Uncategorized

رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توته

      رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم توته

_لاء وصلنا 
إيلان : كويس جدا .. فين بقا ؟ 
_ في مكان تحت الأرض مخزن كبير وقديم بتاع واحد اسمه ضياء الضو .. وصلناله بصعوبه اوي …. عن طريق واحد غبي اسمه رجب نبيل وده واحد من رجالة اللي….
إيلان : خلاص مش مهم دلوقتي اديني العنوان بسرعه 
_ جنب *********
إيلان : تمام عارفه … اخلص 
_ في نفق صغير تقريبا فخد بالك عشان تعرف تشوفه لانه محمي 
إيلان : ماشي .. ودي حراسه هناك وتكون شديده 
_ اه قبل ما انسي 
إيلان : ايه … قول اللي عندك بسرعه 
_ فارس هيخرج انهارده 
إيلان : عارف وعارف هيخرج الساعه كام .. ومنسيتهوش 
_ كويس .. شوف بقا هتعمل ايه 
إيلان : ماشي 
……………………………….
حياة : وانتوا عايزين ايه ؟ 
جاك : إيلان شويه وجاي انا .. جازي نفسك عشان  اللي جاي تقيل اليكي واليه 
جاك : إيلان شويه وجاي هنا .. جهزي نفسك عشان اللي جاي تقيل عليكي وعليه 
حياة : مش فاهمه 
جاك : مش مام 
(مش مهم ) 
حياة : طيب وانتوا طالبين مني ايه 
جاك : هتسافري بره مصر وجودك انا ( هنا )  مش مناسب 
حياة : ليه لاء مش همشي .. سيبوني في حالي بقا .. هيا الدنيا مش سايباني ليه في حالي 
جاك : اسكتي قليلا .. انت مزعجه جدا 
_ شكلك مش عايزه تنفذي يا شاطره 
حياة : هتستفادوا ايه من سفري 
جاك : مساومة إيلان 
حياة : مش هتفرق معاه اصلا .. أنا بالنسباله لا شئ اصلا .. انتوا غلط 
جاك : يبقي انتي معرفتيناش لسه 
_ طب دوروك مستني في الهيلوكبتر .. واحنا اتأخرنا المفروض نتحرك قبل ما ييجي 
جاك : wait some time .. نهن نستمتا 
جاك : انتظر بعض الوقت .. نحن نستمتع 
_ انت عايزه يشوفها وهيا بتسافر وهو مش قادر ينقذها 
جاك : بدأت تفهمني يا رچب 
……………………………….
**الحوار مترجم 
إيلان : انتي اتجننتي .. تيجي معايا فين .. أنا نسيت بس حاجه جيت اجبها وهمشي علطول 
كارولين : عشان خاطري إيلان .. هضحي لتاني مره عشان خاطرك 
إيلان : انتي عرفتي منين اني رايح عندهم 
كارولين : من المسدس 
إيلان : خليكي هنا ومحدش هيقدر يقربلك 
كارولين : مش هسيبك يا إيلان .. انا هاجي معاك يعني هاجي 
إيلان : كارولين ريحيني بالله .. أنا مش ناقص زن 
كارولين : خلاص خدني معاك وانت ترتاح 
………………………………. 
_ علي بعد 500 كيلو متر من هنا ومعاه كارولين 
جاك : امم .. كنت متأكد برضو 
_ هتسفرها امتي 
جاك : ابقي قولي على بعد 100 كيلو متر نستعد 
حياة : ممكن أسأل سؤال يا استاذ جاك 
جاك : سؤال ايه ؟ 
حياة : هو أنا لما اسافر هروح فين ولا هعمل ايه مش فاهمه حاجه خالص 
جاك بخبث : لما تسافري هتارفي ( هتعرفي )  يا حلوه
حياة : طيب أنا هسافر فين طيب ؟
_ كفايه اسئله بقا .. مش ناقصه وجع دماغ هيا 
……………………………….
طنط چيلان : مفيش اخبار عنها يا رغدان 
رغدان : ماما قولتلك قلت لإيلان وهو اتصرف .. ولو حاجه جديده حصلت هقولك 
طنط چيلان : يعني معرفتوش هيا راحت فين 
رغدان : إيلان عرف بس أنا لاء 
………………………………
** الحوار مترجم
كارولين : أنا حاسه أن هما عارفين أن انت جاي 
إيلان : وانا متأكد 
كارولين : متأكد ازاي مش فاهمه
إيلان : مش مهم 
كارولين : إيلان .. انت لسه مش مصدقني 
إيلان : مش وقته الكلام ده 
كارولين : يمكن دي اخر مره اتكلم معاك فيها 
إيلان : …………………..
كارولين : سكتت ليه ؟
إيلان : مش هسمح لحد يتإذي بسببي 
كارولين : مش هتعرف 
إيلان : اسكتي بقا .. اسكتي 
……………………………….
_ علي بعد 100 كيلو متر 
جاك بخبث : يلا !
بضحك _ اكيد  
حياة : فيه ايه 
جاك : لازم نثير غضب السيد  إيلان 
حياة : مش فاهمه 
جاك : يلا يا رچب 
……………………………….
** الحوار مترجم
جاك : مستنيك 
إيلان : عارف 
جاك : كويس واكيد برضو عرفت معانا مين ؟ 
إيلان : ايوه بس لو لمست شعره وحده منها بس مش هيكفيني فيك قتلك 
جاك : شكرا على تعاونك معانا يا كارو 
كارولين : انت بتقول ايه .. لسه مصمم على وساختك دي 
إيلان : متعشيش الدور .. كفايه تمثيل .. أنا اصلا واثق انك معاه 
كارولين : ايه ده .. والله كداب أنا مش معاهم اصلا 
جاك : خلاص يا كارو هو عرف متخافيش بقا ومتمثليش زي م بيقولك 
كارولين : انت أحقر بني آدم شوفته في حياتي 
جاك : ده اتفاق برضو .. بس مش موضوعنا 
إيلان : فين حياة ؟
جاك : رچب 
_ كله تمام
إيلان : انطق .. فين حياة 
جاك : دوروك .. انزل من الهيلوكوبتر 
دوروك : اهلا أستاذ إيلان 
إيلان : انتوا متفقين على ايه ؟ فين حياة ؟
كارولين : أنا ممكن اجي معاكوا واعمل اي حاجه انتوا عايزينها 
جاك : مقابل 
كارولين : تسيبوا حياة وإيلان في حالهم وتنسوهم 
دوروك : كفايه جاك .. مبقاش ليها فايده خلاص 
إيلان : يعني ايه ؟ 
جاك : احنا خدنا حياة وانت تاخد كارولين 
إيلان : انت بتقول ايه .. اكيد اتجننت 
دوروك : اهدا يا إيلان .. ده طلعت جامده اوي 
إيلان : انتوا عملتوا ايه 
دوروك : رچب 
_ اطلعي معايا 
حياة : عايزين مني ايه تاني .. سيبوني بقا 
إيلان : حياة ..
حياة : إيلان !!؟
إيلان : انتي كويسه ؟
دوروك : انتوا لسه هتطمنوا على بعض .. رچب خدها في الهيلوكوبتر 
إيلان طلع مسدسه : هو انت فاهم انك هتقدر تاخدها وقدامي كمان 
جاك : نزل مسدسك يا إيلان عشان هناخدها يعني هناخدها 
إيلان : على جثتي 
جاك طلع مسدسه : م هو هيكون على چثتك برضو
وبدون اي مقدمات أخرج طلقه من مسدسه وصوبه ناحية إيلان
حياة : لاااااااااااااااااااااء
يتبع…
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد