Uncategorized

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى عاطف

     رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى عاطف

في الشركه عند حمزه
كانت تجلس  بضيق وملل وتلعب في فستانها  حتي قامت بضيق واتجهت له وقالت :هووف انا زهقتتت
رد عليها حمزه وهو مسلط عينيه علي الاوراق أمانه وقال : انتي ال طلبتي تيجي مضربتكيش علي ايدك
جنه : مكنتش عارفه اني هحس بالملل بسرعه كده وبعدين الشركه مفيهاش حركه هاديه كده والناس كله شغل شغل اييي
حمزه : امال جايين نلعب هنا روحي ياجنه في عندك مكتبه في الاوضه دي خشي اقرأي ال تحبيه عما اخلص  انا عندي  اجتماع دلوقتي 
جنه : مش تقول كده من الاول امال من الصبح هطق ليه انا هخش استكشف عما تخلص 
حمزه : طيب 
دخلت الي المكتبه واعجبها الكتب كثيرا وأخذت واحد منهم وظلت تقرا به 
واثناء ماكانت مندمجه سمعت صوت انثوي بالخارج  فخرجت لتري  وجدت فتاه جميله جدا تجلس امام حمزه ويتحدثون في العمل ونظراتها لا تخلو من الاعجاب له
جنه : اي ده في اي ده انا قروني بتنور انا قاعده هنا بقرا كتب والاستاذ بيتشقط  اروح اديها ع دماغها ولا اعمل اي دلوقتي 
خرجت جنه ووقفت قليلا وهم لم ينتبهون لها فغضبت وقالت: حمزه 
حمزه : نعم 
جنه : كنت عايزه اقولك حاجه 
حمزه : مش دلوقتي ياجنه اما اخلص
نظرت الفتاه لها من أعلاها لاسفلها وقالت : مين دي ياحمزه بيه سكرتيرتك ولا اي زوقك بقه وحش اوي ف الاختيار ياحمزه بيه 
جنه : اما انك وليه حشريه صحيح  وانتي مالك زوق مين  بالبويا ال ع وشك دي 
حمزه بحده :جنه 
جنه: اي وهي مالها بتدخل ليه في ال ملهاش فيه وبعدين مين سمح ليها تقيمني 
حمزه :جنه روحي الاوضه واستنيني لحد مااجيلك 
كادت ان تتكلم لكن نظرته المحذره لها جعلتها تكظم غيظها وتذهب ناحيه الاريكه وتجلس ببرود 
جنه : انا قاعده هنا مليش مزاج اقرا 
حمزه : طيب اعملي ال انتي عايزاه بس عايزين نخلص 
جنه :اتفضل هو انا عملت حاجه حاجه غريبه صحيح بتتبلوا ع الواحد وخلاص 
نظر لها بنفاذ صبر بينما هي قابلته بنظرات بريئه وكأنها تقول له ماذا لم افعل شيئ فتنهد هو وعاد لعمله 
كانت تتابع تلك الفتاه ونظراتها له وهي تحترق حتي جائتها فكره تعلم اذا علم لم يمر اليوم بسلام ولكن ليكن لن اتركه مع هذه السئيله 
قامت فجأه من مكانها وتصنعت الالم وقالت : اااه الحقني ياحمزه حاسه اني الدنيا بتلف بيا وعندي صداع مش قادره 
هرول لها حمزه بقلق وقال:مالك ياجنه اي ال حصل 
جنه :  ح. حاسه ان هيغمي عليا 
وبالغعل مثلت انها اغمي عليه ووقعت في احضانه 
ضرب حمزه علي وجهها بزعر : جنه جنه مالك فوقي ياجنه 
حملها واتجه للخارج ولم يعبأ بالتي تجلس وأثناء جروجهم فتحت جنه عينيها وقامت بمد لسانها للجالسه يتأكلها الغيظ وتعلقت برقبته اكثر كأنها تقول لها انه ملكي انا فقط 
ركب سيارته واتجه الي بيتهم والقلق ينهش قلبه عليها 
وصل بعد وقت وجيز فحملها وصعد لاعلي واتي بالبرفيوم لكي يفيقها 
فتحت جنه عينيها ونظرت له وجدت علامات الخوف والقلق علي وجهه ف ابتمست بخفه  
حمزه : مالك ياجنه حصل اي اطلب الدكتور 
جنه بخوف : لالا انا كويسه ملوش لزوم دكتور 
حمزه بشك : انتي خوفتي ليه  هطلبه عشان نعرف سبب الاغماء 
جنه : لالا انا كويسه الانيميا بس 
حمزه : اممم انيميا اوك ياجنه بم انها انيميا ف انا هوصي دكتور يجبلك حقن فيتامين عشان تروقي بسرعه 
جنه بخوف : اي حقن لا طبعا انا كويسه مفيش حاجه فيه مش عايزه حقن 
حمزه: يعني مثلتي عليا وعملتي نفسك اغمي عليكي 
جنه : بصراحه اه مش شايف البت اللزحه دي كانت بتبص ليك ازاي 
حمزه : جنه انا مبشوفش غيرك 
خجلت منه واخفضت رأسها ولم تتحدث 
حمزه : ده احنا بنغير بقه 
جنه : لا مش بغير  
غمز لها وقال : واضح 
جنه :نينيني رخم اوعا انا راحه اذاكر انا ف غلطانه اصلا روحت فقعت مرارتي وخلاص 
حمزه بضحك :خودي بس ياجنه هقولك 
جلس يضحك عليها حتي قطعه هاتفه وكان قصي 
حمزه: خير ياقصي 
قصي: حمزه مروه هربت
حمزه : اييي 
قصي:اهدي احنا قالبين عليها الدنيا المهم دلوقتي تاخذ بالك من جنه وسهر دلوقتي مفيش امان واكيد مرون هتعمل حاجه خود بالك جدا واوعا تخرج جنه لوحدها وانا هبعت قوه تحرس البيت ال سهر موجوده فيه وبيتك كمان وغير طقم الحراسه ال عندك انا هبعتلك طقم جديد  موثوق محدش يضمن ممكن يكون فيه جاسوس ليها ويكون من حراسك فتح عينك 
حمزه : طيب 
أغلق معه وتوعد لمروه بالكثير…. 
اما علي الجانب الاخر 
عادت معه الي جناحهم وفور دخلولهم هرولت ناحية المرحاض وغلقت الباب سريعا 
يائيل بعصبيه: افتحي ياأشرقت مفكراني مش هعرف اخش يعني لو قفلتيه 
أشرقت: مانا خايفه منك وانت مش مديني فرصه اشرحلك ال حصل 
يائيل : تشرحيلي اي اكتر من ال شوفته ازاي تسمحي ليه يمسك ايدك 
أشرقت :ماانت لو سبت ليه فرصه اتكلم هفهمك  
يائيل: اخرجي ياأشرقت احسن ليكي 
أشرقت : لا 
يائيل : تمام جدا خليكي عندك بقه 
ارتاحت قليلا  حينما احست انه ذهب ولكن لم يدم طويلا ففجأه انفتح الباب ودخل وعينيه لا تبشر بالخير 
تراجعت أشرقت بخوف حينمت وجدته يتقدم منها 
ظلت تتراجع وهو يقترب حتي لامس ظهرها الحائط 
اغمضت اعينها خوفا منه وانكمشت علي ذاتها 
يائيل بهدوء: افتحي عينك ياأشرقت انا مش هعملك حاجه 
فتحت عينيها ببطئ وجدت  نظرات عينيه تحاوط عينيها 
أشرقت بإرتباك: ا.. ابعد 
ابتعد عنها ثم خرج فتنفست هي براحه وخرجت ورائه وجدته يجلس وبيديه الهاتف يعبث به ويتجاهلها 
زفرت بضيق وذهبت ناحية الثلاجه وفتحتها وماان رات مابها حتى قالت يسعاده: الله شكولاته 
اخذت منها الكثير وجلست تأكلها بسعاده وكانها طفله ولوتت نفسها  
كان ينظر لها ويضحك علي افعالها الطفوليه فنطرت له بغضب وقالت: بتضحك علي اي  
اتجه ناحيتها وقال: عليكي حد ياكل ويبهدل نفسه كده 
أشرقت: مش انا بعمل كده يبقي فيه 
اخذ منها الشوكلاته وقال: طب كفايه كده اكلتي كتير 
أشرقت : انت كمان باصصلي في الشكولاته 
قومي اغسلي وشك ده وبطلي شغل الاطفال ده 
اشرقت: ملكش دعوه مش همسحه هاا بمزاجي وانت مالك ان شاء الله اكل برجلي رخممم 
قامت بغصب واغتسلت وخرجت وتمددت علي الفراس ونامت دون ان تعيره اهتمام 
اما عند عدي 
عدي بفرحه : بجد وافقت يعني اجيب اهلي واجي 
عصام : ايوه ياابني بس كنت بقول يعني حكاية كتب الكتاب دي نستني شويه عليها عشان لو محصلش نصيب 
عدي : خلاص هخطب التلت شهور ال  فاضلين لمريم في ثانويه  ومش هشغلها خالص الفتره دي ولا هتشوفني هطمن عليها من عند حضرتك وبس واول ماتخلص امتحانات نكتب الكتاب والفرح يبقي  وقت ماتحبوا بس حاليا تبقي دبلتي ف ايديها بس قولت اي 
عصام : علي بركة الله ياابني انا مستنيكم الساعه ٨ بالليل 
عدي بفرحه : بإذن الله سلام عليكم عمي 
مر اليوم بسلام واخبر عدي حمزه بأمر خطوبته من مريم وسعد كثيرا له اما جنه فبمجرد ان عرفت جعلت حمزه يوصلها لبيت مريم حتي تجلس معها للأمس 
في غرفة مريم 
جنه :مالك يابنتي 
مريم : متوتره ااوي ومش عارفه اعبر عن ال حاسه بيه كل حاجه جات بسرعه 
جنه : اهدي ريلاااكس خودي شهيق زفير شهيق زفير 
بعد قليل جاءت والدة مريم واخبرتها ان تاتي كي تقدم الضيافه لهم فذهبت لهم وعينيها في الارض ومتوتره جدا وقدمت مابيدها لهم  وجلست بجانب ابيها وعينيها أرضا 
والد عدي: طبعا احنا يشرفنا نطلب ايد بنتكم لابننا عدي 
