Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هاجر

     رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هاجر

فى اكبر وافخم فنادق القاهره فرح اكبر ابناء عائله السيوفي
الرائد رعد السيوفي..
بداء التصقيف بصوت عالى لحظه دخول حور ورعد وبدات الراقصه الاولى وكانت سلو ورعد اختار اغنيه توصف حبه ل حور
(اغنيه دي اللي خدتني مني،محمد عدويه)
{دي الي اخدتني مني ودي الي بتحسسني اني ملكت كل الدنيا دي عشان لقتها
قبلت كتير وخوفت وقلبي صدق لما شوفت عينيها قولت سعتها بس خلاص لقتها
ببقي هموت واشوفها واد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون وحشها
دي دنيا كنت هموت واعشها لقتها بيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه
دي الي معها بس بدات احس ان الي فات من الوقت بين ايديها يرجع
تنسي اي حد اهي دي الي تستاهل بجد انك تعيش الحياه ايه الي يمنع
ببقي هموت واشوفها واد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون وحشها دي دنيا كنت هموت واعشها لقتها بيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه}
رعد بحب: بحبك يا حوريتي
حور بخجل: وانا كمان بحبك 
بداء الناس بالمباركه ل حور ورعد والتصوير بداء والصحافه والاعلام كانو في كل مكان مهو مش فرح اي حد ده فرح رعد السيوفي بردو
رقيه وقفه علي جمب مش بتتكلم مع حد وكانت لبسه فستان رقيق جدا بالون البيج بحجاب بني وعليه تاج ورد رقيق وكان مظهرها هادى وجميل وليل اتسحر بجمالها من اول ما عينه جت عليها بس استغرب من وقفتها لوحدها وهدؤها عكس طبعيتها فا قرار انه يدخل ويكلمها
ليل متصنع الرسميه: ها يا فندم نتمني الخدمه تكون عجبت حضرتك
رقيه بأبتسمه حزينه: كل حاجه حلو وممتازه
ليل بتسأول: ممكن اعرف مالك وليه الحزن اللي باين علي وشك ده سببه ايه
رقيه بدموع بتحاول تدريها: اللي ماليش غيرها في الدنيا هتروح مني وانا واقفه اتفرج ومش عارفه اعمل ايه 
ليل بلهفه لما شاف دموعها: اهدي بس وفهميني في ايه 
رقيه: ماما محتاجه عمليه في القلب ب 100 الف جنيه وانا مش معايا المبلغ ده دلوقتي في ارض لينا فى البلد ورث من بابا بس عمامي مش راضين يدونا حقنا
ليل: طلبتي من رعد المبلغ ده وهو رفض
رقيه لا مطلبتش حاجه وانا واثقه اني لو طلبتهم من رعد بيه مش هيقول لا بس ماليش وش اني اطلب منه 
ليل: تمام هي العمليه المفروض تتعمل امتي
رقيه: في اقرب وقت واقرب فرصه
ليل: اعتبري ان العمليه اتحدد معادها
رقيه بتسأول: ازاي
ليل: انتي شغاله في شركه السيوفي و انكل فريد عامل للمواظفين انهم يقدرو يتعالجو فيها علي حساب الشركه
رقيه بفرحه: بجد
ليل: ايوه بجد
رقيه: متشكره جدا مش عارفه اقولك ايه
ليل برخامه: انتي هتصحبيني ولا ايه يا بت روحي اتكلي علي الله يلا شوفي اصحابك فين
رقيه: اقسم بالله لو فيقالك كنت وريتك البت دي هتعمل فيك ايه يا ضرفه الباب انت
ليل: طب انا عوزك تفوقي وتوريني هتعملي ايه 
رقيه وهي بتمشي: انا اللي احدد وبمزاجي يا برنس
ليل ضحك وبينه وبين نفسه قال: هههه شكلك وقعت يا ابن الهواري 
عند بدر واسراء قاعدين مع عيله حور علي طربيزه واحده
اسراء: والنبي يا بدر يلا نرقص معاهم
بدر برفض: انا قولت لا يعني 
اسراء برجاء: والنبي يا بدر
سميه: متروح معاها يا ابني متزعلهاش
بدر: يا طنط الدكتور قال الحركه كتير غلط عليها وعلي الجنين وهي مش مبطله حركه من الصبح وعامله تنط من هنا ل هنا زي فرقع لوز
اسراء بغيظ: فين ده هو انا اتحركت من ساعت ما الفرح بداء
بدر بعند: انا قول لا وخلاص انتهاء يا اسراء  
سميه: اسمعيه كلام جوزك يا حبيبتي هو خايف عليكي والله
اسراء بحزن: حاضر
معاذ بصوت واطي ل بدر: متزعلهاش
بدر: انا خايف عليها
معاذ: فى الوقت ده هي هتفكر انك خايف علي ابنك بس حاول تراضيها 
بدر: حاضر
سندس وقفه بتكلم واحده من صحبتها في الكليه وبيهزرو مع بعض وجه ادم يرخم عليها
ادم: ايه الجمال ده كلو يا سوسو
سندس برخمه: مخدتش رايك متشكره لاريك اللي ملهوش تلاتين لازمه بالنسبالي 
اسماء: طب عن اذنكو
سندس: انا جايه وراكي
ادم بغيظ: شكل اللي عملته فيكي مكسركيش
سندس بتحدي: قولتلك ل انت ولا مليون من امثالك يقدرو يكسروني
جاسر شاف وقفت سندس مع ادم اتجن والغيره عميته وراح عندهم
جاسر: خير يا ادم بيه في حاجه ولا بتسالها علي التواليت المرادي كمان
ادم: لا ابدا سندس تبقا طالبه عندي في الكليه 
جاسر: ممم تصدق مكنتش اعرف ومكنتش اعرف بردو انك احقر من انك تكون دكتور في جامعه
ادم بعصبيه: نعم انت بتقول ايه 
جاسر ببرود: ايه انت زعلت اني بوصفك اه انت احقر شخصيه علي الارض
سندس وقفه مصدومه من رد فعل جاسر ومن الغيره اللي باينه عليه يس كانت فرحانه ول اول مره تحس بالامان مع حد غير معاذ وابوها 
ادم: وانت ايه اللي خالك تقول كده
جاسر قرب عليه: لما دكتور جامعه محترم يعشم طالبه عنده بالحب وبعد كده يجرحها عشان يذلها عشان هي اتحديته قدام الطلاب كلهم يبقا حقير ولا لا لما دكتور جامعه محترم كل ميشوف نفس البنت في اي مكان يحاول يهين كرمتها يبقا حقير ولا لا بس للأسف دكتور الجامعه ده غبي جدا لانه لحد دلوقتي مخدش باله انه مكسرهاش زي مهو مفكر بالعكس ده خالها اقوي من الاول وخالها تقدر تقف فى وش اي حد يحاول بس انه يضايقها
ادم بسخريه:  واو ابهرتيني بجد يا سندس انتي حكتيله بالسرعة دي 
سندس ببرود: اه حكتله اصلي مبخبيش علي جاسر حاجه عشان انا وهو اصحاب 
جاسر سمع كلام سندس وفرح وبصلها وابتسم
جاسر بتحدي: ادم باشا الاسيوطي لو شوفتك تاني بتحاول تتكلم معاها اوتضايقها باي شكل من الاشكال مش محتاج اقولك رد فعلي هيكون عامل ازاي لاني واثق ومتاكد انك عارف عيله السيوفي لما بتقفل من حد ممكن تعمل في ايه
ادم: بصفتك ايه
جاسر: زي مقالتلك احنا اصحاب ومتنساش انها اخت مرات اخويا يعني رعد باشا السيوفي لو شم خبر عن اللي عملته معاها مش بعيد يدفنك وانت حي مكانك
ادم بخوف بيحاول يدريه: تمام عن اذنكو
مشي ادم وسندس وقفت قدام جاسر وبصيتله اوي زي متكون بتساله كل ده ليه بس مقدرتش تساله بالسانها وسكتت
جاسر: لو كلمك تاني ياريت تقوليلي 
سندس: حاضر ومتشكره جدا
جاسر: العفو
سندس: هما مش بيقولو بين الصحاب مفيش شكر واسف
جاسر بصدمه: اه
سندس: طب خالتني اقولك شكرا ليه
جاسر: هو انتي كنتي بتتكلمي جد يعني مش بتقولى كده قدامه بس 
سندس: لا بتكلم جدا تسمح نكون اصحاب
جاسر بفرحه: اسمح جدا طبعا
سندس: اشطا يا ابو الصحاب
جاسر ضحك: ههههه اشطا يسطا
سندس: عن اذنك هروحلهم
جاسر: اتفضلي 
سندس مشيت وجاسر كان طاير من الفرحه 
جاسر لنفسه: اوعدك يا سندس زي مخليتك تتقبلي صداقتي بكره تتقبلي حبي واوعدك انسيكي اي وجع عشتيه 
بدر راح لديجي وطلب منه يشغل اغنيتهم هو و اسراء المفضله وقرب عليها 
بدر بمرح ورومانسيه: مدام بدر دياب تسمحيلي بالرقصه دي
اسراء بفرحه: اكيد
(اغنيه عيونه لما قابلوني رامي صبرى)
{عيونه لما قابلوني، نادوا لقلبي شغلوني
خذوني سفروا بيّ و ودوني دنيا بعيد
لاقيت كل أحلامي، حقيقة باينة قدامي
حياتي بيه بقى لها تيجي ألف معنى جديد
حبيبي عمري أحلى بيه بلاقي راحتي بين إيديه
ولو سابني وغاب ثواني ببقى هتجنن عليه
حبيبي أغلى منه مين؟ وألاقي زيه ثاني فين؟
أنا بحس بفرحة وإحنا قريبين
عيونه لما قابلوني، نادوا لقلبي شغلوني
خذوني سفروا بيّ و ودوني دنيا بعيد
كلامه بحر حنية، غرامه فرحة وهدية
ده إحساس جديد عليّ قبله ما عرفتوش
رقته نسمة من الجنة ضحكته غنوة تتغنى
يا ترى اِسمه إيه اللي بنا ده اللي ما فهمتوش
حبيبي عمري أحلى بيه بلاقي راحتي بين إيديه
ولو سابني وغاب ثواني ببقى هتجنن عليه
حبيبي أغلى منه مين؟ وألاقي زيه ثاني فين؟
آه أنا بحس بفرحة وإحنا قريبين
عيونه لما قابلوني نادوا لقلبي شغلوني
خذوني سفروا بيّ و ودوني دنيا بعيد}
شركهم في الرقص رعد&حور و ياسين&نور وكان جو رومانسي علي الاخر الفرح خلص وحور كانت بتسلم علي اهلها وبتودعهم
محمود بدموع: خالي بالك منها يا ابني دي اغلي حاجه عندي
رعد: في قلبي قبل عيني يا عمي ودي ما هي اغلي حاجه عندك هي كل حاجه عندي انا 
محمود: ربنا يحفاظكم لبعض يا ابني وتعيشو في سعاده
حور بدموع: هتوحشني اوي يا بابا خالي بالك من نفسك
محمود: وانتي كمان هتوحشيني يا بونبونيه البيت
سندس بدموع ومرح: رعد ينفع تاخدها خميس وجمعه وترجعهلنا باقي الاسبوع
رعد ضحك: ههههه وانا مأجر عجله ولا ايه
حور بدموع وضحك: ههه شوف مين عوزني ارجع اللي كانت بتتمني جوازي دلوقتي قبل كمان شويه عشان تاخد الاوضه لوحدها 
سندس: خلاص والله مش هتخانق معاكي علي الاوضه تاني 
رعد: خلاص يا ماما اشبعي بالاوضه لوحدك دي هيتبنلها قصر معايا
سندس: ربنا يخليكو لبعض
سميه: امانه عليك يا ابني تخالي بالك منها وتخليها تاكل عشان اكلتها ضعيفه وبلاش تاكل فرواله او شكولاته عشان عنده حساسيه منهم 
حور: مخلاص يا ماما ايه الفضايح دي
رعد: بس سيبها براحتها تقول اللي هي عوزه متقلقيش يا طنط في عيوني
سميه: تسلم عيونك يا ابني 
معاذ: انا بقول كفايه وداع كده وتسيبهم يمشو بقا وانت يا باشا اختي في عينك هاا
رعد: تحت امرك يا فندم 
حور: هتوحشني يا ميزو
معاذ: وانتي كمان يا حبيبتي،يلا مع جوزك وخالي بالك من نفسك
حور: حاضر
مشيت حور مع رعد وطلعو علي الجناح المحجوز ليهم في نفس الفندق، لسه بتدخل من علي الباب رعد وقفها 
رعد: استني 
حور: في ايه
رعد قرب عليها وشالها ودخل بيها الجناح
رعد: اسف بس لازم نبداء حياتنا وانا شيلك عشان  اعيش واشيلك العمر كله
حور بخجل: نزلني
رعد: بس انا مرتاح كده
حور: معلش نزلني
رعد: حاضر،اهو يا ستي،ادخلي غير فستانك فى الاوضه جوه وامسحي الميكب واتوضي عشان نصلي ركعتين لربنا نبداء بيهم حياتنا
حور بخجل: وانت هتغير فين
رعد: في الحمام، بس معنديش مانع اغير معاكي
حور: عن اذنك
رعد ضحك: هههههه اتفضلي
دخلت حور غيرت فستنها ومسحت الميكب واتوضت ولبست اسدال صلاه وخرجت لقيت رعد مستنيها وكان غير بدلته ولبس بنطلون وتي شيرت 
حور: خلصت
رعد: يلا انا حطيت المصليت اقفي ورايا 
حور: حاضر
بداء رعد الصلاه وانتهت الصلاه بانه بيدعي ليهم بانهم يفضلو مع بعض العمر كله ومتفرقهموش حاجه ابدا،وختم الصلاه وحط ايده علي دماغ حور وقال دعاء الزواج
(اللَّهمَّ إنِّي أسألُكَ خيرَها وخيرَ ما جبلتَها عليهِ وأعوذُ بِكَ من شرِّها ومن شرِّ ما جبلتَها عليهِ)
قام رعد من الارض وسند حور وقومها من الارض وقرب عليها وشال الحجاب من علي شعرها وفرد شعرها بايده 
رعد بهيام: بحبك يا حوريتي
حور بصه في الارض: وانا كمان بحبك يا رعد
قرب رعد عليه و….ششششش صمتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
عيب كده اجدعان متتلمي يابت انتي وهي هتموتو وتعرفو عملو ايه????????

يتبع….

لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!