Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمة جودة

    رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فاطمة جودة

سليم .. احضنها كتير عشان هي خايفه ولما تخرجو من هنا متروحوش البيت هتروح تجيب ادوات الرسم عشان تفرح وأخرجو انهارده وابسطها
عاصم .. حاضر سلام 
عاصم خرج .. يلا يا حبيبي 
عهد اتصدمت من الكلمه وبصت يمينها وشمالها .. انت بتكلمني انا 
عاصم مد ايده .. ايوه هو عيب ادلع مراتي 
عهد ابتسمت ومسكت ايده وخرجو من المستشفى 
عهد .. الساعه تسعه  هنروح 
عاصم .. تؤ 
عهد .. اومال انت مش عندك شغل بكره 
عاصم .. انا مخلي صاحبي يمسك مكاني اليومين دول 
عهد بفرحه .. يعني هتفضل معايا بكره 
عاصم .. امم 
عهد .. طب يلا 
عاصم مشي بالعربيه 
*****
Fatma goda
حازم .. مبسوطه 
ليان .. جدا 
حازم حط ايدو علي كتفها والاتنين ماشين في وسط البلد وشوارعها وجمالها 
ليان .. زومه 
حازم .. اي يا روحي 
ليان .. عايزه ايس كريم 
حازم .. خليكي هنا ثواني 
راح  جاب الايس كريم وجه 
ليان .. الله بطعم الليمون 
حازم .. انا عارف عنك كل حاجه
ليان ضربته في كتفه بخفه .. كنت بتراقبني 
حازم .. امم 
ليان .. حازم اول مره اكون مبسوطه كده 
حازم .. انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه عشانك 
ليان .. اي حاجه اي حاجه 
حازم .. لا بتفكري في اي هو في حاجه انط فيها 
ليان بزعل طفولي .. بطل تقرأ أفكاري عشان هضربك 
حازم ضحك 
****
كارمن .. وليد بطني اتنفخت 
وليد ضحك .. معلش تعالي نقعد في العربيه 
راحو العربيه 
كارمن .. يلا يا روحي يا عسل انت هات بيبيسي 
وليد .. انا حاسس انك بنتي مش خطيبتي 
كارمن .. تعرف اني بحبك 
وليد .. انا كل ما اتكلم تثبتيني 
كارمن بضحك .. ايوه 
****
Fatma goda
في شات علي الواتساب 
يوسف .. وحشتيني 
حور ..  وانت كمان وحشتني اوي 
يوسف .. صوتك ماله 
حور .. حسا بملل 
يوسف .. ماما عزماكي بكره علي الغدا 
حور .. بجد .. انا من زمان نفسي اشوف اوضتك 
يوسف ضحك .. انتي هبله لي 
حور .. إن كان عاجبك 
يوسف .. عاجبني طبعا 
******
هيدي بترن علي سليم 
سليم .. اي يا حبيبتي 
هيدي .. عامل اي 
سليم .. الحمدلله 
هيدي .. كنت عايزه اقولك لو ينفع يعني اني انزل تدريب في المستشفى 
سليم .. انتي بتستأذني طبعا تيجي من بكره بس بقرار من الكليه وانا هنزلك مع كريم زميلي 
هيدي .. والله انت اجدع اخ في الدنيا 
(سليم و وليد  بيعتبرو  هيدي أختهم  عشان معندوهمش اخوات بنات وقريبه من سليم  وهي بتحبه جدا بس زي اخوها وعمر ونانسي عارفين  ) 
سليم .. حبيبتي متقلقيش خالص 
هيدي .. ربنا يخليك ليا 
*****
Fatma goda
عهد .. انت رايح فين 
عاصم مسك ايديها .. هخطفك 
عهد ضحكت .. بتكلم بجد
عاصم .. هنلف بالعربيه ونجيب شوية حاجات بسيطه 
عهد .. هو انت زعلت لما اتكلمت مع سليم علي اللي حصل 
عاصم .. زعلت بس من نفسي اني مديت ايدي عليكي ودي كانت اول مره اضرب بنت 
عهد .. هناخد فرصه بجد !
عاصم ..  ايوه 
عهد .. مش هتندم 
عاصم .. بذمتك حد يندم وانتي معاه بس سيبي نفسك عشان نحاول مع بعض .. مش لازم كل حاجه تكتميها جواكي 
عهد اتنهدت .. حاضر 
عاصم .. بدل ما اشغل اغاني غني انتي 
عهد  بفرحه  ..  انا بحب الاغنيه دي جدا … 
انا بعشق الغنا  قدام عينيك انا عايشه العمر  ليك انا روحي فيك .. انا بعشق الغنا قدام عينيك 
انا عايشه العمر  ليك  انا روحي فيك 
وانت جمبي هنا انا بحلم بيك انا واموووووت منك اليك
„ بحبك قد عمري قبل عمري بعد عمري حبي ليك فوق المشاعر والحدود „
بحبك قد روحي بعد روحي قبل روحي 
مش هلاقي زيك انت في الوجوووود       
              „مستحيييييل„
 استغني عنك مستحيل دا انا كلي منك 
يا حبيبي لو سيبت حضنك يوم اموووت 
انت اكتر من حبيبي انت كل ما فيك حبيبي
نفسي اقولك اني عاشقه ودايبه مووووووت 
★خليني جمبك في حضن قلبك خليك معايا دايما قريب قرب في حضني من روحي خدني انت ملاكي واجمل حبييييب★
 «خليني جمبك في حضن قلبك خليك معايا دايما قريب قرب في حضني من روحي خدني انت ملاكي واجمل حبييييب »
مستحيل استغني عنك مستحيل دا انا كلي منك يا حبيبي أن سيبت حضنك يوم اموووت انت اكتر من حبيبي انت كل ما فيك حبيبي نفسي اقولك اني عاشقه ودايبه مووووووت
   _انا بعشق الغنا قدام عينييييييك _  
عاصم .. بتحبيها والا بتغنيها ليا 
عهد .. لا بحبها 
عاصم .. امم 
عهد .. وقفت لي 
عاصم .. هنجيب حاجات 
نزلو ودخلو المحل 
عاصم .. انا مش بفهم في ادوات الرسم هاتي اللي بتحتاجيه 
عهد .. بتهزر 
عاصم .. تؤ يلا هاتي اللي انتي عايزاه 
عهد جابت الفرش والألوان والاسكتشات 
عاصم حاسب وخرجو اركبي وانا جاي علي طول 
عهد .. حاضر 
عاصم راح جاب حمص الشام ورجع 
عهد .. انا بحبو اوي 
عاصم .. عارف 
عهد ضحكت وعاصم تاه 
*****
Fatma goda
(في بيت عز )
ميرا .. مش قولت هنسهر 
ادم .. ايوه كنت بحمل الفيلم 
ميرا .. شوفت انا شاطره ازي عملت فشار وايس كوفي 
ادم .. قلبي اشطر كتكوت 
ليليان .. بتعملو اي يا ولاد 
ادم .. هنسهر مع بعض انا وهي 
ليليان .. ماشي انا هطلع الاوضه 
ادم .. احنا هنقعد في اوضتي 
ميرا .. خلينا هنا 
ادم .. لا هنقعد في اوضتي في البلاكونه 
ميرا .. ماشي
طلعو الاوضه وقعدو 
ميرا .. يا جزمه دا فيلم رعب 
ادم .. اومال هنقعد نتفرج على كرتون 
ميرا .. بخاف يا ادم 
ادم .. منا معاكي يا بنتي 
ميرا .. اوووف مش هتخليني انام 
ادم غمز .. نامي معايا 
ميرا .. هتتلم والا اقوم 
ادم .. هتلم حاضر 
ميرا سندت رأسها علي كتفه .. ادم هو هيموتها 
ادم .. اتفرجي يا حبيبتي وانتي ساكته 
ميرا بتساؤل .. انا والا الفيلم 
ادم .. هنهزر الفيلم طبعا 
ميرا ضربته في كتفه .. انت حيوان والله 
ادم حاوطها بإيديه وهمس .. اتفرجي وانتي ساكته وبطلي لماضه 
ميرا .. حاضر 
الفيلم كان رعب جدا 
ميرا ماسكه ايد ادم عشان متخافش وكل ما يجي مشهد قتل تستخبي في حضنه وعشان كده هو جاب فيلم رعب 
ادم كان مركز معاها وتفاصيلها وحركتها الشقيه 
ميرا .. انا خايفه اوي 
ادم ..  يختييييي ما كنا ماشيين حلو 
ميرا دمعت .. والله لأقوم واسيبك دا انت سخيف 
ميرا قامت ولسه بتفتح باب البلاكونه الكهرباء فصلت 
ميرا .. ادم . ادم . هيغم عليا والله 
ادم مسكها .. اهدي بس نسيت اقولك أن في مشكله في الكهرباء بتاعت البيت وبابا مع الكهربائي بيصلحوها 
ميرا بتعيط .. العفريت 
ادم .. حبيبتي اهدي انا اسف والله 
ميرا .. انت فين 
ادم .. احيه منا قدامك 
ميرا .. ادم بالله عليك انا خايفه 
ادم شالها وقعد وفضل حاضنها 
ميرا متعلقه في رقبته 
ادم .. مش سامع صوتك يعني 
ميرا .. اي هغنيلك يعني 
ادم .. يخربيت لماضتك 
ميرا .. ما انت اللي غريب .. ادم بتحبني 
ادم .. يااااارررررببببب الصبر من عندك 
ميرا .. اوعي اكون تقيله عليك 
ادم .. دا انتي نسمه 
ميرا قبلته في خده 
ادم .. اللي حصل دا بجد.
ميرا .. امم .. اتضايقت 
ادم .. اول مره تعمليها 
ميرا .. عشان حاسه اني مضيقاك
ادم .. يا روحي انا بهزر معاكي مش قصدي 
ميرا .. تعرف بحس انك عوض ربنا عن اللي حصلي 
ادم .. ربنا يقدرني واسعدك 
النور رجع 
ميرا بخجل .. هروح اوضتي 
ادم شدها .. المره اللي فاتت جريتي عيب تجري المرادي هنجيب فيلم كوميدي في البلاكونه 
ميرا .. ماشي 
قعدو وجابو فيلم 
*****
Fatma goda 
حازم .. نروح بقي عندك جامعه 
ليان .. ماشي 
حازم وصلها البيت 
ليان .. باي 
حازم .. باي يا حبيبتي 
عز .. اي دا كله 
ليان .. معلش يا بابا بقي كنا بنتمشي 
عز .. ماشي اطلعي عشان جامعتك 
ليان .. ميرا فين .
عز .. كانت مع آدم و زمانها نامت 
ليان .. ماشي تصبح على خير 
ليان طلعت ونامت علي طول 
أما ميرا فنامت هي وادم وهما بيتفرجو وهي سانده عليه 
*****
عاصم وعهد رجعو 
عهد .. شكلهم نامو 
عاصم .. اه تعالي نطلع احنا 
في صباح يوم جديد 
ليليان .. عز .. انا مش لاقيه ميرا 
عز .. يعني اي 
ليليان .. امبارح كانت مع آدم 
عز .. تعالي
خدها وراحو اوضة ادم دخلو البلاكونه لقوهم نايمين وساندين علي بعض 
ليليان ابتسمت .. ميرا بتفكرني بنفسي وادم نسخه منك 
عز .. اه والله بيعمل زي ما كنت بعمل معاكي ايام الخطوبه 
ليليان .. بس احنا حبينا بعض حوالي ثمن سنين هتهزر دا لو متجوزين مش هيفضلو كده 
عز .. بطلي عبط اللي بيحب حد بيفضل يحبه لآخر عمره 
ليليان .. عندك حق عشان كده بحبك 
عز ابتسم .. انا هخرج عشان ميرا متتحرجش وانتي صحيهم 
عز خرج وليليان صحتهم 
ميرا .. اي دا احنا نمنا واحنا بنتفرج 
ليليان .. اه يا حبيبتي قومي يلا عشان جامعتك 
ميرا .. حاضر 
ادم .. صباح الخير 
ليليان ضحكت .. بتنامو في البلاكونه عضمكو هيوجعكو 
ادم .. طب والله احسن مره نمت فيها 
******
عهد. .. عاصم .. عاصم 
عاصم .. في اي 
عهد .. هتروح الشركه 
عاصم .. منا قولتلك امبارح وشدها لحضنو .. نامي يا حبيبتي نامي 
Fatma goda 
****
ليليان .. عاصم مش هيروح الشركه 
عز .. لا قالي أنو هياخد اجازه وبعدين صاحبه ماسك الشركه وانا هروح اشوف الاخبار  
ليليان .. ماشي يلا افطرو
****
مراد ..انت كنت فين امبارح اتأخرت 
حازم .. مع ليان 
مراد .. ماشي والهانم 
كارمن كانت بتشرب شرقت .. كح كح احم مع وليد 
مراد .. هو انا هموتك انا بسأل 
كارمن .. لا يا بابا انتي طيب 
داليدا .. يلا عشان متتأخريش علي الجامعه 
كارمن .. خدني معاك 
حازم .. انتي خنقتيني 
كارمن .. يلا يا حازم مين هيوديني يعني وبعدين انت رايح الجامعه 
*****
حور .. صباح الخير 
الجميع .. صباح النور 
زين .. كنتي زعلانه لي امبارح 
حور .. كنت زهقانه .. بابا .. زين فيري عزماني علي الغدا انهارده 
اسر .. ماشي يا حبيبتي 
مرام .. افطري كويس 
حور .. يلهوي منا باكل اهو 
زين .. انا وريا شغل باي 
حور وهي بتتسحب .. باي 
مرام مسكتها من قفها .. اقعدي خلصي اكل 
حور .. منا شبعت 
مرام .. قولها يا اسر انا تعبت من الكلام معاها 
اسر .. اسمعي كلام ماما 
(زين واسر ومرام دائما بيخافو علي حور بيدوها الحريه عشان عارفين دماغها )
****
Fatma goda 
ليليان بتخبط علي اوضة عاصم 
عاصم فتح .. صباح الخير يا امي 
ليليان .. صباح الفل  خد الفطار 
عاصم .. ما كنا هننزل تحت 
ليليان غمزت .. لا خليك مع مراتك 
عاصم .. الله الله ودا ينفع 
ليليان .. اتلم 
ليليان نزلت وعاصم دخل يصحي عهد وهو بيلعب في شعرها الطويل اللي كافي يسحره 
عهد .. يا عاصم بس 
عاصم .. يلا قومي 
عهد .. خمسه خمسه 
عاصم شالها وهي اتخضت 
عهد .. يخربيتك في اي 
عاصم .. بفوقك 
عهد .. يا عاصم خضتني 
عاصم .. سلامتك من الخضه يلا عشان ترسميني ونفطر مع بعض 
عهد ابتسمت .. نزلني انا تقيله عليك 
عاصم .. انتي تقيله ! بس يا حبيبتي 
عهد مسكت رقبته وهمست .. انا مش واخده عليك كده 
عاصم بنفس الهمس .. قولنا هنبدأ صفحه جديده 
******
سليم .. عامله اي 
وعد .. كويسه الحمدلله وانت
سليم .. كنت محتاجك 
وعد اتوترت .. يعني اي 
سليم .. في اي انتي بتتوتري بسرعه لي 
وعد .. لا عادي متوترش 
سليم .. ماشي 
فضلو يتكلمو وسليم معجب جدا بشخصيتها وهي بس للأسف مش معترفه بالإعجاب دا بس عقدتها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا

اترك رد