Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الأربعون 40 بقلم فاطمة جودة

           رواية عشق المراد 2 الفصل الأربعون 40 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الأربعون 40 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الأربعون 40 بقلم فاطمة جودة

الكل سقف والناس صفرت وعاصم حضنها .. اسف مش زعلانه صح 
عهد ابتسمت 
الكل طلع اوضته 
ليليان .. ياااه الحمدلله 
عز .. عاصم حب عهد بجد مش تمثيل زي الاول 
ليليان .. وهي كمان حبته 
عز قبلها برقه .. ربنا يفرحهم 
****
مراد .. حازم ابنك دماغه عاليه
داليدا ضحكت .. مش عارفه دكتور جامعة اي بس بقي روميو عشان ليان 
مراد .. هي تستاهل أنه يبقي روميو عشانها وكارمن علمت وليد الأدب 
داليدا .. احسن والله وهي كمان اتعلمت كلهم خدو درس انهارده محترم 
*****
في التليفون 
حازم .. بحبك والله 
ليان .. خلاص انا اصلا اصلا  مرضتش عنك بس مرضتش اكسفك 
حازم ضحك .. يا راجل 
ليان .. اوعي تكون مش مصدق
حازم .. لا طبعا مصدق .. بتعملي اي 
ليان .. كنت هنام مع حور بس رجعت اوضتي 
حازم .. ماشي هتنامي 
ليان .. اه .. تصبح على خير
حازم .. وانتي من اهلي 
ليان ابتسمت وقفلت 
*******
Fatma goda 
يارا كانت في اوضتها والباب خبط راحت تفتح لقته زين 
يارا ضحكت .. في يا ابني ما انت سايبني تحت 
زين زقها ودخل .. جاي احضنك 
يارا بصدمه .. انت عبيط روح نام 
زين شدها لحضنه .. شششششش 
يارا .. زين .. زين ابعد عني 
زين .. شششششش 
يارا حست بالراحه وإطمئنان 
زين همس .. ساكته ليه 
يارا بنفس الهمس .. هقول اي 
زين .. بحبك علي فكره 
يارا .. حبك مش ظاهر ساعه موجود وساعه لاء
زين .. عشان محبتش قبل كده وبعدين احنا في الاول .
يارا .. اهلي مش هيرجعو مصر تاني 
زين .. انا اهلك وابوكي واخوكي وحبيبك وقريب هبقي جوزك 
يارا اتنهدت .. ربنا يخليك ليا 
زين .. لسه زعلانه 
يارا ضحكت .. بعد اللي حصل تحت لاء انبسطت انك افتكرت اصلا 
قعدت علي السرير .. انا طول عمري وحيده اهلي وجودهم زي عدمه محدش اهتم بزعلي في يوم فعادي اتعودت يعني مجتش عليك 
زين .. لي كده طيب .. انا اسف والله عارف اني جرحتك باللي حصل بس اعتبريه محصلش عشان خاطري مش انتي عندك شعور كده
يارا ضحكت .. امم
زين .. فيه ها 
يارا .. ايوه ب .. بحبك 
زين حاوط خصرها وهي اترعشت رعشه خفيفه  وقربها ليه وقبلها برقه  وهي في عالم تاني
يارا فاقت من شرودها .. عايزه انام روح اوضتك 
زين .. كنا ماشيين حلو 
يارا .. يلا يا زين 
زين بهمس .. قلب زين وعين زين وعقل زين 
يارا .. زين مبهزرش روح اوضتك وصدقني هتزعل لو عملت كده تاني
Fatma goda 
زين بخبث .. لو عملت اي حددي 
يارا بعصبيه طفوليه .. انت عارف متبقاش رزل 
زين التهم شفاتيها وهي مصدومه وزقته .. زين انا قولتلك مره مش هحذرك تاني 
زين .. بس اهدي في اي انتي ملبوسه 
يارا ضحكت غصب عنها .. اطلع برا يلا 
زين ضحك .. مش زعلانه 
يارا وهي بتزقه برا الاوضه .. مش متزفته أخرج بقي عايزه انام 
زين .. يا مجنونه 
******
عاصم خرج من الحمام والمنشفه علي خصره وعاري الصدر لقي عهد قاعده بترسم ومش مركزه معاه 
عاصم .. عهد .. عهد 
عهد .. 
عاصم بصوت اعلي .. عهد 
عهد فاقت من شرودها .. في اي 
عاصم ابتسم .. بترسمي اي 
عهد .. ها مفيش رسمه عاديه هكملها بكره عشان هموت وانام .. انت ازي تخرج كده 
عاصم .. انتي عبيطه ما انتي مراتي 
عهد .. عايزه انام 
عاصم لبس شورت وراح نام جمبها وخدها في حضنه .. مكنتش هعرف انام وانتي مش في حضني 
عهد .. ماشي 
عاصم .. في اي 
عهد .. بصراحه لسه قافشه شويه 
عاصم قبل ايديها .. ممكن ننسي اي حاجه انهارده ومتفتكريش غير الحلو بس 
عهد هزت رأسها ونامت علي صدره 
*******
Fatma goda
اليوم مر بتفاصيله واليوم اللي بعده مر عادي وثالث يوم رجعو مصر وكل واحد راح بيته وهما بيودعو اسبوع جميل مليء بالذكريات 
*****
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث
عهد صحيت علي كابوس ودي ثالث مره .. ااااااه 
عاصم صحي مفزوع وخد نفسه .. الكابوس 
عهد عيطت .. اه 
عاصم ..  بس يا حبيبتي اكيد مفيش حاجه وحشه 
عهد .. عاصم انا بخاف اوي الفتره دي وبقيت بشوف خيالات علي الحيطه وانا لوحدي 
عاصم حضنها .. مش انتي بتثقي فيا مفيش حاجه كده اكيد بيتهيقلك
عهد .. يارب 
عاصم .. هروح الشركه 
عهد دمعت .. متتأخرش 
عاصم .. مالك يا حبيبي
عهد .. خايفه اوي 
عاصم .. ممكن تهدي انتي متوتره ليه 
عهد حضنته وهي بتسترد قوه واطمئنان منه 
عاصم لبس ونزل وعهد كملت نوم
 “تحت “
عز .. صباحي الخير 
عاصم .. صباح النور 
ادم .. اومال عهد منزلتش لي 
عاصم .. ماما والنبي خلي بالك منها عشان هي تعبانه الفتره دي 
ليليان .. هي حامل 
عاصم ضحك بتعب وخوف علي عهد .. حامل اي يا ماما الله يكرمك اسكتي 
ميرا .. متأكده أن حازم هيجيب المحاضرات كلها 
ليان .. ايوه 
ادم .. ميرا خلصي جامعه وكلميني 
ميرا .. حاضر
********
Fatma goda 
الكل راح شغله والبنات راحت الجامعه 
بعد مرور خمس ساعات 
(في كلية الصيدلة )
في المحاضره حازم بيشرح لقي مؤنس بيكلم ليان 
حازم بحده .. اطلع برا 
مؤنس .. انا يا دكتور 
حازم .. اه اطلع برا 
مؤنس ببجاحه .. حضرتك هي اللي بتقولي عايزه رقمك
ليان بصدمه .. نعم 
حازم بحده .. اطلع برا 
مؤنس وهو خارج .. ماشي هخرج بس هي شمال 
حازم ضربه بالبوكس في وشه .. انت عبيط والا اي 
مؤنس بخوف .. قولت اقولك قبل ما تلبس فيها 
حازم شاور ل ليان أنها تيجي وجت وحط ايده علي كتفها .. احب اقولك انك هتتمنع من دخول الامتحانات السنادي وهتسقط لأن اللي بتتكلم عليها دي خطيبتي وبنت عمي 
( ليان مش بنت عم حازم بس هما بيعتبرو بعض كلهم كده )
مؤنس بصدمه .. نعم 
حازم بعصبيه .. اطلع برا وصدقني هخليك تندم انك اتكلمت 
ليان دمعت بخوف من الموقف   .. دكتور حازم ممكن أخرج 
حازم .. هنلغي المحاضره دي اتفضلو اصبري يا ليان 
الكل خرج من القاعه واتبقي كارمن وميرا وليان بتعيط 
حازم .. بتعيطي لي هو انا كلمتك
ميرا .. هي بتخاف من الصوت العالي 
حازم حضنها .. اهدي انا اسف
كارمن .. الله الله طب احنا في الجامعه
ليان همست .. حازم والنبي عايزه امشي من هنا 
حازم .. بس اهدي والله ما اعرف انك بتخافي 
ميرا .. تيرا تيرا تيرا طيب يعني هتروحها 
حازم .. اه 
كارمن .. طيب يا حبيبي سلام 
حازم .. خدي يا بت انتي راحه فين 
كارمن .. احم مهو وليد برا 
حازم .. حسابك في البيت 
ميرا .. زومه عايزني في حاجه 
حازم ضحك .. لا يا حبيبتي ادم برا 
ميرا .. اه جه 
******
Fatma goda 
عهد بتصرخ بأعلي صوت عندها وليليان بتطلع جري بتلاقيها اغم عليها 
ليليان .. استر يا رب وفضلت تفوق فيها .
عهد .. اااه 
ليليان .. عهد حبيبتي في اي 
عهد استخبت في حضنها .. عفريت 
ليليان .. حبيبتي مفيش حاجه اسمها عفاريت اهدي بس 
عهد .. والله عفريت صدقيني وبدأت تصرخ  
ليليان .. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ورنت علي عاصم اول مره كنسل عشان في اجتماع مع شركة الجوهري وشركة الألفي  رنت تاني مره رد
عاصم  .. معلش يا جماعه ثانيه 
ليليان .. عاصم يا ابني الحقني عهد بتخرف وبتصرخ ومش عارفه اتصرف 
عاصم حس بوجع في قلبه وجري برا الشركه والكل مستغرب  حتي عز مش فاهم في اي 
عاصم وصل البيت وطلع جري .. عهد في اي 
ليليان .. معرفش يا ابني مره واحده صرخت وعقبال ما طلعت لقيتها اغم عليها فوقتها وقالت عفريت وفضلت تصرخ 
عاصم فضل يقرأ قرآن عليها لحد ما هديت 
عهد عيطت .. يا عاصم ابوس ايدك هيموتني متسبنيش  
عاصم .. هو مين بس 
(ليليان في بنت بتيجي تساعدها في البيت كل كام يوم بقالها فتره  )
ليليان .. ممكن تكون اتلبست يا ابني 
عاصم .. اي يا ماما الجو ده ممكن تعمليلها حاجه تهديها 
ليليان .. حاضر 
عهد .. عاصم متسبنيش والنبي انت مش فاهم حاجه 
عاصم شالها وحطها علي. السرير .. ارجوكي اهدي والنبي 
عهد بإمتنان .. متسبنيش ها 
عاصم حضنها .. والله ما هسيبك وفضل يقرأ قرآن 
تفتكرو اي اللي بيحصل ده؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والأربعون : اضغط هنا

اترك رد