عصام :الشرف لينا وانا مش هلاقي احسن من عدي لمريم شاب محترم  
والد عدي :علي بركة الله نقرا الفاتحه 
قرأو الفاتحه وانتهوا ولم تنزل نطرات عدي عنها مما جعلها ترتبك 
والدة عدي بسعاده : مبروك ياحبيبي ربنا يسعدك 
عدي: الله يبارك فيكي ياحبيبتي 
وهأنه والده ايضا وتلقي المباركات من الجميع حتي جاء حمزه واحتضنه  وهمس له : والله ووقعت في القفص 
نظر عدي لمريم بهيام ورد عليه وقال: واحلى قفص 
حمزه : هي بقت كده طيب 
عصام : طب ياجماعه اتفضلوا في الريسبشن ونسيبهم شويه مع بعض تركوهم جميعا واتجهوا للخارج ولكنهم امام انظارهم 
عدي: هتفضلي باصه للسجاده 
رفعت رأسها وقالت بإرتباك:ها ا.. 
نظر عدي حوله ناحيتها فنظرت له بإستغراب مما يفعله وقالت : بتدور علي اي 
عدي: كان موجود هلاقيه دلوقتي 
مريم : هو اي 
عدي: صوت جعغر ال عندك ودتيه فين عملتي اي فيه ياظالمه 
نظرت له مريم بغضب وقالت  : والله 
عدي : ايوه كده وصل اهو قلقتيني عليه 
خلاص خلاص متتعصبيش اسمعي 
جلس يعرفها على نفسه وهي كذلك وبدأو ان يعرفوا بعض اكثر وتحدثوا قليلا ثم دخلت العائله بعد انتهاء الوقت المحدد واحتفلوا وكان ليله سعيده علي الجميع واتفقوا علي كل شيئ وكان كل شيئ يمشي بسلاسه حتي انتهت الليله وذهب كل واحد بيته وعلي وجوههم السعاده 
في منزل حمزه 
حمزه : بس اي الحلاوه دي ابهرتيني 
جنه :انا طول عمري حلوه اصلا 
اقترب منها حمزه وقال بحبث: طب مانا عارف  
هرولت من امامه بارتباك وصعدت الي اعلي 
ابتسم وصعد ورائها هو يتأكد كل يوم انه يقع اسير لخجلها وحمرة وجهها التي تعزوه اذا قال اي كلمه ….. 
دلف للغرفه وجدها تمسك كتابا  وتذاكر 
حمزه : اخيرااا حنيتي علي الكتاب 
جنه : اسكت اصل مش عارفه اذاكر كلمه في الفيزيا دي 
حمزه :اي ال مش فاهماه
جنه : قانون كيرشوف  
حمزه : طب تعالي اشرحهالك يلا 
جنه :بجد ده يبقى عملت فيا جميل ويبقي كتر الف خيرك 
حمزه : طب يلا 
ذهبت معه الي المكتب وبدا في الشرح وهي تركز في شرحه تاره وتنظر له تاره وتبتسم  ببلاهه 
حمزه : ها فهمتي 
جنه : جدااا شكرا اوووي وبدون وعي منها قبلته من وجنتيه بسعاده وقالت: شكرااا يلا تصبح علي خير 
ذهبت وتركته مصدوم مما فعلته تري ماذا ستفعل به هذه الطفله اكثر من ان اصبحت قلبه صريعا بحبها…. 
علي الجانب الاخر 
سامي:مبروك الهروب 
مروه بضحك: كله بفضلك لولاك  ياحضرة الظابط  مكنتش هعرف اهرب بسهوله  
سامي: انا اعمل اي حاجه عشان خاطر غيونك ياقلبي 
مروه : مش بقولك بحبك المهم دلوقتي  لازم نفكر كويس عشان نقتل مراته ونحرق قلبه عليهم 
سامي:هيحصل ياقلبي قريب الدنيا تهدي بس ونبدا خطتنا 
مروه بكره :مستنيه بفارغ الصبر اشوفه مزلول قدامي وهو شايف مراته بتموت 
سامي : قريب اووووي… 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!