Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة جودة

   رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة جودة

كارمن .. زعلت 
وليد .. ملكيش دعوه مش انتي عايزه تخرجي هتنيل اخرجك عشان اخلص من الزن دا 
كارمن قفلت وهي زعلانه أنها كلمته كده وخصوصا أن وليد عصبي 
****
عز .. اي يا عاصم مروحتش الشركه لي 
عاصم بص لعهد .. كنت نايم 
عز ضحك .. ماشي 
ليليان .. يلا عشان الغدا 
ليان .. بابا حبيبي يا حتة سكره 
عز .. اي يا حبيبتي قولي علي طول 
ليان .. احم . احم حازم جاي 
عز .. اي المشكله البيت بيته 
ليان .. احم.  لا هو جاي ياخدني ونخرج 
عز .. ماشي متتأخريش 
ليان .. لولولولولولولي 
ليليان .. بس يا مجنونه انتي خلصي اكل عشان تلبسي 
عاصم .. وانا وعهد رايحين مشوار 
ليليان .. ماشي يا حبيبي 
ليان كلت بسرعه .. يلا هطلع ألبس 
*****
داليدا .. مالك يا كارمن 
كارمن .. زعلت وليد 
داليدا بحنيه .. عملتي اي 
كارمن .. كلمته بأسلوب مش حلو 
داليدا .. كارمن انتي لسانك طويل لازم تعملي كونترول علي نفسك وكمان وليد عصبي انا مش فاهمه مستحملك ازي 
كارمن عيطت .. هو ممكن يكون مش بيحبني 
داليدا .. لا طبعا بس خليكي فاهمه اي راجل البنت قادره تهزه لو هو بيحبها 
كارمن .. طب انا هخرج معاه وأشوف هعمل ايه 
داليدا .. متتأخريش بس 
مراد دخل .. بتتكلمو في اي 
كارمن .. والا حاجه عن اذنكم 
حازم .. بابا انا نازل
مراد .. ماشي 
*****
عاصم .. يلا يا عهد 
عهد .. حاضر شكلي حلو 
عاصم .. قمر 
عهد .. ميرسي 
عاصم خدها وراحو لسليم المستشفى 
وحازم جه وخد ليان و وليد راح خد كارمن 
كارمن .. وليد ممكن توقف العربيه شويه 
وليد وقف .. 
كارمن .. بصلي طيب 
وليد بحده .. عايزه تروحي فين خلصي 
كارمن .. وليد انا اسفه متزعلش 
وليد .. كارمن انا اضايقت لأن اسلوبك  دا بيتكرر كتير 
كارمن .. انا بتعامل بطبيعتي عشان بحبك 
وليد ابتسم وبص بعيد 
كارمن .. خلاص بقي والله بحبك .  يا لمبي والله بحبك 
وليد فتح دراعه وهي خافت 
وليد .. تعالي 
كارمن .. مش هينفع 
وليد شدها وبقت في حضنو كارمن علي قد خوفها حست براحه رهيبه 
وليد همس .. انتي نمتي والا اي 
كارمن بنفس الهمس .. لا .. وعلي فكره انت مش محترم 
وليد .. عشان حضنتك 
كارمن .. امم 
وليد ضحك .. وريني وشك بس 
كارمن .. لا انت جزمه علي فكره 
وليد .. عادي .. انتي مكسوفه لي كده 
كارمن .. مش عارفه انت لو مكاني مش هتتكسف 
وليد .. تؤ 
كارمن تبتت في حضنه .. انت سحر والا اي 
وليد .. انا بحبك 
كارمن بعدت عنو .. يلا خرجني
وليد .. بصي في مطعم فتح جديد جامد في ****
كارمن .. ماشي 
*****
Fatma goda 
حازم .. بصي يا ستي تحبي نعمل اي 
ليان .. نتمشي في شوارع هاديه 
حازم ..  بس الساعه سبعه ونص مفيش شوارع هاديه دلوقتي 
ليان .. حازم عايزه اروح وسط البلد نفسي اتمشي هناك والنبي 
حازم .. بس 
ليان .. يلا يا حازم بقي هنروح ونركن العربيه ونتمشي لو بتحبني 
حازم .. يخربيت جنانك بس ماشي 
******
Fatma goda
سليم .. طب والله وحشتوني مش كنا مع بعض امبارح بس وحشتوني 
عاصم .. هزر بقي 
سليم .. جوزك خنيق .. اول حاجه متقلقوش اي حاجه هتتقال هنا محدش هيعرف عنها حاجه 
عهد .. ماشي ابدأ بعاصم 
سليم .. انتو اي مشكلتكو 
عاصم .. يعني مش عارفين نقرب من بعض وانت عارف فكرة الجواز جت ازي 
سليم .. طيب الموضوع بسيط جدا انت عندك بتحس بأي ناحية عهد 
عاصم .. بصراحه هي قمر اوي لما شوفتها في المطار منكرش اعجبت بيها لما بتكون معايا بحس بشعور غريب اني علي طول عايز احضنها بس خايف اعمل اي حاجه واندم انا وهي بعد كده وخصوصا اني حاسس ان مفيش اي مشاعر منها 
سليم ابتسم .. كويس انت ناقصك حاجه بسيطه خالص 
عاصم .. اي هي 
سليم .. هقولك في الاخر اتكلمي يا عهد انتي بتحسي بأي وانتي معاه 
عهد .. بكون خايفه وبكون متطمنه بحس لو عملت حاجه غلط .. 
عاصم .. اتكلمي انا مش هعمل حاجه 
سليم فهم .. حصل بينكو اي مشاجره قبل كده تسببت انك تمد ايدك عليها 
عاصم .. اه 
عهد .. مش قادره انسي لما ضربني انا عارفه اني استفزيتو بس حسيت بوجع كبير هو أول حد يمد ايده عليا بابا وماما عمرهم ما ضربوني 
عاصم كان بيسمع وحاسس أن في سكاكين في قلبه 
سليم .. عهد اقعدي علي الشيزلونج  وغمضي عيونك 
عهد قعدت وغمضت عينيها 
سليم .. اتكلمي قولي كل حاجه في قلبك 
عهد خدت نفس .. انا حسا اني ضغط علي عاصم عشان جوازنا جه بالإجبار حساه ساعات مش بيطقني اني هم عليه .. انا في حاجات كتير مبقتش اعملها وهي قادره تحرجني من المود 
سليم .. اللي هي 
عهد .. اللي هي الرسم والغني والرقص 
سليم .. بتحبي عاصم يقرب منك 
عهد .. عاصم حضني كذا مره كنت بحس بدفي وراحه بس بردو خايفه لو عملت حاجه يضربني تعرف انا معجبه بيه بس خايفه احبو والمشكله بتاعتي تخلص ويطلقني أو احبو وهو ميحبنيش 
سليم .. سؤال بسيط لو مشوفتيش عاصم اسبوع كامل  هتكوني متطمنه 
عهد .. مش هقدر
سليم .. لي 
عهد .. عشان . مش عارفه بس بطمن بوجوده 
سليم .. طيب كويس اوي قومي وركزي معايا 
عهد اتعدلت لقت عاصم قاعد وعلي وشه الزعل 
سليم .. ممكن انتو الاتنين تسيبو نفسكو 
انت يا عاصم بقيت خايف علي شعورها صح 
عاصم .. جدا انا في يوم ضعفت بعد جوازنا وكنت هروح اخونها بس قبل ما اطلع شقة سهر وانا في العربيه ندمت اني هعمل كدا واجرحها روحت تاني 
عهد ابتسمت 
سليم .. طيب كويس اوي انتو سيبو نفسكو لبعض 
عهد .. يعني اي 
سليم .. يعني لما حد فيكو يضايق يروح يحكي للتاني لما تزعلي منه قوليله عهد انتي عندك اضطراب بس..  مشاعر متلغبطه وخوف علي شعور عاصم من ناحيتك .. بتخافي تغني قدام عاصم 
عهد .. مجربتش 
سليم .. الرسم والغني والرقص اللي بتحبيهم طلعي مواهبك قدامه هو 
عاصم .. يعني في امل نحب بعض 
سليم .. طبعا بس سيبو نفسكو .. عهد غني اي حاجه 
عهد .. بتوحشني حبيبي ابقي بأي طريقه طمني .. في بعدك شوفت روحي بتنسحب مني .. بلاش اوعي .. تودعني .. وداعك ليا دي الحاجه اللي توجعني .. طب احلف قولي اي كلام وريحني .. وريحني 
بتوحشني حبيبي ابقي بأي طريقه طمني .. في بعدك شوفت روحي بتنسحب مني .. بلاش اوعي .. تودعني .. وداعك ليا دي الحاجه اللي توجعني .. طب احلف قولي اي كلام وريحني . و ريحني 
بتوحشني يا اكتر حضن في الدنيا دي بيسعني في بعدك قولي مين غيرك هيسمعني  دا لو كلمااااااا تريحني ولو حتي هتوعد كدب ايه يعني حبيبي اوعدني انا عن وعد مستني بتوحشنييييي 
عاصم كان بيسمع وحاسس أن هي بتغنيها لي وكان فرحان 
سليم .. صوتك تحفه غنيتي الاغنيه دي بالتحديد لي 
عهد .. حساها بتوصفني 
سليم .. تعالو بعد يومين تاني 
عاصم .. شكرا يا سليم 
سليم .. معلش يا عهد استني برا دقائق 
عهد .. حاضر 
عاصم .. في اي 
سليم .. احضنها كتير عشان هي خايفه ولما تخرجو من هنا متروحوش البيت هتروح تجيب ادوات الرسم عشان تفرح وأخرجو انهارده وابسطها 
عاصم .. حاضر سلام 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!