Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الثالث 3 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الثالث 3 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الثالث 3 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الثالث 3 بقلم ريهام

اسراء:  انننت  اسر : اه انا جتيلي برجليكي يا حلوه لا وكمان خبطيلي العربيه مفكره محدش شافك يا هبله انا شفتك لما خبطيها وطلعتي تجري 
اسراء:  بعصبيه انا مش هبله انت اللي اهبل وطويل وبعدين انت اللي راكن آل عربيه غلط فاخبطها بس
اسر:  برفع حاجب والله 
اسراء:  اه والله و سلام بقا علشان مزاجي رايق فكك مني راحت عند الباب لس بتفتحه سحبها من أيدها 
جت في حضنه اااه ابعد يعم انت استحليتها ولا ايه بتزق فيه لف أيدها 
ورا ضهرها ومسكها علشان متعرفش تتحرك اااه انت بتعمل ايه يا متخلف انت ابعد لو سمحت كده ما ينفعش  
************عند وعد 
راحت عند المريض بعد ما قرات الملف بتاعه وعرفت أنه في غيبوبه  لقيت شخص ف سن الربعين كشفت 
عليه وشافت حالته لقيت حد فتح الباب ع غفله 
شهقت وحطت ايدها ع قلبها دكتور عمر خضيتني ف ايه 
عمر : هشش قفل الباب ووقف المحلول ال ف ايد المريض وعد:  استغربت انت بتعمل ايه 
عمر : سحبها من ايده ووقف ورا دولاب صغير ف الاوضه وعد :ف ايه 
عمر : هش حط ايده ع بقها فجأة الباب فتح وشاف الممرضه داخله تتسحب وبتبص حوليها وحقنت الحقنه ال معاها ف المحلول وعد:  شافت الممرضه 
بتحاول تتكلم 
وتحوش ايد عمر من ع بقها اممم عمر : قرب منها وهمس اهدي انا موقف المحلول وعد : هزت راسها 
عمر : هشيل ايدي  بس متتكلميش اممم سحب ايده عمر : بص ف عنيها الخضراء وسرح  وعد سرحت ف 
بحور عيونه عمر : قرب منها رقيقه انتي كا اوراق الشجر وما اجمل عيونك بلونها الجميل وعد تاهت في كلامه وخدودها حمرت
 عمر :
شاف خدودها مقدرش يمسك نفسه وقرب منها 
وبسها من خده بوسه طويله وعد: غمضت عيونها وجسمها قشعر من لمسته وقلبه بيدق جامد♥♥♥
حس بملمس بشرتها الناعمه تحت شفايفه  وريحت 
بشرتها نقل شفايفه ع انحاء وشها بيحاول يبعد ويسيطر ع نفسه مش قادر نفسه يدوق من شفايفها 
وال هيجننه أن هيا دايبع من كل لمسه ومستسلمه و اخيرا قدر يبعد حط جبينه ع جبينها حس بنفسها 
جننه اكتر غمض عنيه وبعد قالها وهو بيلهث وعد امشي وعد : فاقت من اللي هيا فيه  لعنت نفسها ميت مره لاستسلامها وطلعت تجري
 عمر : قلبه بيدق جامد والاحساس اللي كان حاسه دلوقت اتاكد منه معقوله بحبك انا وصلت لمرحله 
معرفهاش من يومين عملتي فيا كده  اه يا وعد  هتجننيني رجع شعر لورا وطلع من الاوضه
********* 
اسر : هبعد بس بشرط 
اسراء:  بصوت عالي نننعم يا حلتها روح اتشرط ع غيري 
اسر : برفع حاجب تمام خليكي كده وبصراحه انا كده 
الوضع عاجبني اوي وغمزلها ،،،،،،،،
اسراء:  اتوترت من قربه وريحته الرجوليه وترتها اكتر ط طب ابعد وانا هتأسف 
اسر : قهقه بصوت عالي ههههه اسراء: سرحت ف 
ضحكته اسر : قرب من ودنها وهمس عارف اني حلو
اسراء : حست بقشعريه من قربه ابعد يعم 
اسر:  انا مش عبيط علشان اسيبك وتجري ي حلوه وغمزلها 
اسراء:  ف سرها والله لاوريك بصوت رقيق اسفه 
ابعد بقا اسر : استغرب لانه كان متوقع انها تعاند 
مرتحلهاش بس سابها وهيا طلعت تجري وقفت قدام الباب وابتسمت ابتسامه شريره  وجت ف باله فكره شيطانيه قفلت الباب عليه من بره أسر : سمع الباب 
بيتقفل عليه من بره طلع يجري  
افتحي يابت المجنونه اسراء:  بضحك  شريره مش 
بالساهل حد يخلي اسراء عبدالله تتاسف يا شاطر البس بقا شوف مين هيفتحلك ههههه سلام وسابته ومشت اسر : بعصبيه افتحي الباب يا متخلفه انتي
********
اسراء : كل دي مستشفى دا انا خايفه اتوه فيها 
لو سمحتي فين اوضه الدكتوره وعد 
الممرضه اخر الطرقه ع ايدك الشمال اسراء:  شكرا ،،،،،،
اسراء : فتحت الباب ع غفله وعد انا جيت نورت البيت هههه اي ده وعد مالك وطلعت تجري عليها 
وعد : بعياط وشهلقه انا اععع وحطط ايدها ع وشها 
اسراء : مالك مش فاهمه ف ايه وعد : بوش محمر 
من كتر العياط انا هموت يا اسراء مش قادره اصدق اني عملت كده نفسي الأرض تنشق وتبلعني 
اسراء : بستغراب عملتي ايه وعد : حضنتها لا
اسراء:  لا ايه يا بت اوعي تكوني  موتي حد ولا 
حاجه انا مش حمل اروح سجون يا بت بعدي كده خلينا نتفق من دلوقتى انا مش هزورك ايوه علشان 
نحط النقط ع الحروف وعد : ضحكت من بين دموعها 
اسراء:  ايوه كده يا شيخه فكك ينعل ابو ال يزعلك ها مالك بقها وعد : مسحت دموعها مافيش هروح الحمام واجي
اسراء:  تروحي الحمام تعملي ايه 
وعد : هخد سلفي يا اسراء يعني هروح اعمل ايه 
إسراء:  بهزر يا رمضان مهزرش،، وعد:  لا
،،،،،،،
سبتها وراحت الحمام ف الحمام مسحت وشها وبصت ع 
نفسها ف المرايا بتكلم نفسه يا تره بتفكر فيا ازاي بعد اللي حصل خدت نفس طويل انا لازم اتكلم معاه 
واقله انا مش كده اكيد بيفكر فيا بطريقه مش كويسه ااف مستحيل انا مقدرش ابص ف وشه بعد اللي حصل 
********* عند اسر 
قعد ف الاوضه اديله ساعه يخبط ومحدش فاتحله  لأن الاوضه دي بعيده ومحدش بيعدي من عندها 
عامل زي المخزن والمشكله  أن التلفون مش معاه بعصبيه  إن م وريتك مابقاش انا سمع حد معدي 
خبط حد بره الممرضه مين جوه افتحي انا الدكتور اسر فتحت هو حضرتك بتعمل ايه هنا ملكيش دعوه وسباها ومشى  
********** عند عمر ف المكتب 
رفع سماعه التلفون الو ياغاده ابعتيلي الممرضه 
صابرين  حاضر يا دكتور  لما نشوف يا استاذه 
صابرين كنتي عايزه تموتي المريض ليه 
(فلاش )
عمر : كان رايح يشوف حالة مريض ولحسن حظه أن ف نفس الدور ال فيه المريض اللي ادا حالته 
لوعد لمح الممرضه ماشي تبص حوليها استغرب بعدين لمحها بطلع حقنه من جيبها شك أن ال ف 
باله صح حت لو كان غلط ياخد احتياطه  راح ع 
الغرفه وفتح الباب لقي وعد عنده قفل الباب ووقف 
المحلول.    ( بااااك)
الباب خبض عمر : ادخل صابرين : نعم يا دكتور 
عمر : بصلها بتفحص صابرين : اتوترت وخافت 
ليكون عرف ف في حااجه يا دكتور عمر : كنتي بتعملي ايه عند المريض خالد الحسين صبرين : وشها صفر ها اانا مرحتش عنده عمر:  بتفحص ا ه قولتيلي  
طيب واذا كنت أنا بنفسي اللي شايفك محدش قلي صبرين : بدموع والله غصب عني هم ال غصبوني انا مكنتش عايزه اموته والله العظيم  عمر :طب ع 
العموم هو مامتش علشان الحقنه اللي انتي ادتهاله انا وقفتها ومحصلش  لجسمه صابرين :بفرحه بجد يا 
دكتور ربنا يخليك انا كنت هموت من الخوف عمر: انتي مرفوده ومشفش وشك هنا تاني انا اكتفيت 
برفدك ومش هسلمك للبوليس صابرين : زعلت علشان رفدها بس مش مشكله اهم حاجه ممتش و
هتكمل حياتها عادي وتشويه شغل ف اي مكان تاني  
شكرا يا دكتور وطلعت 
الباب فتح ع غفله عمر : اتعصب والله كنت عارف ان انت 
اسر : يعني مين هيعبرك غيري 
عمر : كنت فين يا دكتور يا محترم مش باين من بدري 
اسر : هنا هكون فين يعني بس كان ف قطه شرسه 
مطلعه عيني عمر : بخبث اه قولتلي قطه 
اسر : ابتسم ع صديق عمره لانه فهم اه بس مش 
اللي في بالك 
عمر:  اي هو اللي ف بالي اسر : ولا حاجه سلام استنى رايح فين اسر:  هشوف المرضى بتوعي  علشان امشي عمر : استنى جاي معاك طب يلا 
********
اسراء : كل ده ف الحمام وعد : بت انتي فكك مني انا مش طايقه نفسي لا والنبي طقيها وعد:  امشي وانتي 
ساكته بقا وسحبتها من أيدها 
اسراء:  رايحين فين وعد:  هوديكي المراجيح  يعني هوديكي فيه هفرجك ع المستشفى
اسراء:  اه تمام فضلت تلفلفها 
اسراء:  بس كفايه مش قادره تعبت وجوعت 
وعد : وانا والله طب تعالي ننزل تحت ف الدور التاني في كافيتريا اسراء : يلا نزلو ياكلو 
************
اسر : تمام كده خلصت عمر : طب تعاله ناكل مش 
جعان
أسر :   وانا والله هموت طب يلا نزلو ياكلو  
*********
ف الكافيتريا وعد:  يا بنتي  براحه الأقل مش هيطير 
اسراء : وبقها ملان اكل اصلا جعانه اوي نص الاكل طلع من بوقها وهيا بتتكلم 
وعد : بقرف بس جتك الارف ماتتكلميش وانتي بتاكلي يا بقره اسراء:  مش انتي اللي بتكلميني الله 
وعد : ببببس 
عمر : وهو داخل هو وأسر لمح وعد  قاعده مع حد بتاكل خد نفس طويل اسر اقعد هنا واطلب حاجه 
وانا جاي 
اسر : ليه انت رايح فين عمر : دقيقه وجاي اسر : تمام 
عمر : راح ناحية تربيزة وعد نادا عليها وعد 
وعد كانت بتشرب ميا بغتها ف وش اسراء 
اسراء ا: عع يا بت المجنونه اي ده 
عمر منع نفسه 
من الضحك احم اسف جيت ع غفله 
اسراء : عادي ولا يهمك بس مين المز عمر:  افندم 
وعد:  بصتلها  وكزت ع أسنانها 
وعد: دا الدكتور عمر ودي صحبتي اسراء 
اسراء:  ببالها  مكنتش اعرف ان عندكم دكاتره حلوه 
وعد : ضربتها ف رجلها من تحت الطربيظه ااااه اي
عمر:  دمك خفيف يا اسراء  اسراء : شكرا  اتفضل وشاورتله ع الكرسي وعد رجعت ضربتها تاني  اااااه رجلي اي 
عمر : احم لا انا قاعد مع صاحبي شكرا كنت عايز 
اتكلم مع الدكتوره وعد لو كانت فاضيه وعد:  من غير ما تبصله ل لا ا انا همشي بعد ما اخلص انا وصحبتي عمر : عرف أنه بتتهرب اه تمام لو مش النهارده بكره
،،،،،،
اسر :استغرب كل ده بيتكلم مع  وعد ف ايه شايفه من بدري راح عليه عنده فضول يعرف ايه الحكايه ما 
بينهم راح عليهم ازيك يا دكتور وعد اهلا دكتور اسر 
اسراء : بصدمه وهي  مبحلق ف عنيها نعععم انت دكتور مستحيل 
اسر : لف يشوف مين لان عمر كان واقف ف وشها مش باينه لقيها ام لسان طويل رفع حاجبه اه دكتور ايه مش عاجبك 
عمر : انتو تعرفو بعض الاتنين ف صوت واحد لا 
بصلهم بشك يمكن طب دي اسراء صحبت الدكتور 
وعد ودا اسر صحبي 
اسراء : بصتله بقرف اه مش وضح أن ده صحبك انت خالص ف فرق كبير أسر : بصلها بص ارعبتها 
عمر : كان عايز يضحك من نظرات الاتنين  
وعد : طب احنا نستأذن يلا يا اسراء سلام 
**********
عمر : قعد بعد ما مشيو ع نفس الطربيظه ها احكيلي 
عرفتها امتى وازاي 
اسر : ومين قلك اصلا اني اعرفه 
عمر : ابتسم عيب عليك يا صحبي 
اسر : تمام يبقى احكيلي  ايه حكايتك انت و وعد 
عمر : رجع شعره لورا ولا حكايه ولا حاجه
اسر : قهقه بصوت عالي هههههه عيب عليك يا 
صحبي انا لو كنت شاكك دلوقت اتاكدت من حركة شعرك اللي عملتها دلوقت 
عمر : ابتسم ع صحبه ال فاهمه تمام اطفح وانت ساكت من خلينا نروح
****** 
وعد : انتي يازفته متعرفيش تلمي لسانك ده 
اسراء:  هو انا اتكلمت دا انا كل ما اتكلم تفرميلي رجلي يا مفتريه 
وعد:  امشي يا اسراء احسن ما ارتكب جريمه اسراء:  ههههه طب براحه ع نفسك يلا نروح لحسن بابا رن خمسين مره هينفخني وعد:  احسن تستاهلي 
مشيو وصلو عند باب العماره 
اسراء:  هو الدكتور عمر المز ده متجوز وعد : اتضايقت من سواها  ومن كلمه مز 
وعد:  معرفش يا اسراء ومليش دعوه نزلت من العربيه وطلعت اسراء:  استغربت مالها دي
،،،،،،،،
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!