Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان

     رواية انتقام يولد الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان

زين اكيد أخوها وابن عمها هما الي عملوا كده أنا مش هرحمهم
فؤاد مفيش غيرهم اكيد هما الي عملوها نيرة بنت جدعة ومفيش حد كان عايز يأذيها غير دول
زين أنا مش هفضل قاعد كده لازم الاقيها قبل ما يأذوها أكيد فيه حاجه هتوصلني ليها لازم أفكر كويس
فؤاد اقول لابوها ايه الأمانة الي سبتها معايا مقدرتش احميها اتخطفت من قدام بيتي ويحس بشوية دوخة ويقعد يستريح ع الكرسي
زين متقلقش يا بابا أنا هوصلها مش عارف إزاي لسه بس اكيد هلاقي طريقة
بس لقيتها السلسلة إزاي نسيتها دي
فؤاد مش فاهم حاجة ايه علاقة السلسلة بالموضوع ده
زين افهمك يا بابا أنا كنت قلقان من ابن عمها ده وكنت عارف إنه مش هيعدي موضوع جوازنا ع خير ف جبت السلسة دي لنيرة وحطيت فيها GPS عشان أعرف مكانها وأكون متطمن عليها
فؤاد انت مستني ايه اتحرك بسرعة
زين هبعتلك العنوان وأنا ف العربية بلغ الشرطة وأنا هروحلها دلوقتي عشان اكيد بيحاول يأذيها
ويطلع من البيت بسرعة
ف مكان شبه مقطوع بنلاقي نيرة مربوطة ف كرسي
نيره بصوت عالى فيه حد هنا حد يلحقني وبتفضل تصرخ بس متلقيش رد فبتفضل تعيط وتدعي يااارب طلعني من هنا أنا مليش غيرك يارب خليك معايا
بيتفتح الباب وبيدخل شخص عليها
نيرة بصدمة انت
الشخص بسماجة أيوة أنا كنت مستنية حد غيري
اوعي تكوني مفكرة حبيب القلب هينقذك مني النهاردة انتي من النهاردة هتكوني بتاعتي ومن غير جواز ويضحك باستفزاز ويقرب منها ويمشي أيده ع وشه
تبصله باشمئزاز وتف ف وشه انت لو أخر واحد ف الدنيا مش هخليك تلمسني لو شايف نفسك راجل تبقا غلطان انت مش راجل اصلا مفكرتش بابا وماما هيعملوا ايه لما يعرفوا انك خطفتني
ماما كانت موافقة عليك وعيزاني اتجوزك وأكيد بعد ما تعرف الي انت عملته ده مش هتخليك عايش متنساش أني بنتها
بيضحك حسين ضحكة مستفزة أمك مش هتخليني عايش ضحكتيني مش لما تكون امك اصلا
والي انتي بتقولي عليها ماما دي باعتك عشان الفلوس
نيرة بصدمة انت بتقول ايه !؟
نيرة امك ميتة من يوم ما اتولدتي ماتت وهي بتولدك والي انتي عايشة معاها دي مرات ابوكي وهي الي كانت عايزة تخلص وهي الي عرفتنا مكان صاحب ابوكي وهي بردو الي اقترحت عليا اني اخطفك
نيرة بصدمة انت كداب كل الي بتقوله كدب
حسين عارف انك مصدومة بس دي الحقيقه وده مش وقت صدمة يا عروسة الليلة ليلتنا بردو ويبدأ يقرب منها وبعدين
نيره بدموع انت هتعمل ايه ياحسين سيبني أنا بنت عمك هتعمل كدا ف بنت عمك بدل متحميني بتحاولي تاخد شرفي
حسين بس اخرسي وخلينا نستمتع باللحظه وبيقرب منها وبيقطع هدومها وبيقولها لا جسمك جااامد يابت ال ايييه معاك حق تتقلي عليا كدا
نيره ببكاء وصوت عالى وبتفضل تنادي على زين
حسين محدش هينقذك مني النهارده ياقطه ويبوسها ويبدأ يغتصبها بس على اخر لاحظه بيدخل زين ويفضل يضرب فيه
زين بغضب بقا انت بالحيوان بتخطف مراتي وبتحاول تغتصبها دا انا مش هخلى حته سليمه فيك
حسين باستفزاز مش كنت اتأخرت شويه كمان علشان كنت خدت شرفك منك ومكنتش هتقدر تعملى حاجه بس تصدق طلعت جااامده
زين بصراخ اخرس ياكلب ويضرب لحد ميغمي عليه من كتر الضرب وكل دا تحت نظرات نيره وفجاءه بتدخل الشرطه وبيشلوه من ايد زين بالعافيه وبعدين بيروح زين ويغطي نيره وبيكون أغمي عليها بياخدها زين على المستشفي والشرطه بتاخد حسين
ف المستشفي عند زين وزيره
بيطلع الدكتور
زين اخبارها ايه يادكتور
