Uncategorized

رواية أميرتي الفصل السادس 6 بقلم منة حسني

 رواية أميرتي الفصل السادس 6 بقلم منة حسني

رواية أميرتي الفصل السادس 6 بقلم منة حسني

رواية أميرتي الفصل السادس 6 بقلم منة حسني

مهو انا نسيت اقولك ان مسيو عمر جوزك… سوري طليقك…. بعتلي ليكي شويه ڤيديوهات انما اي اورجاااانيك؟!… تحبي اوريهالك؟! 
=ڤيديوهات اي؟ واي علاقه عمر بيك اصلا 
_بصي هو علميا انا معرفوش.. عمليا هو بقي شغال عندي خلاص وبعدين دا باين عليه بيحبك جامد..هههه لدرجه من كتر حبه ليكي قالي حاجات مفيش حد غيره يعرفها 
=افندم؟! 
_تحبي اقولك مثال؟! حقك بردو تتاكدي عرفت ان جمب سورتك فيه حسنتين جمب بعض واحده كبيره وواحده صغيره وان ف كتفك اليمين وحمه لونها احمر ع شكل دايره بس اطرافها م متساويه اوي وقالبه ع قلب.. حقيقي متحمس اشوفها 
ف الوقت دا طلع صوت دكتور باسل /انت عيل م محترم  وحقيقي متستحقش يبقي اسمك راجل لانك…. 
هنا ضربه ادم ف وشه جامد بالبوكس/ انا محدش يقاطع كلامي 
باسل ردله الضربه تاني والخناقه بدأت وانا حرفيا م عارفه اعمل اي… عقلي ابتدي يشتغل ف اتجاهات كتير.. هتبقي فضيحه لو صرخت ف الشارع وقتها ال***دا هيقولهم حاجات تضيع مستقبلي اكتر مهو ضايع… ويعيني الدكتور ملوش ذنب… ف وقت مانا عماله بتكلم وبحاول افكر ف حل لقيت السرنجه نفسها اللي دخلت ف ايديا جريت اخدتها ودخلتها ف دراع الشخص اللي لسه معرفش اسمه اي دا (ادم).. بعد ما السرنجه دخلت ايده فضل يبصلها ويبصلي شويه وفجاه شالها وقلب ضرب فيا انا؟!!! 
                                 …………………. 
(عبدالله…اخو دكتور باسل) 
_كنت مروح وراجع من الكليه اصل انا معيد ف كليه الصيدله وفكرت اعدي اشوف البنت اللي شغاله جديد ف الصيدليه بدل ما اروح ع البيت علطول كدا كدا البيت ف اخر الشارع والصيدليه ف اوله وكمان الكليه م بعيده عن شارعنا 
بعد خمس دقايق كنت وصلت الصيدليه ولاحظت خناقه جوا الصيدليه ف جريت الحق اشوف لو حصل حاجه لباسل 
دخلت لقيت واحد ماسك ف بنت هو ماسكها من شعرها بس هي باين لابسه طرحه لانها كانت بتحاول تبعد ايده وبردو بتحاول تخبي ف شعرها وباسل عمال يحاول يبعده عنها بس الشخص دا حرفيا عملاق ذي البودي جارد بالضبط ف دخلت احاول ابعده عنها انا كمان بما ان الكتره تغلب الشجاعه وكدا وفعلا قدرنا نبعده عنها بس قبل ما يمسك ف حد فينا حاولت اعمل فيها شبح يعني واشغله بأي حاجه غير الضرب 
_جرا اي يباشا متصلي ع النبي يعني م كدا 
مردش وكأني منطقتش حاجه 
_بص يصاحبي المواضيع بتتحل بطرق مختلفه كتير والضرب دا بيبقي اخر حل 
ادم بص لباسل /يبقي مين الاخ دا؟ 
_انا ابقي اخوه… وبعدين ياريت لو افهم الخناقه اللي حصلت هنا دي حصلت بسبب اي 
باسل /مفيش ياعبدالله دا واحد مريض م اكتر 
ادم /انا مريض بردو ياابن*****دا انت يلا ****
_لو سمحت يامستر احنا ف مكان محترم ومينفعش الالفاظ دي انا بحاول احل المشكله ودا م اسلوب للنقاش 
ادم /ايوا يعني عايز مني اي دلوقتي 
_عايز افهم اي سبب المشكله 
ادم /انا جيت عايز المدام وهو منعني 
باسل /ودي ع اساس هي المدام بتاعتك؟!  وبعدين هي بتشتغل عندي يعني مسؤوله مني طول فتره عملها ف الصيدليه 
_هي تقربلك اي يامستر
ادم/ خطيبتي 
                                 ………………….. 
(اميمه) 
ادم /تبقي خطيبتي 
هنا مقدرتش امسك نفسي اللي هو نعم خطيبه مين دي؟ 
اميمه /افندم؟!! مين دي اللي خطيبتك يا**** انت… دكتور باسل حضرتك عارف اني لسه ف عدتي وعمري ما اتخطب وانا لسه مخلصتهاش
ادم /بس انا خلاص عرفت مين عيلتك وبكرا هجيب بابا وهنروح نخطبك 
اميمه /ومين قالك اصلا اني هوافق ع واحد ذيك؟!!! دا ف احلااامك 
ادم /عموما هنشوف يلا بالاذن انا 
مشي وسابني ف دوامه افكاري اللي محوطاني من كل جهه سرحت ف كلامه… باين عليه مش من هنا وقادر وانا واحده ربنا عالم بحالها ماشيه ازاي.. ربنا يعدي الايام الجايه دي ع خير… فوقت من سرحاني ع صوت دكتور باسل 
_ع فكرا هو ميقدرش يخليكي تعملي حاجه انتي م عايزاها 
=ربنا يسترها يادكتور وانا اسفه… انا م هاجي الشغل تاني كفايه اول يوم وحصل كل دا بسببي. وشاورت ع وشه اللي قلب خرايط 
_متقوليش كدا طيب انتي ملكيش ذنب ف اللي حصل وبعدين الدين اللي ف رقبتك لسه متسدش 
ضحكت بس من غير صوت عشان هو افتكر ال 40 جنيه اللي عليا للصيدليه 
=باين كدا ربنا م رايد ادفعهوملك
_لا مهما هيزيدوا… اقعدي يلا يختي اما اشوف هعمل اي ف وشك اللي باظ دا 
=لا يباشا م دافعه حاجه دي اصابه عمل 
_هههه ماشي ياستي المهم اقعدي ع ما اجيب صندوق الاسعافات
مشي وسابني مع اخوه اللي مركزتش اسمه ولا اعرفه اصلا 
عبدالله /انتي حكايتك اي؟ 
=م فاهمه
عبدالله /ييعني مين الراجل دا ويقربلك اي واي اللي جابه هنا من الاصل…. ليكون حد وازك علينا يابت انتي؟! 
                     ………………………….. 
(الحته الجايه دي كانت المفروض تبقي ف البارت اللي فات بس نسيت اكتبها سوري♡♡) 
( ادم) 
_وصلت مصر ياادم؟؟ 
=اه يحبيبتي وصلت من شويه
_طيب باباك اخباره اي 
ابتديت امثل الحزن وكدا عشان يدخل عليها الدور 
=ربنا يرحمه ياسيلي حقيقي م قادر اصدق انه مشي وسابني 
_امال لي ادورد صاحبك بيقول انك رايح عشان تتاكد ان البضايع بتاعتك وصلت؟! وبعدين ادم انت من امتي وانت بتاجر؟! 
=ادوارد قالك كدا؟ 
_اها وكمان اتاكدت يبقي سكران عشان اعرف منه كل حاجه من غير كذب ياخاين ياكذاب 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد