Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم نانسي محمود

 رواية حياة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم نانسي محمود

مشيت حياه بعصبيه و ملك وراها عماله تنديلها و فجأة خبطت حياه عربيه 
ملك بدموع : حياه يا حياه قومي بالله عليكي 
ينزل رجل كبير في السن و بيكون هشام ابو اسد 
هشام: هاتيها يا بنتي نخدها علي المستشفى
و بيشيل هشام و ملك حياه و يصعدو للعربيه و يذهبو للمستشفى
هشام: الو ايوا يا اسد يابني 
اسد بقلق: اي يا بابا مال صوتك في حاجه
هشام : يابني انا كنت رايح الشركه و في بنت طلعت قدامي مره وحده خبطها و احنا دلوقتي في المستشفى
اسد: تمام يا بابا انا وصلت اسكندريه ممكن تقولي اسم المستشفى
هشام: مستشفى********
اسد/ تمام جاي حالا 
بعد فتره قصيره بيوصل اسد و اول ما بيدخل بيشوف باباه واقف عند الحسابات 
اسد: بابا اي اخبار البنت
هشام: لسه في العمليات يابني 
اسد: طب محدش من أهلها معاها أو محدش عرف 
هشام: معاها بنت واقفه هناك اهه
اسد: تمام 
و يذهب اسد لملك
اسد: لو سمحت يا انسه 
ملك: ايوا 
اسد: حضرتك تقربي للبنت اللي والدي خبطها
ملك/ انا بنت خالتها 
اسد: انا متاسف جدا يا 
ملك: ملك اسمي ملك 
اسد: تشرفت يا انسه ملك 
و يقطع كلامهم خروج الدكتور 
اسد: طمنا يا دكتور
الدكتور: الحمدلله هي بقت كويسه أوقفنا النزيف اللي في دماغها و هي عندها كسر في دراعها و دلوقتي هننقلها غرفه عاديه
اسد: طب ممكن تشوفها يا دكتور 
الدكتور: اكيد عن ازنكم 
و بيدخلو كلهم لحياه
اول ما اسد بيدخل بيحس احساس غريب و بيقول 
اسد: حياه انا لي حسيت انها هنا 
ملك: جريت علي حياه و هي بتقول : الحمدلله انك كويسه يا قلبي انا قلقت عليكي اوي 
حياه: هو اي اللي حصل 
ملك: اللي حصل ياستي *********** و حكت لحياه اللي حصل
حياه: ربنا ياخدك يا حسام ده كله منك 
اسد كل ده واقف عمال يبص علي حياه و حياه لاحظت فقالت
حياه: هو مين الاخ 
ملك: ده اه صح اسمك اي 
اسد : اسمي اسد 
حياه و فتحت عيونها : اسد!!
ملك: في اي يابنتي اول مره تشوفي حد اسمه اسد 
حياه بصوت منخفض: استني بس ممكن يكون هو 
ملك: اه عرفت بتتكلمي عن اسد اللي حكتيلي عنه اكيد لا يعني اي اللي هيجيبه هنا 
اسد: احم الحمدلله على سلامتك استاذن انا 
اسد مشي و هو بيقول في سره معقول هي انا حسيت بيها عيونها شعرها حتي طريقتها في الكلام هي جميله اوي
عند حياه و ملك 
ملك: يلا يا حياه علشان نروح زمان مامتك و مامتي قلقانين علينا دلوقتي
حياه: انتي مش قولتلهم يا غبيه 
ملك: نسيت نسيت بس الواد قمر هاا
حياه بسرحان: اوي انا حاسه أنه اسد حبيبي 
ملك : ياست يلا يلا قومي 
حياه : طب براحه كنا حتي تعبانه الاه 
و طلعت حياه و ملك من المستشفى و لقت شخص بينادي عليها 
 الشخص : يا انسه يا انسه
حياه : ايوا بتناديني حضرتك 
الشخص: ايوا اسد باشا قالي اوصلك 
ملك: والله كتر خيره يلا يا حياه 
ركبوا العربيه و السواق وصلهم البيت 
ام حياه بخضه: مالك يا حبيبتي اي اللي حصلك
حياه: مش تقلقي يا ماما انا كويسه 
ام حياه: كويسه ازاي اي اللي حصل اي اللي عمل فيكي كده 
حياه: عملت حادثه بسيطه بس انا كويسه دلوقتي الحمدلله
ام ملك: مش تاخدي بالك يا بنتي 
حياه: الحمدلله انها جت علي قد كده انا هروح انام بقا علشان مش قادره
ملك: و انا جعانه 
حياه: يا شيخه انتي علي طول جعانه 
ملك: الله اكبر 
حياه : الله اكبر !! حيوانه صحيح 
و ذهبت حياه و ارتمت علي السرير و قعدت تفكر في اسد و تقول يترا هو ولا لا لعند ما غلبها النوم
….صحيت حياه علي الساعه ١١ بليل لقت الكل نايم…
حياه: يا ترا سابولي اكل ولا لا أما اشوف كده … اه دراعي وجعني اوي 
دخلت المطبخ و طلعت اكل و كلت و فضلت قاعده في البلكونه لعند الساعه ٢ و دخلت نامت 
……..في صباح يوم جديد…….
صحيت كلا من حياه و ملك 
ملك: حياه بما اننا هنخلص سنه اولي الاسبوع الجاي اي رايك نشتغل 
حياه: اممم فكره حلوه 
ملك: بس هنشتغل فين 
حياه: هندور ياستي 
ملك: خلاص اتفقنا 
راحت ملك و حياه الكليه و بعد ما خلصوا قرروا أنهم يدوروا علي شغل 
ملك: اي رايك ندور علي شغل في شركه الصعيدي
حياه: يلا بينا طبعا 
دخلت حياه و ملك الشركه و هما داخلين خبطت حياه في شخص 
حياه: مش تفتح ياا اع…. انت
اسد: انتي ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!