Uncategorized

رواية أحببت ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك منصور

            رواية أحببت ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك منصور

رواية أحببت ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك منصور

فى الصباح
كنت بكلم نعمة فى التليفون
أميرة: اعاااااااا
نعمة: مالك يا مجنونه
أميرة:الحقينى الحقينى يا ختى
نعمة: فى ايه يا بت خضيتينى
أميرة:انا دلوقتي بعمل الاكل حلو
نعمة:حلو
أميرة:بس مش عارفة اعملوا حلو
نعمة:مش فاهمه حاجه يعنى عايزة منى ايه
أميرة: تيجى تساعدينى
نعمة:ماشى اقفلى
وقفلت
الباب بيخبط
نعمة خبطت على شقة سلوى
سلوى:خير يانعمة فى حاجة
نعمة: حالة طوارئ عند أميرة من الدرجة الأولى لازماً نلحقها
سلوى:تعالى يا ختى نساعدها
وهما طالعين لقوا ميادة طالعة على السلم
نعمة:فيكى الخير صحبتك بتولع جوة
ميادة:ايه هاتطلق
سلوى:ياشيخة تيفى من بوقك
ميادة: اتفوووووو
نعمة: على فكره هى قالت تيفى من بوقك مش تيفى فى وشنا
سلوى:ماعلينا يالا عند أميرة
نعمة:انا جبت معايا ميادة وسلوى وجينا
أميرة:ماشى يالا الحقونى
دخلوا المطبخ والتلاتة اول ما دخلوا شهقوا
لقوا المطبخ متبهدل وبايظ بلاش اشرح لكوا
نعمة:ده ايه ده ولا مين ده ولا اسمه اااااايه
أميرة:دى فراخ بس متجبسة
سلوى:وده
أميرة:ده رز
ميادة:طب ماهو شكله حلو اهو
أميرة:هو اه شكله حلو بس طعمه 
التلاتة:ماااالو
أميرة:يقرف
سلوى:ليه
أميرة:اصلى حطيت سكر بدل الملح
ميادة:زى اسماعيل ياسين في الفيلم
أميرة:اه
نعمة:يا خيبتك ياختى ياخيبتك
أميرة: فى مشكلة اكبر
التلاتة:ااااايه تااااانى
أميرة:قالى انو جاى فى سكة وقدامه ربع ساعة
نعمة: لأ براافوا عليكى
سلوى:طب حوالى تخليه يتأخر  اعملى اى حاجه عشان نلحق نظبط الدنيا
أميرة:حاولت ياختى على قد ماقدر لحد مازهق منى
ميادة:ده انتى مسبتيش فيلم ولا مسرحية غير واخدتى منها حاجات
الفراخ زى مسرحيه سمير غانم والسكر زى اسماعيل ياسين في الفيلم يعنى اعمل فيكى ايه
أميرة: معرفش بقى اتصرفوا لحسن والله اعيط
ولقينا الباب بيخبط
سلوى:اوبااااا
نعمة: حلاوتك
ميادة: قشطة
أميرة:حلاوة وقشطة ايه دلوقتي أعمل انا فى الراجل ده
سيف:هى أميرة فين يكونشى طفشت
طلع مفاتيحه وفتح الباب
سيف: أميرة يا مرمر يا ولية انتى فين
خرجنا من المطبخ
أميرة:انا هنا اهو يا حبيبي
نعمة: أهلاً يا عريس عامل ايه
سيف:كويس
ميادة:كنت فين لحد دلوقتي يا بيه
سيف: ميادة حبيبتي ابعدى عن البت متبوظيهاش عشان مبوظش وشك فاهمه
ميادة:عيب عليك هو انا بتاعة الكلام ده
سيف: أبداً
سلوى:احم مش نسيب العرسان لوحدهم بقى
نعمة:اه يالا سلام يا أميرة
أميرة بهمس:ابوس ايدك متسبنيش لأ الولا هاينفخنى
نعمة: متخافيش ياحبيبتي يالا سلام
أميرة: سلام
أميرة:٥دقايق والأكل هيبقى جاهز
سيف:ماشى يا حبيبتي
بعد شويه
أميرة:يالا يا حبيبي الاكل جاهز
سيف:ماشى ياروحى
(ياختشى ايه المحن ده دى الواحدة مرارتها اتفقعت مش عاملين اعتبار للسناجل)
سيف:هو ايه ده 
أميرة بخوف:دى دى دى فراخ …..اه فراخ
سيف:فراخ
أميرة:اه كل يالا
سيف:حاضر
أميرة:ها الاكل حلو
سيف بقرف:امممم
أميرة:بقول الاكل حلو
سيف:اه اه ياحبيبتى
أميرة:طب كمل أكلك
سيف:ها.
أميرة:كمل أكلك
سيف:حاضر ……انتى مش هاتكلى
أميرة:ها لأ مليش نفس
سيف: لأ مش قادر…….
وجرى على الحمام
أميرة:انا طلبت اكل من برة
سيف:ماشى
____________________________________
بعد اسبوع
أميرة: بيبي
سيف:انا بيجيلى تشاؤم من الكلمة دى
سيف:نعم
أميرة:هوانت ليه مش بتخونى
سيف بصدمة:نعم ليه مش بخونك
أميرة:ماكل الرجالة بتخون مراتتها صح….صح
سيف:يا حبيبتي ماشى بس الخيانة مش بتبقى بعد اسبوعين جواز 
أميرة:نعم يا عمرررر يعنى انت عايز تخونى
سيف: لأ طبعاً بس عشان انتى هبلة فالازماً اكلمك بنفس مستوى تفكيرك
أميرة:عارف ياض لو لقيتك بتخونى هاعمل فيك ايه
سيف:ايه
أميرة: عادى خالص هاقتلك وهاقتلها وهاقتل نفسى عشان مرحمكش ولا دنيا ولا آخرة
سيف:يا عبيطة انا مش هاعرف اخونك لأنك حياتى روحى وكمان انا لو لفيت مش هالاقى وحدة زيك انتى حاجة كدة ملكيش مثيل مافيش منك اتنين فاهمة  وهافضل احبك طول عمرى
حضنته
أميرة:وانا كمان بحبك وعمرى ماهبطل احبك لانك برضوا حياتى وكل حاجه انت أبويا واخويا وابنى وصديقى انت كل حاجة 
_________&&_______________________
بعد ٣ شهور
كنت قاعدة انا وميادة ونعمة فى البيت
أميرة بوجع:ااااه
ميادة: مالك يا أميرة
أميرة:مش عارفة بس بيجيلى مغص كدة كل شوية
نعمة:طب هو الدوخة والصداع لسة بيجولك
أميرة:ااااااه مش قادره
وجريت على الحمام
نعمة بقلق:أميرة افتحى يااميرة 
أميرة بعياط:بطنى بتوجعنى اوى
بعد شويه خرجت
ميادة:خير بقيتى كويسة
أميرة:اه شوية
نعمة:انا هاروح اعملك حاجة دافية تشربيها
أميرة:ماشى
ميادة:على فكره لازماً تروحى عند الدكتورة
أميرة: لأ دكتورة ايه انا أن شاء الله هابقى كويسة
نعمة: اتفضلى
أميرة: شكراً اااااا وأغمى عليا
نعمة: أميرة
ميادة: أميرة فوقى هاتى مية بسرعة
نعمة:طيب طيب
نعمة:اهى
ميادة:يالا فوقى بقى
نعمة:اهى فاقت 
ميادة: الحمد لله
نعمة: لازماً ناخدك عند الدكتورة بسرعة عشان نعرف عندك ايه
أميرة بتعب:ماشى 
___________________________________
الدكتورة: اتفضلى بتشتكى من ايه
أميرة: بيجيلى مغص كدة فى بطنى وعلى طول عندى صداع وحاسة بدوخة
الدكتورة:امممم طب اتفضلى اقعدى هنا عشان اكشف عليكى
أميرة:ماشى
بعد شويه
نعمة:ها يا دكتوره عندها ايه
الدكتورة: مبروك المدام حامل
أميرة: وحياة امك
الدكتورة:افندم
ميادة:معلش يا دكتورة هى متقصدش
الدكتورة:ماشى 
نعمة:احنا متشكرين جدا يا دكتوره
خرجت من عندها وانا مش مصدقه نفسي ومش مصدقة أن انا هابقى حامل كنت فرحانه اوي اوى اوى ومش عارفه اعمل ايه وبفكر فى رد فعل سيف هيبقى عامل ازاي
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد