Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الثانى 2 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الثانى 2 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الثانى 2 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الثانى 2 بقلم ريهام

عند عمر ،،،
عمر ادخل أسر انا ماشي عايز حاجه عشان هعدي أجيب الدواء ل بابا عمر تمام روح وانا مكانك لو في حاجه اسر سلام،،،،،
*******
اسراء بابا انا جعانه عبدالله احنا لسه واكلين من ساعتين لحقتي تجوعي انت لسه قايل اهو من ساعتين ده انا هموت من الجوع روحي اطفحي طب اجبلك طفيح معايا ااه قصدى اكل لا يا اختي اطفحي انتي بس متتاخريش،،،
**********
اسراء وهيا طالعه من المطعم وماسكه السندوتش في أيدها والايد التانيه فيها العصير وهيا معديه الشارع اععععع العربيه كانت هتخبطها ،،،،صاحب العربيه نزل بسرعه انتي كويسه ياانسه لا مش كويسه خالص العصير وقع 
اسر بعصبيه يعني انتي خايفه على العصير ومش خايفه على نفسك ،،
اسراء وانت مالك يا عم اه خايفه على العصير وسابته ومشت
اسر بيبص عليها بعد ما مشت ايه البنت المجنونه دي
********
عبدالله كل ده بتطفحي يا زفته
اسراء بصوت واطي ما انا اتأخرت بسبب ابو طويله اللي طلع في وشي وقعلي العصير ابن ال**** 
عبدالله انتي يا بت بتكلمي نفسك إسراء في ايه يا حج حتى الكلام مع نفسي مش عارفه اخد راحتي لا يا اختي أنا سيبهالك وماشي اسراء ماشي رايح فين هيازيزو وحشتك 
عبدالله بعصبيه مزيفه متحترمي نفسك يا بت
اسراء ههههه يبقى وحشتك
عبدالله انتي هتجننيني يابت انتي وسابها ومشي
,,,,,,,,
اسر وصل الصيدليه والمشكله ان الصيدليه دي هتطلع لمين
اسر لو سمحتي موجود من الدواء ده هنا
اسراء وهيا مدياه ظهرها انا حاسه اني سمعت اصوت ده قبل كده بتلف تشوف مين عععععععع انت
اسر استغفر الله العظيم هو انتي
إسراء باستفزاز اه انا ومفيش دواء ،،،،
اسر برفع حاجب بس موجود اهو وشاور عليه
إسراء بس أنا قلت لا أسر بس انا هاخده
اسراء بضحك مستفزه لا والله وده ازاي ان شاءالله 
أسر كده ولف ودخل
إسراء بعصبيه اطلع بره انت ازاي تدخل
اسر لما اخد الدواء هطلع
اسراء مستحيل اسر هتشوفي وراح نحيت الدواء وبيخدو اسراء اتعصبت وقربت منه وزقته الدواء اللي كان في ايده وقع اسر اتعصب وعنيه بطلع شرار اسراء خافت من نظراته بس ما بينتلوش أنا قلت لا مش هتخدو 
اسر قرب منه أسراء رجعت لورا هو يقرب وهيا ترجع لحد ما حصرها بين ايديه اسراء بتوتر ابعد يعم بتحاول تزقو بأيديها وهو مش متحرك سنتي واحد بقا بتزقيني وتوقعيلي الدواء وكمان مش عايزه تدهولي
اسراء اه وابعد بقا اسر لا ولو مبعتش
إسراء يبقي انت اللي جنيت على نفسك استعنا بالشقا لله
اسر استغرب مفهمش كلامها وهيا مدتوش فرصه يفهم
اسر ااااااااااه ضربته برقبتها تحت الحزام
اسر يا بت المجنونه
،،،،،،،،
اسراء طلعت تجري وقفت على غفله ينهار اسود انا سبت الصيدليه مفتوحه افف ياربي طيب هرجع ازاي انا دلوقتي وأبو طويله هناك 
*********عند وعد 
اففف يا اسراء ردي وهيا طالعه من باب المستشفى ومركزه في التلفون اتخبطت في حد اااه عمر مسكها كانت هتقع
عمرقالها حاسبي وعد رفعت وشها لقيت عمر وكانت شبه في حضنه اتكسفت بعدت بسرعه اسفه 
عمر كان في عالم تاني احم حط ايدو ع شعره وهز راسه 
وعد طلعت تستن  اسراء ردي بق يا زفته انتي فين ،
،عمر كان رايح يركب عربيته شافها واقفه راح عليها 
وعد شافته جاي عليها اتوترت 
عمر انتي واقفه كده ليه 
وعد مستنيه صحبتي بس معرفش اتاخرت ليه
عمر طب رني عليها ولو مكنتش هتيجي اوصلك في طريقي وعد ما انا برن بس معرفش مالها ااف 
عمر بيبصلها ومركز في ملامح وشها وسرح وعد لاحظت نظراته اتكسفت وبصت بعيد 
وعد احم لا شكرا انا هستنى صحبتي ممكن تروح انت
عمر فاق هه اه ماشي سلام 
ركب العربيه بس ما مشاش  مستني لما صحبتها تيجي وتمشي 
*********
اسراء داخله الصيدليه تتسحب تشوف اذا كان أبو طويله مشى ولا لسه اسراء ااه الحمدلله مشى الظاهر الضربه وجعته ههههه يستهال علشان يحرم  
ينهار اسود نسيت وعد دي رنت  ٩مرات قفلت الصيدليه بسرعه وركبت العربيه
وراحت لوعد ،،،،،
اسراء بتشورلها وعد انا هنا وعد اه يا كلبه كنتي فين  ده كله وبرن عليكي مش بتردي ليه 
اسراء اركبي وهحكيلك بعدين،،،،
عمر شافها ركبت مشى
وعد ها احكي اسراء حكتلها من ساعت ماشافت أسر لحد  دلوقتي بس يا ستي ادي كل ال حصل 
وعد هههههه هموت يا بنتي حرام عليكي انتي لما خايفه بتضربيه ليه 
اسراء فشر مين دي اللي خايفه دا هو اللي خاف مني 
وعد بس يختي احنا هنكدب
اسراء بضحك دا لو شافني هينفخني هههه انزلي وصلنا وعد تصبحي على خير وانتي من اهله 
*********عند اسر 
خدي يا ماما الدواء اللي قولتيلي عليه انا طالع انام سناء طيب يا حبيبي مش هتتعشى
اسر لا يا ماما مش جعان اتعشو انتم تصبحي على خير وانت من أهله الخير يا حبيبي 
،،،
طلع ينام مش عارف كل شويه تيجي ف بالو اسراء وهيا بتضربو والله لاوريكي بس لما اشوفك ليلتك سوده 
******عند عمر 
عمر وهو داخل الفيلا شاف باباها قاعد في جنينه راح عليها في ايه يا بابا يعني سهران خالد ما فيش ما جاليش نوم قاعد شويه عمر طيب تصبح على خير وسبو وطلع ينام 
دخل الحمام اخد شاور وطلع لبس بنطلون بيتي اسود وتشرت بنفس اللون ونام وباصص في السقف وفجأه جت في باله صوره وعد ابتسم اه يا وعد يا ترا هتعملي فيا ايه تاني
********** تشرق الشمس في يوم جديد 
انتي يا زفته اصحي اسراء سبيني انام شويه يا ماما 
زينب نامت عليكي حيطه قومي 
اسراء ااف الواحد مش عارف ينام 
زينب بقا كده طيييب مسكت كوبايه الميه اسراء اول ما شفتها طلعت تجري على الحمام وقالتلها في ايه يا زيزو قلبك ابيض زينب مابتجيش غير بالعين الحمراء خلصي وتعالى افطري يا زفته اسراء حاضر  
طلعت لبست ديرس افويت وحزام في نص بنفس الون وطرحه هافان  صباح الخير بابي وباسته من خده
عبدالله بضحكه صباح النور يا بكاشه 
اسراء انا رايح عند وعد سلام انا ماشيه زينب مش هتفطري لا هفطر عند وعد ،،،،،
اسراء ع باب شقت وعد حاطه صوباعها على جرس الباب وبتخبط بايديها بصوط عالي يا وعععععععد افتحي سلطاااا هاااا( زي فلم غبي من فيه)( لما نصه كان بينادي على سلطان) 
وعد فتحت الباب بعصبيه في حد يخبط كده يازفته 
اسراء بضحك مستفزه اه انا ههه المهم انا جعانه عندكم فطار وعد اه اترزعي اطفحي لم البس طيب  وانتي مش هتفضري 
وعد لا انا اكلت 
اسراء امال فين تيته
وعد بتصلي ،وعد دخلت لبست ديرس كشمير ساده على طرحه  مشجره كانت جميله اوى اوي ،،،،،وعد يلا يا زفته
اسراء ايه الحلاو ده يا بت وعد من بعد حلاوتك يختي ******
عمر وهو نازل من العربيه شاف اسر بيركن العربيه راح عليه عمر صباح الخير اسر صباح الفل ياابو الصحاب ودخلو المستشفي
وعد ودعت إسراء نزلت من العربيه دخلت المستشفى وهيا داخله كانت هتخبط في اسر 
اسر انتي مين اول مره اشوفك هنا 
وعد انا الدكتوره وعد 
أسر اهلا اتشرفت بحضرتك وعد ابتسمت ابتسامه بسيطه وانا 
،،،،،،،،
أسر دخل عند عمر
اسر المريض اللي قولتك عليه مين اللي هيتابعه 
عمر لا انت سيبها عليا وانا هتصرف 
اسر تمام ده الملف بتاعه اسر وهو طالع وقف وقاله اه صح شفتلك مزه وانا داخل عندك انما ايه صاروخ عمر حس أنه بيتكلم عن وعد فسأله انت قصدك على مين قاله معرفش بس هيا دكتوره جديده اسمها وعد
عمر وقف بسرعه بعصبية وصوت عالي اسر احترم نفسك ايه اللي انت بتقوله ده????????
اسر استغرب لانه اي دكتوره بتيجي جديد بيعاكسها ورفع حاجبه وقاله وانت اتضايقت ليه تخصك في ايه انت تعرفها قبل كده
عمر بعصبيه انا قولتك ملكش دعوه بيها وخلاص اسر ماشى وسابه ومش بس استغرب من رده فعله
عمر انا ليه اتضايقت  كده وحسيت بنار في قلبي لما جاب اسمها في ايه يا عمر
******عند وعد 
الو ايوه يا زفته عايزه ايه 
اسراء حبيبتي قلبي يا وعودي
وعد اه يبق عايزه حاجه اسراء وعد بليييز عايزه اجي اشوف المستشفى اصلا شكلها حلو اوي من بره وعندي فضول اشوفها من جوه والا والله يحصلي حاجه 
وعد هههه تشوفي ايه يا مجنونه هيا ملاهي
اسراء اه ونبي زهقت من القعده ف الصيدليه 
وعد طيب تعالي وامري لله 
اسراء عععع احبك يا ابيض انت يامسمسم سلام مسافه السكه 
وعد هههه مجنونه البنت دي والله
الباب خبط ادخل حضرتك الدكتور عمر طالبك
وعد تمام ،،،،،،
وعد وصلت عند عمر 
عمر ادخل وعد حضرتك طلبتني عمر كان مركز في الورق اللي قدامه اول ما سمع صوتها بصلها فضل باصصلها لثواني وعد لاحظت نظراته اتكسفت وخدودها حمرت 
عمر احم اتفضلي وشاورلها على الكرسي اللي قدامه عايزك تتابعي حاله المريض وقدملها الملف بس خلي بالك حالته خطره عايز حد موثوق فيه
،،،،،،،، 
وعد ازاي خطره عمر علشان ده راجل أعمال وفي ناس عايزه تموته فمينفعش اي حد يتابع الحاله ممكن حد يرشيه علشان يموته وعد شهقت وحطت ايدها على بقها  وبرقت ف عنيها 
عمر ابتسم ع ملامح وشها ف ايه مالك
وعد طيب هم ممكن يموتوه
عمر انتي اللي هتبقي متابعه وانا واثق انك مش هتأذيه لو حد طلب منك وعد بتلقائيه مستحيل 
عمر علشان كده اخترتك انتي 
وعد طب اشمعنا انا وليه متاكد اني مأذيهوش
عمر لنفسه اذا كان انا نفسي معرفش خد نفس طويل علشان بثق فيكي وعد ارتبكت  هه اانا ش شكر اخدات الملف من كتر توترها الملف وقع 
وعد اسفه ونزلت تلم الورق عمر لف يلم معاها ولا يهمك حط ايده ع ايدها لم كان هيمسك الورقه وعد حست بقشعريره سرت في أنحاء جسمها سحبت ايدها بسرعه وطلعت من المكتب  
عمر حس بملمس ايدها الناعمه حصونه انهارت رجع شعره لوره ااف هتجننيني ي وعد وابتسم???????? 
********** 
اسراء وهيا بتركن العربيه قدام المستشفى ينهار اسود عربيه مين دي اللي خبطها ااف الاعمى اللي راكنها ركنه غلط احيييي شافت الأمن جاي عليه طلعت تجري تستخبه في المستشفى 
اسراء وهي بتاخد نفس ااه عرفت اهرب هههه يا ماما ايه الاوضه دي عتمه ليه 
مش مشكله المهم عرفت اهرب ،،،،،،،
لا معرفتيش دا انتي ليلتك سوده
اسراء اععععع انت 
اسر اه انا قدرك الاسود 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!