الدكتور اطمن هي كويسه بس دخلت ف صدمه
زين طيب طمن يادكتور حصلها اغتصاب ولا لأ
الدكتور لا اطمن الحمد لله لحقتها ف اخر لحظه
زين بتنهيده وفرحه الحمد لله شكرا ليك يادكتور
الدكتور تحت أمر حضرتك ف أي وقت عن اذنك
زين اذنك معاك يادكتور
بعد يومين
عند ماجد وملاك
ماجد وهو بيكلم نفسه ملاك رجعت تتعامل معايا زي الأول بس بردو أنا حاسس انها بتمثل عليا ولازم اتأكد من ده ومش هلاقي فرصة زي النهارده لازم اشوف رد فعلها هيكون إيه لما تشوف حب حياتها بيخطب واحدة غيرها
ويروح اوضة ملاك
ماجد حبيبتي عندي حفلة خطوبة النهاردة وعايزك موجودة معايا
ملاك ماشي يا حبيبي أنا أصلا زهقانة من قعدت البيت
ماجد تمام يا حبيبتي اجهزي وبالليل هعدي اخدك
ملاك بابتسامة جذابة حاضر يا حبيبي
ويروح ماجد ويرجع يلاقي ملاك محتارة ف اللبس ويدخل عليها الاوضة وهي لسه بتختار
ماجد انتي لسه مجهزتيش
ملاك كويس انك رجعت تعال أختار معايا محتارة ومش عارفه اللبس ايه
ماجد ابعدي انتي كده بس وأنا هختارك ع ذوقك وبعد شوية بيطلع فستان أسود طويل
ماجد ده هيكون تحفة عليكي يا حبيبتى روحي البسيه يلا وأنا هروح اجهز أنا كمان
وبعد شوية بيخلص زين وبينزل يستني ملاك وبعد شويه كمان بتنزل ملاك على السلم ويبص يلاقي ملاك نازله على السلم وهي شبه الملاك فعلا
ماجد ببلاهه قمر ياحبيبتي مش قولت أن الفستان هيبقي قمر عليكي بس مكنتش اتوقع انه هيبقا بالجمال والحلاوه دي
ملاك بخجل يلا بينا وبيمسك ايديها وبيروح الحفله
بيوصلوا الحفلة وبتتفاجئ أنها خطوبة عدي وبتنصدم بس تحاول متبينش وبتنجح ف كدا وماجد بيراقب ملامح وشها بس بيلاقي ملاك بتبسم وبتقوله يلا بينا تعال نقعد هناك وبياخدها وبيقعدوا سوا ولسه عدي ميعرفش أنها هنا وبعد شويه بتستئذن من ماجد علشان تروح الحمام
بيلمحها عدي وبيمشي وراها وبعدين بيمسكها من ايديها وياخدها ع جنب
تسحب ملاك ايديها منها انت اتجننت إزاي تمسك ايدي كده
عدي خفي استهبال عشان مش بتعرفي تمثلي لو فاكره انك كدا هتقدري تهربي مني هتبقي غلطانه
ملاك وأنا اهرب منك ليه هو أنا أعرفك اصلا ابعد عني وخليك مع خطيبتك يا عريس وتسيبه وترجع لماجد
ماجد مالك ياحبيبتي فيه حد دايقك
ملاك لا مفيش تعالي نقعد
عند عدي بيروح ويقعد جمب عروسته وبعد شويه بيطلع ماجد علشان يباركلهم وبيمسك المايك
ماجد أنا بحب أهنئ شريكي بمناسبه خطوبه بنته ويبارك للعريس وهستغل الفرصه وهعرفكوا على ملاكي إلى خطفت قلبي من اول مره شوفتها فيها ودلوقتي هي اغلي حاجة عندي واحلي حاجة حصلتلي وهقدملها الأغنية دي ويغنيلها ماجد
انا بعترفلك عجباني
بعد الكلام ده مفيش تاني
جابني الكلام ده ووداني
والضحكة دي مفييش بعديها
وكلام ما بينك وما بيني
عمالة تحلوي ف عيني
بعنيكي دول علقتيني والنظرة دي بموت فيها
استني خليكي معايا
ده أنا سبت كل الي ورايا
أنا ف الجمال شايفك ايه
ومفيش كده ف الدنيادي
وعليكي والله طريقة
علقتي قلبي أنا ف دقيقة
أنا مش بجاملك دي حقيقة حتي القمر جنبك عادي
وأول ما تخلص الأغنية تجري عليه ملاك وتحضنه ويشيلها ويلف بيها والناس بتسقفلهم كل ده تحت نظرات عدي الي هيتجنن من الغيرة
وبعد شوية بيرقص عدي مع خطيبته سلو وهو تركيزه كل مع ملاك ونفسه يجيب رهف من شعرها ويقولها أنها بتاعته هو وبي
وبيسحب ماجد ملاك وبيرقص معاها وهو مركز معاها بس مش بيلاقي اي تعابير غيره على وسهل فيطمن أنها لسه مفتكرتش عدي وبتخلص الحفله وبيروحوا
يتبع ……
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد