Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل العشرون 20 بقلم هاجر أحمد

                                     رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل العشرون 20 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل العشرون 20 بقلم هاجر أحمد

 رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل العشرون 20 بقلم هاجر أحمد 

فى قصر السيوفي
رعد بيتكلم مع العيله علي اللي ناوي عليه
فريد بفرحه: عرفت تختار صح يا ابن السيوفي
رعد: تربيتك يا فريد بيه
مرفت: بتحبها يارعد
رعد بهيام: عشقتها يا ماما بتحبها دي قليله اوي عليها
اكمل: اسد عيله السيوفي وقع ومحدش سما عليه
جاسر: ده كلها زوحلقه مش وقع
رعد: هزعلك هااا
جاسر: سحبتها
ياسين بضحك: ههههه جيب وراه بسرعه
نور بفرحه: عاااا رعودي هيجوز
رعد ضحك: هههه ابوس ايدك بلاش رعودي دي هيبتي هتروح
مايا: عيب كده يا نور رعد باشا السيوفي يتقالو رعودي
رعد: قوليلها يا عاقله
مايا: منا بقولها اهو دودي احلي
رعد بصدمه: بقا رعد السيوفي بقا دودي حسبي الله
سلوي: بطلو هزار بقا يا ولاد، ناوي علي ايه يا رعد
رعد: هتعرفو كل حاجه في خطوبه ياسين ونور
مرفت: ربنا يفرحك يا حبيبي
رعد بحب: هيفرحني بيها يا ماما
سلوي: اشوفك فرحان العمر كله يا حبيبي
رعد: حبيبتي يا لوله، يلا علي الشركه يا حلو منك ليه
ياسين: حرام عليكو يا بشر انا عريس
رعد: عريس الغفله قدامك عشر دقايق وتكون علي مكتبك
ياسين: ايه ده هو انت متعرفش اني هناك من امبارح
نور: يا وكسه علي الرجله
جاسر: قدام رعد باشا السيوفي احنا كلاب مقطوع ديلها
ياسين: اتكلم عن نفسك
رعد: بمعني
ياسين: بمعني اني كلب بديل
كلهم: ههههه
رعد: يلا يا جماعه عن اذنكو انا رايح الشركه
فريد: امبراطوريه السيوفي امانه بين ايديك
رعد: متقلقش يا بابا في رقبتي
فريد بفخر: وانا واثق فيك
رعد: يلا سلام
في بيت عم محمود
حور: انا زهقت وعوزه ارجع الشغل مكنش ليها لازمه الاجازه دي انا بقيت كويسه
سندس: الشغل بردو ولا رعد باشا
حور بغيظ: بت هزعلك
سندس: خلاص يا ست اصل الحقيقه بتزعل
حور بعصبيه: سنددددس
سندس: خلاص اني اسف
معاذ بينده عليهم من بره
معاذ: يا دوسه يا رورى تعالو
حور: ايه يا ميزو عوز ايه
سندس: حظابط صداع عوز ايه
معاذ: تعالي يا انثه الغراب انتي
سندس: عوز ايه يا دكر القمله
حور: وربنا هتتخانقو هسيبكو وامشي
سندس: خلاص هسكت
معاذ: دلوقتي احنا معزومين علي خطوبه نور وياسين السيوفي
سندس: واو حلو ده
حور: وبعدين
معاذ: هتدخلو تجهزو دلوقت عشان ننزل نشترى هدوم لازوم الفرح
سندس: اوعاا بقا يا ميزو يا مظبطنا
حور: ملهوش لازمه يا معاذ احنا عندنا فساتين كتير
معاذ: مالكيش دعوه انتي انا كمان عوز اشترى بدله يبقا بالمره
حور: اللي تشوفو يا حبيبي
معاذ: طب يلا اجهزو عشان ننزل
سندس: خمسه وهتلقينا قدامك
معاذ: مستنيكو
في شركه السيوفي
رقيه: كده الورق كله تمام وجاهز علي توقيع حضرتك
رعد: هاتيه
رقيه: اتفضل
رعد: كنت عوز اشكرك يا رقيه
رقيه: علي ايه يا فندم
رعد: عي وقفتك معايا لما حور تعبت
رقيه: مفيش داعي لشكر يا رعد بيه اي حد مكاني كان لازم يعمل كده
رعد: تسلمي
رقيه: هي عامله ايه دلوقتي
رعد سرح: مش عارف يارتني اقدر اعرف
رقيه بمرح: اوعا بقا رعد باشا والحب اللي هيفوط من عيونه
رعد ضحك: ههههه هيفوط،هو باين اوى كده
رقيه: جدا جدا
رعد: ماشي يا ست اللمضه، بقولك
رقيه: اتفضل
رعد: خطوبه اختي علي ياسين اخر الاسبوع ومواظفين الشركه كلهم معزومين لازم تيجي
رقيه: ان شاء الله،يلا والنبي يا شيخ امضي علي الورق رجلي ورمت من الوقفه
رعد: شيخ..الله يخربيت عفويتك اللي هتوديكي في داهيه دي
رقيه: يلا كله رايح
رعد: رقيه خدي الورق وامشي من قدامي حال
رقيه بسرعه: انا خرجت اهو
رعد ضحك: هههه مجنونه والله
الباب خبط ودخل جاسر
جاسر بغضب: رعد ورق شركه الاسيوطي في لعب ونصب كتير
رعد بهدوء: اممم عارف
جاسر بستغراب: ايه الهدوء ده انت فاهم في ايه
رعد: في ايه
جاسر: في ان جابر الاسيوطي وابنه ادم الاسيوطي مفكرين نفسهم يقدرو ينصبو علينا في ملايين
رعد: عارف وسيبهم لحد ما خطوبه نور تخلص وهفضلهم واوريهم اللي يلعب مع السيوفي يجراله ايه
جاسر: ناوي علي ايه
رعد: هتعرف كل حاجه في وقتها
جاسر: ربنا يستر
رعد: هيستر وهيستر اوي متنساش بس تعزمهم علي الفرح
جاسر: حاضر مش هنسا
في مول من مولات القاهره
معاذ: ايه رايك في البدله دي يا حور
حور: حلوه جدا عليك ولونها تحفه
سندس: الامير ذو البدله الزرقاء
حور: دي كحلي يا حوله
سندس: مش هتفرق بقا
معاذ: اجيب ببيون ولا كرفاته
سندس: كرفاته هتبقا رسمي اوي الببيون احلي
حور: بلاش اى حاجه خالي الزورار الاول مفتوح هيبقا احلي
معاذ: فعلا انا مبحبش الخنقه اصلا
سندس: يلا بقا مشوف هنجيب ايه
معاذ: روحو انتو عبال ما احاسب واجيب الجذمه واجيلكو
حور: ماشي احنا في الدور اللي فوق
معاذ: ماشي
راحو حور وسندس يختارو الفساتين،حور اول مدخلت المحل شافت فستان لونه اسود بديل طويل وشغل بسيط اوي عند الكتف بالون الفضي
حور: ايه رايك في ده يا سندس
سندس: تحفه جدا ادخلي جربيه
حور: حاضر
دخلت حور جربت الفستان وخرجت
سندس: تحفه عليكي يا حور
بنت من اللي شغالين في المحل: ماشاء الله زي ميكون متفصل ليكي بالظبط
حور بخجل: تسلمي يارب
سندس: جيبي حجاب فضي وهيلز فضي هيبقا رواعه
حور: انا قولت كده بردو
سندس: طب ايه رايك في الحلو ده
سندس اختارت فستان موف غامق وفي ورد بالون الابيض
حور: رواعه يا روحي مع حجاب ابيض هيبقا خرافه
سندس: اشطا، الواد ميزو اتاخر كده ليه مش هيجي عشان يحاسب ولا خلع
حور ضحكت : باينه خلع ههههه
سندس: يمصبتاااي
حور: بس يا هبله هرن عليه
سندس: رني
حور: ايه يا معاذ انت فين
معاذ: انا بقالي ساعه بدور عليكو
حور: احنا في الدور التاني تلات محل علي الشمال
معاذ: ماشي انا جاي
سندس: هاروح اشوف حاجه في المحل اللي فى الوش ده عبال ميجي
حور: ماشي
راحت سندس وكانت بتتفرج علي محل حيوانات وكانت بتلعب قطه صغيره
: اول مره اشوف قطه بتلعب مع قطه
سندس بصدمه: ادم
ادم بسخريه: لا قرينه
سندس: نعم
ادم: لسه بتحبي اللون الموف
سندس بعصبيه: وانت مالك
ادم: انتي نسيتي ولا ايه ان في فتره كنت اعرف تفصيل اكتر من كده
سندس: لا منستش عشان دي كانت ازبل فتره في حياتي عشان عرفت واحد حقير زيك
ادم: الحقير اللي بتقولي عليه قدر يكسرك عشان بس اتحدتيه في يوم
سندس: لا عاش ولا كان اللي يكسرني
ادم: لا عاش وكان ووقف قدامك واسمه ادم الاسيوطي
استوووووب✋????
ادم
الاسيوطي ابن راجل الاعمال جابر الاسيوطي بجانب انه دكتور في كليه حقوق
الا انه شغال مع ابوه جابر الاسيوطي متهور وقلبه حجر ومبيحبش حد يقف قصاده
وعنده استعداد يكسر اي حد عشان يرضي غروره
سندس: طزز وعن اذنك بقاا عشان مبقفش مع ستات معرفهومش
بووووم وفي منتصف الجبهااااا شوف شوف شوف ????
مشيت سندس وجواها وجع الدنيا وبتقول لنفسها معقول هو ده اللي حبيته هو ده اللي قلبي اختاره
ادم بغل: شكل اللي عملته فيكي مكسركيش يا سندس بس انا هوريكي
♕الحياه
تجارب ولازم نقابل الوحش ونتوجع ونتكسر منه عشان لما نقابل الحلو نعرف
الفرق، مش شرط كل اختيارتنا تكون صح او حتي اختيار قلبنا يكون صح لازم نغلط
عشان نتعلم لازم نتوجع عشان نقوي وهو ده الحب في بدايته وجع ونهايته فرح.
حور: اتاخرتي كده
سندس: هاا كنت بشوف حاجه بس
حور: مالك
سندس: مفيش يلا نمشي
فون معاذ رن
معاذ: ليل باشا
ليل: معاذ ارجع حالا في عمليه دلوقتي
معاذ: نص ساعه بالظبط واكون قدامك اروح اخواتي واجي بسرعه
ليل: مستنيك بسرعه
معاذ: حاضر
حور: في ايه يا معاذ
معاذ: لازم ارجع الشغل بسرعه
سندس: ارجع واحنا هنروح لوحدنا
معاذ: لا مينفعش هوصلكو الاول
حور: سندس بتتكلم صح ركبنا تاكس وامشي انت
معاذ: بس..
حور: مش بس متقلقش يا حبيبي احنا متعودين نروح ونيجي لوحدنا
معاذ: ماشي يلا
حور وسندس ركبو تاكس وروحو ومعاذ راح ل ليل
ليل: جاهز
معاذ: انا والرجاله مستنين اشاره سعاتك
ليل: خد بالك المرادي مش سهل
معاذ: متقلقش بس باشا
في اقل من دقايق بداء ضرب النار من كل مكان معاذ كان وقف قريب من ليل وشاف حد هيضرب ليل بالنار
معاذ بصوت: لييييييل حااااسب
وقف معاذ قدام ليل واخد الرصاصه مكانه وجت في صدره
ليل بصوت عالي: معااااااذ عسكري غطي ضهرى
ليل شال معاذ و واده عند العربيه
ليل: خد نفس واهدي هتبقا كويس متقلقش
معاذ بتعب: متقلقش لو موت خد بالك من اهلي وخاليك مكاني
ليل: مش هيجرالك حاجه
معاذ غاب عن الوعي وليل خاف
ليل بخوف معاذ لا معااذ

يتبع ….

لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا

                                                           لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!