Uncategorized

رواية إنتقام وعشق الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمود

 رواية إنتقام وعشق الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمود
رواية إنتقام وعشق الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمود

رواية إنتقام وعشق الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمود

تاني يوم فرح صحت عشان تروح شركتها في نزلت تركب عربيتها
السواق ، اتفضلي اركبي يا فرح هانم
فرح ، تسلم يا عم محمد ياللا بسرعه عشان أنا اتأخرت علي الشركه
محمد ، ماشي يا هانم
السواق في طريقه للشركه فجأه تلت عربيات قطعوا عليهم الطريق
فرح ، اي ده في ايه
محمد ، مش عارف 
فجأه نزل اتنين جارد واقفين قدام فرح بأسلحه
انزلي يا هانم بالذوق بدل مانضرب نار 
فرح ، مش هنزل وياللا يا عم محمد
الجارد فتحوا الباب وشدوها حطوها في العربيه بتاعتهم وجروا علي فيلت سليم
فرح ، بقي هو كده ماشي يا سليم
سليم اجي براحه من وراها وحضنها من ضهرها
سليم ، وحشتيني
فرح بزعيييق ، ابعد عني احسنلك
سليم ، تؤتؤ أنا مرتاح كده وحط أيده علي بطنها وحشت بابا يا قلب بابا
فرح زقته بعدته عنها ، قولتلك ملكش حق لا فيا ولا فيه
سليم ، ليه هو انت حملتي فيه من نفسك 
فرح ، اه ملكش دعوه
سليم ، بقولك أنا مش هروح الشركه الاسبوع ده كله وهقعده معاكي عشان وحشتيني 
فرح ، سليم 
سليم ، قلب سليم
فرح ، يووه لو سمحت سيبني اروح بالذوق أنا معتش بحبك انت بقيت بالنسبالي كابوس
سليم ، أنا عايز أصلح كل اللي عملته
فرح ، تصلح اممم انت كسرتني واللي بيتكسر مبيتصلحش يا سليم بيه 
سليم ، غصب عني لو كنت اعرف تهديد ايمن ليكي والله كنت وقفت جنبك 
فرح ، تقف جنبي سليم انت اغتصبتني واتفننت في عذابي
سليم ، أنا جوزك وحقي اخده وقت ماكون عايز وبالطريقة اللي تعجبني الاغتصاب اخد حاجه مش بتاعتي
فرح ، انت طبيعي أنا بكرهك 
سليم ، وانا بكرهك زي مابتكرهيني القلوب عند بعضها
فرح ، طب سيبني امشي 
سليم ،. تؤ اتفضلي اطلعي الأوضه ومتخرجيش منها ابدا
فرح ، لا مش طالعه
سليم ، تمام وراح شايلها 
فرح ، نزلني بقولك
سليم ، يخرب عقلك انتي تقلتي كده ليه
فرح ، والله انت مش شايف بطني 
سليم ، مش بطريقه دي 
فرح ، طب نزلني 
سليم نزلها وفتح باب الأوضه واخدها ودخل وقفل الباب بالمفتاح
فرح ، لا والله ده بجد
سليم ، في ايه يا فروح نامي ياللا فطرتي واللا لا
فرح ، ملكش دعوه
سليم ، شكلك مفطرتيش أنا بردك مفطرتش كنت مستنيكي أفطر معاكي انا جبت شغاله جديده فاتها طالعه بالفطار لو عوزتي حاجه اندهي عليها اسمها سعاد
فرح مدتلوش اهتمام لكلامه فجأه الباب خبط
سليم فتح الباب واخد منها الفطار وحاطه علي التربيزه 
سليم ، اومي ياللا 
فرح ، مش هتزفت
سليم ، أمم طيب وراح قايم رايح ناحيتها 
فرح ، انت هتعمل ايه 
سليم ، هاخدك اقعدك علي حجري افطرك
فرح ، خلاص خلاص انا راحه وطلعت تجرى قعدت عالكنبه 
سليم ، أنا عايز كوبايه اللبن دي تتشرب كلها
فرح ، اهو ده بقي اللي مش ممكن 
سليم ، كل كلمه مش عجباني ليها رد فعل مش هيعجبك أما أقوم
فرح ، خلاص اهو وشربت الكوبايه كلها
سليم ، كلي بقي ياللا
فرح ، قعدت تفطر خوفا من سليم 
سليم فضل يبص لها وهو كاتم الضحك وهي بتاكل وهي خايفه منه وكل شويه تبصله عشان ميعملش فيها حاجه
سليم ، انتي محسساني اني بعبع وبعض
فرح ، تؤتؤ انت بعبع ايه انت شيطان 
سليم اضايق من كلمتها وقام وقف في البلكونه
فرح قامت اخدت بيجامه من الدولاب ودخلت اخدت شاور وخرجت من الحمام وراحه تسرح شعرها
سليم اخد منها المشط وقعد يسرحها 
فرح بصتله في المرايه وهو عمال يسرحها 
سليم ، قمر مش كده 
فرح ، مين
سليم ، اصلك سرحانه فيه 
فرح اتحرجت وراحت قايمه من علي الكرسي 
فرح ، هات المشط أنا بعرف اسرح نفسي كويس ابعد 
سليم سابها وراح قعد قدام التلفزيون 
فرح راحت نامت علي السرير 
بعد خمس ساعات
سعاد خبططت علي الباب 
سليم فتح ، في حاجه يا سعاد 
سعاد ، رائد بيه تحت عايز حضرتك
سليم ، طب انزلي وانا نازل وراكي
سليم قفل الباب ونزل لرائد
رائد ، فين فرح يا سليم
سليم ، في ايه يا رائد للدرجه دي نسيت صاحبك
رائد ، مش هسمحلك تعمل فيها اللي كنت بتعمله وهنسي حكايه صاحبي دي احنا مصدقنا أنها رجعت تتكلم وتنسي اللي حصل لو سمحت هي فين 
سليم ، فوق في الجناح بتاعي أنا هحاول أصلح اللي عملته ارجوك يا رائد ساعدني في اني ارجع مراتي ليه من تاني ارجوك أنا والله بحبها ومش هقدر أنها تبعد عني تاني
رائد ، ماشي يا سليم أنا هحاول اصدقك بس والله أن حصلها حاجه هنسي انك صاحبي ومش هرحمك أنا ماشي سلام 
سليم ، سلام
فرح كانت واقفه فوق علي السلم مستخبيه وسامعه الكلام
سليم مشا أيده علي شعره ونفخ
سليم ، سعاد سعاد
سعاد ، نعم يا بيه
سليم ، خلصتي الغدا
سعاد ، ايوه يا بيه
سليم ، طب اطلعي اندهي لفرح تنزل تتغدي
سعاد ، ماشي هندهلها حالا
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،، سعاد بتخبط عالباب
فرح ، نعم
سعاد ،. سليم بيه بيقولك انزلي اتغدي
فرح ، قوليله نايمه ومش هتطفح
سعاد نزلت وهي خايفه 
سليم ، هي فين
سعاد ، بتقولك نايمه و
سليم ، و ايه
سعاد ، مش جعانه
سليم ، قوليلها لو طلعت لها هيبقي في عقاب
سعاد ، ماشي وطلعت خبطت
فرح ، نعم
سعاد ، بيقولك سليم بيه لو منزلتيش هيبقي في عقاب
فرح بخوف يالهوي ليعمل فيه حاجه وقامت نزلت بسرعه
سليم ، ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
فرح ، عايز ايه
سليم ، اقعدي كلي معايا
فرح ، مش طافحه هو مش انت قولت أني مش هخرج بره الجناح ايه لحقت تعطينا سماح بالتجوال داخل الفيلا
سليم ، اصلي نسيت انك متعرفيش تخرجي بره باب الفيلا
فرح ، سليم انت عايز مني ايه 
سليم ، عايز حاجات كتير
فرح ، المصنع قولتلك اول ماتطلقني هرجعهولك 
سليم ، أمم طب وابني اللي في بطنك 
فرح ، استحاله اديهولك انسي 
سليم ، وقلبك تسلميه لقلبي تاني ومش هتندمي 
فرح ، جربت قبل كده واتحرقت مش اتلسعت
سليم ، أمم طب ياللا ناكل 
فرح ، بس انا مش عايزه اكل الاكل ده
سليم ، طب عايزه ايه وانا اجيبهولك
فرح ، نفسي وراحت مغمضه عينيها في ايس كريم بوله كبيره اقعد اكل فيها وهي متخلص مانجا علي فراوله علي شيكولاته علي فانيليا علي
سليم ، بس بس في ايه انتي وسعت منك اوي
فرح فتحت عينيها بصدمه ، أنا مش عايزه اكل أنا طالعه انام
سليم ، خلاص خلاص استني اطلعي غيري هدومك هنخرج
فرح ، مش قادره
سليم ، تمام هطلع اغيرلك أنا 
فرح ، اوووف هو كل حاجه كده
سليم ، اه كل حاجه كده ياللا اطلعي اجهزي ياللا هخلص المكالمه دي وهطلع اغير
فرح ، ماشي
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
فرح نزلت لبسه دريس طويل اوف وايت وفرده شعرها ورا ضهرها ونزلت لسليم
سليم ، طب ماشي سلام دي الوقت وفضل واقف سرحان في جمال فرح
فرح ، أنا خلصت
سليم ، أممم أنا طالع اغير هدومي خمس دقايق بقولك ماتطلعي تنقيلي طقم علي مزاجك
فرح ،. اوك ماشي ياللا
وطلعوا الغرفه بتاعتهم 
فرح ، خد التيشيرت ده وبتلف تعطيهوله 
فرح ، انت لحقت تقلع خد وجايه تخرج
سليم شدها لزقها في الدولاب وراح مقرب منها حتي التصق فيها 
سليم فضل سرحان في عينيها وطبع قبله علي شفايفها الي ان انسجمت فرح معاه
فرح افتكرت اللي عمله فيها زقته بسرعه عنها
فرح ، أنا هنزل استناك تحت ونزلت جرى
سليم ، اوووف وراح ممشي أيده علي شعره 
سليم نزل لفرح 
سليم ، ياللا بينا
فرح ، ممكن اطلب طلب
سليم ، ده انتي تؤمرى
فرح ، أنا مش عايزه حراسه ولا سواق
سليم ، لاونه صعب بس ماشي ياللا بينا
،،،،،،رؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
رائد وساره ومنال
منال ، فين فرح مجبتهاش ليه يا رائد
رائد ، فرح مع سليم وسليم اتغير جامد عشانها اول مره اشوف صاحبي عنيه بتلمع كده كانت دايما عنيه حزينه
ساره ، مش يمكن بيضحك عليك وهيرجع يعذب فيها
رائد ، استحاله وانا هددته لو عمل فيها حاجه مش هسكتله
منال ، بس انا خايفه عليها اوي 
رائد ، كلميها علي موبايل سليم
منال ، تصدق راحت من بالي الفكره دي خالص انا هتصل بيه اهو 
سليم ، الو ايوه يا قمر والله وحشتيني موووت 
منال ، والله وانت يا حبيبي فرح عامله ايه
فرح بتبصله بغيظ هتموت وتعرف بيكلم مين وقالت لنفسها ممكن تكون نرمين اخته
سليم ، كويسه متنسيش تيجي فرح نرمين بعد بكره
فرح بصت له جامد وعنيها كلها دموع وفجأه بصوت عالي ، انت بتكلم مين
سليم ، في ايه يا بنتي خضتيني بكلم الموزه بتاعتي
منال ، دي فرح هي مفكراك بتكلم واحده
سليم ، اه يا حبيبتي المهم اخبارك انتي ايه أنا فرحان موت انك انتي اللي كلمتيني من نفسك
منال ، هههههه مش قادره ربنا يهديكم
فرح شدت منه الموبايل ، ايوه مين معايا
سليم وقف العربيه مره واحده ،وفضل يضحك بصوت عالي 
منال ، أنا الميلامين 
فرح شالت الموبايل من علي ودنها وبصت فيه لقت اسم منال بصت لسليم بغيظ وهو هيموت علي نفسه من الضحك عليها
فرح ، ماما حبيبتي عامله ايه
منال ، كويسه ياقلبي انتي اللي عامله ايه
فرح ، والله كويسه ماما معلش هقفل دي الوقت عشان خارجه مع سليم وأما اروح هكلمك
منال ، ماشي يا حبيبتي انا كنت بطمن عليكي سلام يا قلبي
سليم ، بتغير عليا يعني لسه بتحبني
فرح ، بس بقي امشي ياللا 
سليم ، يعني لسه بتحبني 
فرح ، بس بقي يا عم هاني شاكر ياللا امشي 
سليم بضحك ، ماشي ماشي يا ستي احنا خلاص قربنا نوصل
فرح ، ماشي 
سليم بصلها وهو سايق وراح بيسها في خدها 
فرح ، الله بقي
سليم ، ايه بابوس مراتي عندك مانع
فرح ، معدش يحصل عشان مزعلكش
سليم ، ماشي يا معلم انزل ياللا يا سيد المعلمين وصلنا 
فرح ، هههههه ماشي وراحت نازله ودخلت معاه المطعم دخلو وقعدوا
سليم ، هتاكلي ايه
فرح ، مش قولنا ايس كريم
سليم ، هتتغدي ايس كريم 
فرح ، اه 
سليم بهمس ، بس البيبي حرام لازم ياكل اكل
فرح برقه ، تفتكر
سليم ، يخربيت جمال رقتك دي مش وقتها خالص
فرح ، خلاص بص هاتلي واحد شاورما
سليم ، يعني أنا جايبك المطعم الجامد ده عشان واحد شاورما 
فرح ، مانا بجد مليش نفس
سليم ، خلاص هطلبلك أنا علي مزاجي ونده للشيف وطلب الاكل 
فرح ، فضلت تاكل خلصت اكلها كله واخدت اكل سليم أكلته
سليم ، من الواضح انك ملكيش نفس اومال لو ليكي نفس كنت هتاكلي المحل كله
فرح ، الاكل طعمه حلو اوى
سليم ،. بالف هنا يا حبيبتي
فرح ، الحمد لله خلصت فين الايس كريم بقي
سليم بصدمه ، هو لسه في مكان جوه 
فرح ، مالك يا سليم بتبصلي في الاكل كده ليه
سليم ، انتي حامل في بني ادم واللا ديناصور
فرح ، اتنين
سليم ، هههه بني ادم وديناصور
فرح ، تؤتؤ ولدين
سليم بفرحه ، لا لا بجد 
فرح ، اه والله
سليم ، اومال مقولتليش ليه
فرح ، مفيش خفت لتحسدهم
سليم ، انتي هبله هحسد ولادي 
فرح ، اه
سليم ، هههه ماشي المتر اجه اهو اجبلك الايس كريم نوعه ايه
فرح ، عارف البوله الكبيره 
المتر ، اه
فرح ، حطلي فيها من جميع الانواع وهاتها
المتر بصدمه ، العائليه
سليم ، هههه اه وهمس في ودن المتر روح ياللا لحسن تاكلك
فرح ، كنت بتقوله ايه
سليم ، مفيش بقوله بسرعه عشان مرفدكش
فرح ، طب وانت ترفده ليه هو مطعم ابوك
سليم ، اه مطعم ابويا هههههه
فرح ، بجد خلاص نبقي نيجي هنا كل يوم واكل براحتي 
سليم ، وماله يا حبيبتي علي ماتيجي تولدي يكون المطعم اشهر إفلاسه هههههه
فرح ، ماشي يا سليم مانت مش حامل عشان تحس بالجوع اللي بحسه
سليم ، لا أنا هحافظ علي جسمي حمل ايه وبتاع ايه يا اختي بلا قرف
فرح ،هههههه اسكت بقي وربنا هولد
سليم ، اهو الايس كريم وصل
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!