Uncategorized

رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد

 رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد
رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد

رواية جوزوني إبن عمي الصعيدي غصب الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد

جميله/ابوكي مامتش يا نور
نور/ماما والله مش قادره اهزر
جميله/انا مش بهزر يا نور روحي الجامعه ولما تيجي نكمل
نور/لا يا ماما فهميني كل حاجه 
جميله/من اول مكان عندك شهرين امك ماتت و ابوكي اتجوز عشان يربيكي وانا مكنتش بخلف فا وافقت علي وربيتك ابوكي كان مسافر اعد سنتين او اكتر بره افتكرت مات ولا حصلو حاجه راحت رافعت قاضيه طالق و اتجوزت واحد تاني عشان مكنتش عارفه اعمل ايه فيكي والمعجزه اني خلفت منو محمد و بسنت و نادين وحبيتو بس مات في حدثت عربيه و ابوكي يا نور جيه و قولتلو كل حاجه  حصلت اتنرفز جدا بس انا قولتلو انك موتي عشان مكنتش عايزه يخدك انا عارفه اني غلط يا نور بس معلش وهو عرف انك عايشه و ممش طايق يشوفني وعايزك ترحيلو بكره
نور بيعيط شديد اوي/حرام عليكي يا شيخه حرام عليكي دانا اتحرمت من كلامت بابا بسببك انتي مش بنأدمه والله حرااام عليكي منك لله
نور خرجت ورزعت الباب جامد  
خرجت ومش عارفه تروح فين راحت الجامعه بتعتها عشان كان عليها امتحان رسم 
(بعد مرور نص ساعه كانت في الجامعه)  
لاقت يونس 
نور بيعيط/يونس
يونس/مالك في ايه
نور مش عارفه تحكيلو ولا لاء
بس قرارت لاء
نور/مفيش
يونس/ماشي ايه التأخير ده
نور/معلش يا يونس اسفه
يونس/انا اسمي الدكتور يونس
نور/اول مره تقولي كدهه
يونس/من انهارده اسمي كدهه
نور/حاضر
دخلت نور
نور مصدومه بجد حاسه انها بتحلم نفسها يكون كبوس وتقوم منو
نور خيتت في شخص
نور بين علي وشها انها بتعيط
نور/اسفه
ابراهيم/لا عادي بس مالك حد زعلك
نور بصراحه كانت نفسها تحكي لاحد لاراحت حقيتلو 
الناس اللي هتقول طب كاميليا فين هي اتأخرت علها ساعه فا كاميليا مشيت تمام 
نور/ هو ده اللي حصل
راح ابراهيم خدها في حضنو عشان كل واحد بيمر بي موضوع كبير زاي ده بيبقا عايز حد يحضنو واللي حصل موضيع وحشه او زعل هو اللي هيعرف الكلام دهه ونكمل بقا
ابراهيم/حسيت انك محتاجه الحضن ده
نور بكسوف وسعاده ونسيت كل اللي هي في/ش. شكرا
ابراهيم/عفوا وعلي انا هوديكي عند بابكي بس هو فين مكانو
نور/والله شكرا جدا 
ابراهيم/فيش شكرا فين الصحاب
نور/ماشي مش عارفه مكانو فين
ابراهيم/يبقا تكلمي مامتك وتقوليلها
نور/هتكول ممتك بردو
ابراهيم/مش شرط يا نور الام اللي جبتك وبس الام اللي تربي واللي تعلم وكل حاجه هي مكنتش وحشه معاكي وبصراحه هي اه غلطت في انها كدبت علي بابكي بس كانت بتحبك بردو ومكنش يصح تقوليلها كدهه
نور بعصبيه/يعني انت شايف اني غلط
ابراهيم/مترفزه ليه بس انا بقولك 
نور/خلاص 
ابراهيم/طب يلا
داخل نور و ابراهيم و خلاصو الامتحان رسم وراح عشان يقدمو الرسم 
يونس/نور رسمك مش عجبني خالص
نور/ليه يا دكتور 
راح في بنت جت كدهه شكلها تبع يونس
البنت/هو قالك مش حلوه خلاص
نور/ليه يا دكتور مش عجباك اول مره يعني
يونس/هي مش بتكلمك 
نور/دكتور محمود ينفع انقال لي الدفعه بتعتك عشان ده شكل رسمه وحشه
محمود/اه يا نور طبعا دانتي اللي نفيش منك اتنين الرسمه تحفه
راح نور شالت اسمها من دفتر بتاع يونس وحتتو عند محمود بدون اي اهتمام لي يونس
وبعد شويه خرجو. وخلصو نور راحت عند يونس 
نور/دكتور هو مين ده
يونس/وانتي مالك هو انتي خطبتي ولا مراتي وانا معرفش وبعدين انتي هنا طالبه يعني مش مسموح تقفي معيا غير لو انتي عايزه تسأليني سوال
البنت جت
البنت/اسمي ملك وانا خطبيت الدكتور يونس 
نور/تمام اسفه
نور حا سه ان كل حاجه ضاعت من اديها ومش عارفه تعمل ايه واشافت ابراهيم قدامها راح اترمت في حضنو واعدت تعيط
ابراهيم/مالك
نور حقتلو بيعيط شديد 
ابراهيم/نور هو اللي باعيق 
نور/اخ اخرج مم مره كنت عندهم سمعت مامتو وهي بتقولو
………………فلاش……………
صافيه(ام يونس)/انت لازم تعملها بي طاريه واحشه و تحسسها ان نفيش حاجه مابنكم كذا مؤه اقولك البت ده مش عايزك ومش بتحبك و بنت خالتك هي اللي هتنفعلك
…………باك……………
نور مكنتش لازه نزلت كنت بتلبس الكوتش 
نور/مكنتش مصدقه انو ممكن يسمع كلامها 
ابراهيم/نور اللي باعك بيعي و كمان كنتي عايزه تتجوزي حد اكبر منك بكتير خدي اللي قدك
نور ضحكت 
ابراهيم/عجبك حدني اوي كدهه
نور/انت قليل الادب 
ابراهيم/انا غلبان اوي يلا كلامي مامتك عشان نروح عند بابكي وانا هروح اجيب نسكفي اجبلك
كان عايز يسبها تتكلم برحتها
نور/ماشي 
اتصلت نور
نور/الووو
جميله/الوووو يحببتي
نور/منغير كلام كتير هو بابا اعد فين
جميله/بابكي من الصعيد يابنتي عالتو عالت القصاص
نور/بابا صعيدي 
جميله/ايه يا بنتي 
نور/في اني حته
جميله/***
نور/طيب
وقفلت علطول
ابراهيم جيه
ابراهيم/هااا عرفتي 
نور/اه ***
ابراهيم/ده سفر
نور/خلاص انا هروح لوحدي
ابراهيم/ابتدا العبط اهو
نور/ايه طيب مش خايف علي العربيه بتاعتك
ابراهيم/لا يلا
وخرجو من الجامعه وبعد كدهه عدو علي مطعم اشترو اكل و بعد كدهه اتجهو لي الصعيد
نور/ انا بابيه صعيدي
ابراهيم/وملهم بقا 
نور/وه و ايهيه و ايوه دول عندهم عدات تخلف
ابراهيم/ماشي شكرا
نور/انت صعيدي 
ابراهيم/ مش انا انا اتولد في الصعيد بس كل حياتي في القاهره ومش بعرف اوي اتكلم صعيدي بس دمي حامي
نور ضحكت
بعد ساعه في الطريق وصلو 
ابراهيم صاحه نور من النوم و خبطو ودخلو
نور اول ماشف بابا عرفتو من غير محد يقولها بجد 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد