Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم سارة أحمد عماد

    رواية الفرسان الخمسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم سارة أحمد عماد

في لاس فيجاس …
في أحدا الغرف ..
كانوا يجلسون البنات بخوف ورعب فهم لا يعلمون أين هما ولا يعلمون ماذا يحدث ..
فاطمه بدموع وخوف/ي ترا مين الي خاطفنا ويعملوافينا ايه .
دينا بدموع /ربنا معانا يارب .
صاافي بقلق/انشاء الله مفيش حاجه .
امينه بدموع /انا مش عايزه ارجع الشارع تأني انا مصدقت .
سلمي بدموع/بعد الشر عليكي ي امينه انشاء الله مفيش حاجه .
عزيز بشر وكره /اهلا وسهلا اتمنا تكون الاقامه عجبتكم علشان الي جاي هيكون اسود علي دماغكم .
صاافي بغضب /انت مين وعايز مننا ايه بالظبط.
دينا /اوعا تفتكر انك هتقدر علينا .
فاطمه /احنا مبنخفش غير من الي خلقنا ومش هقدر علينا .
عزيز بشر /هنشوف خمس بنات جميلات زيكم لازم الواحد يضعف هههههههه .
لينكمشوا بجانب بعضهم في خوف وقلق .
في مصر ..
عند فيلا فهد ..
فهد باستغراب /الله ماالفيلا سليمه اهي امال مين الي عامل فينا المقلب السخيف ده .
عدي بقلق/البنات .
رعد باستغراب /ايه مكالمه الفيديو دي رقم غريب .
سيف بقلق /طب رد بسرعه ي رعد .
رعد وهو يفتح الكاميرا /هو انت عايز ايه .
فهد بغضب /اقفلي ي رعد احنا مش ناقصينه .
رعد بتوعد /نهايتك علي ايدي ي عزيز ومش هرتاح الا لما اوقعك .
عزيز باستفزاز/هههههههه طب مش تشوفوا انا معايا مين .
ليحرك عزيز الكاميرا لبرا الفرسان معشوقاتهم وهم ينكمشون بخوف ورعب ليضغطوا علي يديهم بغضب وتوعد .
سيف بغضب /مش هنسببك ي عزيز .
فهد بغضب /فتحت قبرك بايدك .
عدي بتوعد /قسما بالله لو لمست شعره من اي واحده فيهم لهحرقك حي .
مالك بغيظ /احنا مصدقنا نخلص من ابنك .
عزيز بغضب/ابني الي انتوا كنتوا السبب في موته .
رعد بحده /بلاش الشماعه الخايبه دي انت عارف كويس أن احنا ملناش دعوه بموت ابنك ولو فكرت بس في اذايتهم هيكون اخر يوم في عمرك .
عزيز باستفزاز /هههههه سلام ي حلوين هههههه.
عدي بغضب /هنعمل ايه دلوقتي .
رعد /هنسافر طبعا بس لازم نكلم ادهم والقوات لازم يكونوا معانا .
وبالفعل تم إبلاغ السلطات وسافرالفرسان الخمسه ومعهم ادهم والقوات بعدما سمع ادهم المكالمه واستطاع تحديد مكان عزيز …
في لاس فيجاس …
بالقرب من فيلا عزيز …
رعد بدقه /ادهم انت متاكد ان هي دي الفيلا .
ادهم /طبعا ي رعد هي دي انا متاكد .
عدي باندفاع /طب أحنا مستنين ايه يلا .
فهد بغضب /بطل اندفاعك ده احنا كده ممكن ناذيهم .
مالك بهمس وخوف /ي ترا عامله ايه ي امينه .
ادهم بخطه /يلا احنا هتكون ورا بعض ونامن نفسنا كويس .
وبالفعل استطاع الفرسان تخطي ذلك العقبات ليتساللوا ببط الي الداخل ولكن لم يشعروا بكاميرات المراقبه وجرس الانذار الذي هز اركان الفيلا ليتجمع جميع رجال عزيز الذي دخلوا معا الفرسان والشرطه في اشتباكات عنيفه ادت إلي قتلهم وأصابه الفرسان بكدمات بسيطه. 
عزيز وهو ينظر إلي رجاله ب غل وهو يرفع مسدسه  / عمري متمنيت حاجه قد م اتمنيت موتكم.
عدي بضيق /تصدق بالله انا عازر احمد الله يرحمه لانك انت السبب في الي حصله .
سيف بضيق /مش ممكن يكون فيه اب زيك ابدا .
رعد بغضب /فين البنات .
عزيز بانتقام /حالا هخليهم يتحسروا عليكم ليقوم عزيز بطلق طلقات عشوائيه أدات الي اصابه الفرسان ليطلق رعد رصاصه بمهاره لتخلل رأسه ليسقط جثه هامدة لتصرخ الفتيات من الداخل علي صوت الطلقات لتصل الإسعاف لتنقل عدي وسيف الي المشفي ويقوم ب رعد ومالك بإخراج الفتيات والذهاب جميعهم الي المستشفي ..
في المستشفي ب امريكا …
الدكتور بأسف /انا اسف حالتهم صعبه .
فهد بحده وخوف/ازي ي عني لازم يكون فيه حل.
مالك بدموع /ارجوك اتصرف دول مش أصحابنا بس احنا الخمسه روح واحده .
الدكتور بأسف /صدقوني انا بحاول بس للاسف سيف الرصاصه اخترقت الكبد دمرت جزء منه وعدي دمرت الكيله اليمين ووظفائهم بتتوقف وانا مش قادر اعمل حاجه .
رعد باصرار/احنا احنا الحل احنا مستعدين نتبرعلهم بروحنا كمان .
فهد بوجع والم /ايوه ي دكتور ارجوك اتصرف.
مالك بدموع /احنا صحتنا الحمد لله كويسه ولو خصلهم حاجه مش هنقدر نعيش احنا التلاته .
الدكتور /تمام هحاول .
وبالفعل اجراي لهم التحاليل المناسبه وقد تبرع فهد باحدا كليته الي سيف ورعد بجزء من كبده الي عدي واصروا جميعهم علي الجلوس في نفس الغرفه بعد إصرارهم برجوع الفتيات الي مصر تحت حمايه الشرطه .
في غرفه الفرسان ..
سيف بضحكه تعب /ههه ده احنا مبقناش الفرسان الخمسه ده احنا بقينا المكحكين الخمسه .
رعد بضحك /هههههههه عندك حق ي سيف.
عدي بحب اخوي /ربنا يخليك ليا ي رعد انا مش عارف من غيرك كان ايه الي ممكن يحصل .
رعد بحده /بس يلا بكل عبط ده احنا كنا هنموت من الخوف عليكم ده احنا واحد .
مالك بسعاده /ربنا ما يحرمنا من بعض يلا بقا خلنا ننزل ونتجوز.
سيف بضيق /انا مش عارف من ساعه مالواد فهد نفسي مش قد كده .
فهد بضحك /هههههههه لا ي شيخ ده انت ناقص تاكلنا.
سيف بحب اخوي /ربنا يخليك ليا ي اخويا وميحرمنيش منك ابدا .
ليضعوا الفرسان يدهم بيد بعض بحب اخوي حطم جميع التقاليد فما اجمل من الحب الصادق ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
بعد تفاعي الفرسان ..
في فرح الفرسان ….
كانوا يرقصون الفرسان مع معشوقتهم برومانسية وعشق كانوا الفرسان ينظرون الي بعضهم بسعاده فكانوا دائما يفعلون كل شيئا سويا وما اجمل ذلك ….
رعد بعشق /بحبك .
دينا بعشق /وانا بموت فيك والله انت اماني ي رعد حبي دنيتي كلها …
فهد بغمزه /وحشتني ي بطتتي .
فاطمه بعشق /وانت كمان ي روح بطتتك  
فهد بخبث /بقولك ايه جاهزي نفسك النهارده علشان هتشوفي فهد الي مترباش .
فاطمه بخجل/فهد اتلم .
عدي /حبيبي هيفضل زعلان كده علطوا .
سلمي /عايزني اعمل ايه وانت ف عز تعبك مكنتش معاك .
عدي برجاء/وحياه ابوكي انسي كل الهم ده مش عايز افتكره بحبك .
سلمي /وانا كمان .
سيف بمرحه المعتاد /اه رائحه البوفيه مجناني.
صااافي بغيظ /سيف اتقي شري .
سيف بضحك /هههههههه اموت فيك انت ي عسل .
صااافي بضحك /هههههههه .
مالك بحنان /مبروك ي طفلتي الجميله .
امينه بعشق /الله يبارك فيك ي روحي ..
خبيتي جوه حضنك يوم ❤️❤️ودفيني ده فاتوا سنين انا وعين بنحلم بيك ❤️❤️وديني دنيا تانيه جديده وكفايه احس هواك ده جوايا ❤️❤️واعيش حواليك عيش جوه حضني ومتسنبنيش ❤️❤️❤️❤️❤️❤️مهما اقولك برضه مفيش كلمه توصف الي انا فيه ❤️❤️❤️❤️
بعد مرور عام …
في المستشفي ..
كانوا يقفون الفرسان الخمسه وكل منهما يحمل طفله في صدمه خمس ذكور الفرسان الخمسه يتجددون من جديد .
خالد بابتسامه /مشاء الله خمس صبيان زي القمر .
سليم /ها ي ولاد هتسموهم ايه.
رعد /سيف .
فهد /عدي .
عدي /فهد .
سيف /مالك .
مالك /رعد .
خالد بمرح /الفرسان الخمسه تاني ????????????????
ليحتتضنوا الفرسان بعضهم البعض ب عشق اخوي .
بعد مرور 18عاما الشياطين الخمسه????????????????
في مكتب مدير المدرسه الثانويه.
المدير بغضب /ابوس ايديكم انقلوا والدكم من المدرسه بتاعتي .
سيف /اه بقا قول كده العيال علشان متفوقين ف أبناء المدرسين بيتعاظوا منهم مش كده ده ابني مالك ي عني بقا مركب ميكسركوب الواد عينه راحت من المذاكره خالص .
فهد بغضب /ولا الواد عدي ابني الي قاعد ماسك المصحف ليل ونهار .
رعد بغضب /ولا الواد سيف ابني الي مثال لاحترام عمري مشوفت حتي بيكلم بنت ولا الكلام الفاضي زي الاسباب بتاع اليومين دول .
المدير بجلطه علي وشك أن تأتيه من الشياطين/طب خلاص يبقا انا ابن كلب واطي روحوا انتوا شوفوا بنفسكم الي بتتكلموا عنهم دول مستحيل يكونوا ولادكم .
من أمام فصل الشياطين الخمسه ????????????????
كانوا يقفون الفرسان وهم ينظرون إلي الداخل بصدمه فكان المدرس يقف وهو يرفع يده للاعلي فكان المشهد كالاتي …
عدي الصغير وهو يجلس بجانب أحدا الفتيات /ايه ي سالي لا انا زعلان منك اوي كده افتح الكاميرا انبارح علشان اشوف الحلويات تقفلي كده .
سالي /ماهو مكنش ينفع تشوفوه ي عدي .
عدي الكبير بصدمه /هو ده ايه مبيسبش المصحف من أيده ي سي فهد .
فهد الكبير /بس شوف البت الي معاه محترمه.
عدي الصغير /هو ايه ده يروحي .
سالي /قميص النوم الأصفر انا عارفه انك بتحب الأحمر هههههه .
رعد الكبير بغضب /لا محترمه اوي ي اخوياالصراحه .
مالك الصغير وهو يمسك سيجارته /واد ي سيف السيجاره دي مش حلوه مش محاشيه.
فهد   الصغير  وهو يدخن /ي ابني دي هتعمل ايه احنا بليل من ام احمد نجيب منها الصنف التمام .
رعد الكبير بسخرية /الهم صلي على النبي ابني ليشرب حشيش ده انا اقدم استقالتي من الداخليه.
سيف الكبير باستغراب /طب انا كنت بحب المحشي بس مكنتش بشرب سجائر محشيه دي شوفوا الواد مالك ابني مش موجود زمانه قاعد بره الفصل بيذاكر ي زين ماربت ي سيف .
مالك بسخرية/امال مين الي قاعد تحت التخته ده ليذهبوا ليصغقوا مما راءه ف روا مالك وهو يمسك الميكرسكوب ويركزه بدقه علي ساق زميلته .
سيف بصدمه /احييييبه .
مالك بفخر /حد زي انا انا الي عرفت اربي وسطيكم حبيب ابوك ي رعد انت الي فيهم .
لينفجروا الفرسان الاربعه بضحك شديد وهم يرون رعد الصغير وهو يجمع زملاءه علي لعب الكوتشينه مقابل المال ..
ايقفوا الفرسان الخمسه بجانب بعضهم البعض لينفجروا ضاحكين فمن الواضح أن الشياطين الخمسه سيسلكون طريقا آخر لكن سيظالوا محافظين علي طريق المحبه والعشق والإخلاص الأخوي .❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
تمت بحمد الله

اترك رد

error: Content is protected !!