Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

    رواية عوضني بالأجمل الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

مراد:قولي
چاسمين:يوم الجمعة الجاية
مراد:حلو يعني فاضل 3ايام
چاسمين:بالظبط كده
ونروح ليارا وجاسم…
يارا:بابا حبيبي عامل اي واحشتني وفين ماما
وتراجعت في كلامهاا وكانت دموعها في عينيها…
يارا:ا..اا.. نسيت صح الله يرحمها كان نفسي تيجي معاك
محمد ابو يارا:معلش ياحبيبتي نصيبها كدا
يارا:ربنا يرحمهاا ياارب
جاسم:يااارب
ودخل اخوها واختها وباباها …..
وقعدوا على السفرة ويارا واسراء حضروا السفرة…
وخلصوا اكل وقعدوا شوية مع بعض بيتكلموا ……….
HABiBa mohamed❤️❤️????.
وچاسمين قدمت الحلقة…
چاسمين:تمام يعني انا البرنامج بتاعي هيبقا الصبح
مراد:اكيد يعني انتي خطيبة استاذ مراد تقدم بليل هسيبك انا تقدمي بليل مثلا
چاسمين:شكرا بجد مش عارفه اقولك اي
مراد:ياحبيبتي انتي هتبقي مراتي يعني مفيش مابينا شكر خالص
وجي يوم الجمعة….
چاسمين حضرت نفسها وطبعا كلمت يارا وكلمت اسماء وحكتلهم اللي حصل وفي الناحية التانية….
مراد:اي يااسر انجز يلا انت فين
اسر:ياعم اهدى انت مش قولتلي هات بوكيه ورد الراجل بيلفوا اهدا بقا
مراد:خلاص ماشي بسرعة
وطبعا لبس مراد وخلص واهلوا معاهه…..
وذهبوا اللى بيت چاسمين….
اهل چاسمين اتعرفوا على اهل مراد وتفقوا ان الفرح هيبقا بعد شهر من دلوقتي ثم قالوا….
سيبوا العروسين لوحدهم شوية….
وقعدوا فعلا مع بعض
مراد:لا بس اي الحلاوة ديي
چاسمين:ميرسي بس اي الشياكة دي
مراد:حبيبتي بس انا طول عمري شيك
چاسمين:وانا طول عمري حلوة هاا
مراد:انا قولت غير كده ياست متزعليش ده انتي قمر
چاسمين:قولت مبعرفش ارد على الكلام الحلو
مراد:وانا قولت هتتعلمي
وبيغمزلهاا…
چاسمين:احمم احمم طب انا لازم امشي
مراد:تمشي تروحي فين احنا في بيتكم ياغبية
چاسمين بتوتر:اه صح طب بعد اذنك متقوليش ياغبية تاني تمام
مراد:تمام ياغبية
چاسمين:لا بقا متشتمنيش عشان مزعلش منك يامراد
مراد:عشان قولتي اسمي بصوتك القمر ده مش هقولك ياغبية تاني
چاسمين:شكرا جدا ليك
مراد:اي شكرا دي طب ينفع كده
چاسمين:بردوا حتة لما تبقى جوزي لازم اي حد محترم يشكر اللي قدامه
مراد:حاضر ياستي مش قولي شكرا براحتك
چاسمين:وانت كمان
مراد:وانا كمان اي
چاسمين:قول شكرا على طول لاي حد يعملك حاجهه عشان دي اسمها ادب واخلاق ومن الاخلاق{شكر المرء على قدمه}
مراد:طب شكرا عشان انتي دخلتي حياتي ومليتيها سعادة انا بجد مكنتش مصدق اني هلاقي الانسانة اللي تخليني احبها او اتعلق بيها بس لقيتك اخيرا يااچاسمين
چاسمين:وانا كمان
مراد:انتي كمان اي
چاسمين بخجل وكسوف:انا كمان مكنتش متصورة اني هحبك ولا انت حتا هتحبني بس اهو حصل
مراد:مش مصدق اللي سامعه انا بجد مش هخليكي ابدا تبقي زعلانة مهما حصل روحك عندي هتبقا اهم من روحيي وهشيلك في نن عيني
چاسمين:وانت بردوا لازم روحك تبقا مهمة عندك عشان لو حصلك حاجه هتئذيني انا لاني هموت فيها
مراد:ششش متقوليش كده ربنا يديكي ويديني طولت العمر واعيش معاكي واسعدك
چاسمين:اللهم امين….
وقعدوا يتكلموا شوية ومشيوا …
حـبيبــة مـحـمــد❤???? .
في صباح ثاني يوم????….
يارا:صحيت من نوم خدت شاورجهزت الفطار وانت لسا نايم اصحى بقا
جاسم شدها ليه…
جاسم وعيونه في عيون يارا..
جاسم:يعني ينفع حد يصحي حد كده يروحي
يارا:عشان انت مكنتش هتصحى غير كده
جاسم:طب تعالي اقولك حاجه وهقوم صدقيني
وبيقرب لسا منهاا. ..
يارا فكت نفسها وجريت…
يارا:معرفتش تمسكني وقوم يلا عشان الفطار ميبردش
جاسم:ماشي ياست قايم اهو بس مش هتفلتي مني تاني هاا
يارا:هنشوف
وقاموا فطروا…
يارا:انا هروح لچاسمين عشان امبارح اتقرأ فتحتها
جاسم:بجد الف مبروك ابقي قوليها جاسم بيقولك الف مبروك
يارا:حاضر طب انت موافق اني اروح
جاسم:اكيد يروحي بس انا اللي هوديكي وهاجي من الجامعة واخدك تمام
يارا:تمام
ولبسوا ووصلها جاسم عند چاسمين…
يارا:چيچي ياچيچي الف مبروك ياعروستناا
چاسمين:الله يبارك فيكي يقلبي
وقعدوا واتكلموا مع بعض شوية….
يارا:انا هقوم امشي بقا
چاسمين:خليكي قاعدة بعدين انتي مش قولتي جاسم هيجي ياخدك
يارا:لا انا عايزة اسبقوا على البيت المرادي واعملوا مفاجأة يعني حفلة صغننة كده
چاسمين وبتغمزلها:يابتاعة المفاجأت ياجامده انتي
يارا:ماشي ياختي يلا باي
وكانت يارا في طريقها للبيت ونزلت من التاكسي وكانت لسا هتطلع العمارة …
فجأة…????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!