Uncategorized

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام

   رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام

ف شقة ادهم
ادهم شايل حور ومش راضي ينزلها
حور:ياادهم نزلني انا بعرف امشي بردوا على فكره
ادهم:لا قمري لازم يفضل هنا ف حضني
حور:ادهممم
ادهم ضحك علي طفولتها ونزلها واول مانزلها قبلها بحب وحور فتحت عنيها من الصدمه
حور:يالهوي يا ادهم انا هاحمل كده
ادهم :تحملي اي يابنت الهبله انتي وازاي
حور بكسوف:مش انت بوستني وهابقي حامل زي الأفلام
ادهم شالها تاني وخدها ع الاوضه ونيمها برقه كأنها قطعة ألماس وخايف تتكسر
ادهم برومانسيه :حوريتي
حور:نعم
ادهم:انتي حلوه لي كده ياحوريتي من صغري وانا بغير عليكي وبخاف اوي انك تحبي غيري او حد ياخدك مني تعرفي ياحور انا مستعد اعمل اي حاجه عشان تبقي بتاعتي لوحدي ومحدش يقدر يلمسك غيري انا وبس حتي لو وصل الموضوع للقتل عشانك انا مستعد اقتل اي حد
حور خافت من طريقة كلامه بس هو حضنها وطمنها وقبل ماتتكلم رن فون ادهم
ادهم :مين الغلس ده
حور:هههه شوف يمكن حاجه مهم عقبال ما اغير الفستان
ادهم قام طلع ورد ع الفون
….:ازيك يا ادهم
ادهم :مين معايا
…..:مش مهم المهم هايتبعتلك شوية صور عسل اوي ل مراتك ف خليك بقا مركذ مع الفون وبلاش تخدعك سلام
وقفل وقبل ما ادهم يرن ع الرقم تاني اتبعتتله صور ل حور مع احمد وهما لوحدهم ف المدرج ووهو قريب منها اوي وكمان بيبوسها ادهم عروقه برزت من الغضب ودخل علي حور
حور:خضنتي يا ادهم في اي
ادهم بغضب :بقا انا تعملي فيا كده ياوس*****
حور:انت اتجننت يا ادهم في اي الي….
وقبل ماتكمل ادهم ضربها بالقلم ومسكها من شعراها ورامها بقوه ع السرير وهي بتعيط وبتشهق جامد ومش عارفه حتي تتكلم وفجأه طلع الحزام وفضل يضرب فيها لحد ما اغمي عليها قرب منها وحضنها وقال بدموع:لي عملتي كده لي تخونيني ياحوريتي دانا قولتلك انك بتاعتي لوحدي ومحدش ليه حق فيكي غيري تقومي تعملي كده بس والله ل ادفعك التمن غالي انتي وهو
ولسه هاينام لقي فون حور بيرن من رقم غريب رد وفضل ساكت
احمد بدموع وتمثيل :حور حبيبتي وحشتيني اوي مش قادر اتخيل انك مع غيري دلوقتي انتي وعدتيني انه مش هايلمسك صح وبعدين اوعي تخليه يقرب منك والا هايعرف انك مش بنت فاهم ياحوري
ادهم مقدرش يستحمل وكسر الفون وخد حور ونيمها ف البانيوا وهي قامت مفزوعه
ادهم:اي ياحلوه سلامتك من الخضه
حور بعياط:ادهم انت بتعمل لي كده
ادهم ببرود:هششش كفايه زن خلاص عرفت حقيقتك وانك واحده وس*** يابتاعة احمد بس وربنا ل احرق قلبك زي ماحرقتي قلبي ياحور
وسابها ونزل وهي عماله تعيط ومش فاهمه حاجه قامت تصلي وفضلت تعيط كتير وهي بتصلي لحد مانامت
…………………
ف شقة اسر
اول ما دخلوا غيروا وصلوا ومن وقتها ونور عماله تاكل
اسر:كفاااايه اكل متجوز فيل انا يالهوي
نور:الله يا اسر عروسه وبتغذي
اسر:احيه بتتغذي من دلوقتي اومال بعد الي هايحصل هاتعملي اي
نور:اسر كده عيب الله
اسر:لا ياما العيب ف الجيب
وشالها وغاصوا ف بحر حبهم
……………
ف شقة سليم
قمر:انا هنام ف الاوضه الكبيره وانت الصغيره
سليم:ايوه نعم ده الكلام ليا
قمر:اها ليك
ومشيت وسابته وغيرت هدومها ل بجامه حرير بينك وفردت شعرها
سليم:يخربيت امك قمر اوي
قمر :انا جعانه اما اشوف هاكل اي
فضلت تاكل وسليم غير ولبس شورت بس لانه متعود ينام كده ونام ع السرير الي ف اوضتهم وقمر اول مادخلت سرحت ف جماله وهو مخدش باله لانه مغمض عنيه وهي فضلت تتأمل ف ملامحه وعضلات بطنه وجسمه الرياضي ودقنه الي لونها بني ومحلياه اكتر
سليم:عارف اني حلو هتنامي فين بقا
قمر:ها..ماتقوم تلبس حاجه بلاش قلة أدب
سليم:انا بنام كده مش عجبك اشربي من البحر
قمر بغيظ راحت ع السرير ونامت
قمر:ده مكاني قوم
سليم:وده بفلوسي
قمر ادتله ضهرها:بس ماتتعودش ده انهارده بس عشان تعبانه
قالت كلامها ونامت علي طول وسليم حضنها ودفن راسه ف رقبتها
سليم:زي الملايكه وانتي نايمه يارب بقا تحسي بيا ياقمر وبنار قلبي
……………………
عند عشق
عشق راحت الچيم بتاع فهد بعد الفرح وفضلت تدرب كتير وهي مروحه عربيتها عطلت واضطرت تمشي لان الوقت اتأخر ومحدش فاتح وهي ماشيه وقف قصادها تلت شباب بعربيتهم
الاول:اي ياجميل ماشي لوحدك لي كده
التاني:ماتيجي تاخدي معانا جوله كده ف السريع يامزه انتي
عشق :اتلم يازباله انت وهو
ولسه هاتمشي نزل واحد منهم وحط سكينه جنبها
الشاب:تعالي بالزوق احسنلك يامزه
عشق خافت ولفت واول ما اتحرك زقته وفضلت تجري وهما وراها بالعربيه لحد ماخبطت ف عربية حد وهو نزلها
عشق:عمر عمر الحقني
الشاب:دي بنت عمنا وهربانه سبهالينا احسنلك
عمر:لا والله
وضربه بالبوكس ولسه الاتنين هاينزلوا رفع عليهم المسدس وخافوا ومشيوا وعمر ضرب طلقه ف العربيه بتاعتهم وعشق اغمي عليها وهو شالها وخدها بيته لانه مش عارف بيتها فين
عمر :يخربيت جمالك اي الجمال ده كله خساره تعاملك مع الناس والله انتي لازم تتحبسي ومحدش يشوفك ابدا
عشق صحيت بعد شويه
عشق:انا فين
عمر:ف قلبي.. قصدي ف بيتي يعني ف البيت
عشق:انا لازم امشي عن اذنك
ولسه هاتقوم عمر مسك اديها
عمر:اصبري هاوصلك عشان مايحصلش حاجه تاني
عشق:لا انا…
عمر:مافيش لأ يلا
وصلها عمر وهي طول الطريق قلبها بيدق بجنون واول ماطلعت الاوضه
عشق :اي هاتحب تاني ماتعلمتش كفايه بقا
وفضلت تعيط لحد ماراحت ف النوم
………………
عند فهد
فهد:روحي
روح:نعم يابابا
فهد:انتي بتحلوي لي كده
روح:بكاش دانا كلها كام شهر وابقي تيته
فهد:احلي تيته وحياتك ماتيجي نجيب نونو صغنن كده
روح:يالهوي يافهد رابع
فهد:وماله دانتي قمر أهو بس تكون بنوته
روح:ولا بنوته ولا كتكوته اوعي كده
قامت وفهد شداها تاني وغاصوا ف بحر عشقهم
…………………
عند اسد
اسد:انشاء الله البيبي كمان تسع شهور
جوري :بس يا اسد بقا انا اصلا مش عارفه سمعت كلامك ازاي وانهارده فرح عيالي
اسد:وماله وبقي فرحنااحنا كمان
جوري بنعاس:اممم تصبح على خير يابابا
اسد:وانتي من اهله ياقلب بايا
……………
عند ادهم
رجع البيت واول مارجع شاف….
ادهم بغضب:….????
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد