Uncategorized

رواية إنتقام عاشق الفصل الحادى عشر 11 والأخير بقلم حبيبة الشاهد

 رواية إنتقام عاشق الفصل الحادى عشر 11 بقلم حبيبة الشاهد
رواية إنتقام عاشق الفصل الحادى عشر 11 بقلم حبيبة الشاهد

رواية إنتقام عاشق الفصل الحادى عشر 11 والأخير بقلم حبيبة الشاهد

بعد مرور 7 شهور 
_ حنين كانت في الشهر التامن 
_ وجاسر ومريم تحسنت علاقتهم ورجعت تمشي تاني 
___________-♡-____________
في قصر (  الدمنهوري  ) 
كان كل من جاسر ومريم ينامون بهدوء حتي استيقظت مريم 
مريم بصراخ ودموع : قوم يا جاسر…..قوم يا خاين يا حيوان يا زباله يا قذر 
استيقظ جاسر فزعآ بسبب صراخها 
جاسربفزع وهو ينظر لها بقلق : ايه.. في ايه…  تعبانه حصالك حاجه 
مريم بحده وبكأء :  اه يا خاين يا واطي يا حقير بتخوني يا زباله يا حيوان 
نظر لها جاسر بصدمه قبل ان ينظر لها بغيظ فقد فهم لان سبب صراخها فهاهي قد رأت حلمآ اخر له وهو يخونها فقد قضي أيامه الماضيه وهو يستيقظ فزعآ علي صراخها خوفأ من ان يكون أصابها مكروه ما ليجدها تنهال عليه بشتائم والضربات بسبب احلامها وهرمونات الحمل لانها في الشهر السابع 
جاسر :  اهدي يا حبيبتي ده مجرد كابوس 
واخذها في حضنه حتي هدئه تماما هو يشعر بالسعاده في كل اوقاته معها في حملها رغم ما تفعله به بسبب هرموناته او لكنه سعيد بذالك. 
___________-♡-___________
كلّ العَقبات التي كُنت تجزِم أنّها أصعب من أن تتجاوزها هي اليوم خلفك، لتتأكّد أنّ اللّٰه لا يُكلّف نفسًا إلّا وسعها ..????
____________-♡-___________
في قصر (  السيوفي  ) 
في غرفت مراد 
حنين :  مراد 
مراد :  نعم يا قلبي 
حنين :  متشوقه اووي اشوف بنوتتنا 
مراد بابتسامه : ان شاءلله يا قلبي اكيد هتطلع حلوه ليكي بس ربنا يستر من الباقي 
حنين : باقي ايه دا 
مراد : جنانك يا قلبي انا مش قادر لجنانك هقدر ليكم انتو لاتنين 
حنين : يعني انا مجنونه 
مراد : هكدب طبعا مجنونه 
حنين :  كدا انا بقا مجنونه مجنونه تعال بقا 
وركضت  حنين ببطنها المنتفخه خلف مراد بالسكين ????????????
مراد : يا بت المجانين اعقلي يا حنين  
حنين :  مش انا مجنونه استحمل بقا 
مراد : ابعدي السكينه دي يبت بت 
حنين  :  لا يا حبيبي هتموت يعني هتموت 
مراد :  لا كده كتير عليا اوووي انا ارن علي اخوكي يجي يخدك ونتطلق واشوف حالي مع بنت تانيه 
حنين بصدمه :  انت هتطلقني وتتجوز 
مراد : امال هعنس يا اختييييش 
حنين رمت السكينه وجريت عليه وحضنته 
حنين : حبيبي انا كنت بهزر معاك بس 
مراد : ماشي يا قلبي 
____________-♡-__________
بعد مرور شهر في قصر ( السيوفي ) 
 حنين : مرااااااد قوم بسرعه 
مراد : ايه في ايه مالك 
حنين : هيكون في ايه بولد 
مراد وهو يعود لي النوم مراه اخره : نامي يا حنين انتي من ساعت ما عرفتي انك حامل وانتي بتصحيني كده كل يوم نامي بقه عندي شغل بدري 
حنين :اااه مش قادره فوق يا مراد بولد ااااه 
مراد : حد يولد الساعه 2 بليل حرام عليكي نصحي الراجل بتاع الاسعاف 
حنين بصريخ : اااااه ربنا يخدك انت والراجل بتاع الاسعاف مش قدررره اااااأاااااه ااااااااه 
استوعب مراد الموقف وحملها بين يديه وتوجه الي باب الغرفه 
حنين : منك لله هتودين كده المستشفى بهدومي دي 
اتجه مراد الي غرفت الملبس وقام بتبديل ملابسها وملبسه ثم حملها واتجه بها الي المستشفى
في السياره 
حنين : مرااااد 
مراد :……..
حنين : اااااه بسرعه مش قادره انت مابترودش لي 
وصل مراد وحنين الي المستشفي وسط صريخ حنين 
___________-♡-_____________
في قصر (  الدمنهوري  )
مريم : ااااااااااه الحقني يا جاسر بولد مش قدره 
جاسر بنوم : نامي يا قلبي انتي لسه فضلك شهر 
مريم وهي تعضو في يديه : اااااااه قوم منك الله انت السبب يا ابن الجذمه قوووووم 
جاسر بوجع :  اااااه يا بت العضاضه في ايه 
مريم وهي تمسك قم البيچما وتقتعه في يديها : ااااااااااه مش قادره قوووووم يا ابن الهبله باولد 
استوعب جاسر الموقف وحملها بين يديه واتجه الي السياره 
مريم : مش قادره امشي بسرعه اااااه 
وتمسك من كتفه : جااااااسر خالص ااااااه انت السبب انت السبب طالقني طالقني اااااه 
جاسر : حرام عليك قطعتي هدومي  
وينظر امامه وياره لجنه : هو يوم اسود 
ويقف بالسياره 
الظابط : انتو ريحين فين في الوقت ده وايه الي انت لبسينو ده 
جاسر : المدام بتولد وريحين المستشفي 
الظابط : بلبس البيت 
مريم مسكت الظابط من قم البدله وشديته قطعته في ايديها: ااااااه يا راجل يا احول بيقولك بتولد مش قادراااااااه 
الظابط : امشي يا  ابني بدل ما اعملكو محضر تعادي 
مشي جاسر ووصل الي المستشفي 
___________-♡-_____________
جاسر : حد يلحق مراتي دكتوره بسرعه 
خد الممرضين مريم الي غرفت العمليات وكان يقف مراد امام الغرفه 
جاسر : انت بتعمل ايه هنا 
مراد : مريم مالها 
جاسر : مريم بتولد 
مراد : حنين بتولد 
جاسر : ايه 
مراد : ايه وايه الي عامل فيك كده 
جاسر : الصلها كانت بتضارب عليا 
__________-♡-___________
بعد سعات خرجت الممرضه وفي ايديها بنوته واتجهت نحو مراد 
الممرضه : الف مبروك بنوته زاي القمر 
مراد : طب وحنين 
الممرضه : هي كويسه الحمد الله وهننقلها لي غرفه عديه 
جاسر : طب ومريم 
الممرضه : لسه 
وتدلف الممرضه الي غرفت العماليات وحنين اتنقلت لغرفه عديه 
بعد عدات واقت خرجت الممرضه بي طفلين واعطتهم لي جاسر 
جاسر خدهم وكبر في ودنهم 
___________-♡-_____________
في غرفت حنين 
حنين : انا فين 
مراد : حمدالله على سلامتك ياقلبي
حنين :  الله يسلمك بنتي فين 
جاسر : بنت ايه ده انتي طلعتي ارنبه جبتي تلاته 
حنين بصدمه :  انت بتتكلم جد ورهملي عايزه اشفهم 
ام جاسر :  ايه يا حبيبتي بتعيطي لي انت كويسه 
حنين : ايوا يا ماما انا فرحانه اووي بجد تلاته 
مراد : هههههه لا يا ستي انتي جبتي بنوته واحده بس والاتنين التانين ولد جاسر 
حنين  وهي تاخذ  البنوته من مراد : بجد مريم ولدات 
جاسر : اه يا ستي انتي مش شيفه هدومي عامله ازاي
حنين : ههههه هي الي عاملت كده 
جاسر : اه هي وكانت هتحبسني 
مراد : ليه 
جاسر : قبلت لجنه ومسكت هدوم الظابط قطعتها 
حنين : هههههه اااه مش قدره بطني 
مراد : انتي كويسه 
حنين : اه 
وذهب جاسر وامه الي غرفت مريم 
مراد وهو يقبل خديها : الف مبروك يا قلبي 
حنين : الله يبارك لك 
مراد : هنسميها ايه 
حنين :  ايلن 
_____________-♡____________
في عرفت مريم كانت تفوق 
مريم : ااااه انا فين 
جاسر : في المستشفى يا قلبي 
مريم : لي وايه الي عمل كده فيك 
جاسر :  امي هو الولده خلتها فقدات الذكره ولا ايه 
ام جاسر :  ههههه هي بس علشان لسه فيقه من البنج ومش مركذه 
ام جاسر :  الف مبروك يا بنتي 
مريم بابتسامه : الله يبارك لك يا ماما يترابو في عيذك 
جاسر :  هتسميهم ايه 
مريمى: جاسر هتهم انا عايزه اشفهم 
مريم خديت الطفلين من جاسر 
مريم ببكاء :  دول حلوين اووي بسم الله ماشاء الله عليهم 
جاسر :  انا هسمي البنت وانتي سمي  الولد 
مريم بابتسامه :  هسميه ادم 
جاسر :  والبنت كنزي 
ام جاسر :  يترابو في عذكو يا حبيبي 
مريم :  امين يارب 
جاسر ذهب نحو مريم وامه خرجت من الاوضه 
جاسر هو يقبل خديها : بحبك ❤
مريم : بموت فيك 
يارب تكون روايتي عجبتكم ????????????
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد