Uncategorized

رواية روح الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير بقلم رنا أحمد عماد

                       رواية روح الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير بقلم رنا أحمد عماد

من أمام فيلا حاتم …
كان يقف حاتم بفزع ليصرخ بغضب وهو ينظر إلي كاميرا الموبايل .
حاتم بغضب /انت مين يلا وعايز من بنتي ايه .
عمار وهو يغطي وجهه بالقناع ويمسك شاهنده بغضب /اسمع لو عايز تشوف بنتك تاني تجيلي امريكا حالا ولما توصل هبعتلك العنوان ي كده ي وقول عليها ي رحمان يا رحيم ..
شاهنده بدموع مصتنع /بابا الحقني انا هموت.
حاتم ب رعب /متخافيش ي شاهنده ي حبيبتي انا هجيلك ..
عمار بتحزير /بس خليك فاكر أن فكرت تلعب بديلك كده وكده أو تبلغ حد صدقني مش هتلحق حتي تفكر وهتلاقي راس بنتك الحلوه دي في شوال سلام ي حاتم بيه .
حاتم بغضب /نهايتك علي ايدي ي ابن الكلب لمسك هاتفه ليتحدث بنبره غاضبه .
/انت ي زفت جهزلي طياره علي امريكا حالا .
الحارس /تحت امرك ي حاتم بيه .
في حفل زواج جاسر وهبه ..
كان يقف صقر وهو يختضن روح بتملك ويبتسم ابتسامه ساحره ليقاطعه رن هاتفه يعلن عن مكالمه فيديو كول لينظر صقر الي ذلك الرقم ليغتابه القلق .
روح بقلق/مالك ي صقر فيه ايه .
صقر بابتسامه قلق /مفيش حاجه يروحي مكالمه من بره اكيد شغل هرد وارجعلك علطول .
ليراه عصام ليذهب وراءه .
عصام /مالك ي صقر .
صقر بقلق/مكالمه فيديو كول  من بره .
عصام /طب رد نشوف فيه ايه .
ليفتح صقر المكالمه ليظهر صوره عمار .
عمار /اهلا ي صقر بيه .
صقر باستغراب /انت مين وعايز ايه .
عمار /انا مين دي هنعرفها لما نتقابل أما عايزك ليه فعلشان أبرد نارك حاتم الزهار هيكون تحت ايدي كمان كام ساعه فلو عاوزه وعاوز تشفي غليلك منه زي تعالا وننتقم سواء .
صقر بغضب /انت مين ي ابني انت وايه الي عرفك ب الي بيني وبين حاتم الزهار .
عمار بثقه /حازم ي صقر بيه كان صديق عمري انوجعت عليه زيك بالظبط وحاتم الزهار هو الي وصله ل كده هستناك ي صقر بيه سلام .
عصام بحده /انت ي ابني بلاش تتضيع نفسك أي أن كان حقك القانون يجبهولك .
عمار بسخرية/القانون مبيجبش حق الغلابه الي زي سلام ي باشا ..
صقر ب قلق /تفتكر تكون لعبه من الكلب ده .
 عصام /حالا هنتاكد.
صقر بتساؤل /ازي .
عصام بابتسامه /متنساش اني ظابط ي صقر ساهله نعرف اوي من شركه الطيران .
صقر /طب بسرعه ي عصام .
في امريكا ..
علاء بتساؤل /مين حازم ده .
عمار بحزن /ده انضف حد ممكن تشوفه في حياتك كان صاحب عمري حرمني منه الكلب الي اسمه حاتم ..
فلاش باك ..
في شركه حاتم .
عمار بضيق /ي ابني انت مجنون انت فاكر أن حاتم الزهار هيرضا ي شغلني هنا .
حازم بابتسامه /ي ابني افهم انا مشارك في الشركه دي وبعدين انا اعملك ايه مانت الي مصمم تكون تصميم فاشون لولا كده كنت اشتغلت في شركتي والمرتب الي تتطلبه  .
عمار /ي ابني انا ماليش في شغل المعمار والكلام ده انا بحب الفاشون البس والكلام ده .
حازم /هههههه ماشي ي اخويا ي بتاع الفاشون يلا بينا .
باك ..
عمار بحزن /وفعلا اشتغلت وحاتم الزهار نشر سمه في حازم كنت بشوفه ب نفسي وهو بيديلوا السم الهاري لحد ماقضاء عليه وعلي كل حاجه حلوه في حياتي .
شاهنده بدموع /واضح أن ابويا مسابش حاجه وسخه معملهاش .
علاء بحنان /اهدي ي حبيبتي انا جنبك ..
بعد مرور ساعات.
في طائره صقر وعصام ومعهم بعض القوات  ..
صقر بضيق/ي ريت نوصل قبل مالواد ده يضيع نفسه انت مش عارف ايه علاقته ب حازم ولا ايه الي دخله في اللعبه دي .
عصام /واضح أن احنا الي داخلين معاه في اللعبه واضح أن الواد ده ليه طار عند حاتم الزهار وعايز ياخده .
صقر بكره /شيطان مسابش خد في حاله.
عصام بتوعد /وادينا هنخلص منه وننتقم منه علي  كل الي عمله .
صقر بدعاء /يارب .
في فيلا البروف ..
عمار بثقه وهو ينظر إلي الكاميرات /اهو وصل الشيطان اسمعوا اقتلوا كل الي معاه وسيبوه يوصلي .
رجال عمار /اومراك ي باشا .
وبعد الاشتباكات التي أدت إلي قتل العديد من رجال حاتم ورجال عمار .
حاتم ب رعب /شاهنده حبيبتي.
عمار وهو يشهر سلاحه أمامه /شرفت ونورت ي حاتم بيه .
حاتم بغضب /انت مين وازي تتجرأ وتخطف بنتي .
ليرفع عمار القناع .
عمار بثقه/ها عرفت انا مين دلوقتي ي حاتم بيه .
حاتم بصدمه /عمار .
عمار بحزن /ايوه عمار الي قتلت أخته عمار الي دفنته بالحياه عمار الي اخيرا هياخد حقه منك .
حاتم باستهزاء /ههههههههه لا بجد انت فاكرني هخاف منك بصراحه قولت اكيد الي عمل قائد عصابه كبير متخيلتش ابدا انك انت ي تافه .
عمار بغضب /هنشوف التافه ده هيعمل فيك ايه .
حاتم باستفزاز /ولا تقدر تعمل حاجه انا مضربتش اختك علي أيدها علشان تسلمني نفسها ولما اقتلتها كانت عايز بنت الكلب تقتلني كان لازم ادفع عن حياتي لأنها اغلا بكتير من الحشرات الي زيكم  اما حازم فكان أهبل برضه عيل تافه كان معاه ملايين كان لازم يموت انا تعبت مدات ايدي طفحه الدم علشان اوصل لكل الي انا فيه كان لازما كل حاجه معاه تبقا بتاعتي وحصل..
شاهنده بدموع غزيره / بالبساطة دي انت مستحيل تكون بنادم .
عصام وهو يشهر مسدسه أمامه بغضب /حياتك الي فرحان بيها خلاص انتهت ي حاتم بيه .
حاتم بصدمه /هو ايه الي بيحصل بالظبط .
شاهنده بدموع وكره /فيه اني وقعتك بايدي كان لازم الناس دي تاخد حقها علشان يرتاحوا انت مكانك السجن هو ده مكانك الطبيعي ..
صقر بسعاده واستفزاز /يااه متتصورش انا عملت ايه علشان نوصل للحظه دي واشوافك وانت رايح السجن وعلي فكره بنت عمك الحيه بتاعتك هتحصلك بس لما تخرج من المصحه أصلها خلاص بقت مدمنه .
عصام بأمر للقوات /اقبضوا عليه .
ليتم القبض علي حاتم وينتهي الشر للابد ????????
علاء بصدمه /صقر بيه .
صقر باستغراب /علاء انت بتعمل ايه هنا .
علاء بابتسامه /عايش وشاهنده تبقا مراتي البت روح عامله ايه وحشاني جوي ..
صقر بابتسامه /خلاص عاد هانت هتنزل وتشوفها .
عصام بتحقيق /وانت ي عمار اتفضل معانا انت هيتم القبض عليك بتهمه خطفك ليهم .
علاء سريعا /هو مخطفناش ي حضره الظابط احنا الي اتفاقنا معاه علي كده كل ده كان تمثيل .
عصام /تمام هنخلص كل حاجه ونرجع مصر .
عمار بابتسامه /شكرا اوي واقفين معايا بعد كل الي عملته فيكم سمحني ي علاء سمحوني .
علاء بتنهنيده /المسامح ربنا ي عمار .
عمار بابتسامه /علي فكرك انا محضرلك مفاجاه .
علاء باستغراب /مفاجاه ايه عاد .
عمار بابتسامه /انت اكيد هتعرفها لوحدك وادعولي لاني كده كده هسلم نفسي علشان اتعاقب علي الي عملته .
وبالفعل تم رجوع الجميع الي الصعيد …
في الصعيد قصر العزايزي …
عرفان براحه /يااه ي ولاد هم وانزاح الحمد أننا بخير.
روح بابتسامه /الحمد لله ي ابوي .
صقر بابتسامه /خلاص عاد جهزوا حالكم أن بعد يومين فرحي انا وروح .
قاسم بمرح /واعملي حسابي معاك  ي صقر .
عصام بغمزه ل صباح /وانا كمان معاك ي صقر علشان مش قادر استنا .
شاكر بغيظ /طب اتلمي بقا علشان اخوها قاعد .
رحمه بخبث/ايوه وبالمره بقا نجيب البت هبه معانا .
خديجه بغيظ /ي شيخه حرام عليكي دي لسه عروسه جديده لا هبه ولا روح  بناتي هيعملوا حاجه واصل دول عرايس انتي الي هتشتغلي .
رحمه بغيظ /نعم بناتك وانا ايه الي واقعه من قعر الفقه ماتتكلم ي شاكر رد عليها .
شاكر باحترام /مرات عمي مقدرش ارد عليها .
رحمه بغيظ /أكده طيب رد عليها انت ي صقر .
صقر باستفزاز /دي امي مقدرش اتني كلامها واصل.
رحمه بغيظ /ده ايه الاحترام الي نزل عليكم ده طيب ماشي ي أما ماشي .
صقر ب عشق /خلاص ي روحي هتبقي بين ايديا .
روح بخجل /صقر كفايه عاد .
صقر بجراه /لا عاد مفيش كسوف ده انا داخلين علي دخله وكلام كتير جوي ههههه بحبك ي روح .
روح ب عشق /وانا بموت فيك ي قلب روح ..
في منزل عثمان ..
بدريه بدموع /ياااه مش قادره اصدق انك رجعت ي علاء .
علاء بدموع وهو يقبل يدها /سمحيني ي أما سمحيني انا اسف انا عارف اني غلطت بس والله اتبهدلت ودقت المر سمحيني ي أما سمحيني .
بدريه /مسمحاك ي ضنايا مسمحاك نورتي بيتك ي بنتي .
شاهنده بارتياح الي جو العائله /ربنا يخليكي ي ماما الحاجه .
في فرح روح وصقر وندا وقاسم وعصام وصباح .
????????????????????????????????????
كان القصر عباره عن لوحه فنيه مزخرفه كانت الالوان تتضي المكان بأكمله كانوا العرائس ملكات وكانوا الفرسان فرسان أيضا كانوا كل منهما وسامته وسحره الخاص .
صقر ب عشق وهو يقبل يدها /الف مبروك ي روحي .
روح بابتسامه ساحره /الله يبارك فيك ي نور عيني بحبك جوي ي صقر بحبك .
صقر ب عشق /وانا بس بحبك لا انا بقيت ميت فيكي انتي احلا حاجه في حياتي ي روح .
عند ندا وقاسم ..
قاسم ب عشق /يااه مش متخيل أن الحلم لتحقق وبقيتي ملكي ي ندا .
ندا بابتسامه /ربنا يقدرني واقدر اسعدك قصاد حبك الكبير اوي ده بحبك ي قاسم ..
قاسم بسعاده لا توصف /يااااه انا كده خلاص مش عايز حاجه من الدنيا خالص .
شاهنده بانكسار وندم /الف مبروك .
قاسم بضيق/الله يبارك فيكي شكرا .
شاهنده بأسف/انا اسفه علي كل حاجه بجد ي ريت تسمحوني .
ندا ببراءه /مسمحينك ي شاهنده ربنا يسعدك في حياتك الجديده ..
شاهنده بابتسامه /شكرا ي ندا ويسعدك انتي كمان .
قاسم ب عشق /انا حبيبي ملاك بجد .
ندا بخجل /تسلم ي حبيبي .
عند ولاد المجانين دول ????????????.
عصام بغيظ /فيه ايه عاد هتفضلي قافله وشك كده .
صباح بغيظ /ايه قافله دي وبعدين ده أنتا باجح نسيت الي عملته .
عصام بغيظ /لا منساتش وكان لازما اعمل كده عايز تطلعيلي بالزفت الي في خلقتك ده كده .
صباح بغيظ /هو كان فيه حد ده صقر وأخوي شاكر 
عصام بحده /ولو برضك لا .
صباح بغيظ /طب ابعد عني بقا السعادي علشان مقلبش الفرح علي نفوخك .
عصام بغمزه /مالك بس ي وحش ده ليله دخلتنا .
صباح بتهديد /ابقا ادخلها لوحدك ي اخوي ..
عصام بغمزه /براحتك ي وحش انت الي جبته لنفسك…
جاسر بابتسامه /مبسوطه ي روحي .
هبه بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
جاسر بابتسامه /طب اسمعي عاد فيه دكتور كبير جاي من امريكا وبعتله حالتك وحددلنا ميعاد وقال إن فيه امل كبير ي حبيبتي انك تخفي وترجعي تاني تمشي علي رجليكي .
هبه بسعاده لا توصف /بجد ي جاسر بجد .
جاسر وهو يقبل يدها /بجد ي روحي وانشاء الله خنروحله بعد بكره .
هبه بدعاء /يارب ي حبيبي يارب ..
بعد انتهاء الفرح ..
في غرفه صقر وروح ..
كان يحملها صقر ب عشق وهو ينظر في عيناها باستمتاع .
صقر بسعاده /مبروك ي روحي الف مبروك واخيرا هنكون مع بعض .
روح بخجل /صقر كنا عايزين نتحددوا شوي .
صقر بغمزه وهو يفك زراير بدلته /هو ده وقت كلام بذمتك ده وقته .
روح بارتباك /صقر انا .
صقر وهو يضع أصابعه علي فمها /هشش متتحديش واصل انا عمري مهذيكي انا صقر حبيبك .
كانت تسرح في عيناه في حديثه ليستغل صقر وبمكر عاشق ليزيح عنها فستانها ليبحران معا واخيرا في ليله مليئه ب الحب والعشق لتصبح روح واخير زوجه صقر بكل ما تحمل الكلمة من معنى ..❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في منزل بدريه ….
في غرفه علاء وشاهنده ..
علاء بسعاده بالغه /مش قادر اصدق ي شاهنده انتي لسه بنت ي شاهنده.
شاهنده بدموع فرح /مش مصدقه ي علاء مش مصدقه ازي .
علاء بتذكر /ايوه علشان كده عمار قالي أنه سيبلي مفاجاه ي بقا عمار مرقبلكيش ي شاهنده انت زي الفل ي حبيبتي .
شاهنده بدموع وهي تحتضن علاء /يااه الحمد لله ي حبيبي انك اول راجل يلمسني الحمد لله .
(وبالفعل تم محاكمه حاتم والحكم عليه بالاعدام وسوزي بالاشغال الشقه المؤبدة …..
❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️.
بعد مرور 20عاما …
في غرفه ايمي صقر .
كانت ترقص باندماج علي بعض الاغاني فهي تعشق الرقص الشرقي بشده فهي دلوعه الصقر  .
علي باب الغرفه .
سيف بهمس /ايمي افتحي عاد دانا سيفو حبيبك .
في الداخل ..
ايمي بسعاده /سيفو حبيبي لتسرع الي فتح الباب الغرفه ليدخل سيف سريعا ويغلقه خلفه ليحاصرها بين يديه …
سيف ب عشق /حبيبي زعلان مني ليه عاد انا اقدر برضه .
ايمي بدلع /ي سلام ي عني مش عارف بقالك قد ايه في الماموريه بتاعتك ولا حتي تلفون .
سيف ب حب /اعمل ايه عاد ي روح قلبي مانتي عارفه اني ممنوع الاتصال ده اسرار دوله ي حبيبتي .
ايمي بدلع /لا عاد انا ماليش صالح ب الحديد ده .
سيف وهو يقترب ليقبلها /وانا مستعد اعمل اي حاجه علشان اصالحاك هاتي بوسه بقا ده انتي وحشاني جوي .
ايمي بدلع وعشق /هي بوسه واحده بس علشان بموت فيك .
سيف بعشق /ده انا الي بموت فيكي .
صقر بغضب وهو يقتحم الغرفه /ده انا هموتكم بيدي واشرب من دمكم انتوا الاتنين .
سيف ب رعب /عمي صقر .
صقر بسخرية /عمي ده انت الي عمي انت ايه يلا الي جابك هنا .
سيف برعب /ابدا ي عمي ده انت جايب كتب ومراجع ل ايمي قولت بدل متنزل هي .
ايمي بدموع مصتنعه /اه كداب ي بابا كداب ده كان عايز يبوسني وانا اقوله عيب ي سيف مش كده ي سيف شوفت ابن عمي شاكر المحترم الراجل الكباره بيعمل ايه .
شاكر وهو يجري وراء رحمه /هههههههه اقسم بالله مانا سيبك هاخد البوسه ي عني هخادها .
رحمه بضحكه عاليه /هههههههه ب عينك .
ايمي بحسره /مش محترم اقوي ي عني .
روح وهي تاكل بشراهه /متصدقهاش ي صقر اقطع دراعي أما كانت هي الي ساحباه زي الخروف وراءها وبعدين مانت عارف أنه دلدول .
سيف بغيظ /شكرا اوي ي مرات عمي ربنا ميحرمني من تشجيعك ليا .
روح ببرود /العفو ي اخويا .
صقر بغيظ /لا وانتي مسكينه اوي ي ياختي باماره بوسه واحده ي بنت الكلب .
ايمي بسخريه /ي نهار اسود ده احنا اتقفشنا .
صقر بتحزير /اسمع يلا انت وهي كل واحد يشوف حاله وقسما بالله الي حصل ده يحصل تأتي لتشوفي منه الوش التاني سامعين تخلصي جامعتك ونتنيل نجوازكم وانت يلا احلا حاجه اني مخلتش امك تسميك علي اسمي كلامي واضح انت وهي .
ليوامه رأسهم بخوف ليشيروا إليهم ليفروا هاربين الي الاسفل .
صقر بابتسامه /شايفه بنتك عامله ايه في الواد زيك .
روح بابتسامه /زي انا عاد ده انت كنت غلبانه .
صقر ب عشق وهو يقبلها /غلبانه ده انتي وقعتي صقر العزايزي علي بوزه .
روح ب عشق /ده هو الي وقعني وغرقني في بحر عشق وغرام ملهومش اخر بحبك ي صقر ..
صقر بعشق /وانا بموت فيكي ي روح الصقر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
تمت بحمد الله ….
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!