Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان

      رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان

محمد: صدقني نا … نا بحب رح 
قاطعهم فون فارس بيرن رد عليه فارس بسرعه و 
الشخص:…..
فارس: اييييه ؟
الشخص:…..
فارس: تمام خلاص هاجي ونتكلم ف الموضوع ده 
محمد: ف اي ؟ 
فارس:مافيش..كمل كنت بتقول ايه
محمد: انا ، كنت بقول اني بحب رحمه..
فارس: ايوه اي الجديد ؟
محمد: لا قصدي بحبها مش ك اختي يفارس 
فارس بعصبيه: نعمم يخوياااا 
محمد: انا اسف اني خنتك و خونت ثقه عمي فيا ب اني احبها بس نا فعلا حبيتها غصب عني !! 
فارس بهدوء: تمم وحضرتك دلوقتي عايز اي ؟ 
محمد: اتحوزها ! 
فارس: معندناش بنات للجواز ‘وسابه وقام ولسه هيمشي’ 
رحمه: هو زمانه قاله صح؟ ممكن يكون زعق ؟ 
هدي: اهدي فارس مش هيزعقله اكيد 
رحمه: هيزعقلي انا مش هوا 
هدي: متخافيش مش هيزعق.
محمد: فارس بقولك بحبها ومستعد اتجوزها ؟
فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز 
محمد: اي السبب طيب 
فارس: والله في ميت سبب مثلا انك اكبر منها ب6 سنين وكمان انتو المفروض اخوات ،، اخوات بس مش اكتر 
محمد بنرفزه: لا مش اخوات احنا مش اخوات ،، مالهم ال6 سنين يعني ها ؟ منتا اكبر من ملاك ب5 سنين فرقت سنه مثلا !! 
فارس: بس انا اتجوزت ملاك غصب عني 
محمد: واي اللي حصل ! حبيتها صح ؟ وهيا حبتك ومحصلش حاجه عملتوا حفله وكل حاجه وتيجي عليا نا تعمل كد ! فارس انا بحبها وهيا بتحبني بلاش تفرقنا عن بعض ..
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز.
محمد: ارجوك يفارس ارجوك 
سابه فارس ومشي ومحمد طلع علي اوضته بنرفزه وبقي بيكسر كل حاجه ف الاوضه…
في مكان اخر …
فارس: متأكد انها جت وقالتلك عايزه اشوفه 
الدوك: ايوه بس نا رفضت 
فارس بنرفزه: ليه رفضت كنت خليها تدخل تشوفه بس كد ونت معاها 
الدوك: حضرتك يفارس بيه الكلام ده م اسبوع 
فارس: لا والله ! وحضرتك جاي تقولي دلوقت
الدوك: معلش يفارس بيه 
سابه فارس ومشي وهو متعصب..
اسراء داخله لملاك بشر ولقتها نايمه..
اسراء: ملاك ؟
ملاك فتحت عنيها: ايوه 
اسراء: انتي صاحيه 
ملاك: ايوه 
اسراء بابتسامه مزيفه: مبروك يحبيبتي 
ملاك: الله يبارك فيكي 
اسراء: عارفه اني طولت في القعده معاكوا بس همشي يومين كد 
ملاك: لا والله عادي متقوليش كد 
اسراء: يعني انتوا مش مضايقين من وجودي 
ملاك: لاء 
اسراء: امم تمام .. انا جيت اطمن عليكي بس واباركلك 
ملاك: تسلميلي 
اسراء: يلا سلام …
سليم كان بيكلم هدي شات و..
سليم بيكتب: هدي بقولك ؟
هدي كتبت: نعم 
سليم: رحمه تليفونها مغلق ومش بترد ليه 
هدي معرفتش تقوله ولا لا وقالت في نفسها انها متقولوش احسن ورحمه تبقي تقوله وكتبت: مش عارفه 
سليم: طب هيا كويسه 
هدي: ايوه 
سليم: تمم وكتب بتردد: ممكن نتكلم فون عايز اقولك حاجه مهمه ؟ 
هدي بتردد: مش عارفه 
سليم: اي اللي مش عارفه 
هدي: طيب خلاص تمم 
رن عليها سليم و..
سليم: عامله اي 
هدي: الحمدالله 
سليم: كنت عايز اقولك حاجه بس لو مكنتيش حاسه بنفس الشعور وكد اعتبريني مقولتش حاجه ونفضل صحاب ممكن ؟
هدي: ممكن.
سليم بتنهيده: تقبلي تتجوزيني انا بحبك وهكون سند ليكي وهسعدك وهبقي جمبك دايما 
هدي بتردد وفرحه: ممموافقه 
سليم ابتسم بفرحه: بحبك جداا. 
هدي ابتسمت: انا هقفل بقي عشان اشوف رحمه
سليم: ماشي يروحي 
قفلت هدي الفون وهيا فرحانه وراحت بسرعه لرحمه..
عدي يومين ورحمه في اوضتها مبتخرجش وفارس مفكرش يروحلها اصلا وفارس وملاك فرحانين جدا انهم هيبقي عندهم نونو وكريمه زعلانه علي اللي بيحصل في البيت ومحمد دايما برا البيت ومش بييجي الا بليل وبييجي سك*ران ويدوبك بيطلع اوضته بالعافيه …
فارس كان واقف في الجنينه وبيرن علي شخص.. 
فارس: يلا يدوكتور نفذ اللي قولتلك عليه 
الشخص: …..
فارس ابتسم وقفل. 
وفجأه جت عربيه اسعاف وممرضين ودكاتره. 
فارس بابتسامه: يلا بينا اوريكم الاوضه. 
طلعوا مع فارس الاوضه وفجأه.. 
اسفه البارت قصير بس مضغوطه اليومين دول جدااا ومش عارفه اكتب حاجه بجد اسفه ????
دمتم بخير ❤️.
***البارت 25 اهو للي سألو عليه الادمن مقبلهوش 
بارت25 من روايه: الملاك والشيطان والرومانسي ❤️،
دخلت ملاك الصيدليه و 
ملاك: ممكن معلش تجبلي العلاج ده ؟
الشاب بخبث: من عيوني يقمر 
ملاك ابتسمت باستغراب 
الشاب: واقفه لي بس اقعدي مش هاكلك اني 
ملاك قعدت علي الكرسي وجه الشاب قرب الكرسي التاني وقعد قدامها وقريب منها شويه 
ملاك بتوتر: في ايه ؟
الشاب بخبث: مافيش اني بس كنت بوريكي اللي مش موجود من العلاج 
ملاك: ممماشي هات الموجود طيب
الشاب: حاضر 
وجت اسراء بخبث: ملاك جبتي العلاج 
الشاب: اهو اتفضلي 
خدت ملاك العلاج ودفعو الفلوس ومشيوا 
اسراء بخبث: شكراا يملاك اوي 
وسابتها وطلعت اوضتها 
هدي: ملاك كنتي فين دورنا ومش لاقيينك 
ملاك: كنت مع اسراء بنجيب علاج 
هدي: هيا تعبانه ولا ايه 
ملاك: ايوه 
كريمه: ملاك يبنتي كنتي فين قلبنا عليكي الدنيا وفارس بيدور عليكي 
ملاك: كنت مع اسراء 
كريمه: طب كلمي فارس عشان باين بيدور عليكي 
ملاك: حاضر 
طلعت ملاك مسكت الفون ورنت عليه 
ملاك: الو 
فارس بغضب: انتي فين ؟ 
ملاك: فالبيت وك
لسه هتكمل كلامها قفل فارس فوشها وبعد شويه وصل فارس وطلع بغضب 
فارس بغضب: ممكن تعرفيني حضرتك كنتي فين ! ومنغير متعرفينا ولا تعرفي اي حد 
ملاك: كنت مع اسراء بنجيب علاجها
فارس بزعيق: ومرنتيش عليا تقوليلي ليه هاا ؟ ولا مقولتيش لحد فالبيت ليه ؟
ملاك بدموع: انت بتزعقلي يفارس ! اسراء كانت تعبانه خالص والله ومشينا بسرعه
فارس حضنها و: خلاص متعيطيش بعد كده تعرفيني وتقولي راحه فين ومتخرجيش في حته اصلا منغيري 
ملاك:حاضر 
……..
سناء: يا دكتور رضوان بيه اخباره اي دلوقت ؟
الدوك: والله لسه مفاقش 
سناء: يعني مفقش لحد دلوقت متأكد ؟
الدوك: ايوه 
سناء: طيب ممكن ادخل اشوفه 
الدوك: فارس بيه محرج عليا محدش يدخله خالص انا اسف..
سناء: وفارس بيه هيعرف منين يعني وكملت بخبث: هديك اللي تطلبه 
الدوك: حضرتك اي اللي بتقوليه ده انتي كده بترشيني ومينفعش المستشفي دي محترمه ومفهاش الحاجات اللي بتقولي عليها دي .
سناء بغضب: تمام 
وسابته ومشيت وهيا هتتجنن ازاي بتشوف رضوان كل يوم !!
عدي اسبوع وفارس بيعمل نفس اللي بيعمله في سناء وتامر وتقريبا اتجننوا الاتنين … اسراء وساميه خطتهم ع وشك النجاح ومبسوطين … سليم بقي بيتكلم كتير مع هدي وهدي حست بإعجاب نحيته … محمد ورحمه اعترفوا لبعض بحبهم و محمد بيحاول يفاتح فارس بلموضوع بس مستني عمه رضوان يفوق … فارس دايما مشغول في شغله ومبيشوفش مع ملاك الا قليل … كريمه في اوضتها دايما وزعلانه جدااا ع رضوان وملاك مبتسبهاش وبتصبرها..” 
و ف يومم
رحمه بتكلم في الفون: وانت كمان وحشتني اوي .. ايوه انت بتوحشني كل ثانيه .. ونا كمان بحبك
فتح فارس باب الاوضه “
فارس بغضب: مين دااا يرحمهه !!! 
رحمه بخضه قفلت الفون وقالت بارتباك: مين اي يا ابيه 
فارس بغضب: مين اللي بتكلميه داا ؟؟
رحمه بتوتر: صصصحبتي 
فارس: انتي فاكراني عيل صغير وهصدق هاتي التليفون دهه 
رحمه بتبعد وبتخبي الفون: صحبتي ي ابيه 
فارس بزعيق: قولت هاااااتي 
دخلت سلوي وكريمه بسرعه علي صوتهم 
كريمه: فارس في ايه بتزعق ليه ؟
فارس: مافيش حاجه ي امي متقلقيش 
كريمه: بتخبي عليا يفارس !! رد وقولي في ايه 
فارس بعصبيه: الهانم كانتت بتتكلم في الفون وبتقول لحد وحشتني وبحبك 
كريمه بشهقه: صحيح الكلام ده ي رحمه 
رحمه بعياط: اسمعوني بس 
كريمه بغضب: ردي صح الكلام ده ؟ 
وقبل متكمل رحمه كلامها دخلت عليهم هدي وهيا بتجري و 
هدي بخوف: فارس الحق ملاك !!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد