Uncategorized

رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الثانى 2 بقلم مريم أحمد

 رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الثانى 2 بقلم مريم أحمد
رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الثانى 2 بقلم مريم أحمد

رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الثانى 2 بقلم مريم أحمد

وحصل اللي حصل واتفجأت انها في القسم
الضابط/ايه اللي انتو عاملتو ده
نور/انا مغلطش هو السبب انا كنت اعده هو اللي اعد يتكلم عليا 
الضابط/تكومي عامله في كدهه 
نور/عملت ايه يعني هو زاي القرد اهوو
الشخص( اللي كان بيعاكس نور)/حرام عليكي دانا عيني وارمت هو يعني مفيش غيرك اسمك انتي نور يعني 
نور/نانانانا 
الضابط/فين البطاقه
نور/هااا انا مش معيا بطاقه اصل
كاميليا/احي نزلتي من غير البطاقه
نور/طب فين البطاقه بتعتك انتي بقا 
كاميليا/احم نسيت اجبها
الضابط/كمان انتو تقدرو تمشو 
نور و كاميليا/ده من زوقك والله شكرا 
الضابط/مش انتو 
نور/ايه يعني هما اللي غلطنين و هتمشهم
الضابط/انتي هتعرفي اكتر مني ولا ايه يا عسكري خد الاتنين دول علي الحجز
كاميليا/طب ينفع نكلام حد يجي يخرجنا
الضابط/اتفضلي
كاميليا/نور اتصلي بي كريم
نور/دانا اخش الحجز ولا اتصل بي
كاميليا/انجزي يا نور هنتحبس
نور/مستحيل لاء
كاميليا/طيب خلاص نخش الحجز و جوه في ناس زباله وحقودين غير كدهه يونس مش هيردا يتجوزك عشان انتي رد سجون 
نور/خلاص خلاص هتصل
اعرفكو علي كريم
كريم ده بقا بيحب نور بس نور مش بتحبو عشان بتحب يونس و هو نقيب واخد تلات نجوم يعني هو شب وسيم و عندو عضلات و قمر كدهه بس نور بردو مش عايزه 
نكمل بقاااا
نور اتصلت بي كريم
نور/الو يا كريم
كريم/ايه يا نور عامله ايه 
نور/الحمدلله بس كنت عايزاك تيجي تخرجني من القسم
كريم/قسم قسم ايه 
نور/قسم السيدهه زينب
كريم/تمام سلام
(بعد وقت قليل جدا كان كريم وصل) 
كريم/ايه يا جرجس في ايه
جرجس/في ايه دول تبعك
كريم/اه يعم ملكتش غير دول
جرجس/انت كويس انك جيت عشان بجد كنت هدخل اللي اسمها نور الحجز
كريم/ماشي يا عم متشكرين
جرجس/معلش بقا مدام تبعك خدهم
نور/سلام يا بشا جرجس وضحكه سخره
خرجو من القسم
كريم/انتو عملتو ايه
نور/شكرا اعم 
كريم/عفوان بس بردو ايه اللي حصل
نور/اتعكست و زعقت في الواد فا الضابط جابني هنا بس
كاميليا/يعيني ده شلفتت وش الواد
نور/احيه يونس يا كاميليا
نور/شكرا يا كريم 
كريم/عفوان
نور و كميليا وصلو الجامعه بس المحضره الاوله ضاعت عليهم و حظ نور كان المحضره الاوله كان يونس بس هو مامشيش كان واقف مستنيها
يونس ده بقا بيحب نور اوي هو بردو شب قمر اوووي و. شب رياضي و هو دكتور نور في الرسم حب نور من اول ماشفها يعني الحب من اول ناظره كدهه يعني 
كاميليا/همشي انا يا نور عشان تعدو مع بعض
نور/ماشي
مشيت كاميليا
نور/معلش يا يونس
يونس/كل ده 
نور/اصل انا اتعكست و ضربت الواد فا رحت القسم بس والله مدخلتش الحجز والله انا مش رد سجون
يونس/حتا لو رد سجون مش هسيبك خالص يا حببتي
نور بتوتر/ا. ا. اه صح انا اه
يونس بضحك من توترها/اهدي طيب اهدي
نور/انا محضرتش المحضره بتعتك اسفه
يونس/ممكن تيجي عندي البيت و اديقي المحضره 
نور/اولا مسمهاش كدهه اسمها ماما تعبانه ولازم تيجي تشيفها وبعد ماجي الاكيك معاك صحابك و
يونس/و ايه هاا انتي بتتفرجي علي افلام كتير مش كدهه
نور/اولا بردو انت قليل الادب اوي وانا همشي
يونس/دانا متربتش.و انتي لاسه مشفتيش قلات ادبي
نور قامت جريت وخبطط في شخص 
نور/اسفه
الشخص/لا عادي انتي نور
نور/اه انت مين
الشخص/اسمي ابراهيم 
نور/اه بس انت مش معنا في نفس 
ابراهيم/ايوه انا اخر سنه ليه 
نور/اه عشان كدهه 
ابراهيم/فرصه سعيده
نور/شكرا 
بعد ما نور خلاصت محضرتها اللي كانت عليها يونس كان مستنيها بره
يونس/مين اللي كنتي واقفه معا دهه 
نور/ده ابراهيم
يونس/ابراهيم اه امم طيب مشفقيش واقفه مع حد غيري في الجامعه ده 
نور/طيب حاضر
يونس/ويلا عشان ماما عايزه تشوفيك
نور/بجد ولا بتتحك عليا
يونس/لا بصراحه بتحك عليكي واعيزك عشان نلعب عريس وعروسه
نور/والله العظيم انت قليل الادب وانا مش جيه معاك هه
يونس/يلا يا نور بقا بهزر معاكي 
نور ركبت العربيه وراحو البيت عند يونس بعض ما نور اتصلت بي مامتها وعرفيتها
في بيت يونس 
يونس خبط علي الباب و مامتو فتحتلو 
ودخلت نور و يونس ويونس خدها عل الاوده بتعتو عقبال ما ممتو تعمل الاكل و اعد يوريها صورو وهو صغير
نور/اديني صور احتفظ بيها انت شكلك حلو اوي
يونس/بس وانا كبير احلا 
واعد يقرب منها وهي تبعد لخايت لما لاسقت في الحاته و ادها بوسها لخايت لما مامتو دخلت علي
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!