Uncategorized

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم حنان احمد

      رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم حنان احمد

فرح يارب 
ومره وحده وقعت من طولها 
زين بخضه عليها فرح في اي مالك يا فرح ردي عليا 
جري بسرعه جاب مياه مفيش فايده جاب برفيوم برضو مفيش فايده 
نده علي اللي في البيت كلهم طلعوا جري ورن علي الدكتوره جت بسرعه 
وفوقتها 
الدكتوره عندها هبوط حاد من قلت الاكل 
زين نعم ازاي يعني 
الدكتوره دي ضعيفه اوي وعايزه اهتمام واكل 
زين تمام شكرا والدكتوره مشيت 
محمد عجبك كده يا ست فرح قولتلك اهتمي بنفسك الف مره
 برحتك وخليكي زعليني كده وسابها ومشي 
فرح يا بابا بابا اسمعني بس 
شاكر معلش يا بنتي هو خايف
 عليكي مينفعش اكده اهتمي
 علي حالك اكويس 
فرح حاضر يا عمي 
شاكر تصبحوا علي خير
كلهم وانت من اهله 
زينب انتي كويسه 
فرح الحمدلله 
زينب هجبلك اكل واجي 
فرح لا لا 
بتبص ????
لقيت زين باصصلها بعصبيه 
فرح هاتي الاكل يا زينب ????
زينب فضلت تضحك ومشيت عشان خافت من زين وعارفه هيعمل اي في فرح 
زين قفل الباب وراح قعد قدام فرح بهدوا 
زين عجبك كده 
فرح انا انا اسفه 
زين اعمل اي باسفك دلوقتي لو كان حصلك حاجه بعد الشر كنت عملت اي 
هاا 
فرح بخضه وخلاص هتعيط 
انا اسفه والله بس انا مكلتش حاجه انهارده ولسه هتكمل
لقيت زين قام وقف مسكها من شعرها براحه نعم ازاي متكليش انهارده اليوم كله
فرح كنت مع البنات ومكنتش فاضيه 
زين لا والله هو ده مبرر
فرح ايوه 
زين حسابك معايا بعدين وتقيل اوي 
فرح خافت اوي لانه كان عصبي اوي وعنيه حمره وخلاص علي آخره 
وسابها وطلع 
دخلت زينب ياله الاكل اهو 
فرح ماشي وبدأت تاكل 
زينب قاعده تلعب بالفون  
والفون عمال يبعت رسايل كتير 
فرح اوعا ????????
زينب خليكي فا اكلك 
فرح لا وريني 
زينب لا 
فرح بقا كده طيب مش هقواليك تعملي اي 
زينب لا لا خلاص اهو 
فرح قعدت تضحك عليها ????
فرح كل دي رسايل من عمر 
زينب اه 
فرح طب ردي 
زينب ماشي 
زينب بتبص وه وه وه 
فرح في اي 
زينب بيجوالي وحشتيني وحشه برص ????
فرح يخربيتك انا قولت في حاجه واي يعني لما بقواليك وحشتيني خطيبته وكام يوم وهتبقي مراته 
زينب ميصحش 
فرح لا يصح????
زينب وبعدين 
فرح ردي 
زينب أقوله اي 
فرح قوليلوا مساء التفاح علي عيونك يا مرتاح ????????????
زينب قعدت تضحك أما انتي مصيبه يا بت يا فرح 
فرح بضحك عشان تعرفي بس 
زينب طب استني أقواله 
عمر قعد يضحك 
زينب ده بيضحك 
فرح اكيد قوليلوا اضحك وعديها الناس لبعضيها ????????????
زينب اوعا 
عمر فصل ضحك بيفتكر زينب اللي بتقول كده اتاريها فرح اللي بتقولها????????????‍♂️
عمر ايوه بقا احلي وحده بتقلش
زينب امال 
وقعدوا يهزروا وفرح كلت 
زينب هنزل انام انا 
فرح ماشي يا حبيبتي 
زينب هو زين فين 
فرح اه صح 
زينب تلاقيه في المكتب 
فرح هروح أشوفه ونزلت 
دق دق دق 
مرديش يرد 
فتحت ودخلت 
زين عايزه اي 
فرح اطلع نام 
زين مالكيش دعوه بيا 
فرح ازاي يعني وبتتكلم كده لي 
زين هي دي طريقتي امشي ياله 
فرح طيب برحتك وطلعت وسابته 
زين زعل عشان كاليمها كده بس الدكتوره قالت إنها عايزه اهتمام كبير اوي ومينفعش الإهمال وليزم اكل كويس وهو ادايق اوي 
زين زهق من القاعده طلع ينام
 لقي فرح نايمه معيطه 
زين دموعك غاليه عندي أوي بس لي مش بتسمعي الكلام حرام عليكي نفسك مش كده زي مهونتي علي نفسك تهواني عليا هوريكي يا فرح عشان تسمعي الكلام 
وراح ينام 
تاني يوم ..
صحي زين خدت دوش وهو بيلبس 
فرح بتصحا 
فرح صباح الخير مش بيرد 
فا افتكرت حورا امبارح وانه كاليمها بطريقه مش كويسه فا اديقت ودموع نزلت من عنيها غصب عنها 
قامت خدت دوش ولبس ونزلت كان زين نزل 
فرح بهدوء صباح الخير 
وراحت نحيت محمد 
صباح الخير يا بابا 
محمد بزعل صباح النور 
راحت فرح حضنته
زين اتعصبت اوي وكان غيران مسك نفسه بالعافيه 
محمد ياله افطري 
فرح لسه زعلان مني 
محمد اهتمي بنفسك وكوني كويسه وانا مش هزعل خالص 
فرح حاضر يا بابا وبدأت تاكل وبتبص علي زين لقيته مش معاها خالص 
زعلت اوي وكلت وخلصت وقامت 
زين قام دخل مكتبه وطلب من الشغاله قهوه 
فرح اتغاظت اوي ومن كتر الغيره اتعصبت لأنها هي اللي بتعمله كل حاجه 
فرح متعمليش حاجه 
الشغاله حاضر يا هانم 
زين فرح اوي أنها غارت عليه 
فرح عملت القهوه ودخلتله 
زين انا قولت الشغاله 
فرح انا اللي بعملك كل حاجه 
زين مش بكلمك اصلا 
فرح لي يا بابا 
زين عشان مش بتسمعي كلامي 
فرح اخر مره 
زين كل شويه تقوالي كده ومش بتسمعي برضو 
فرح راحت قعدت علي رجله وبصت في عنيه انا اسفه 
زين عيل صغير انا بكلمتين هسكت 
فرح لا 
زين امال 
فرح بس انت بابا حبيبي مش هتزعلني 
زين اخر مره ومسكها من ودانها براحه 
فرح حاضر اخر مره 
زين لما نشوف 
وشرب القهوه وقعدوا مع بعض 
زين قومي ذاكري 
فرح لا انت اللي هتذاكرلي 
زين طب تعالي وشالها طلع بيها قعدها وجاب الكتب وبدأ أنه يذاكرلها 
بعد مرور تلت شهور بدأت الامتحانات تبداء وفرح الخوف يسيتر عليها 
زين اهدي كده انتي مذاكره كويس وانا واثق فيكي متقلقيش واين كان المجموع كل اللي يجيبه ربنا كويس 
فرح ونعم بالله 
زين تعالي اوصلك 
وصلها وقعد يطمنها ودخلت المدرسه تمتحن 
وزين قاعد قلقان 
بعد كام ساعه طلعت فرح انا خلصت 
زين عملتي اي 
فرح كل اللي ذكرته جه 
زين الحمدلله تعالي ياله 
وخدها يخرجها عشان تغير مودها وطول الوقت معاها وكل يوم يذكرلها ويوديها ويستناها وجه يوم النتيجه 
محمد وزين و زينب وكله قاعد قلقان وفرح علي أعصابها 
دخلت كريمه وأحمد وعمر جبتلك النتيجه يا فرح الف مبروك 
زين جري عليهم كام كام 
كريمه 98./.
زي جري حضن فرح ولف بيها الف الف مبروك يا حبيبت قلب بابا 
وكله بركلها وكانوا فرحانين اوي 
محمد عنيه دمعت من الفرحه كان قلقان متجبش مجموع وتستهتر وتلعب ومتهتمش بس الحمدلله نجحت 
زين من بكره احلي كليه هندسه 
فرح وهي مبسوطه ربنا يديمك في حياتي 
زين تعيشي وتفرحيني كده علي طول 
محمد خدها فحضنه جامد وكان مبسوط اوي 
محمد احلي حفله احتفال لي احلي فرح في الدنيا دي كلها 
فرح بجد يا بابا 
محمد طبعا 
زين من غير متقول يا عمي انا مجهز كل حاجه 
فرح لسه هتتكلم 
زين ششششش اطلعي البسي وتعالي 
فرح حاضر 
زين كله يجهز 
شاكر لا يا ولدي انت ومرتك بس 
محمد خلاص يا زين احنا بكره 
زين ماشي يا عمي 
خد فرح ومشي 
وصلوا زين غمضي عينك 
فرح اهو 
زين فتحي 
بتبص????????..
يتبع….
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!