Uncategorized

رواية عشق وسيم الفصل السادس عشر 16 بقلم نعمه شرابي

  رواية عشق وسيم  الفصل السادس عشر 16 بقلم نعمه شرابي

رواية عشق وسيم  الفصل السادس عشر 16 بقلم نعمه شرابي  

 رواية عشق وسيم  الفصل السادس عشر 16 بقلم نعمه شرابي

عشق….  اوك فريدة ورنا  هيكونوا 
هنا ع الخميس الجاي انشاء الله 
خالد….  وانا هكلم علي وفريدة
الصغيرة  وانت عليكي تكلمي 
رنا  ورواد وبعد عدتك  ما تخلص
نتجوزا  فورى  مش هستني
يوم واحد 
عشق….  وهي ???? خجلت اوك 
وانا في فترة  الشهرين  الجوزها
هفضل  بالشالية  واباشر  شغلي
بس لقانا يبقي  قليل ????????????????
خالد….   بتهكم قليل  طيب يا ختي
افرحي  انت اللي هتيجي  عشان 
تشوفيني  مش انا
استغربت  عشق  طريقة  كلامة قائله 
اجي اشوفك لية ان شاءلله خير 
خالد…  انا المفروض  ما ارجعش 
مصر قبل شهرين بس
لأجل  عينك  الحلوه دي  طلبت اكمل 
علاجي  هنا  فمصر واكون  جمبك 
بس انت مش عايزة
خالد وهو يمكر عليها عشق انت لية مش
خليتي حامد يرفع خلع كنا شهر واتجوزنا
عشق بتوتر… وهي تفرك يدها 
أصل  أنا خوفت  رد فعل  علي  وعشان 
سمعتهم بين  اصحبهم 
ومش  عايزة ولادي  يزعلو  مني  ولا علاقتي  بهم تتوتر  بسبب ابوهم 
خالد…. طول عمرك اصيلة  وبتراعي الاصول يا عشق قلبي ❤
عشق…..  خجلت كثيرا  ولم ترد 
ظل خالد ينظر إليها نظرة شوق وشغف 
الي ان قال  لنفسه 
يارب صبرني  الشهرين  دول  ومرتكبش 
غلط ولا حماقة  تزعل  عشقي مني 
????????????????????????????????????????????
وبعد  مرور الشهرين  وشفاء خالد  ومراعاة  عشق له  وزيارته  الدائمه 
وخوفها  من ان تكون ترتكب ذنب عند الله  واقناع علي وفريدة الصغيره 
ورنا ورواد فقد كانوا  سعداء 
بموافقتهم  وخرج خالد من المشفي 
فقد ذهب علي الذي  تغير  كثيرا 
علي يد  خالد ووسيم 
واصبح  له  مكانه  وعمل كبير داخل  الفندق لاصطحاب  خالد الي المنزل 
واثناء  خروجهم  قابلتهم  عشق  ورقية وهدى وهما يساندوا فريحة  امام المشفي  توجهوا  لهم
خالد…. خير في اية 
عشق بخجل  وتوتر… اصل فريحة بتولد
هات الحاجة من العربية  مع عم مدكور 
ودخلو الاستقبال وقامت  الطبيبة  بفحص  فريدة  وتحويلها  الي غرفة
العمليات  قائله… الولادة متعسرة ولازم  قيصرية حالا فين جوزها
سامر… انا حضرتك  سامر الحداد 
تكلمت الطيبة  اتفضل  حضرتك تمضي علي إقرار  علي ما يجهزوا غرفة العمليات واثناء حديث  الطبيبة كانت
عشق  تنظر له  بذهول  ادهش  خالد الذي  اتي للتو 
خالد مفرقعا  اصابعه  أمام  عين عشق
اللي واخد قلبك ياقلبي 
عشق…. هاهه وهي تعمل نفسها لا تعلم شي ولا حاجة  يا خالد  هو ده
جوز فريدة طب 
وضع  خالد اصبعه  علي شفاها  قائلا
انا قلت لفريدة تقولك  الحقيقة
واضح  انك  مش كنتى مصدقة
اللي هي حكته  لك 
عشق بحرج…… احم احم احم  الصراحه 
مش كله المهم ان زوجها موجود
وان هي تقوم بالف سلامه يارب 
خالد…..  يارب  ويخليكي ليا تعالي ننزل  الكافتريا  نشرب  حاجة  انا روحت 
امي وخالتي هدى  مع علي ومدكور 
عشان  مش  عاوزين  اخو فريحة 
يعرف  شيء  تعالي نتكلم تحت 
وجوزها  هنا معاها هو ووسيم 
جايب  أمه  واخته  وجاين بالسكة
اشبك خالد أصابعه  باصابع عشق 
التي  خجلت  وقالت  بصوت هامس 
خالد لوسمحت  كدا غلط  احنا مش
مراهقين  للعميلك دي
خالد….  بتعصب  خفيف  انا بقا يا ستي 
مراهق ومراهق  كبير كمان  عاوز يا ستي  اعيش حياتي كلها مراهق معاكي 
وبعدين عدتك خلصت  ومش حرام أنا خطيبك  وبحبك 
عشق….بس ياخالد في حدود وشرع كمان
خالد…. عارف يا ستي ان في حدود وشرع  كمان بس اهدي
لاطلع  بيكي  ع المأذون  حالا  ولا يهمني ولا يبقي  لك حجة 
عشق….. لاء وعلي أية  الطيب احسن 
خالد…  جبانه  اه كدا  عالم تخاف 
عشق….  بتقول  حاجة يا حبيبي ????
خالد …. قولي  قولتي اية عيدي كدا
عشق ………….بقول بتقول حاجه يا خالد باشا
خالد…. لاء انت بتستهبلي صح قولي حبيبي تاني
عشق بخجل وتوردت وجنتيها….حبيبي
انا وروحي وكل حياتي
خالد…ياااه يا الله يا الله دمها كلمها ودمها سعادة يارب
عشق…. يارب يارب يارب
مر الوقت سريعا واتصل سامر على خالد في الكافتيريا مطمئنا له 
علي ولاده فريحه 
اخذ خالد عشق وتوجهوا الى المشفى مره اخرى وبقيت عشق مع فريحه بالمشفى وذهب الاخرون حتى خالد انقضت الايام سريعا فرح بولادة فريحة واقتراب عقد قران عشق وخالد
وجاء اليوم المشهووود 
وهو زواج خالد وعشق
كان يوم ولا في الخيال بعد موافقة ومباركة الجميع فقد أخذ خالد 
عشق وتوجهوا الي المرسي الساعة الواحدة ظهرا
وهناك فوجات عشق بيخت كبير طلب
منها خالد الصعود آلية 
وهي معصوبة العينين إلي حين يقول لها ان تقوم بفكهما
أخذت الميكب ارتست يد عشق من خالد
ونزلت لغرفة نوم كبيرة باليخت
وهناك طلبت منها الميكب  ارتست أن تخلع العصابة التي علي عينها
امتثلت عشق لما قالته الميكب
وفتحت عينها ولم تصدق ما رأت من سحر الغرفة ووجدت خالد قد أعد لها
كل ما ابهرها من فستان رقيق من اللون
الاڤويت وحجابه 
ومعه مستلزماته من حذاء وطقم
مرصع باللؤلؤ الجميل
ساعدتها الميكب  في ارتداء الفستان
وحجابها 
وطلبت منها عشق عدم وضع مساحيق
للتجميل فهي بعادتها لا تحبها
فعشق لم تضع  شئ سوا كحلت عيونها
تبسمت الميكب بسم الله ماشاء قمر
14سبحان من خلق وصور 
متزعليش من كلامي عديتي الاربعين
واللي يشوفك يقول بنت العشرين
تبسمت لها عيشق قائله تسلمي يا حبيبتي كله من ذوقك 
انت اللي عينيك حلوه 
بعد فتره من الوقت اتصل
خالد علي عشق كي يطمئن على أن تكون جهزت
وما أن اعلمته بانتهاءها
اتي واخذها للصعود الى ظهر اليخت عندما ظهرت عشق امام الجميع كان هناك من يحسدهم على حبهم وهناك من يتمنى ان يكون مثلهم 
و هناك ما يتمنى ان تكون عشق له
تمت مراسم الاحتفال الزواج
فكان خالد قلبه يرفرف في الهواء
ف اخيرا سينال حبه وحب حياته وشبابه وكانت عشق جميله فعلا 
علي الرغم انها لم تضع مساحيق
الا أنها كانت كا ملكة متوجة ليلة عرسها  لم يخلو الزفاف من مشاكسة رواد في خالد وغيرة علي علي أمه 
وضحكهم علي ما يحدث من ابناءها مع خالد  وسعادة خالد التي لا توصف بعائلة الجديدة
ذهبوا جميع من على اليخت  وظل خالد وعشق فلم تشعر عشق بمن حولها من شدة فرحها وجدت عشق
اليخت يتحرك بها هي
وخالد داخل مياة البحر 
خالد…..عشقي قلبي اخيرا هنول الرضا السامي وانام في أحضانك
تبسمت عشق له كانها تحلم أنها تعيش  ايام سعيده مع خالد ،❤️❤️❤️❤️❤️
امسك خالد يدها وقام بتقبيلها ووضعها فوق قلبه ناظرا إلي عيونها
قائلا اخيرا قلبي هيرتوي من شهد حبك
وهشرب من شهد شفايفك
خجلت عشق ولم ترد
خالد لاء احنا هنتفق اتفاق
يا عيوني
الليلة دي ممنوع فيها الخجل
والكسوف
اه إحنا النهاردة هنعيش
حياتنا اللي مش عشناها سامعة
اومأت عشق براسها علامة
موافقة
مثل خالد عليها أنه يريد حملها 
ومسك ظهرا متألما
خالد…… اه يا انا يأبه ياما من أو ليلة 
وضهري وجعني امال باقي الايام 
هعمل اية يا ليتك البيضة ياخالد
ضحكت عشق ووكذته بيدها
علي صدره 
عشق ……اتلم يا خالد عيب
حاوط كتفها بيديه تألمت عشق
قليلا فكتفها الشمال لا يزال يالمها
خالد…. لا ابدا وربنا لازم تتم الليلة
ليلة ولا الف ليلة اهة أوه مليش فية
اتلم المتعوس علي المكسورة
جري بها الي غرفة النوم الموجودة
باليخت 
خالد….. عشق قلبي هتوضي وتغير بالحمام اللي فوق
وانت اتوضي ومش تغيبي اصل
وربنا ما غنت ماسك نفسي
ضحكت عشق علي كلام خالد ومشاكسته لها
عشق….حاضر يا قلب عشق
خالد …… لا والنبي الله لا يسيئك
بلاها تسبيل ونحنحة واحنا هنا
وتوضاء وصلي بها و
خالد….. اية يا شيخة عشق هتخطبي
في اي جامع النهاردة
اية النظام بالاسدال بتاع حضرتك
دة في اختراع اسمه قميص
نوم ولا لسة مش ظهر هنا
عشق بخجل…. ممكن طلب
خالد ….. عيوني وروحي
عشق ….ناجلها لوقت تاني
خالد….. عشق لية طلبك دة
عشق وهي تنظر له نظرة خوف
وتخجل أن تبوح له
علي ما اخد علي وجودك جنبي
خالد تقدم وأخذ عشق بين احضانه
فقد شفق عليها
لانه علم من هدي بكل ماحدث لها
مع هذا الوضيع سالم
تنهد خالد وهو يشم عبير شعرها
قائلا… ده امانك ايوة يا عشق
حضني دة امانك
لازم ديما تكوني جواه يلا يا قلبي
غيري وانا هطفي النور
ونام وانت بحضني
ابداع عشق ملابسها وارتدت قميص
نوم فيروزى عليه مازر شفاف
من اللون الاسود وخرجت وجدت
خالد قد ابدل ملابسة
ومدد علي التخت مادد زراعة لها
جلست عشق علي حافة التخت 
وهي لا تعلم ما هذا الشعور
اهو خجل أو خوف
أخذها خالد بين احضانه والتهم
شفتيها بقبلة طويلة بس
فيها شوقه وشغفة لها لم يتركها
الاعندما احس حاجتها للهواء
نزل الي عنقها يضع علية علامات
حبه والي أن اعتلاها و…..
حتي شعرت عشق بأحاسيس 
لم تكن تشعر بها من قبل 
ووصلت لقمةنشوتها معه 
واعاد خالد مرات حتي ترتوي هو وهي
من شهد حبهما ففي الاول لم 
تتجاوت عشق معه ولكنها
تجاوبت معه وشعرت بكتمال أنوثتها
التي لم تشعر بها من قبل 
كانت دائما تغتصب وبعدها تحمل باولادها وكانت تتألم 
فهو يقضي حاجته ولا يشعر بها 
ولكن عاشت مع خالد ليلتها
كأنها اول ليلة لها ولعرسها
قضت اسبوع على اليخت بالبحر 
وكانها عروسه جديد  تزف الي عريسها فكان خالد دائما يا يبسها حبه وعشقةوحنانه فكان لها اكثر من زوج وحبيب وعاشق

يتبع

لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا

لقراءة  باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!