Uncategorized

رواية إنتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة الشاهد

 رواية إنتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة الشاهد
رواية إنتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة الشاهد

رواية إنتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة الشاهد

مراد  : داده يا داده 
الداده  : ايوا يا مراد بيه 
مراد  : اطلعي اقعد مع مريم ومتسبهاش خالص 
الداد  : حاضر يا ابني  
ويذهب مراد الي خرج المنزل مبأكمله متأجهن الي الشركه 
_ ايوا يا بنتي انا دخله عليكي اهو
_  حنين ايه الصوت ده؟ 
فجأه حنين  خبطت ف العربيه فرمت الموبايل جنبها  ونزلت وهيا  علي أخرها فلقت هضبه نازله من العربيه 
حنين  : مش تفتح ي اعمي 
_ اعمي وانتي ال خبطاني اي بجاحتك دي 
حنين :  يعني انت غلطان وطلعت قليل الذوق كمان 
مراد : بت لمي لسانك بدال ما اقطعهولك 
حنين :  يامي يامي خاف يا عيد 
مراد : طب بقولك ايه بما انك دمك خفيف كده ما تعدي ليلتك السوده دي 
حنين : لا انت الي عدي اليله دي بدل ما هزعلك 
مراد : طب ما توريني اخرك ???? 
حنين بصت حواليها  ومحستش بنفسيها غير وهيا ماسكه قالب طوب كبير وحدفتها علي ازاز العربيه وانكسر 100حتا 
مراد : يا بنت المجنونه اي الي هببتيه ده ????
حنين بخوف :  مش انت الي كنت عاوز تشوف اخري وأديك شوفت جزء بسيط من أخري 
حنين لقته ضغط علي ايده جامد ووشه احمر وبدأ يقرب ناحيتها وهي خافة جامد ورحت جريه ركبت العربيه ومشيت بسرعه 
مراد : يا بنت المجنونه يلا مليش نصيب اخرج 
(  وتجه الي السيارة واتجه الي المنزل وهو غضبان ????بسبب تلقه الفتاه  ) 
مريم : اااه انا فين ايه الي حصل داده خالتي  ماتت وسبتني انا مليش غرها في الدنيا بعد ماما وبابا واخويا 
الداده : اهدي يا مريم انتي مؤمنه بالله ومتعملش في نفسك كده هما دلوقتي شيفينك وحسين بيكي ادعلهم بارحمه يا بنتي 
مريم : الله يرحمهم 
داده : يلا قومي غيري عبال ما اعملك اكل 
مريم : لا مش جعانه 
داده : كده غلط يا بنتي علي صحتك يلا قومي بلاش كسل ويلا علشان تحكيلي 
مريم : احكيلك أي  
الداده : الي حصل معاكي منو لله عمك 
مريم : حاضر 
( وذهب مريم الي المرحاض والداده الي الاسفل وبعد ربع ساعه تخرج من المرحاض وهي لبسه دريس من الون الابيض مشجر بالون الأسواد وطرحه بيضاء وتزل الي الاسفل وديدلف مراد الي الفيلأ في هذه الوقت ) 
مراد : داده 
تأتي الداده : حمد لله على السلامه 
مراد : الله يسلمك مريم عامله ايه دلوقتي 
مريم : الحمد لله بقيت كويسه 
مراد : اكلتي 
مريم :  لا يلا انا وانت ناكل مع بعض 
مراد : ماشي هغير هدومي واجي 
مريم : ماشي 
وتحضر الداده الغاده ويتجه مريم الي الصالون ويذهب مراد الي الاعله ويبدل ملبسه وتجه الي الاسفل بحيثه توجد السفرة ويتنولون الطعام
( في منزل عيله الدمنهوري ) 
استيقظ من النوم وقام من سريره وذهب إلي غرفة ملابسه واخذ من غرفتة بدله سوداء واتجه ناحيه الحمام لكي يأخذ حمامن دافئا واخذ حمامه ثم خرج وارتدي بدلته السوداء التي لا تليق إلا به فهو أسد الملوك ولا يليق عليه إلا كل فاخر ارتد ساعته السوداء وجذمته السوداء ثم خرج لكي يركب عربيته السوداء ايضاً كانت حياته كلها بلون الاسود حتي قلبه 
حنين : ابيه جاسر 
جاسر : حنين ايه الي عمل في العربيه كده ???? انتي كويسه 
حنين :ايوا انا كويسه دا طور ???? دخل في العربيه بس خبطه بسيطه 
جاسر :طب الحمد الله انك كويسه يلا انا ماشي 
حنين :ابيه رايح فين وحياتك خدني معاك ????
جاسر :اوكي يلا 
حنين بفرحه وهي تقبل خد جاسر 
حنين :شكرايا احله اخ في الدنيا 
جاسر :يلا 
واتجهه الي السيارة
حنين : بس انت رايح فين 
جاسر : عند مريم 
حنين : ااااه قلتلي حكيتها اي مريم دي وريحلها لي 
جاسر : هحكيلك…….
( في منزل عيله السيوفي)
مريم : مراد مالك 
مراد  :……….
مريم  :مراااااد يا مررراد 
مراد فاق من شروده :هااا انتي بتكلميني 
مريم : من الي لحس عقلك 
مراد :ولا حد 
مريم : لا في والعربيه الي بره دي تبقه ايه احكيلي 
مراد : هقولك وحكل لها كل ما حصل 
مراد : بس هو دا الي حصل 
مريم بضحك : يلهوي علي البت دي كويس اني مش بعرف اسوق كان زماني جيبالك كل يوم مشكله 
مراد برفع حاجب : علي اساس انك مكنتيش بتجبيلي مشاكل 
مريم : بقه كده يا فوووزي تزعل مريومه حبيبتك 
مراد : لا يا حبيبتي وانا اقدار 
ويأتي كل من جاسر وحنين 
جاسر : السلام عليكم 
مريم ومراد : وعليكم السلام ورحمةالله وبركاته
مراد : اهلآ جا… هو انتي 
حنين بصدمه : انت
 جاسر ومريم في نفس الوقت 
جاسر : انتي تعرفيه 
مريم : مين دي 
مراد وحنين في نفس الوقت
 مراد : دي المجتونه الي خبططني بالعربيه 
حنين :دا التور الي دخل فيه بالعربيه 
مراد : انت تعرفها يا جاسر بيه 
جاسر : ايوا اعرفكو دي حنين اختي الصغيره 
مريم : اذيك انا مريم  
حنين : انا حنين 
مريم : وده مراد 
مراد :اتفضلو اقعدوه 
حنين : حمد الله علي سلامتك
مريم : الله يسلمك 
جاسر : عامله ايه دلوقتى
مريم : الحمد الله تمام
( مراد وجاسر تحادثه عن الشغل  اتفقو علي صفقه كبيره مريم وحنين خارجه الي الجنينه ومريم حبت حنين اووي وحنين كذالك )
حنين : هاتي رقمك 
مريم : معيش فون وقع مني في الطريق
حنين :اممم ماشي 
جاسر :حنين يلا يا قلبي 
حنين :يلا باي يا قلبي 
مريم : باي 
وتواجه كل من حنين وجاسر الي السياره 
مراد : الجميل سرحان في ايه 
مريم :اي انا ولا حاجه 
مراد : ولا حاجه يابت علي بابا 
مريم :ههههههه 
مراد : علي فكره هو كويس 
مريم : هو مين 
مراد : جاسر بيه 
مريم برتباك : وانا مالي 
مراد : عادي يا ستي بتكلم معاكي 
مريم : اوكي ماشي انا هطلع اوضتي علشان انام تصبح علي خير 
مراد : وانتي من اهلو
اتجهت مريم الي الاعله وغيرت ملبسها وارتمت علي السرير من التعب وسرحت في تلكه العينان الخضرتان ونفضط الافكر من دمغها وذهبت في صباق عميك 
حل الصبح علي جميع ابطالنه 
وسامته غير محدوده تاج الوسامه توج به انفه الحاد وعيناه الخضرتان وشعره الاسود الغامق توج بتاج الرجوله بنيته القويه وعضلات بطنه كل هذا كان موجود في نمر الزمن أسد الملوك ” جاسر الدمنهوري ” هو جاسر من عئله الدمنهوري عائله تميزت بالغني والثراء والنفوذ 
استيقظ رجل الأعمال الملقب بنمر الزمن حتي يذهب إلي شركاته قام من سريره وذهب إلي غرفت ملابسه واخذ بدله سوداء واتجه ناحيه الحمام لكي يأخذ حماما دافئا اخذه حمامه ولبس بدلته السوداء وارتدي ساعته وحط عطرها الخاص وخرج لكي يركب عربيته ويذهب الي الشركه 
 وصل هو شركته واثناء دخوله للشركه وقف الجميع بخوف واحترام لجاسر النمر 
جاسر بصرامه : تجبلي كل صفقات الشركه اللي اتطبقت وانا بره في امريكا والثفقه اللي فيها غلطه المسئولين اللي عليها تقدرو تعتبرو نفسكو مطرودين 
احمد المدير التنفيذي لدي شركه النمر : طب كده يا نمر بكره في حفلاه انت عملها بمناسبه نجاح الصفقه ياباشا 
جاسر بابتسامه نصر : ابقه حضر كل حاجه 
احمد : اكيد ياباشا 
وذهب جاسر الي المكتب ويمسك  فونو : لو 
المجهول : لو يا جاسر بيه اخبارك ايه 
جاسر : تمام يا مراد بيه كنت بتصل علشان هعمل حفله بكره بمناسبه الصفقه الجديده ويا ريت وانت والانسه مريم تحضروها 
مراد ببتسامه : اكيد اوكي سلام بقه علشان ورايه صفقه دلوقتى
جاسر : سلام
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع: اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد