Uncategorized

رواية لماذا أنا الفصل الحادى عشر 11 والأخير بقلم ميرا أبو الخير

 رواية لماذا أنا الفصل الحادى عشر 11 بقلم ميرا أبو الخير 
رواية لماذا أنا الفصل الحادى عشر 11 بقلم ميرا أبو الخير 

رواية لماذا أنا الفصل الحادى عشر 11 بقلم ميرا أبو الخير 

رانيا سحبت المسدس من العسكري: وانا بقا مش هخليك تتهنا بيها وضربت طلقة.
امير بزعيق و صدمه: ميرررررراااااااا.
الد*ماء بقت في المكان وهو وقف مصدوم وشايف ميرا وقعه علي الارض ود*مها سايح وقف رجليه مش عارف يتحرك.
امنيه ببكاء واخدت ميرا في حضنها : الحقنا يا نور.
نور جري عليهم وطلب الاسعاف وامير وقف مكانه نور راح عليه.
نوؤ بغضب: فوووق مش وقته لازم ناخدها المستشفى.
امير فاق وطلع يجري عليها خدها بين ايده: م ميرا ا انتي ه هتكوني كويسه صح ابوس ايدك متسبنيش.
ميرا بتفتح بالعافيه وببراءه: انا هروح لماما صح.
امير مصدوم: ا انتي عارفتي.
ميرا بالم وبتحاول تتكلم: عشان قلبي حس امير ا انا بحبك اوي ومش خايفه من المو*ت انا زعلانه انك ه هتوحشني.
امير ضمها لحضنه و لاول مرة يعيط بكل حر*قه: مش هيحصلك حاجه عشان خاطري متسبنيش.
ميرا غمضت عينها واستسلمت للضلمه امير قام شالها بسرعه مش استنا الاسعاف وراح فتح العربيه واخدها ومعه امنيه و نور والبوليس اخد الباقي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
الدكتور اخدوا ميرا وداخلوا العمليات امير وقع علي ركبته.
نور راح عليه وقال بحزن: متخفش هتكون كويسه.
امير بيدمع: يارب مش تاخدها بذنبي دي الحاجه الوحيدة يلي نضيفه جويا.
امنيه قاعدة و من المنظر بتعيط و جاه دوحه مع حارس نور.
دوحه راح لامير: عمو عمو ه هي ميرا فين مش انت لما انقذتني من الاشرار وضربتهم قولت لي هتاخدني عندها صح.
امير اخده في حضنه: ميرا كويسه عشان قلبي عايش ليها وبس.
دوحه بيمسح دموعه: مش تعيط عشان ميرا مش بتحب حد يعيط ولا يزعل.
امير قام ومسح دموعه: خاليكم هنا انا راجع.
امير راح جامع.
صلي ركعتين وكل ركعه بيدعي ربه ينقذ ميرا وفي المستشفى النبض بيقل امير حاسس بقلبه بيتخلع من جواه.
امير سجد: يارب عاقبني انا وبلاش هي يارب انا اذ*نبت كتير بس ارجوك وحيا*ة حبيبك بلاش هي وال”نبي يارب في المستشفى النبض بيقف ميرا في اخر كلمه: امير.
امير قام جري علي المستشفى.
الدكتور خرج بحزن: البقاء لله.
امير وقف واتجنن: لاااا انت مجنون صح ابعد زق الدكتور وداخل.
امير باص لاقي ممرضه هتغطي وشها: انتي اتجننتي اوعيييي وعر**ي وشها الكل وقف ودموعه والحزن سيد الموقف.
امير قعد علي ركبته ومسك ايديها: فوقي وحياتي عندك م مش انا حبيبك صح في حد يسيب حبيبه كده ميرا انتي لو مش قومتي انا هجيلك فووووقي بقااااااا لااااااا يااااارررررب.
متسبنيش ????
قولي ازاي من غيرك اعيش ????
كانتي روحي لما كان جوايا روح ????
عمري ما تخيلت انك يوم تروح ????
متسبنيش ????
بقلم ميرا ابوالخير.
…….: ومين قال انه همشي.
امير بفرحه وضمها لحضنه: ميرا.
الدكاترة بزهول: دي معجزة ازاي النبض كان وقف.
ميرا حضنته: وحشتك.
امير بيمسح دموعه: بعشقك.
امنيه و نور حضنوا بعض و الاوزعه شرف .
دوحه جري عليهم وزق ايد امير: لوسمحت اختي ابعد ايدك.
ميرا بفرحه: دوحه.
امير بغيظ: شايلوا الود ده من هنا.
دوحه بيطلع لسانه وحضن ميرا.
امير شاله من قفاه: دا مراتي يالا ومحدش يقرب منها.
دوحه بغضب: و اختي انا نزلني الارض عشان نعرف نتكلم.
ميرا ضحكت: اااه.
امير بخضه: ا انتي كويسه.
ميرا بابتسامة: الجرح وجعني بس عشان ضحكت.
امير قعد جنبها: خلاص مش هنضحك و خدها في حضنه ب ح ب ك ❤.
ميرا بحب بحبك ❤
بعد مرور سنتين.
تقي بتجري: ناه ناه (لا لا) .
ميرا بزعيق: تعالي خدي السندوتش احسن لك.
تقي بتجري علي ابوها: ابه ابه نيرا وحسه (بابا بابا ميرا وحشه).
امير شالها بضحك: عيب تقولي كده علي مامي.
ميرا بغيظ: دلعها دلعها ايوا وانا اتعب.
امير نزلها علي الارض: روحي لعدي بن عمو نور العبوا سوء.
تقي جريت وطلعت لسانها لميرا ميرا ضربت رجلها في الارض بغيظ.
امير راح لعندها: وحشتيني.
ميرا بغضب طفولي: واضح.
امير قر*ب منها وبسها.
ميرا باحراج: انت قليل الادب.
امير بضحك: علي اساس انه مش عند تؤام دلوقتي.
ميرا: نينيني.
امير بيقرب عليها.
ميرا: رايح فين.
امير شدها لحضنه: رايح لحياتي عشان ناوي اجيب نونو كمان.
ميرا بزعيق: لاااا هو انا قادرة علي دول.
امير شالها: هو انا مقولتكيش.
ميرا بضحك: لا صدق.
امير بهمس: اصلي هجيب دسته شبهك كده.
ميرا بصدمه: هصوت والم الناس.
امير اخدها لعالمهم الخاص.
تمت.
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد