Uncategorized

رواية إنتقام عاشق الفصل السابع 7 بقلم حبيبة الشاهد

 رواية إنتقام عاشق الفصل السابع 7 بقلم حبيبة الشاهد
رواية إنتقام عاشق الفصل السابع 7 بقلم حبيبة الشاهد

رواية إنتقام عاشق الفصل السابع 7 بقلم حبيبة الشاهد

مريم بدموع : ا.. ا. نت ب. بتقول ايه انا مش فهما حاجه 
جاسر :  انا هفهمك كل حاجه يا مريم  الي حصل ده كله مكانش حقيقي انا كان ممكن اعمل معاكي نفس الي اخوكي الي مات عملو مع اختي وده كان سهل أوي وانتي كنتي هتسلميلي نفسك من غير اي مجهود بس انا اللي فكرة اقربلك عارفه ليه علشان اخوكي ضحك علي اختي ولما اختي حملة قال لها انو ملوش دعوه بالي في بطنها وبعديها هي انتحرت خافت من ابويا ولما ابويا عرفه جتله جلطه في القلب ومات  وتحبي اعرفك حاجه كمان….  انا السبب في موت اومك وابوكي واخوكي…  ايوا مكنتش مجرد حادثه عديه لا انا الي وراها 
ثم تركها وتوجه الي الاسفل 
مريم مكنتش مستوعه الصدمه اللي هي فيها وصحيت من الحلم اللي كانت عايشه فيه علي كابوس فظيع مكانتش عارفه تعمل ايه 
شخصي المفضل
لم يعد شخصي، ولم يعد مفضل.
_____________-♡-____________
( في قصر السيوفي  )
استيقظت حنين فلم تجد مراد في الغرفه فتوجهت الي المرحاض واغتسلت وتوجهت لاسفل فوجدته يعد لها الافطار 
حنين بستغراب : مراد انت بتعمل ايه 
مراد بابتسامه جذابه : بحضر لاميرتي احلي فطار 
حنين : كده كتير عليا 
مراد وهو يقترب منها : مفيش حاجه كتيره عليكي يا قلبي
حنين : بحبك 
مراد : وانا بموت فيكي طب ماتجيبي حاجه بقا 
حنين بعدم فهم  : حاجه ايه دي 
مراد بخبث :  الحساب 
حنين  : حساب ايه بقا ده 
مراد هو يقترب منها : انا هخد انا الحساب 
حنين : قليل الادب والله 
وذهب الي عالم العشق 
• عَيناكَ وَهيّ تضَحكُ كَـ حَديقَة وسَط مَدينة مهجَورة مُنذُ زمَنٍ????.
____________-♡-___________
ام جاسر : صبحيه مباركه يا عريسنا
جاسر : امي انا مش ناقص والله 
ام جاسر : مش ناقص ايه مش دي الي انت وقفت قدامي علشان تتجوزها وانت عارف ان اخوها السبب في موت اختك وابوك 
جاسر : ماما اهدي عشان صحتك وانتي هتعرفي انا اتجوزتها لي 
ام جاسر : معملتش لي ذاي ما اخوها عمل في اختك لي 
جاسر :  مقدرتش مقدرتش 
ام جاسر :  اشمعن اخوها قدر 
جاسر :  لان انا مش ذاي اخوها 
ام جاسر : انت ولا عرفت تقرب منها وتاخد الي انت عايزه وترميها رميه الكلاب ولا عرفت تفضحها قدام الناس وتطلقها يوم فرحها انت ايه الي غيرك كده ده الي كان نفسنا فيه بقالنا سنين ايه الي جرالك دالوقتي يا جاسر 
جاسر :  يا امي انا مجراليش حاجه انا زي ما انا متغيرتش وانا عند وعدي ليكي
ام جاسر : اوعي تكون حبيتها 
جاسر بتوتر :  انا احب انتي بتقولي اي بس يا ماما 
ام جاسر :  اديني سبب واحد يخليك تتجوزها 
جاسر :  عشان اذلها يا ماما عشان اخليها تكرهه اليوم الي اتولدت فيه 
ام جاسر : عفارم عليك كده تبقه ابن بطني بصحيح 
ام جاسر :  سيبهالي البت دي بقي خالص وانا هعرف ازاي اخليها تدوق الي ابوها عملو فينا 
جاسر :  طيب 
جاسر طلع لمريم اتلقاها لسه قعده مكانها ماتحركتش 
جاسر : البسي يلا 
مريم حاطه وشها في الارض  : حاضر 
واخذت ملبسها ودالفت الي الحمام واخذت حمامآ وخرجت وهي ترتادي فستان من الون البيبي بلو ويذنه ورد ابيض وحجاب ابيض 
جاسر سرح في جمالها وقطع شروده صوت مريم 
مريم :  انا خلصت 
جاسر : طيب تعالي ورايا 
توجه جاسر الي الاسفل وتتبعه مريم في الخلف ودخلها اوضه الخدامين وقل لها 
خاسر :  من هنا ورايح اوضتك دي 
مريم هزت راسها وقالتله : ماشي 
وتوجه جاسر الي الخارج وقفل الباب 
ومريم قعدت علي السرير وبقت تعيط تعيط ماوقفتش عياط وبقت تقول في نفسها :  لي لي يا ربي البشر وحشين اوي كده 
ومن كتر التعب مريم نامت 
جاسر دخل عليها بعد سعات عشان يعرفها اي الي هتعمله 
لقاها نايمه بس وهي نايمه لقي دموعها نازله من عنيها من غير ما تحس 
جاسر فضل باصص لي مريم ومش بيتكلم ولا كلمه بس حسس بالوجع الي مريم عيشاه وبعديها افتكر كل الي اخوها عامله في اخته 
استيقظت مريم علي مياة تنزل علي وجهها 
مريم : ايييييييه ايييه فيه ايه 
جاسر :  قومي يا هانم يلا قومي شوفي شغلك 
خرج جاسر من الاوضه ومريم خلفه تنظر له بحزن شديد 
كادت مريم ان تنزل من عيونها الدموع ولكنها مسحتها سريعآ فالبكا لا فائده منه بعد الان أخذ من وقتها الكثير ويكفي ذلك
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!