Uncategorized

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم شهد عبدالسلام

         رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم شهد عبدالسلام

ولسه هيقبلها 
وصوت ضرب النار كان في المكان ب الكامل
سيف اول مابيسمع صوت ضرب النار بيبعد عنها وبينزل تحت 
وليله كانت مرعوبه بسبب صوت ضرب النار و نزلة علي الارض في مكانها و مرعوبه و بتعيط بشهقات عاليه جدا 
و بيدخل سليم ب رجالته في كل مكان وبيدخل الڤيلا وبيسمك سيف وسيف بيبقي شبه الاموات بين ايد سليم 
سليم بعصبيه وسيف يشبه الاموات علي الارض: العب في عداد عمرك يا سيف 
و بيامر واحد من رجالته انه ياخد سيف 
وبيطلع هو علي فوق يشوف ليله 
 وبسبب صوت عياطها بيعرف الغرفه وبيدخل الغرفه وبيتصدم من منظر ليله 
وبيقرب منها و بيقومها 
ليله وعنيها في الارض بزعيق :سبني بقي 
سليم بيشدها ل حضنه :اهدي انا سليم
ليله بعياط: سليم 
سليم: اهدي انا معاكي اهو اهدي 
ليله بعياط وشهقات:انا خايفه 
سليم: متخافيش يا حبيبتي انا اهو معاكي 
ليله بتحضنه اكتر 
سليم: عملك حاجه اب*****
ليله اول ما سمعت الجمله دي من سليم افتكرت هو كان هيعمل فيها ايه عيطط اكتر 
سليم بعصبيه: قربلك 
ليله بعياط:كان عايز هيبو*ني 
سليم بعصبيه:ياا*********
ليله خافت و بتترعش من عصبية سليم
سليم: اهدي 
وبيقبلها من جبينها و بياخدها وبينزل 
كانت الرجاله كلها مشيت 
عمر:انتي كويسه يا حبيبتي 
ليله وماسكه في حضن سليم:اه 
تميم: انتي كويسه 
ليله بتحرك رقبتها 
اياد:حمد الله علي سلامتك 
سليم بياخدها وبيركب العربيه 
وبيسوق وليله نايمه في حضنه 
سليم وبيحرك ايدو علي شعرها:حقك عليا اسف ان كل ده حصلك بسببي 
ليله كانت راحت في النوم من كتر التعب 
سليم كان ردها اتاخر وبيبص عليها وضحك عشان نامت 
في عربيه تميم وعمر واياد 
عمر: الحمد لله يا بابا هي كويسه واحنا جاين اهو 
مالك:طب الحمد لله 
اسد:ليله كويسه 
مالك ل اسد:جاين في الطريق 
اسد:طب الحمد لله 
اسد بيطلع للبنات 
اسد:الحمد لله ليله كويسه وهي معاهم وجاين في الطريق 
تاليا: الحمد لله 
حور:الحمد لله 
لوليا:طب هي كويسه
اسد:الحمد لله كويسه 
بعد ساعه
في عربية سليم 
ليله بوجع:اه براحه 
سليم: معلش انتي اللي جايه تقومي اتخبطي
ليله:انا عايزه انام 
سليم:نامي يا حبيبتي 
ليله بتوهان وبتبص في عيون سليم: انا بحبك اوي يا ابيه 
وبتحضنه 
سليم ابتسم وطبطب عليها 
بعد شويه وبيقف العربيه وبيفتح الباب
ليله:انت رايح فين 
سليم وبيظبطها علي الكرسي 
سليم بحنيه: هجيب حاجه 
ليله بتوتر:بسرعه 
وبيجب ل ليله حاجات وبيرجع 
سليم وفاتح باب العربيه :انزلي هاقعدك علي الكرسي اللي جنبي عشان تقعدي عدل 
ليله: حاضر 
بس مش قادره تقوم 
سليم شالها و لف بيها الناحيه التانيه وقاعدها علي الكرسي 
سليم:الحاجات دي تخلص 
وبيبدا يسوق 
ليله:ايه ده 
سليم: اكل 
ليله: انا مش جعانه 
سليم وبيبصلها وبيرجع شعرها:ينفع تسمعي الكلام انا مش عايز ازعقلك 
ليله: يا ابيه ان…
سليم:عشان خاطري 
وبيسوق العربيه
وبعد وقت
ليله:انا زهقت بقي 
سليم: كلها ساعه بظبط و هنوصل 
ليله:ساعه كتير اووي 
سليم: طب نامي يا حبيبتي 
ليله:مش عارفه انام كده 
سليم بيمسك ايديها :هتعرفي تقرب للكرسي ده ولا اوقف و انزلك 
ليله :هحاول 
ليله قربة عليها سليم بسبب صغر حجمها عرف يحضنها و بتنام بين احضانه 
ليله ونايمه في حضن سليم وسليم مركز في الطريق 
ليله ارتاحت في حضن سليم و كانت حاسه احساس غريب عليها بس كانت مبسوطه ومش عايزه تبعد عنو 
سليم دخل علي الڤيلا بيبص عليها لسه نايمه بيوقف العربيه بكل هدوء وبينزل منها وهو شايلها 
العيله كلها :ليلله 
وبتتجه علي سليم 
سليم بصوت هادي اوي:نايمه من التعب هطالعها 
وطلع بيهاا 
سليم نايمها علي السرير و قالعها الجاكيت و الشوز 
و نزل 
العيله:البنت كويسه 
سليم: اه الحمد لله كويسه 
اسد :تعاله 
وبيدخل المكتب ووراه سليم وبيدخل مالك 
سليم: في ايه يا بابا 
اسد:ينفع اللي حصل ده البنت كانت هتموت بسبب شغلك هي ايه ذنبهاا 
سليم: انا اسف يا بابا وصدقني كانت اخر حاجه تجي في خيالي ان ليله يحصلها حاجه وحقها انا هجبهوالها 
اسد: البت دي لو جرالها حاجه انت المسؤال 
سليم: هي في عيني من غير اي حاجه 
وبيطلع والعيله كلها بتنام 
نفس اليوم بليل 
سليم وبيدق علي باب غرفة ليله 
ليله بنوم:عايزه انام 
سليم بيتاكد انها نايمه من ساعت ما طالعها وبيدخل 
سليم بابتسامه وقرب عليها: كل ده نوم يا غيبوبه 
ليله :ابيه انا اسفه اووي 
سليم وقاعد جنبها علي السرير:علي ايه يا حبيبتي قومي خودي شاور وانزلي 
ليله: حاضر 
سليم بينزل و ليله بتدخل تاخد شاور 
وبتنزل وهي لابسه فستان رقيه مقفول و تحت الركبه بالوان  الاحمر 
في غرفة الطعام والعيله كلها متجمعه 
اسد:تعالي يا حبيبتي 
ليله بتدخل 
العيله كلها بتسال عليها و بططمن 
و وقت الطعام بيخلص و العيله كلها بتتجمع في الريسبشن و بيضحكه سواا 
سليم: امشي انا بقي عشان عندي شغل بكره الصبح 
حور:نام هنا يا حبيبي
سليم: عندي شغل بكره كتير 
وبيخرج 
ليله:ابيه 
سليم وهو في العربيه وبينزل  :ايه يا ليله 
ليله:انا جاي اشكرك جدا عشان مش عارفه من غيرك كان ممكن يحصل ايه 
سليم بحزن:من غيري عمر م كان هيحصلك كده و انا بتمني تسامحيني  
ليله:علي ايه بس انا مسمحاك 
وبتدخل
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد