Uncategorized

رواية روح الزين الفصل الثالث 3 والأخير بقلم كوكي نادي

 رواية روح الزين الفصل الثالث 3 بقلم كوكي نادي
رواية روح الزين الفصل الثالث 3 بقلم كوكي نادي

رواية روح الزين الفصل الثالث 3 والأخير بقلم كوكي نادي

=انت رايح فين 
-داخل الاوضه عشان انام 
=تنام فين حضرتك لو مفكر انك هتنام معايا ف نفس الاوضه يبقا بتحلم
-نعم ي ختي دي اوضتي 
=قصدك كانت اوضتك دلوقتي بقا اوضتنا 
-خلاص يبقا ننام فيها سوا ????
= انها احلام السفهاء تمام هسمحلك انك تنام هنا بس هتنام ع الكنبه 
-لا طبعا دا سريري وانا هنام عليه ونامي انتي ع الكنبه واهي ع قدك 
= يلهوي ع كرم اخلاقك وجدعنتك وشهامتك ي رجوله 
باحراج – احم احم غوري نامي ع السرير واخرسي 
= بصراحه شكلها الكنبه صغيره ف من كرم أخلاقي وجدعنتي هسمحلك تنام ع السرير 
-يعني انتي هتنامي ع الكنبه 
=لا طبعا هنام ع السرير برضو 
-قولي كدا بقا ???? بس انا أخلاقي متسمحليش ????
=تصدق انك قليل الادب هنعمل دي كدا 
ومسكت المخده وحطتها ف نص السرير =واياك تعديها انت فاهم 
-تمام ي ختي ????
ونامو 
تاني يوم
صحي زين وشاف الملاك اللي نايمه جمبو فضل يتأمل ملامحها الرقيقه 
=عارفه ان انا بس مش اوي كدا 
منغير وعي- لا حلوه اوي 
بصتلو 
هو أدرك هو قال اي – قصدي يعني أن أن 
=خلاص خلاص / بقولك يسطا هو انتو معندكوش اكل ف البيت دا ولا اي انا بطني بتهوهو من الجوع 
– انا اعرف ان الناس الطبيعيه بطنهم بسوسو انتي بطنك بهوهو 
=نحن نختلف عن الاخرون ولا اي ????
-طب يلا يختي عشان ننزل نفطر زمان الفطار جاهز 
بعد ما نزلوا وشافت الاكل ع السفره
= ولله محد حاسس بيا ف البيت دا غيرك انتي ي ست الكل 
¶بالهنا والشفا ي حبيبتي 
-انتي هتاكلي الجو من أولها 
=حقي ولا أي ي بابا 
+حقك طبعا ي بنتي ,بص ي زين انت لازم تاخد عروستك وتسافروا تتفسحو شويه
=بس ي بابا …
+مبسش ي بنتي انا قولت كلمتي وخلاص 
زين بصدمه -لا طبعا ي بابا وشغلي انا مقدرش اسيب المرضي بتوعي
+مش هيجرا حاجه يعني لما تسافر اسبوع ما انت ياما سافرت
-طيب ي بابا اللي تشوفو 
=بصتلو بغيظ 
وطلعت اوضتها =مش لاقيه حاجه البسها ف ام الاوضه دي 
كان زين واقف وراها وسمعها
– تعالي نخرج ونعمل شوبنج وبالمره تجيبي لبس جديد ليكي 
=بجد 
– لا بهزار ????
=سخيف????
-خلاص هرجع ف كلامي 
=لا لا انا قصدي يعني انك قمر ودمك خفيف جدا ????
-اه ما انا عارف ????????
=????????
-بصي عدل بقا و روحي هاتي حاجه حلوه كدا من عند ماما والبسيها لحد ما تجيبي اللي انتي عايزاه 
= فوريره وهتلاقيني جاهزا بس هتجبلي شيكولاته 
 ضحك ع طفولتها وقلها- انتي تؤمري ي قمر ????
 اتكسفت ووشها احمر وجريت من قدامو 
 بص عليها بأعجاب وقال لنفسو -انا شكلي هحبك ولا أي 
 وبعد ما جهزت وكانت قمرايه اووي نزلت وهو كان قعد مستنيها اول ما نزلت 
 =احم احم 
 -بص عليها من فوق لتحت وصفر وقال اي الجمال دا بس 
 =اتكسفت اووي ووشها احمر وقالت بخجل طب مش يلا عشان اتأخرنا 
 -يلا ومدلها ايديه عشان ي انجچها 
 =حطت ايديها ف ايدو وضحكت 
 ومشيو وفضلو يلفو ف المول وتقريبا اشترت البس اللي ف المول كلو ????
 وبعد مرور كام شهر 
 كان زين حب روح وروح حبيت زين 
 في يوم
 كانت روح راحت كليتها وبعد محاضراتها راح زين ياخدها 
 طلعت روح لقت زين وقف وساند ع عربيتو ولابس نضرتو والبنات عماله تبصلو 
 بغيره =بعد كدا لما تيجي تاخدني متطلعش بره العربية ولا عجبك البنات اللي عماله تبص ع حضرتك 
بضحك-ودي غيره بقا ولا أي 
=اه بغيره ومغيرش ليه مش جووووزي
وعلت صوتها جامد وداست ع كلمه جووووزي 
بضحك-خلاص عرفنا ان انا جوزي ????????
=طب امشي بقا عشان عايزا انام 
-لا تنامي اي هو انا مقولتلقيش 
=مقولتليش اي 
-يقطعني مش احنا رايحين نتغدا برا
= اي دا بجد احلا زينو دا ولا أي 
-روح زينو والله 
وصلو المطعم وكان هو مجهز مفجاه
وجات هي تفتح علبه الاكل لقت فيها خاتم سولتير جاامد جموده بصت لزين بصدمه 
-بحبك ❤️
= وانا كمان ❤️
واتغدو و اتمشوا على الكرنيش وجبلها حمص شام ودرا 
_بقولك هو اي اللي حصل معاكي زمان عشان كدا بتخافي تنامي في الطريق  
بحزن=و انا صغيرة كنت مع بابا وماما في العربيه كنا خارجين ف العربيه اتقلبت و الناس انقذوني و ملحقوش يأنقذو بابا وماما لان العربيه ولعت ومن ساعة ما دا حصل وانا مش بحب انام في الطريق لاني بخاف 
كانت بتتكلم وهي بتعيط خدها في حضنه وهداها 
_اهدي ياحببتي هما في مكان احسن من هنا ربنا يرحمهم 
=يارب 
وكان في واحد معاه بلالين ف راح جبلها 
=هييييه 
-طفله بس بحبك ♥️????
=انا اكتر ♥️
تمت…
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!