Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل السادس عشر 16 بقلم أحلام تامر

        رواية عشق الفارس الفصل السادس عشر 16 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل السادس عشر 16 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل السادس عشر 16 بقلم أحلام تامر

ريماس بصت تجاه المكان اللي بيشاور عليه فارس وانصدمت:اي ده(زي ما كلكو اتوقعتو مرجيحة) 
فارس:عشان تاخدي راحتك وانتي بتعيشي طفولتك قال الاخيره بضحك
ريماس جريت علي المرجيحة وفضلت تتمرجح وكانت ف منتهي السعادة
فارس راح ناحيتها:لي رايك
ريماس بحب:تحفه بجد شكرا مش عارفه اشكرك ازاي.. وراحت حضنته وباسته من خده
فارس برفع حاجب:ده علي اساس اني واحده صاحبتك.. ي غبيه نا جوزك ومن واجبي احققلك اللي نفسك فيه.. وخلي بالك في مفاجأة كمان ودي اهم من اي مفاجأه تاني وغمز لها
ريماس :مفاجأة تاني.. اي هيه
فارس :اسمها مفاجأة.. ممكن تخمني ونا اساعدك
ريماس بتفكير:طب حاجه ولا اي اديني اي طرف خيط..
فارس اممم اغششك يعني
ريماس بالظبط
فارس طيب حاجه البنات كلها نفسها فيها ومش هقول اكتر من كده
ريماس :هاتها هاتها يلا عرفتها
فارس بعدم فهم:هات اي مش فاهم
ريماس :الشيكولاته.. مش دي المفاجأة
فارس برفع حاجب :والله
ريماس :اييه مهي دي كل البنات بتحبها..
فارس :حاجه بتتعمل ي روري
ريماس :حلو روري ده ما علينا.. اللعب.. اه البنات بتحب تلعب
فارس :اقعدي اتمرجحي ي ريماس مفيش منك فايده..يبا نا رايح الشركه عايزه اي حاجه
ريماس :لا سلامتك
جه فارس يمشي ريماس وقفته :استني هنا انت رايح فين
فارس :منا لسه قايل رايح الشركه
ريماس :طيب انت مش سالتني عايزه حاجه
فارس اه وانتي قولتي لا
ريماس يبقي تصر عليا انك تجبلي حاجه مش نا اللي هقولك ولا انت بتعزم.. والله شكلك بخيل وبتعزم
فارس بضحك :ي مفتريه لسه جايبلك مرجيحه وتقولي بخيل.. عالعموم عايزه اي يستي
ريماس :بص نا بحب المصاصات والجاتوه والشكولاته والشيبسي والبيبسي والايس كريم  وغزل البنات ودره مقلي ويااه بقي لو فيه رنجه يا ربييي علي الجمال
فارس:رنجه!!
ريماس مالك بتقولها بقرف ليه دي بتنزل ف قلبي مش ف بطني والله
فارس :لا اصلي ريحتها مش ظريفه ونا عمري ما اكلتها
ريماس خلاص ماشي متجبش حاجه مش عايزه اقرفك.. ونا هبقي انزل مع شيماء نتسوق واجيب اللي نا عايزاه
فارس ماشي بس اوعي تخرجي الا ماتعرفيني
ريماس حاضر
وذهب فارس للشركه ورن علي السكرتيرة بتاعته وطلب منها عدد مصاصات وغزل بنات وكل اللي ريماس طلبته وكمان الرنجه وتبعتهم على الفيلا وتقول طلب لريماس هانم
طبعا السكرتيره نفذت اللي طلبو منا فارس
اما ريماس ففشلت قاعده علي المرجيحة تتمرجح بفرحه لاهتمام فارس الشديد بها
……. اياد جه عشان ياخد جودي عند امه تتعرف عليها وهما ف العربيه
اياد:بتعرفي تعملي اكل اي عشان اقول قدام امي تعملي اللي نا هقوله علي أساس نفسي فيه وكده
جودي:مبعرفش اعمل حاجه خالص.. مش هتوافقو يعني
اياد:لا اصل دي عادات عند امي لازم البنت تكون ست بيت شاطره وكده
جودي وبالنسبالك
اياد مع ان ممكن يحصلي تسمم منك او اموت من الجوع بس م مشكله عندي بقي نقضيها دليفري
جودي ابتسمت له:ماشي
وصلو بيت إياد وطلعو اياد دخل وجودي دخلت معاه:ماماا ي ماماا
الام من داخل المطبخ:تعالا ي دودو نا هنا اهو
جودي بضحك:دودو
اياد:اسكتي يبت.. تعالي يلا نروحلها ربنا يستر
ودخلو عند ام اياد.. جودي كانت لابسه تيشرت ابيض وبنطلون جينز غامق وسايبه شعرها وكوتشي ابيض
ام اياد اول ما شافتها :اسم الله عليكي ي حبيبتي انتي شكلك نسيتي وخرجتي من غير طرحتك ولا اي
جودي:لا ي طنط نا مش محجبه
اياد:ماما دي طبيعه جودي ونا حاببها كده ومش هجبرها تلبس الحجاب لا متكون هيه مقتنعه..
ام اياد:طب اخرج انت ي إياد وسيبنا مع بعضينا شويه
اياد :ربنا يستر
ام اياد:ممكن تساعدني ف الغداء
جودي طبعا ي طنط
ام إياد بتعرفي تطبخي اي ي حبيبتي
جودي بابتسامه كل حاجه.. بعرف اعنل كل حاجه
بس مش باين عليكي يعني
جودي نا اصلا بحب الطبخ وبحب اقف ف المطبخ جدا
ام اياد بابتسامه ماشي ي حبيتي وبدا يجهزو الكل سوا وفعلا جودي كانت شاطره جدا واعجبت بيها ام اياد
جودي كانت هتمشي بس ام اياد رفضت وقالت لازم تقعد تاكل معاهم
جودي قعدت واتغدت معاهم
اياد:تسلم ايديكي ي ماما الفراخ معموله بطريقه تجنن
بس جودي اللي عملتها. مش نا
اياد نعم هو انتي بتعرفي تطبخي
ام إياد دي م شاء الله عليها الشيف جودي
اياد امال قولتيلي انك مبتعرفيش تطبخي ليه
جودي كنت بشوف رايك اي
اياد:ناس مش سالكه
جودي بصت لامديحه(ام إياد) طنط شوفتي بيقول عليا اي بيقول اني مش سالكه
مديحه بصت لاياد ملكش دعوه بمرات ابني يواد انت والله لو زعلتها لاقف قدامك
اياد علفكره نا اللي ابنك
مديحه ملكش فيه
اياد طب يلا اروحك ي جودي احسن شويه كمان وامي تقول اطلع بره دي بنتي وانت لا
وفضلو يهزرو شويه وبعد كده اياد اخد جودي ومشيو
…………
ف فيلا الشرقاوي جه اوردر للبيت وكان مكتوب للهانم ريماس
شيماء اخدت الاشنط وطلعتها لريماس
خبطت شيماء ودخلت بعد ما سمعت اذن الدخول
شيماء الطلب ده جاي ليكي ي ميساا(ريماس وشيماء بقو اصحاب لانهم مقاربين لسن بعض وحبو بعض جدا)
ريماس :مين ده اللي جابو.. رن فارس ف الوقت ده
فارس:الطلبات جاتلك
ريماس هو انت اللي بعتهم
فارس مين غيري يعني اكيد نا
ريماس طيب ي سيدي شكرا
فارس : شكرا اي نا هاخد مكافئتي لما اجي
ريماس مكافأه اي
فارس لنا لجي هقولك يعسل
ريماس اه يواطي وراخت قفلت ف وشه السكه
فارس نهار اسود ده قالتلي ي واطي والله لموريها ورن تاني ع ريماس
عايز اي
فارس بتقوليلي ي واطي.. فيه واحده محترمه تقول لجوزها ي واطي
ريماس باحراج نا اسفه بس انت اللي دماغك شمال
ماشي ي ريماس لما اجيلك والله لاهد حقي سلام
شيماء نا شامه ريحه رنجه
ريماس مهو جابلي رنجه وحبه طليات كان نفسي فيها
شيماء انا ذخب الرنجه اوي لما تيجي تاكليها قوليلي هبقي اطلع اكلها معاكي
ريماس لا خدي واحده اهي عشان هاكلها مع فارس
شيماء بغمزه الله يسهلو يعم تمام هاخد واحده بس عشان يفضلك انتي والأستاذ بتاعك
……. عدي اليوم عادي ع ابطالنا
بليل فارس طلع اوضته شم ريحه الرنجه
ريماس.. ريماس
ريماس جت وكان معاها صنيه عليها رنجه وبصل. يلا عشان تاكل معايا
فارس بقرف رنجه مستحيل
ريماس بهدوء هتاكل رنجه معايا ي فارس
فارس مش بحبها
ريماس بس نا بحبها
فارس خلاص كليها انتي معنديش مشكله
ريماس بس نا عايزاك تامل معايا
فارس ف نفسه ي رتني مكنت جبتهالها. اهو هتدبسني ف اكلها وخلاص… ماشي ي حبيبي بس مش هاكل كتير
ريماس بفرحه ماشي. انت اصلا اول ما تدوقها هتحبها جدا
بدا فارس وريماس ياكلو الرنجه وفارس ف قمه قرفه بس مش عايز يزعل ريماس
فارس بتعب ريماس نا مش عقدر اكل تاني
ريماس بس لنت اكلت لقمتين بس..
فارس مكملش الجمله وقام استفرغ الاكل ريماس جريت علي الحمام وراحت ناحيته
ريماس بقلق:فارس مالك
فارس لا عادي بس ده اللي كان بيحصل ونا صغير لو اكلت حاجه. مش بحبها
ريماس غسلت وشو وبدموع نا اسفه ي حبيبي والله اسفه
فارس عادي ولا يه… انتي قولتي اي
ريماس بحب انت حبيبي وروحي وكل ما ليا
فارس فرح جدا وقام حضنها جامد وانتي حبيبتي ونور عيوني.. نا بحبك اوي ي ريماس (طب اخرجو من الحمام طيب لتتلبسو تبقي سنتكو سوده????????)
ريماس :نا كلي ملكك ي فارس وانت ملكي
فارس شالها وخرج من الحمام ولف بيها ف الاوضه وريماس فرحانه جدا نزلها فارس
فارس:اوعدك اني اهخليكي اسعد واحده ف الدنيا(البت وقعت عشان جابلها رنجه احييي)
وقام بتقبيلها. وبعد شويه بعد فارس عنها يلا ننام عشان محضرلك مفاجأة
ريماس باستغراب:هنام
فارس فهم قصدها:اه يحبيبتي هنام امال هنعمل اي
ريماس بتوتر :لا عادي هنام وذهبت تجاه السرير ونامت وفارح راح ناحيتها ونام واخدها ف حضنه..
ف الوقت ده جه اهل جودي من السفر وكانت مفاجأة للي ف البيت
انتصار لهاني(والد جودي) هروح انادي لفارس
هاني لا لا سيبيهم زمانهم نايمين واحنا كده كده تعبانين وهنقوم ننام
نهي(ام جودي) فارس وحشنا اوي والله. الف مبروك له كده يتجوز نن غير ما نعرف
انتصار والله كلو جه بسرعه معلش
نهي ولا يهمك ي حبيبتي وقعدو اتكلمو ف امور جودي واياد وقررو كالاتي…
يتبع…
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد