Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة جودة

          رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد 
عاصم .. عهد انتي فين 
عهد .. انا في الحمام 
عاصم .. ماشي 
عهد خرجت وهي حاطه ماسك 
عاصم .. سلام قولا من رب الرحيم 
عهد كشرت .. انت رزل علي فكره 
عاصم .. انا عايز احط منه 
عهد ضحكت .. العب بعيد 
عاصم .. دا غير اللي كنتي حطاه من يومين 
عهد .. اه بحاول اظبط نفسي عشان شكلي في الفرح 
عاصم .. عايز احط 
عهد .. انت بتتكلم بجد 
عاصم .. انتي بترغي كتير لي ايوه 
عهد .. ماشي اغسل وشك وتعالي 
*******
هيدي .. هي دي عيشه  اللي انتي عيشاها دي 
ميرا بتعب .. انا كويسه يا هيدي 
هيدي .. يا ميرا انتي بقالك يومين مكلتيش ولما قعدنا ناكل كنتي بتلعبي في الطبق وبعدين وشك باين عليه التعب 
ميرا .. اقوم ارقص يعني
Fatma goda 
هيدي .. للدراجادي حبتيه في الفتره القصيره دي 
ميرا .. يا بنتي افهمي انا عارفه ادم من اول ما اتصاحبت علي ليان من  كلامها عليه وكانت بتوريني صورته بس هو مكنش يعرفني والا اتعاملنا مع بعض بس لما جيت عندهم حبو كبر في قلبي بس مكنتش بحب أبين عشان مينفعش بس هو السبب هو اللي علقني بيه 
هيدي حست أن ميرا دايخه .. انتي كويسه 
ميرا .. مش عارفه مش حاسه بحاجه هقوم اشرب 
ميرا قامت و واغم عليها 
هيدي .. الحقني يا بابا 
عمر ونانسي دخلو جري 
نانسي .. يلهوي اي اللي حصلها 
عمر .. يا بنتي انتي مش في طب اتصرفي 
هيدي .. لازم تتنقل المستشفى 
********
في التليفون 
كارمن ..  بكلمك من بدري مش بترد لي 
وليد .. كنت نايم والله 
كارمن .. والا لحقت تخوني 
وليد .. اخونك اي حسبي الله ونعم الوكيل انتي مدياني فرصه انا في الشركه طول النهار برجع بنفضل نتكلم لحد ما ننام 
كارمن .. عندك حق 
وليد .. خلي بالك احنا لسه متخطبناش وبتشكي فيا 
كارمن .. وحياة امك .. وبعدين اعمل اي يعني منا بتنيل بحبك 
وليد ضحك .. وبتقوليها وانتي زعلانه لي 
كارمن .. ملكش كلام معايا اصلا 
وليد .. امم بحبك 
كارمن .. مبتثبتش علي فكره
وليد .. بقولك بحبك 
كارمن ضحكت .. خلاص 
وليد .. ثبتك صح 
كارمن .. عسل يا حبيبي 
وليد .. قولي كده بحبك يا وليد 
كارمن .. لا والنبي 
وليد .. يلا عشان اجي عندكو البيت انهارده 
كارمن .. دا انا بعشقك يا وليد 
وليد .. ماشي يا جزمه انا عمتا هاجي عندك  بعد ما اخلص في الشركه  عشان امهد لعمي الموضوع 
كارمن .. ماشي 
********
عاصم .. خدي بقي حطيلي 
عهد ابتدت تحط الماسك على وشه وهو مركز في عينيها 
عهد .. خلاص استني أما ينشف 
عاصم .. بياخد وقت 
عهد .. لا بينشف علي طول 
عاصم .. هو احنا هنغير الاوضه 
عهد .. لي 
عاصم .. عشان عرسان 
عهد .. يا اختي بيضه عرسان انت بترجع في كلامك لي مش قولنا صحاب 
عاصم .. مش قصدي يعني مش عايزه تغيري فيها حاجه 
عهد .. لا هي زوقها حلو اوي 
عاصم بفخر .. زوقي 
عهد .. مالك فخور كده لي 
عاصم ضحك 
*******
في مستشفى  الجوهري 
سليم .. خير يا اونكل 
عمر .. ميرا يا ابني اغم عليها 
سليم .. كريم شوفها بسرعه 
عمر .. طب ما تشوفها انت 
سليم .. لا اله الا الله يا جدعان نفسي تفضلو فاكرين اني دكتور امراض نفسيه 
عمر .. اه صح .. صحيح اما اتصل بعز 
عز .. الو ازيك يا عمر 
عمر .. مش وقته ميرا في المستشفى 
عز بفزع .. ميرا .. حصل اي 
ليليان وليان وادم كانو قاعدين وعلي وشهم خوف 
عمر .. يا عم تعالي احنا في مستشفى بتاعت سليم 
عز .. انا جايلك حالا 
ادم .. حصلها اي 
عز .. تعالي معايا 
ليليان وليان .. واحنا جايين معاكو 
كلهم راحو ما عدا عاصم وعهد دول في دنيا تانيه 
وصلو المستشفى 
عز .. هي فين 
عمر .. جوا الدكتور معاها 
ادم .. فهموني جت عندكو ازي 
عمر .. أسأل ابوك متسألنيش 
ادم .. رد يا بابا 
عز .. انا اللي وديتها هناك عشان انت حمار وجرحتها بعد ما حبتك 
هيدي .. فعلا يا ادم 
ادم خد هيدي علي جمب 
هيدي .. في اي 
ادم .. هي قالتلك اي 
هيدي .. من اول ما جت عندنا وهي بتعيط بس ومش بتاكل خالص لحد ما اغم عليها بس دا بسبب انك قولت أنك هتخطب ساره 
ادم .. يحرق ساره علي اليوم اللي شوفت في ساره 
هيدي ..  يعم انا مالي متقولها هي انا مال اهلي 
كريم خرج والكل جري عليه 
عز .. خير يا دكتور 
كريم .. اهدو يا جماعه هي عندها هبوط حاد في الدوره الدمويه هي فاقت بس لسه هتخلص المحاليل  مين هنا اسمو ادم 
ادم .. انا 
كريم .. ياريت انت تخشلها لأنها خطرفت بإسمك 
عز .. احنا عايزين نطمن عليها 
ادم .. من فضلك يا بابا خدهم وامشو ولما تقوم انا هجبها واجي 
ليليان .. مينفعش طبعا لازم نطمن عليها 
ادم .. من فضلكو 
****
عاصم بعد ما شال الماسك
عهد .. مفيش حد في البيت 
عاصم ضحك .. سابونا وخرجو 
عهد .. اندال 
عاصم .. اعملي اتنين نسكافيه انا مش رايح الشركه خدت اجازه 
عهد .. اجازه وانت صاحب الشركه 
عاصم .. ايوه قومي يلا 
*********
Fatma goda
كلهم مشيو وادم دخل وهي لفت وشها 
ادم .. مش هتبصيلي 
ميرا .. 
ادم .. وحشتيني علي فكره 
ميرا .. اطلع برا 
ادم .. مش طالع 
ميرا .. انت عايز اي ما تبعد عني بقي
ادم مسك ايديها .. والله انا قولت اني هخطب ساره عشان اشوف رد فعلك بس اشوف بتحبيني والا لا 
ميرا .. اطلع برا مش عايزه اشوفك والا اسمع صوتك 
ادم .. اهدي بس .. والله بحبك انا كنت عايز أتأكد انتي بتحبيني والا لا 
ميرا .. طب وساره 
ادم .. انا كنت شاكك فيها بقالي فتره طويله وعرفت انها شمال ومكنتش مبسوط معاها  
ميرا .. امم عايز اي يعني 
ادم .. انا اسف 
ميرا .. منك لله قعدت يومين مش باكل عشانك لما بطني بقت قد الدوده  والا عيني من العياط اتنفخت 
ادم .. خلاص بقي ميبقاش قلبك اسود 
ميرا .. خليهم يشيلو القرف اللي في إيدي دا 
ادم .. لما المحلول يخلص 
ميرا .. اوووف 
ادم .. وحشتيني 
ميرا ابتسمت .. ميرسي 
ادم .. اقوم امشي 
ميرا .. اقعد يلا 
ادم .. قولي اي حاجه 
ميرا .. انت متستاهلش 
ادم .. ها تقولي والا امشي 
ميرا .. امشي يا ادم يلا باي باي 
ادم وهو خارج من الأوضه 
ميرا .. وانت كمان وحشتني 
ادم لف وهو مبتسم وراح عليها 
ميرا .. في اي احترم نفسك احسن اوديك في داهيه 
ادم ضمها ليه .. انتي ملكيش في الرومانسيه 
ميرا .. اوعي  هو انت جوزي 
ادم .. ضمها اكتر وهمس جمب أذنيها .. بحبك 
ميرا وشها احمر واتوترت 
ادم .. خليكي جدعه  وقوليها 
ميرا .. احم . احم . احم 
ادم .. اي هتغني 
ميرا .. اصبر بس هقولها 
ادم ضحك .. يا مسهل 
ميرا .. انا بحبك يا ادم 
ادم .. قلب ادم 
ميرا .. طيب ممكن تبعد عني اقعد علي الكرسي 
ادم قعد علي الكرسي وفضل ماسك ايديها 
*****
عز وليليان وليان وعمر ونانسي وهيدي رجعو علي بيت عز 
عز .. ماشاء الله اي العسل دا مروحتش شغلك لي 
عاصم .. خدت اجازه عشان الفرح 
عز .. الساعه بقت عشره يلا يا عمر نروح احنا بما ان ادم افندي مش فاضي 
عهد .. هو فين اصلا 
عز .. مع ميرا في المستشفى 
عاصم .. انتو لقتوها 
عز حكالهم اللي حصل
عاصم .. اي يا بابا التفكير دا كلو 
عز .. عجبتك صح 
عاصم .. يلا يا بابا عشان متتأخرش سلام 
عمر وعز .. سلام 
Fatma goda 
نانسي .. وحشتيني يا عهد 
عهد .. وحضرتك والله وحشتيني جدا 
نانسي .. لا قوليلي نانسي عادي انا مش كبيره دا انا اصغر من العيال دي 
عاصم .. احلفي 
نانسي .. اه والله واصغر من الواد عاصم المز  دا 
عاصم .. ايوا بقي 
نانسي ..  عارف لو كنت خدت بالك مني قبل ما تتجوز عهد كنت اتجوزتك بعضلاتك دي 
عاصم وهو بيلعب في شعره .. تعالي نتجوز دلوقت 
هيدي .. ما خلاص يا ماما في اي وبعدين احترمو عهد 
عاصم حط ايدو علي كتفها .. عهد هو في زي عهد 
نانسي .. اه يا خاين 
عاصم .. سوري يا نانسي بقي 
نانسي .. طب اي اروح للواد ادم والا ميرا هتزعل 
ليليان بضحك .. وحياة امك لأتصل بعمر عشان تتلمي 
نانسي .. امكو دي خنيقه والله 
*****
كريم و سليم .. ها بقيتي احسن 
ميرا .. الحمدلله 
كريم .. تقدري تخرجي خلاص 
ميرا .. هخرج بالمحلول 
كريم .. هو خلص هشيلهولك 
Fatma goda 
******
وليد خلص شغل وراح لبيت مراد 
مراد .. اهلا يا وليد اتفضل 
وليد .. معلش يا اونكل انا لسه سايبك في الشركه من ساعه بس كنت عايز اتكلم معاك
مراد ضحك .. اقعد يا حبيبي 
داليدا .. اهلا يا وليد عامل اي 
وليد .. الحمدلله بخير اومال حازم فين 
داليدا .. مع يوسف وزين 
وليد .. ماشي بص يا اونكل انا بحب كارمن وهي بتحبني وقولت لبابا وهنيجي نتقدم رسمي بعد فرح عاصم 
مراد ضحك 
وليد .. في اي 
مراد .. بتفكرني بشبابي عمتا يا وليد انا موافق بس اشوف رأي  كارمن 
داليدا راحت تندهلها لقتها واقفه تتسنط 
داليدا .. كتك نيله مستعجله علي اي 
كارمن .. بحبه يا ديدا 
داليدا .. تعالي يا أختي قال بحبه يا ديدا 
كارمن وداليدا خرجو .
مراد .. وليد بيقول انك بتحبيه دي حقيقه 
كارمن .. ها 
مراد .. ما تتكلمي يا بنتي 
كارمن .. اللي تشوفه يا بابا 
وليد .. ماشاء الله كدابه كمان 
كارمن .. ايوه يا بابا 
مراد وداليدا ضحكو 
مراد .. ماشي يا وليد بعد فرح عاصم تيجي تخطبها وانا موافق 
وليد .. انا متشكر جدا والله يا اونكل عايز اخرج معاها 
مراد .. بعد الخطوبه 
وليد .. يا اونكل هي بنت عمي مش غريبه يعني وافق بقي 
داليدا .. خلاص يا مراد وافق 
مراد .. عشان خاطري ديدا بس 
وليد .. ربنا يخليكي لينا يا ديدا 
وليد خد كارمن وخرجوا 
كارمن .. تصدق الخروج معاك حلو 
وليد .. الخروج بس 
كارمن مسكت خده .. انت كلك حلو 
وليد .. عايزه تروحي فين 
كارمن .. وكلني ..جعانه 
وليد .. وكلني .. منك لله حاضر 
كارمن .. شغل اغاني يا ابني خليك فرفوش 
وليد .. ما تشغلي يا حبيبتي هو انا قولت لا 
كارمن ضحكت .. احبك وانت بتسمع الكلام
وليد ..اومال 
*********
Fatma goda 
ميرا .. دا مش طريق البيت 
ادم بصدمه .. انتي فجأتيني هنروح ناكل و ابسطك شويه 
ميرا .. الله 
ادم .. عايزه تاكلي  اي 
ميرا .. شاورما بس هناكل في العربيه 
ادم .. ماشي 
راح جاب شاورما وبيتزا وبيبسي ورجع 
ميرا .. انا جعانه جدا 
ادم .. وانا اكتر 
ميرا .. بطني اتنفخت 
ادم .. منك لله العضلات  هتبوظ بسبب الاكل دا 
ميرا .. اوعي يطلعلك كرش هزعلك 
ادم .. امم متقلقيش 
ميرا .. هنعمل اي تاني 
ادم .. اصبري 
راح جبلها ورد وشيكولاتات كتير 
ميرا .. الله انا بحب الورد اوي 
ادم .. انا مش بفهم اوي فيه بس دا عجبني 
ميرا .. ذوقك حلو 
ادم .. انتي احلي 
اليوم عدي بفرحة علي الجميع وميرا رجعت البيت وعاصم اللي كان بيضحك بالعافيه بقي بيضحك من قلبه وفاضل يومين علي فرح عهد وعاصم 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!