Uncategorized

رواية انتقام العاشقين الفصل العاشر 10 بقلم منة مصطفى

        رواية انتقام العاشقين الفصل العاشر 10 بقلم منة مصطفى

رواية انتقام العاشقين الفصل العاشر 10 بقلم منة مصطفى

رواية انتقام العاشقين الفصل العاشر 10 بقلم منة مصطفى

ونزل ادهم وقعد مع مراد ومراد حكالو علي كل حته بالتفصيل 
مراد..بس كده والله ما كان ليا ذنب وانا لو مكنتش عاوز حور مكنتش اجوزتها دا أنا قبلتها عندي في شركه عشان نتصالح 
ادهم..انا هطلع اندهلها
ونفس الدقيقة لقو باب حور بيتفتح وطلعت منه حور 
حور..طلقني
مراد..اسمعيني
حور..بقولك طلقني 
طلع مراد وشدها من اديها وبزعيق قال لها اسمعيني 
حور..انتالي مبتسمعش بقولك طلقني
مراد..حور 
حور.. طلقني
(مطلقها يا اخي ومتقرفناش بقي????????)..بقلم منه مصطفي
شدها مراد من اديها وطلع بيها بره تحت صدمه الكل ودخلها العربيه وقفل 
حور..افتح باب العربية
مراد..لاء
حور..عاوز اي
مراد..اسمعيني وبعدها احكمي
طلع مراد من التابلوا بتاع العربيه تابلت وقالها اتفرجي علي الفيديو
فتحت الفيديو لقت
**
مراد..وتجيبي كل الورق المطلوب للإجتماع دا مهم جدا
ميرا..حاضر يا فندم 
مراد..و صفقه مع شركه زين الجرحي تتم علي خير 
ميرا..تمام
مراد.. وهتيلي ملفات المتقدمين للشغل عشان نديهم معاد 
ميرا..حاضر
وجت تخرج ميرا من الاوضه لقت حور جايه رجعت بسرعه وحضنت مراد
مراد..اي الي بتعملي دا
__________
مراد..شوفتي اعتقد أن كل حاجه ادامك صوت وصوره دلوقتي
حور..ما انت كنت بتحضنها
مراد..يا لهوي كل دا مصدقتيش
حور..كان المفروض تديها قلمين علي وشها وتزقها وترفضها من الشركه
مراد.. والله رفضتها
حور..بس
مراد.. خلاص بقي هترجعي 
حور..انا قدمت استقالتي
مراد..كده كده انتِ مراتي 
حور..مراتك اومال ميرا عشقتك
مراد.. خلاص  وجاب من الكرسي الي وراه شنطه قطيفه جواها علبه قطيفه وطلعه من خاتم في فص الماظ تحفه ورقيق
مراد.. اسف
حور..اسفه انا كمان 
مراد..انا مكنتش قلبتك لولا عرفت انك بتحبني
حور..ها لاء طبعا 
مراد..بحبك يا حور
حور………..
مراد..اي يبنتي متنحه ليه
حور…… وقعت حور علي وشهل
مراد .. حور اي دا دم وكانت واخده رصاصه من قناصه علي بعد مئات الامتار 
مراد بصدمه..حوووور ردي علي يا حور وجري بيها علي اقرب مستشفى
مراد..دكتور بسرعة دكتور انتو بتتفرجو عليا هتموت 
جت مجموعه من الممرضات وخدوها علي الترول وجري بيها ودكتور بيقيس نبضها
دكتور..علي غرفع العمليات بسرعه وراحو بيها علي غرفه العمليات
مراد.. حوررررر قومي رضي عليا متسبنيش ونبي انا مقدرش اعيش حياتي من غيرك مش انتِ بتحبيني 
ليه هتسبيني 
تن تن تن
مراد..الو يا ادهم الحق حور خدت رصاصه معرفش منين احنا في مستشفى*******
ادهم..اي ابي بتقولو دا أنا جاي حالا
بيلا بخضه..اي في اي
ادهم..حور في العمليات اضربت رصاصه
بيلا..اي انا جايه معاك وطلعت بيلا تلبس ونزلت جري
طلع ادهم للجارد تقلبو الدنيا وتعرفو مين عمل كده ومنين الكومبوند كلو يتقلب لو حصلها حاجه أنا همتكو
وركب ادهم العربيه
ادهم..طلعت
مراد..بقلها ساعتين جوا
_________________
في مكان تاني مهجور 
الشخص١..كان لازم التنفيذ بايدك 
الشخص٢.عشان افش غلي هي الي عملتو فيا مش شويه
الشخص١..انا مهمتي خلصت واديتك السلاح عايز فلوسي
الشخص ٢..نعم يا حبيبي هو دخول الحمام زي خروجو انت هتموت وسري يدفن معاك
الشخص١.. بس يا معلم انت امرت وانا نفذت انا مش ذنبي حاجة والله 
الشخص٢..اتشاهد علي روحك
الشخص ١..انا عندي عيال ونبي اعتقني
الشخص ٢ بدون رحمه ضربه بنار فسقط ميتا مفيش 
من الشخص عديم الروح دا 
______________________
يوسف..ليل
ليل..نعم
يوسف..انا بحبك
ليل..اي انت بتقول اي
يوسف..بحبك
ليل..وانا قولتلك نكون صحاب متحبنيش تحبني عشان سابني ولا تخوني زيو هو هو ميستهلنيش وانت جاي تكمل اومال اي
يوسف..هو مين 
قعدت ليل علي الكرسي في الكافيه الازاز الجميل وبصت علي القمر 
زياد زياد دا معايا وانا صغيره ملقتش حد غيو في الدنيا دي كان صحبي وحبيبي وكل دنيتي عرفتو في الجامعه وكان سند بعد ما بابا سابني وسافر هو وماما ولا اكني بنتهم انا مش عاوزه اسافر بره عاوزه اكون في بلدي هو كان كل دنيتي  وفجاه اختفي حب غيري عشان كنت كئيبه قولت بابا وماما ميهمنيش بس عارف كان بيعمل كل دا ليه
يوسف..ليه
ليل..عشان الفلوس فلوس اي ااي تعمل كل دا بقي يمثل كل دا عشان الفلوس
يوسف. وخد فلوسك ازاي
ليل بدموع..جالي مره وكان مخنوق وبعبط وقالي ماما محتاجه عمليه ب ٢٠٠الف جنيه وانا من خبتي ادتهملو وقولتلو مامتك هي مامتي
يوسف.. وبعدين
ليل بصدمه وحسره..اتجوز بيهم اتجوز بيهم اكتر انسانه بكرها انسانه متكبره ومش محترمه و..و…
ليل…………
يوسف..ليل مالك ليل 
ليل……..
يوسف..اسعاف بسرعه وجت عربيه الاسعاف وجدت ليل 
___________
ميرا.. شوفتي يا عمتو شفتي سابني عشان مين عشان الي متسواش لاء واي كل دا وتردني ربنا ياخدها
عمتو..انتِ الي هبله ملقتيش عليه وهو اعزب هتلفي عليه وهو مجوز
ميرا..سفريه الساحل دي منيله بطين من يوم ما شفنا عيون لمعت لمعه ميعرفهاش غير الي بيحبو 
عمتو..يعوض عليكي يا بنتي
ميرا..مش هسيبها في حاله ويا أنا يا هي بقي 
___________________________
يوسف بخضه..ها يا دكتور اي الاخبار
دكتور..للاسف هي في غيبوبه لانها اتعرضت لصدمه نفسيه نتيجه لحاجه هي كانت متعصبه
يوسف..لاء هي كانت بتحكي عن حاجه وفجاه لقتها كده
دكتور. كانت بتعيط
يوسف..لا
دكتور ..هي للاسف الشديد من الكتمه سببتلها صدمات نفسيه
يوسف..طب هي هتفوق أمتي
دكتور.. الله اعلم ادعيلها
يوسف وقف عند ازاز الاوضه ودموعه نازله
سبتيني ليه يا ليل انا من يوم معرفتك عرفت الحب معاكي عرفت الطيبه والحنان انا فعلا بحبك يا ليل قومي بقي
____________
بعد خمس ساعات 
مراد بانهيار..هي كل دا جوه 
طلع الدكتور من الأوضة
مراد وادهم..ها يا دكتور اي الاخبار
دكتور..الحاله م…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد