Uncategorized

رواية إنتقام وعشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة محمود

 رواية إنتقام وعشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة محمود
رواية إنتقام وعشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة محمود

رواية إنتقام وعشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة محمود

انت اتجننت يابتاع انت ازاي جاي تقبض علي الباشا انت مش عارف الباشا يبقي مين
رائد ، عارف كويس مين الباشا يا روح امك وكلمه كمان قسما بربي ماهخلي فيك حته سليمه
الباشا ، خلاص خلاص كلملي المحامي وانا هروح في عربيتي مش هركب البوكس ده
رائد ، بس كده انت تؤمر وفجأه علي صوته انت يابني انت وهو خدوا الباشا ارموه في البوكس ياللا
الباشا ، والله مانت قدي يا بتاع انت أنا هكلم وزير الداخلية يشيلك
رائد ، ماشي اعلي ما في خيلك اركبه أنا معايا أمر ضبط وإحضار ياللاااا
الباشا ركب البوكس ورائد ركب قدام وراحوا القسم
رائد ، مجدي باشا جبتلك الباشا في الحجز مش قادر أحقق معاه احمد هيحقق معاه والصبح بقي يروح النيابه
اللواء مجدي ، يخربيت جبروتك عملتها ازاي الباشا بقدرته في الحجز
رائد ، تلميذك يا باشا أنا هروح بقي عشان تعبان اوي 
مجدي ، ماشي يا رائد بس متنساش بكره 
رائد بضيق ، ربنا يسهل
مجدي ، أن شاء الله سلام يا بني
،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
تاني يوم 
سليم ، اللواء مجدي مدير رائد في الشغل عايزني اروح عيد ميلاد بنته ومأكد عليه اجيبك انتي ومامتك ضرورى
فرح ، أنا اختي ميته مبقلهاش اسبوع ازاي هروح عيد ميلاد
سليم ، مش عارف هو قال لازم نروح ضرورى أمر مهم يخص جثمان ساره
فرح بدموع ، طب ايه اللي جاب ده لده 
سليم ، مش فاهم حاجه ياخبر بفلوس كمان كام ساعه هيبقي ببلاش بس قالي مقولش حاجه لرائد
فرح ، مش مرتاحه مش عارفه ليه
سليم ، أنا مش عارف هنقول لمامتك ايه
فرح ، مش عارفه فعلا 
سليم ، بقولك يا فرح هو احنا مش هنرجع لبعض بقي مش عارف اعيش في حته وانتي والاولاد في حته من ساعه اللي حصل لرائد وامك اخدتك وانا قلبي واجعني مش قادر اعيش من غيرك
فرح ، مينفعش افاتح ماما في حاجه زي دي أنا هطلع بقي عشان متقلقش عليه 
سليم ، تمام بس لازم نروح العيد ميلاد متعرفيهاش بحكايه العيد ميلاد قولي لها اللواء مجدي عنده اخبار عن جثمان ساره
فرح ، تمام ماشي سلام يا سليم
سليم ، سلام ياقلب وعقل سليم
فرح ابتسمت لسليم وطلعت
سليم ، يارب بقي نرجع لبعض ياااارب 
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بليل في العيد ميلاد
فرح ، ماما أنا راحه مع سليم للواء مجدي عنده اخبار عن جثمان ساره 
منال بدموع ، يا حبيبتي يا بنتي طب استني هاجي معاكي 
فرح ، طب غيري هدومك بسرعه عشان سليم تحت هيوصلنا
منال ، ماشي يا حبيبتي بس هنعمل ايه مع الولاد
فرح ، سليم كلم البيبي سنتر وهتيجي تقعد معاهم فاتها علي وصول دي كانت جايه تقعد معاكي بيهم الله يكون في عونها أما تقعد معاهم لواحدها
منال ، ربنا يحميهم يارب أنا داخله يابنتي اغير هدومي
بعد ربع ساعه الباب خبط
البيبي سنتر ، أنا يا هانم سليم بيه بعتني اقعد مع الولاد 
فرح ، تمام يا حبيبتي هما في الغرفه دي ونايمين خلي بالك منهم عما اجي 
البيبي سنتر ، متقلقيش يا فندم 
منال ، طب ياللا بينا يافرح أنا خلصت
فرح ، ياللا ياقمر 
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
سليم ، اي ده الشمس والقمر مع بعض 
فرح ، ياللا يا حبيبي 
سليم ، هاا أخيرا اتقالت
فرح ، اوف ياللا بقي يا سليم مش وقته الله يسترك
سليم ، ماشي ياحبيبتي ياللا اخبارك يا مون
منال ، الحمد لله ياللا امشي يا بني
سليم ، ابنك ليه مخلفاني وانتي عندك ٨ سنين
منال ، والله يا سليم دماغي هتفرقع ومش قادره الهزار ده ياللا بقي امشي
سليم بإحراج ، اوف اي الاحراج ده ومشي بالعربيه
فرح ، ماما انتي كويسه
منال ، مش عارفه حاسه اني قلبي وجعني اوي مش قادره ابقي كويسه
فرح ، معلش يا حبيبتي وراحت حضنتها وكل ده تحت نظرات سليم ليهم في المرايه
سليم ، ياللا وصلنا ياللا ندخل
سليم دخل هو وفرح ومنال وبعدها رائد وصل
منال ، ده ايه اللي جابه هنا ده
فرح ، يا ماما عيب كده مينفعش
منال ، هو ايه اللي مينفعش مش ده السبب في موت بنتي مش ده السبب في اني اخسر بنتي 
اللواء مجدي وصل لمنال وسليم وفرح
مجدي ، هو انتو مجبتوش ليه ام ساره
سليم ، ماهي قدام حضرتك اهي
مجدي ، يعني انتي امها اللي هو ازاي انت اخرك ٣٥سنه تجيبي الشحطه دي ازاي
منال ، الله يرحمها هو حضرتك جيبنا هنا عشان تتمألس عليه
مجدي ، حاش لله
منال ، طب قول ايه اللي وصلتله لجثنان بنتي
سليم ، براحه يا حماتي مينفعش تكلمي الراجل كده ده حتي لواء مش اي حد
منال ، أن شا الله يكون رئيس
سليم ، اي يا حاجه ماخلصنا بقي 
مجدي واقف منسجم ليها ولشخصيتها 
مجدي ، هتعرفوا كل حاجه حالا انزل يا سمسم
ساره نزلت براحه من علي السلم لبسه دريس اوف وايت وبطنها قدامها مش قادره تنزل
رائد ، اي ده ده اللي هو ازاي أنا شاء الله
منال جرت علي بنتها واخدتها في حضنها
ساره ، وحشتيني اوي يا ماما
منال ، ليه عملتي كده يا سااااره ليه
رائد عطاهم ضهره وجاي يمشي 
سليم ، استني بس نشوف في ايه
رائد ، نشوف نشوف ايه الهانم كانت بتلعب بيا لا برافوا عليكي برافوا
فرح ، ليه يا ساره كده
ساره بدموع ، والله غصب عني وجرت علي رائد
ساره ، والله غصب عني
رائد ، غصب عنك اللي انتي عملتيه ده خلاني بتمني كل يوم الموت امك شيلتني ذنب موتك الدنيا اسودت في وشي كنت مدمر بسببك
مجدي ، أنا اللي عملت كده وطلبت منها كده عارف ليه عشان دي الوقت الرأس الكبيره مرميه في الحجز وعملت كده خوف علي مراتك عشان ميعملوش فيها حاجه زي مراتك اللي اتقتلت قبل كده
رائد ، أنا اكبر مغفل في الدنيا بسبب واحده ست 
فرح ، اهدي بقي يا رائد وحاولي تصلحي اللي عملتيه يا ساره
ساره ، والله الباشا طلب مني كده عشان كان حاسس أنهم هيعملوا فيه حاجه
مجدي ، والله يا رائد لو ماكنت عملت كده كان فات مراتك فعلا مقتوله
منال ، انتي اللي كنتي بتكلميني و تعيطي في التليفون
ساره ، أمممم 
منال ، قلبي كان حاسس انك ما موتيش مش معقول كل حاجه تروح مني كده
رائد ، أنا ماشي ومش عايز وشك تاني فاهمه
ساره فضلت تعيط ، ماشي يا رائد مش هوريك وشى تاني
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد