Uncategorized

رواية رفقا بالقوارير الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ميادة مأمون

      رواية رفقا بالقوارير الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ميادة مأمون

رواية رفقا بالقوارير الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ميادة مأمون

 رواية رفقا بالقوارير الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ميادة مأمون

محستش بنفسي غير وشعرها في ايدي
بتجولي ايه يا بت ال…… عايزة تفهميني انها كانت بتقرطصني كمان
اه سيب شعري يا مجنون اومال انت فاكر ان دي كانت اول مرة
سيبتها من يدي وبعدت عنها عطيها ظهري وواقف قصاد الشباك
من قبل ما تسافرو الغردقة وهي علي علاقة بيه يا قاسم 
دلوقتي بس اتأكدت انها حية وبتبخ سمها 
اه ايتها الافعي اللعوب
كم انتي ساحرة وجميلة من الخارج
ولكن ما تحمليه بداخلك قادر علي قتلي بهدوؤ تام
قاسم ماتزعلش عليها مش دي اللي تستاهل حبك وحياتي عندك ماتزعل عشان خاطري هي اخدت جزائها خلاص
ليه انتي ماتعرفيش انها هربت
ازاي ده مش معقول  هي دي تعرف تهرب لوحدها
لفيت ليها وانا بسخر من كلامها وقاصد اخوفها
انتي مستهونه بوعد اوي علي فكرة 
اكيد زي ما عرفت تقتل لوحدها  هاتهرب لوحدها بردو ومش بعيد تنتقم  لوحدها
دي وعد الديب يا ندي
وشها اصفر فجاءه وحسيت بالخوف في عنيها
تنتقم من مين وليه 
مني او منك  لما تعرف اننا بقينا لبعض
فجاءه عينها لمعت بفرحة غريبة و قربت منى اكتر
بقينا لبعض اخيرا يا قاسم قولتها
ضمتها ليا وانا بقولها
طبعا انا مستحيل اسيبك يا ندي
////////////////////////////
اما كريمة انتي فين ياام
اني اهنه يا وعد  واه مالك يا بتي
اني تعبانة اوي وعمالة ارجع هاتيلي من حداكي حفان ملح او حتة جبنة حدقة
ردت عليها الست كريمة بفرحه 
واه انتي حامل يا وعد
ايوة ياامي بس تعبانه جوى
طب تعالي ارتاحي في سريرك واني هاجبلك وكل اوعاكي تطاوعي روحك للحادق اكده
هو فين ابوي اني عايزة اتحدت معاه
جاعد مع الرجالة في الجنينة برة السرايا 
نامي انتي مطرحك واني هنادي ليه
نيمتها في سريرها  وجريت للشيخ حسن عشان تنديه
شيخ حسن يا شيخ
مالك يا حجه في حاجه
ايوة تعالي يا خوي اني عايزاك
خير عايزة ايه
وعد حامل يا شيخ حسن
والله الف مبروك هي فين
في الجاعه بتاعتها وبتقول عايزاك
حاضر اني اهو تعالي نروح ليها
دخلو عليها الجاعه وهي نايمة في سريرها
وهتف ليها الشيخ حسن بفرحه
وعد مبارك يا بتي كيفك دلوك
تعبانة اوي يا ابوي اتصل بقاسم وخليه يجى بجي
ههههههه هو مايعرفش اياك  طب ما تستني لما يجي براحته وتعمليها ليه مفجاءه
عارف يا بوي عارف
واه وبتبكي ليه دلوك عاد
عشان طلجني  
وقف الشيخ حسن من مطرحه بغضب
كيف يعني طلجك انطجي يا بت كيف ده حصل
رمي عليا اليمين ساعة ما دخل عليا شقة صاحبه بس بعد ماروحنا النيابة فهم كل حاجة وفهم اني مظلومة
وبعد ما هربني من المستشفي جالي انها كلمة جالها في ساعة غضب ولما يجي هايردني
اه الغبي ده هيضع نفسه في مرة بقسوتة وتسرعة ده
هو اكدة يبجي طلجني يا ابوي
ايوة طبعا هي صحيح  كانت ساعة غضب بس ماحدش بيطلج وهو فرحان يعني
بكت كتير  و سابها الشيخ حسن تخرج كل اللي جوها وخرج وهو بيفتح تليفونه علي رقمي
//////////////////////////////////
خوفت ارد عليه احسن يكونوا مرقبين تليفوني وطلبته من خط تاني
كيفك يا عم الشيخ وكيف ناسي اللي حداك
ثار عليا الشيخ حسن جدا وهو بيقولي
ناسك مين انت مالكش ناس حداي
انسي خالص انك ليك حد اهنه يا ولد الديب
انتفضت من علي مكتبي واني بقوله
كيف يعني اني مرتي حداك
ليه انت مش طلجتها
لاه دي كلمة جولتها في ساعة غضب
اكد ة بالساهل وهو في حد بيطلج وهو فرحان بردك يا قاسم ياديب
هاردها لعصمتي تاني
ومين اللي جالك اني هردهالك تاني
اني جولتلك جبل اكدة حافظ عليها واحميها وخليك اب واخ جبل ما تكون زوج 
جولتلك  رفقا بالقوارير ياقاسم لكن انت 
طالع لجدك الديب الكبير قاسي والقسوة في دمك
اديني وعد اكلمها يا عم الشيخ
لاه لا هاتكلمها ولا ليك صالح بيها
تاني فاهم يا قاسم 
وقفل التليفون
قعدت افكر هوفعلا  هايقدر يبعدها عني  
لاه هي عمرها ما هاتوافج علي  اكدة  لازمن اكلمها لو كنت اقدر اسافر ليها كنت سافرت بس الحكومة بتراقب  كل خطواتي
اني هاستني لما يهدي شوية وابقي اكلمه تاني
////////////////////////////
قاسم 
نعم يا ندي 
انت هاتفضل قاعد كدة ولا ايه خلاص احنا في  معاد الانصراف  والموظفين كلهم مشيو
معلش يا ندي انا قاعد شوية هنا تقدري تمشي انتي
امشي ازاي واسيبك لوحدك لاء مش هايحصل علي فكرة
دانا حتي بفكر اني ماروحش البيت النهاردة واخليني معاك
اخيرا جاتلي الفرصة 
النهاردة يا ندي هاتجني حصيلة اللي زرعتية
انا تعبان اوي يا ندي فعلا محتاجك جنبي  النهارده
خلاص يا حبيبي انا معاك ومش هاسيبك تعالي نروح عندك علي الفيلا
لاء الفيلا لاء
الله ليه يا قاسم
اصل من يوم اللي حصل والحكومه كل شوية تطب عليا هناك وانا مش عايز حد يعرف ان في بينا حاجه دلوقتي علي الاقل انا هاخدك ونروح الفندق ايه رايك
موافقة طبعا
////////
اخدتها وروحنا علي الفندق اللي كان تقريبا لسة بيبتدي يشتغل وطلعت بيها علي جناح فيه 
قاسم بقولك ايه فك بقي بص اطلب لينا عشي حلو كدة عقبال مادخل  اخد شاور وارجع ليك
ماشي ادخلي 
كنت قرفان من نفسي جدا وانا بس بفكر ازاي هاعمل كدة ازاى هاقدر اخون وعد حبيبتي
وبعد ما دخلت وقفلت الباب قومت بسرعة .عملت اتصال مهم جدا
ايوة يا باشا شايفني كويس
شايفينك وسمعينك يا قاسم 
بس يا ريت تنجز وتركز بسرعه وتاخد منها اعتراف كامل 
  مش تاخد حاجة تانية والا هاتلقيني بقبض عليكم متلبسين بقضية زنا
ماتخافش يا حضرة الظابط مش هتوصل لكدة  يلا سلام دلوقتي
مع السلامة
////////////////////////////
قفلت معاه الخط وهي خارجة من الحمام ولابسة روب الاستحمام عليها
ها طلبت لينا العشي
لاء لسه جاتلي مكالمة شغل وانشغلت فيها
قعدت جنبي علي السرير وقالتلي بهدوء وعينها كلها رغبة
لية انت مش جعان ولا ايه
اي راجل  لو في الموقف اللي انا فيه ده كان فرح جدا 
انثي بكل ما يحمله المعني من جمال ورشاقة   و دلال بتدعيني دعوة صريحة
لكن انا كان هاين عليا اخنقها بكفوفي الاتنين الا اني تراجعت في اخر لحظة
جعان يا ندي جعان اوي
اخدتها بين احضاني وبدأت اتخيل  ان وعد هي الي في حضني
الا اني بعدت عنها
الله مالك يا قاسم بعدت عني كدة لية
ندي قومي البسي هدومك 
انا مش فاهمه حاجة انت مش قولتلي انك بتحبيني
بحبك بس
مش قادر انسي وعد ومش قادر اصدق انها ممكن تكون خانتني
صرخت فيا وهي بتلف حزام الروب حوالين خصرها
وعد وعد وعد
الله يحرق وعد علي اليوم اللي شوفتها فيه يا اخي اعمل ايه تاني عشان اخلص منها  دانا ناقص اني ادور عليها واموتها بآيدي المره دي
عملت نفسي مش فاهم حاجة وحستها علي الكلام اكتر
بطلي وتقولي كلام انتي مش اده  وعد اصلا لو شافتك كدة هاتكلك بسنانها
تاكل مين يا حبيبي دانا ندي 
وحياتك انت عندي انا اللي هلف حبل المنشقة حوالين رقبتها 
انساها يا قاسم عشان خاطري
انسي اي بنت ممكن تكون قابلتها في حياتك الا انا انا اللي حبيتك بكل جوارحي 
انت ماتعرفش انا عملت ايه عشان تبقي ليا لوحدي
عملتي ايه يا ندي قوليلي عملتي ايه عشاني
عملت كل حاجة عشان ابعد اللي اسمها وعد دي عنك وكمان ابعد عصام عني واخلص من شيطانه نهائي
مش فاهمك وضحي كلامك يا ندي
انا اللي اتصلت بوعد عشان تجيلي شقة عصام وانا بردو اللي بعت ليها الرسالة اللي فيها العنوان 
وانا اللي بعت ليك الرسالة اللي فيها صورتها
وعصام مين اللي قتله انتي ولا وعد
انا يا حبيبي انا اللي قتلته  وهي دي تعرف تقتل فرخه
طب وليه بعتيلي الرسالة يا ندي
عشان لما انت تيجي وتشوفها تقتلها انت كمان ونتخلص بقي من الاتنين
بس للاسف  ماتوقعتش ان البوليس اللي انا بلغته يجي بدري كدة ويبوز كل حاجة
اه يعني كنتي عايزاهم ىيجو يقبضو عليا انا ويتهموني بقتل وعد وعصام
كانت هتبقي قضية شرف ومش هاتخد فيها يوم واحد سجن
بس خلاص الغبية لبستها لما مسكت السكينة باديها واهي غارت بعيد عننا وانشاء الله هايمسكوها وتاخد اعدام
غارة لما تاخدك يا بت ال……. يا و……. بقي انتي تعملي كل ده انتي يطلع منك كل ده
بقيت بضرب فيها زي المجنون كانت خلاص هاتموت بين ايديا لولا ان الشرطة دخلت واخدوها
كفاية يا قاسم  هاتموت في ايدك
لاء مش كفايةانا لازم ابهدل بنت ال…
دي زي ما بهدلت مراتي
بقي انتي فاكرة يا رخيصة اني انا ممكن اخون وعد مع واحدة ساقطة وسافلة زيك انتي
سيبهالنا احنا بقي يا قاسم دي شايلة كمية تهم تقعدها طول عمرها في السجن ولما تحب تطلع هتطلع علي الاعدام
حطو الكلبشات في ايدها وهاتوها علي البوكس يلا
قعدت تصرخ بشدة وهما بيجروها علي برة
سيبونيى حرام عليكم انا ماقتلتش حد سيبوني سيبوني

يتبع …

لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!