Uncategorized

رواية أحببت ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم ملك منصور

  رواية أحببت ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم ملك منصور

ي
فى الجامعة
أميرة:بت يا ميادة بصى البيه بيعمل ايه
ميادة:اوبا ده واقف مع مزة قمر
أميرة: قمر فى عينك فين القمر ده دى مسلوعة وباردة
أميرة:بصى بصى بيهزر ازاى معاها عادى…. لأ أنا مش هاسكت
ميادة: طب هاتعملى ايه
أميرة:هاروح اسلم عليهم واعمل معاهم الواجب
ميادة: قشطة أنا هاروح اتفرج
أميرة:هاى مش تعرفنا على القمر
سيف:دى مايا صحبتى ودى أميرة بت عمى
مايا بدلع:بيبى حكالى عنك كتير
أميرة:بيبيك… بيبيك مين
سيف:انا بيبيها
أميرة:يا نوغا بقى إسمك بيبى والله لقول لأمك
مايا بدلع:هى مالها يا بيبي مدايقة ليه
وبعدين قربت منه
انا اتغاظت اوى وبعدين شديتها وقولت
أميرة:ابعدى يا ختشى عيب كده انا واقفة
مايا: وفيها ايه
وبرضه قربت منه
روحت مكعبلاها ووقعتها على الأرض
سيف:انتى كويسة
مايا: لأ رجلى بتوجعنى اوى
أميرة:احسن
لقيت سيف بيبصلى بنظرة حادة سكت على طول
سيف:استنى هاشيلك
أميرة:تشيل مين يا عم الحج سيبها ملكش دعوه بيها
سيف بنرفزة: أميرة ابعدى عنى وملكيش دعوة
ادايقت اوى وسبته ومشيت
ميادة:ها عملتى ايه
أميرة: يعنى انتى مشوفتيش حاجة بهدلنى وزعقلى بسببها
ميادة: معلش……. إيه ده انتى هاتعيطى
أميرة وعلى وشك العياط:لالا بس انا خايفه ليكون بيحبها انتى مشوفتيش شكله كان عامل ازاى لما وقعتها….. وبدأت اعيط
ميادة: لأ هو مش بيحبها أكيد حطى في دماغك أن دى زميلته وبس
هنا سيف شاف أميرة وهى بتعيط وحس انو هو السبب وقرر يصالحها
______________________________________
فى العربية
سيف: أنا آسف على عشان زعقتلك
أميرة ببرود:لا ولا يهمك……. أنا هانزل
سيف شدها وقال
سيف: أنا آسف بقى انا مكنتش اقصد وبعدين مانتى واقعتيها جامد واتعورت وبعدين انتى ادايقتى ليه
أميرة: يسلاااام عايزنى اشوف واحدة عمالة تقرب منك وتتلزق فيك وعايزنى اسكت وانت عادى طبعاً مانت قليل الادب وبتاع بنات
سيف:بس ده مش سبب يخليكى تدايقى
أميرة: متغيرش الموضوع
سيف: ما هو ده الموضوع
أميرة:ياباى عليك ده انت بارد جدا
سيف:ها مسمحانى ولا لأ….يلا بقى انا آسف
أميرة:ماشى …… سلام يا قليل الادب
سيف:لسانك ده طول كدة وعايز يتقص
طلعت له لسانى ومشيت
_________________________________________
بعد عدة ساعات
نهى:سيف افتح الباب
سيف: حاضر يا ماما
أميرة:سامووو عليكوو
سيف: يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم انتى عايزة مننا ايه سيبينا في حالنا
أميرة:جاية أساعد مرات عمى فى الفطار
سيف:ولا يمكن معجبة بيا وكل شويه نطلنا هنا
أميرة: معجبة بمين ده انت لو اخر واحد فى الدنيا لا ينكن
سيف:لا ايه
أميرة:لا ينكن
سيف:اقصدك لا يمكن
أميرة: لأ لا ينكن دى فى حالتك بس
سيف:طب غورى غورى بقى
أميرة:حبيبت قلبي نونا العسل
نهى:يا بكاشة….يلا تعالى ساعديني
سيف: ماما عايزك فى موضوع
أميرة:يا نعم عايز ايه
سيف:وانتى مالك انتى انا عايز ماما
نهى:نعم يا حبيبي عايز ايه
سيف:فى واحدة صحبتي عايز اعزمها على الفطار
نهى:وماله يا حبيبي اعزمها 
أميرة: اوعى تكون اللى فى بالى
سيف بى ابتسامه بلهاء
سيف: أيوة هى
أميرة بغيظ: ماشى يا سيف انا هاروح بقى يا مرات عمي عشان اجهز
سيف:تجهزى فين وليه
أميرة:مش فى ضيفة جايلنا لازماً نقوم معاها بالواجب
سيف: عارفه لو عملتلها حاجه هاعمل فيكى ايه
أميرة بشر واستنكار: ماتخفش مش ها كرر الغلط تانى باي
طلعت الشقة عندنا وكنت هاموت من الغيظ 
نعمة: مالك يا هبلة متزربنة كدة ليه
أميرة بعصبية:بقولك ايه سيبينى لوحدى دلوقتى عشان مش طايقة نفسى
نعمة: طب فى ايه فهمينى
أميرة: ماشى………….. وحكت لها على كل حاجة
نعمة: خلاص اهدى يا هبله غيظيهم زى ما هما بيعملوا فيكى
أميرة:ازاى
نعمة: ها قولك………..
أميرة:ماشى
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد