Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل الثلاثون 30 بقلم هاجر

       رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثلاثون 30 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثلاثون 30 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثلاثون 30 بقلم هاجر

جاسر مستناش يروح البيت عشان يفاتح رعد في الموضوع اول ماراح الشركه قالو وكان رد رعد انهم يتكلمو في الموضوع بعد فرح ليل ورقيه عشان الترتيبات متبقاش كلها مع بعض وجاسر وافق بس غصب عنه،عدا الاسبوع وليل ورقيه جاهزو كل حاجه وجه معاد الفرح اللي كان معمول عائلي في قصر السيوفي،ليل محبش يكون فرح كبير ومبهرج حب ان يكون العيله واصحابه واقرب الناس لي
ليل وقف مستني رقيه علي احر من الجمر
رعد بخبث: بقول اي يا بدر في واحد صحبك هنا هيموت عشان يشوف العروسه
بدر ضحك: ههههه هيموت بس ده فضلو شويه ويطلع يجيبها من شعرها
ليل بغيظ: منتو وقفتو نفس الوقفه دي قبل كده ولا ايه ان كنتو نسيتو اللي جرا هاتو الدفاتر تنقرا
رعد بمرح: انت هتتجوز بروح خالتي اللتاته دي
بدر ضحك: ههههههههه تخيل كده لو اتخنقو وهما الاتنين لسانهم عوز القطع يردحو لبعض
رعد: دول هيفرشو لبعض الملايات
ليل شاف رقيه نزله من علي السلم وحور وسناء جمبها
ليل: ششششش مش عايز اسمع صوت لحد اخر الفرح 
الفرح اشتغل وكان هادي جدا وكان كلو حب وفرح ودفء العيله وطبعا الفرح مخليش من مرح الشباب وجنان البنات 
سندس: ايه الفرح السوكتي ده
رقيه: والنبي يبنتي معرف انا اهو العروسه وحاسه انه عزا
نور: طب هنعمل ايه
مايا: هنعمل ايه يعني 
اسراء وحور بصو لبعض وضحكو
سندس: بتفكرو في اللي بفكر فيه
حور: بالظبط
اسراء: حصل
رقيه بقلق: في ايه انتو التلاته
سندس: في كل خير هتشوفي دلوقت
رقيه: ربنا يستر
البنات اتفقو مع بعض ودخلو كلهم القصر معادا رقيه فضلت وقفه مع ليل وبعد شويه خرجو البنات وصوت الاغاني اشتغل مره واحده وبصوت عالي وهما خارجين بيرقصو علي مهرجان لغبطيتا كل الموجودين اتصدمو وبعد كده اندمجو معاهم 
معاذ بضحك: والله كنت واثق انهم هيعملو كده ومش هيعجبهم الجو الهادي ده ههههههه
بدر بصدمه: دي حتي الكرومبه بتعتي بترقص 
ليل بمرح: وربنا لاروح ارقص معاهم،مين جاي
جاسر: انا اكيد 
معاذ: وانا جاي
بدر: خدني معاك بدل ما الهبله دي تولد هنا
رعد: انا هتفرج بس
راحو الشباب ل البنات واندمجو معاهم في الرقص ورعد وقف يتفرج عليهم ويضحك لحد ما اخد باله من حور ان فيها حاجه غريبه،حور كانت دايخه وهتقع بس بتحاول تمسك نفسها طلع يجري عليها وسندها
رعد بخوف: مالك يا حبيبتي 
حور بتعب: دايخه يا رعد ومش قادره اقف 
رعد: تلقيكي عملتي مجهود جامد النهارده
حور بسرعه: رعد وديني اوضتنا بسرعه 
رعد بقلق: مالك يا حور 
حور حطيت ايدها علي بوقها: بسرعه يا رعد
رعد: طب تعالي
خدها رعد وطلع اوضتهم وحور جريت علي الحمام وفضلت ترجع ورعد دخل وقف جمبها وسندها
حور بتعب: اطلع بره يا رعد
رعد: لا انا واقف جمبك لحد متخلصي
حور بدموع: مينفعش تشوفني وانا كده والنبي اخرج
رعد: لا مش هسيبك علي مهلك
حور خلصت ورعد غسلها وشها واخدها وطلع الاوضه وقاعدها علي السرير
رعد: انتي كالتي ايه النهارده شكلك كالتي حاجه تعبتك
حور: لا مكلتش حاجه تعبتني بس انا حاسه بدوخه من امبارح مش عارفه في ايه
رعد: طب انا هطلبلك الدكتور
حور: لا انا بقيت كويسه بلاش عشان ميقلقوش والفرح يبوظ حرام عليا ابوظ فرحتهم
رعد: يعني متاكده انك كويسه
حور: اه يا حبيبي كويسه متقلقش
رعد: طب اعدلي حجابك ويلا ننزلهم
حور: حاضر
نزلو الفرح تاني وحور راحت قاعدت جمب سميه
سميه: مالك يا حبيبتي وشك اصفر كده ليه
حور: دايخه اوي يا ماما وعامله ارجع
سميه بفرحه: يبقا حصل يا قلب امك
حور بتساؤل: هو ايه اللي حصل
سميه: انتي حامل ياحور
حور بصدمه: بجد يا ماما
سميه: كل اللي بتقولي دي اعراض حمل
حور: بس احنا مكملناش شهر ونص يا ماما حمل اي
سميه: في بنات بتحمل من يوم الفرح
حور: انتي متاكده يا ماما
سميه: اه متاكده وعشان تتاكدي بكره جيبي اختبار الحمل وشوفي 
حور بفرحه: يارب يكون حقيقي يا ماما يارب
سميه: ان شاءلله يا حبيبتي
الفرح خلص وليل اخد رقيه وطلعو علي فيلا في الساحل الشمالي يقضو فيها شهر العسل،وصلو ورقيه كانت مصدومه من جمال الفيلا اللي بتطل علي البحر علي طول بس اول مدخلت وليل قفل الباب رقيه اتفتحت في العياط
في حد يعيط في يوم زي ده يا بومه يا بنت الكئيبه????????
ليل بصدمه: مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه 
رقيه:……
ليل قرب عليها وحط ايده على كتفها: انتي خايفه مني يا رقيه
رقيه بعياط: تؤتؤ
ليل ابتسم: اومال بتعيطي ليه يا حبيبتي
رقيه بدموع: خايفه علي ماما اول مره اسيبها لوحدها 
ليل: متخفيش يا حبيبتي كلها كام يوم وهنرجع وانا هجيبها تعيش معانا انا وانتي وماما عشان متبقاش لوحدها
رقيه بفرحه: بجد يا ليل
ليل باس راسها: اه يا قلب ليل
رقيه بدون وعي حضنته وباست خده: انا بحبك جدا يا ليل
ليل بخبث: البوسه دي مينفعش كانت تبقا فى النص 
رقيه اخدت بالها من اللي عملتو واتكسفت وطلعت تجري من قدام ليل
ليل بضحك: ههههه خدي يا هبله انا جوزك
رقيه: معاك اثبات انك جوزي
ليل بصدمه: نعععععم يختي اومال الماذون اللي كتب كتابنا من شويه ده ايه والفستان اللي انتي لبسه ده ايه 
رقيه: ايه اللي يثبت 
ليل بيقلع الجاكيت وبيرفع ايد القميص: انا هثبتلك دلوقتي 
رقيه بتجري: عاااااا وديني عند اماااااااي
ليل: ده انا هكلك تعالي بس
جري ليل وراه رقيه لحد الاوضه وشالها ولف بيها ونزلها وباس راسها
ليل: بحبك
رقيه بخجل: وانا كمان
ششششششش واغلقت الستائر????
اليوم خلص وحور كانت بتتمني النهار يطلع بفارغ الصبر وفعلا النهار طلع وجابت حور اختبار الحمل ودخلت حمام الاوضه عملته وطلعت النتيجه ايجابيه 
حور فرحه وعياط وصوت عالي: رعد يا رعد يا رعد
رعد صحي من النوم مخضوض
رعد بخضه: حور فينك يا حور فيكي ايه
حور: انا في الحمام يا رعد تعالي بسرعه
دخل رعد الحمام لقي حور قاعده في الارض ومسكه الاختبار في ايديها وبتعيط وبتضحك في نفس الوقت
رعد: في ايه يا حور مالك
حور عطيته الاختبار
رعد بعدم فهم: ايه ده مش فاهم
حور بفرحه: انا حامل يا رعد
رعد بصدمه: انتي ايه 
حور: حامل يا رعد حامل في حته منك جوايا 
رعد بفرحه شالها وبقا يلف بيها ونزلها علي الارض وباس كل حته في وشها وايدها 
رعد بفرحه ودموع: دخلتي حياتي بالفرحه والحب والسعادة يارتني شوفتك وعرفتك من زمان انا بحبك اوي يا حور بحبك يا حوريتي
حور بفرحه: وانا بموت فيك يا نن عين حور 
رعد اخد حور ونزل جري تحت مكان ما العيله كلها متجمعين
رعد: يجماعه عوز اقولكو خبر مهم اوي بالنسبه لعيله السيوفي
فريد بستغراب: في ايه يا رعد
رعد: عيله السيوفي هيزيدو فرض
اكمل: بمعني
رعد: حور حامل
ميرفت بفرحه: احلف يا رعد
رعد: اه والله يا ماما
سلوي: لولولولولولى الف مبروك يا ابني الف مبروك يا حبيبي
جاسر بفرحه صفر بصوت عالى: فوووووووووو هبقا عم يا بشر 
نور بدموع: وانا هبقا عمتو
فريد قام من مكانه وراح عند حور وباس راسها وقلع من ايده خاتم صغير خالص كان لبسو فى اصغر صوبع لبسه لحور 
فريد: الخاتم ده فيه 8 المظات الواحده بنص مليون جنيه كل واحده من دول كنت جايبها من بلد الخاتم ده تشليه امانه معاكي لحد ما حفيد عيله السيوفي يشرف وتلبسيهولو سواء ولد او بنت
حور بخوف: لا يا بابا خاليه معاك ليروح مني ولما البيبي يجي اديهولو انت بنفسك
فريد: انتي خايفه عليه وفيها ايه لو ضاع يعني فداكي
حور: بس…
رعد: مش بس ولا حاجه يا حور اسمعي كلام بابا وخديه
حور بستسلام: حاضر 
جاسر: طب بما ان كلنا متجمعين انا حابب اقولكو حاجه
رعد: مستعجل اوي انت
جاسر: اوي
مايا: متقول اي هي الحاجه دي
جاسر: انا قرارت اتجوز
ياسين: العب 
فريد: مين يا جاسر
رعد: سندس اخت حور
حور بفرحه: بجد سندس وفقت
جاسر: بعد مطلعت عين اهلي 
رعد: ايه رايك يا بابا
فريد: يا زين مخترت يا ابني انا هكلم الحج محمود ونحدد كل حاجه مع بعض
جاسر بفرحه: ربنا يخليك لينا يا بابا
حور: انا جعانه
ميرفت: حضرولها الاكل بسرعه مينفعش تجوع 
رعد بصدمه: من يوم متجوزتك مسمعتكيش قولتي جعانه
سلوي بضحك: هههههه اتعود عشان هتقابل من ده كتير 
رعد: ربنا يستر
حور: احنا لحقنا بدات تضايق من دلوقت
رعد: انا اقدر بردو
مايا وقفه جتلها مسدج علي الواتس مكتوب فيها (وحشتيني) مايا شافت المسدج ولقيت نفسها بتبتسم رغم انها متعرفش صاحبها مين 
فريد كلم محمود وحددود معاد والعيله كلها راحت واتفقو علي كل حاجه وكاتبو الكتاب بس اجلو الجواز لبعد امتحانات سندس عشان تقدر تركز فى امتحانتها
جاسر بيكلم سندس في الفون
جاسر بغيظ: عملتي اللي في دماغك بردو واجلتي الجواز لبعد الامتحانات
سندس: يا جسور يا حبيبي عشان اقدر اركز في الامتحانات وبعد كده اركز في تجهيزات الفرح
جاسر بمرح: سيبك بلا فرح بلا بتنجان انتي قولتي يا ايه
سندس بحب: جسور حبيبي
جاسر بفرحه: يخربيت جمال امك بعشقك وربنا
سندس ضحكت: ههههه مجنون
جاسر: طب هغنيلك اغنيه حلوه 
سندس: موافقه غني
جاسر قرار يغني اغنيه 
(اجمل حلم،تامر عاشور)
{ولا بنساك ولا ثانية، وكل دقيقة والتانية، بفكّر فيك وأنا ويّاك حبيبي إنت اللي بالدنيا، تفوت أيام وبتعدّي
وحبك ليّا مش قدي، بحبك حب مش موجود مالوش وصف وكلام عندي، عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا، إنت آخر كل يوم باخدك في حضني، وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا، عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا
إنت آخر كل يوم باخدك في حضني، وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا، يا أجمل حلم أنا حلمته، وإحساس غالي صدقته، وأقولك إيه يا أغلى حبيب وأجمل حلم حققته، في قلبي هواك معيشني، بعيش ليك وإنت بتعشني
بقيت عشقي ولما تغيب عينيك عني بتوحشني، عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا
إنت آخر كل يوم باخدك في حضني، وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا، عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا، إنت آخر كل يوم باخدك في حضني
وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا، عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا، إنت آخر كل يوم باخدك في حضني، وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا
عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا، إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا، إنت آخر كل يوم باخدك في حضني، وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا}
سندس بحب: صوتك حلو اوي يا جاسر
جاسر: عشان طالع من قلبي يا عيون جاسر
سندس: بحبك
جاسر: وانا كمان بحبك اوي
هييييييح ارحمني يارب????
فى اوضه مايا جتلها رساله تانيه مكتوب فيها 
(شكلك كان حلو اوي النهارده)
مايا: انت مين
(مش لازم تعرفي انا واحد بيحبك وخلاص)
مايا: طب متعرفني انت مين
(هتعرفي فى الوقت المناسب)
مايا: وامتي الوقت المناسب ده
(وقتها هتعرفي)
وقفل وساب مايا في حيره واستغراب 
مايا لنفسها: يا ترى مين ده واخرتها ايه معه
فى اوضه رعد وحور،رعد قاعد ماسك دماغه ومش قادر يستحمل الوجع
رعد: حور هاتي المسكن مش قادر
حور بقلق: لا انت كده لازم تكشف لازم تشوف موضوع الصداع ده ايه
رعد: هخلص الصفقه واشوف الموضوع ده
حور بعصبيه: متولع الصفقه انت وصحتك اهم من اي حاجه
رعد: حاضر متقلقيش يا حبيبتي هو مجرد ارهاق بس
حور: ماشي معلش مش هيحصل حاجه لو اطمنا 
رعد: حاضر يا فندم ممكن انام بقا
حور بعتاب: هتنام من غير متاخد حوريتك فى حضنك 
رعد: هو انا اقدر ولا يجيلي نوم وانتي بعيد عن حضني تعالي يا حوريتي
حور: جيت اهو
رعد: بحبك
حور: وانا كمان بحبك
المشاكل هتبدا تظهر من اليوم ده كل حاجه هتتجه لطريق غلط بس كل ده بتخطيط وترتيب ربنا وكل حاجه من ربنا حلوه

يتبع….

لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!