليم 
نورا : ماله في حاجه 
فاطمه : اي ده انا شوفته خارج من الكافي هو مش كان قاعد معاكي 
نورا : يا نهار اسود 
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد