Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

وبعدين بيرقصوا سلو على اغنية رومانسية وفجأة الكل اتفاجأة من حركة سليم اللي هو عملهاا..
سليم شال يار ولف بيهاا وسط تسقيف الجميع ????????.
وبعدين خلص الفرح ….
وحاولت يارا انها تتعامل مع سليم بالطريقة اي اتنين مخطوبين مش مغصوبين وهو اعترف بحبه ليها 
بس هيا معرفتش تتعامل مع شخصيته لانهم كانوا عكس بعض وبعدين بعد فترة هما الاتنين سابوا بعض 
????????????????????.
وكل واحد شاف حياته هو كمل في شغله وتعليمه…
وهيا كمان كملت في تعليمها …..
في الجامعة ????????…..
دخلت يارا بكل افتخار وماشيتها الرائعة اللى الجامعة وكانت نظرات الجميع عليها…
(وطبعا لازم يبقى في حد شرير اللي هيا چاسمين)
چاسمين هيا وصحابها افتكروا ان يارا مغرورة بسبب دخلتها برغم ان هيا عكس كده
اتفقت مع صاحبتها انها توقعها في النافورة…
لان نافورة الجامعة دي كبيرة فاتغرق ملابسها ماية…
يارا كانت ماشية وجت قدامها چاسمين…
يارا:بعد ازنك عايزة اعدي
چاسمين:لا
يارا:يعني اي لا مش فاهمه 
چاسمين:فهمتيني غلط لا يعني اتفضلي
يارا:اهه
يارا عدت وچاسمين كعبلتها وهوب وقعت يارا لكن حد مسكها…
يارا:شكرا جدا
المجهول:على اي بس انتي وقعتي ازاي
يارا:مش عارفه
يارا مخدتش بالها ان هيا اتكعبلت…..
المجهول:الهم انك كويسة
يارا:الحمدلله
وحضرت اول محاضرة ليهاا وخرجت…..
وكانت في الكافتيريا☕???? .
كان في شخص  واقف ورا چاسمين عايزة يشد طرحتها عشان يدايقها قامت يارا اتجاهه…..
وشدت ايديوا 
يارا:انت بني ادم مش محترم ان انت عايز تكشف شعرها قدام الناس انت لو عندك اخت ترضى حد يعمل معاها كده
الشاب ده حس بالذنب واعتزر ومشيي …
چاسمين كانت واقفة مصدومة من اللي عملته عشانها يارا برغم ان هيا كانت عايزة الكل يضحك عليها لما كانت هتوقعها في النافورة….
يارا:خلي بالك بعد كده وانتبهي وراكي عشان اللي زي دول دماغهم مش نضيفة
چاسمين:انا اسفة
يارا:انتي بتتئسفي على اي
چاسمين:عشان انا اللي كعبلتك وكنتي هتقعي في النافورة بسببي
يارا:يعني انتي اللي كعبلتيني
چاسمين:معلش والله انا كنت بحسبك مغرورة وتبقي احسن واحدة في الجامعة فاكنت عايزة الكل يضحك عليكي
يارا:بصي ياانسة اسمك اي
چاسمين: اسمي چاسمين
يارا:بصي ياچاسمين انتي مكنتيش تعرفيني وحكمتي عليا فاانا مش هكلمك بس عشان كده وكملت بضحك لاكن خلي بالك لو عملتي معايا كده تاني هسيبوا يشدلك الطرحة
چاسمين:انتي طلعتي طيبة جدا على العموم نبقى صحاب بقى اسمك اي
يارا:اسمي يارا
چاسمين:اتشرفت بمعرفتك من دلوقتي احنا بقينا صحاب بقا هاتي رقمك
يارا:انا اللي اتشرفت بيكي يقمر رقمي ………..011
چاسمين:تمام سجلتوا هبعتلك واتساب ابقي سجليني بقا 
يارا:اشطا ياصحبي
چاسمين ضحكت:اشطا ياصحبتي
نتعرف بقا على الشريرة الطيبة????.
{چاسمين بنت رجل اعمال كبير محجبة بتلبس لبس فخم جدا وبيضاء وجميلة جدا}
يارا:انا همشي بقا عشان المحاضرة
چاسمين:استني هاجي معاكي يابنتي احنا في نفس المدرج
يارا:اي ده بجد بس مشوفتكيش
چاسمين:اه اصل انا مش بحب ادخل اي محاضرة يعني اللي بحبهم بس وانا شوفتك وانتي داخلة المدرج اللي انا فيه
يارا فضلت تضحك:الله عليكي طب يلا
ودخلوا المحاضرة…
وبعدين دخل الدكتور…
چاسمين:بصي الدكتور ده اصغر دكتور في الجامعة
يارا ومبصتش عليه
يارا:لي عندوا كام سنة
چاسمين:23 وعشرين سنة
يارا وقد التفت لكي تراه…
يارا اي ده هو ده..
چاسمين:انتي تعرفيه
يارا:اهه ده لسا مسكني قبل ما اقع في النافورة
چاسمين:اي ده بجد ايوا ياعم
يارا:ايوا ياعم مين ما اي حد لو كان شافني كان مسكني يختي
چاسمين:لا بس ده مش اي حد ده يقولك كل واحد يتحمل غلطوا يعني مثلا انتي وقعتي يبقا اكيد كنتي بتجري وده غلط او بتهزري مع حد هزار بالايد فا ظقك مثلا كده
يارا:بجد ده كمان سئلني وقعتي ازاي
چاسمين:شوفتي انا قولتلك انتبهي بقا عشان مبيحبش حد يتكلم وهو بشرح
وخلصوا المحاضرة …
وهما خارجين..
دكتور جاسم نادا عليهم
اعرفكم بقا بدكتور جاسم
{جاسم المهدي دكتور في الجامعة 23 سنة بشرتوا قمحوية شوية وعندوا عضلات فاتنة}
چاسمين:نعم يادكتور جاسم
جاسم:انتي اللي كعبلتي الانسة اللي معاكي دي انا عرفت من زمايلك
چاسمين:ماحضرتك انا اعتزرتلها
جاسم:اعتزريلها قدامي عشان متكرريش الغلط ده تاني
يارا:حضرتك هيا اعتزرلتلي وعملت كده بسبب سوء تفاهم ومش لازم يعني وهيا مش هتعمل كده تاني
جاسم:خلاص ماشي بس بعد كده خلي بالك وانتي ماشية
يارا:حاضر يادكتور شكرا
جاسم:انتي جديدة هنا
يارا:لا بس قعدت سنة وكملت تاني 
جاسم:قعدتي لي
يارا:بسبب ظروف كده فا اطضريت اني اقعد
جاسم:امم نورتي الجامعة من جديد
يارا:شكرا لذوق حضرتك بعد إزنك
چاسمين:مش قولتلك عيب كلامي عمرو ماطلع غلط
يارا:بصي ياچاسمين انا طالعة من ايام مش عايزة احكيلك عليها ومريت بتجارب فاشلة ومش مستعدة خالص اني ارتبط تاني وتطلع فاشلة زي اللي فاتوا
چاسمين:طب لي يابنتي جربي
يارا:مفيش حاجه اسمها جربي انا ياانجح يااخلاص حياتي هتقف على كده فهماني….
    :يعنيي بقاا كده انا بقا اللي هطلعك من
 اللي انتي فيه ومش هتبقى تجربة فاشلة…
ياترى مين بقا اللي قال كده ومين اللي هيقف معاها ؟…
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد